Selamlar,
Hala forum kültürü ile ilerlemeye çalışan bir avuç insan olarak, yaşadığımız olayı hem anlatmak istedim, hem de güncel gündem içerisinde merak edilen birden fazla noktaya cevap olabilme ihtimali ile konuyu açtım.
Geçtiğimiz günlerde bir kazaya karıştık.
Kaza aslında birçok konunun cevabını içeriyor.
Tesla, Tiktak ve PPF...
Kaza ben herşeyden habersiz "cadde" statüsünde bir yolda ilerlerken, "DUR" tabelasının olduğu ara sokaktan çıkan bir sürücünün tam yan-ortadan çarpmasıyla gerçekleşti.
Ben aracı hiç görmedim. Tek sahne, çarpma anında sola baktım ve sürücünün elindeki telefonun ön cam-konsol arasına fırladığını gördüğüm bir an yaşadım.
KARŞI ARAÇ: TikTak uygulamasından kiralanmış, sürücüsünün yaşı da tahminimce 19 falan genç bir kardeşimiz...
İlk konu burası olsun. Gerçekten trafikte Getiraraç, Tiktak araçlarının çok problemli kullanılıyor oluşu, İstanbul içerisinde trafiği iyice katlanılamaz hale getiriyor.
TESLA: Ülkemizde fiyatı ve sunduklarıyla inanılmaz bir hype var Tesla'ya karşı. Ben de ID4 aldığım zamanda da istiyordum ancak maddi sebepler ile o dönem almamıştım. Sonrasında ID4 satıp, Legacy kasaların ucuzlaması ile beraber geçiş yaptım. Şimdi burada inanılmaz hype kısmını anlıyorum ancak aracına tapar tayfanın atladığı durumlar var. Servis, aracın vaadettiklerini yerine getirmesi, parça durumu vs.
İlk falso ile başlayalım.
Tesla, bu kaza anını otomatik kaydetmedi.
Tüm ayarlar otomatik kayda uygun şekildeydi, ancak yine de kazadan hemen sonra kısayol tuşunu kullanarak son 10dk'yı kendiniz kaydetmeniz gerekiyormuş.
Bu kaza anı kaydı yalnızca çok büyük kazalarda çalışıyormuş. Kaza anında hızlıca aşağıya inip aracı P konumuna aldığımızdan kayıt yok.
Açıklama bu ama nereden baksanız saçmalık. 3 bin liraya alacağınız dashcamler bile bu anda o kaydı otomatik alırdı.
Neyse bu kısmı öğrenmiş olduk. Yeni sahip olacaklara da bilgilendirme ve ders olsun. Çok şükür şaibeli, videoya gerek olacak bir kaza değildi ancak ya olsaydı?
İkinci falso.
Bu aracın satış, hype operasyonu kadar yeterince geniş bir servis ağı ve parça tedariği yok.
İki kapımızın+plastik marşpiyelimizin değişmesi gerekiyor. Parça tedarik süresi minimum 1 AY.
Tesla'nın bu kadar uzun parça tedarik süreci ile ilgli ikame araç, süreci yönetmek gibi bir derdi de pek yok. Kaskonuzla başbaşasınız. Kaskonuzda ikame araç varsa ne ala.
Ancak totalde süreci 1,5 AY'ı bulacak bu süreçte kimin kasko poliçesinde 45-60 gün ikame araç opsiyonu vardır? Bence neredeyse kimsenin. Başınızın çaresine bakacaksınız.
Parça tedariği uzunluğu ile alakalı Tesla tarafının olağanüstü çözümü: Hasarlı aracınızı alın, burada durmasın. Böyle kullanın
Üçüncü durum.
Buraya falso demedim benim açımdan değil ancak Türkiye gerçeklerini ve alışkanlıklarını unutmamak lazım. Bu alışkanlıklar öyle kolay değişecek şeyler değil.
Tesla kaporta parçaları, kapılar Alüminyum = Çoğunlukla düzelmiyor, uğraşıp düzelten saçma sapan paralar istiyor. Ufak hasarlarda bile parçalar değişiyor.
Benim umrumda değil ancak umrunda olacak çok insan tanıyorum. Ben düzeltecez deseler de napın edin değiştirin derim ama konumuz bu değil.
Sol ön ve arka kapı kaza sonucu değişecek.
PPF: Konu PPF ile ne alaka? Şu işin uzun zamandır ne kadar saçma olduğunu söyleyip duruyorum etrafa, piyasanın bizi yönlendirmesi, influencer otomobil gazetecilerinin pohpohlamısyla herkes aracına komple PPF kaplatmaya başladı.
(Bu arada bizim araçta da bir önceki sahibinin hediyesi komple PPF uygulaması var. Üstelik piyasadaki en marka yerden. 150K elimde faturası var. Büyük saçmalık.)
Günün sonunda PPF'te olsa düzeltilemeyen kapıda ve kaporta materyali ile sadece boşuna yapılmış bir masraf. Onarım sonrası tamamını söktürebilirim. İlave olarak bu değerdeki bir aracı neyi neyden koruyoruz? 150 bin lirayı satarken düşsek arabayı döverek elimizden alırlar. Neyse bu başka bir konu.
İşin özeti PPF'in bu kadarlık bir hasarda bile Tesla'da koruyabildiği hiç bir şey yok. 4-5M değerinde bir aracınız yoksa net paranıza yazık etmeyin.
(Araç komple PPF'li diye piyasadan pahalıya değil, aksine ucuza bile aldım. Satarken de bir değeri yok.)
Biraz kaza ve hasar fotoları ekleyeyim;
Bu hasar sonucu: Sol ön çamurluk düzelebilecek seviyede minik darbe aldığından düzeltilip boyanacak.
Alüminyum kapılar değişiyor. Ön kapıda minik bir yırtıkta var. Arka kapı darbe sonrası kapanmıyor. Lastiğimizin yanağını da tahminen plaka ile kesilmiş o da değişecek. Altta yer alan plastik marşpiyel de kırık o da yenilecek. (Lastik değişimi sonrası diğer tarafını da ben yenileyeceğim, yapacak bişey yok.)
Burada kazanın içerisinde Tesla, servis hizmetleri ve karşı tarafın Tiktak oluşu ile ilgili standart dışı bir akış olacağını düşündüğüm için konuyu güncelleyeceğim.
İLK DURUM
Tahmin edilebileceği gibi kusur %100 karşı tarafa çıktı zaten.
Eşimin dediğine göre araç kendi manevra yaptı ama kurtaramadı. Ben o an farketmedim. (Kurtardığı net bir kaza oldu bu arada, orada hakkını yiyemem.)
Karşı taraf Tiktak olduğundan değer kaybı vb. süreçlerde nasıl ilerleyeceğiz onarım sonrasında hep birlikte göreceğiz. En başta dedik ya Türkiye koşullarındayız ve elimizde iki kapısı değişecek, çamurluğu boyanacak bir araç var
Çok iyi düzelten yerler, Alüminyum ile de çalışan göçük düzeltmeciler de var diyenler olacaktır. Olsa bile mantıklı değil dostlar. Hem cepten yaptırılacak bir durum değil, hem ne gerek var? Bu arada sadece meraktan Kartal ve Maltepe'de çok iyi denilen yerlere hafif yırtık olduğunu söylemeden sordum. (Fotoğrafta pek anlaşılmıyor.) İkisi de hiç getirmeyin olmuyor dediler.
Gerisini hep beraber göreceğiz.
Şu an araç yatıyor. Kasko 14 günlük bir ikame sağladı ama sonrası nolacak bilmiyorum. Tiktak ve değer kaybı kısımlarının sürece etkisini de göreceğiz.
Son söz:
Çok Tesla'ya gömdük gibi oldu ancak o kadar çok aracına, markaya tapan var ki kimse bunları söylemiyor.
Ben araçtan son derece memnunum. Bu handikapları düşünerek aldım zaten. İndirimden EAP'da alıp hayatıma devam edeceğim.
Ama maalesef yaşananlarda böyle...
Hala forum kültürü ile ilerlemeye çalışan bir avuç insan olarak, yaşadığımız olayı hem anlatmak istedim, hem de güncel gündem içerisinde merak edilen birden fazla noktaya cevap olabilme ihtimali ile konuyu açtım.
Geçtiğimiz günlerde bir kazaya karıştık.
Kaza aslında birçok konunun cevabını içeriyor.

Tesla, Tiktak ve PPF...
Kaza ben herşeyden habersiz "cadde" statüsünde bir yolda ilerlerken, "DUR" tabelasının olduğu ara sokaktan çıkan bir sürücünün tam yan-ortadan çarpmasıyla gerçekleşti.
Ben aracı hiç görmedim. Tek sahne, çarpma anında sola baktım ve sürücünün elindeki telefonun ön cam-konsol arasına fırladığını gördüğüm bir an yaşadım.
KARŞI ARAÇ: TikTak uygulamasından kiralanmış, sürücüsünün yaşı da tahminimce 19 falan genç bir kardeşimiz...
İlk konu burası olsun. Gerçekten trafikte Getiraraç, Tiktak araçlarının çok problemli kullanılıyor oluşu, İstanbul içerisinde trafiği iyice katlanılamaz hale getiriyor.
TESLA: Ülkemizde fiyatı ve sunduklarıyla inanılmaz bir hype var Tesla'ya karşı. Ben de ID4 aldığım zamanda da istiyordum ancak maddi sebepler ile o dönem almamıştım. Sonrasında ID4 satıp, Legacy kasaların ucuzlaması ile beraber geçiş yaptım. Şimdi burada inanılmaz hype kısmını anlıyorum ancak aracına tapar tayfanın atladığı durumlar var. Servis, aracın vaadettiklerini yerine getirmesi, parça durumu vs.
İlk falso ile başlayalım.
Tesla, bu kaza anını otomatik kaydetmedi.
Tüm ayarlar otomatik kayda uygun şekildeydi, ancak yine de kazadan hemen sonra kısayol tuşunu kullanarak son 10dk'yı kendiniz kaydetmeniz gerekiyormuş.
Bu kaza anı kaydı yalnızca çok büyük kazalarda çalışıyormuş. Kaza anında hızlıca aşağıya inip aracı P konumuna aldığımızdan kayıt yok.
Açıklama bu ama nereden baksanız saçmalık. 3 bin liraya alacağınız dashcamler bile bu anda o kaydı otomatik alırdı.
Neyse bu kısmı öğrenmiş olduk. Yeni sahip olacaklara da bilgilendirme ve ders olsun. Çok şükür şaibeli, videoya gerek olacak bir kaza değildi ancak ya olsaydı?
İkinci falso.
Bu aracın satış, hype operasyonu kadar yeterince geniş bir servis ağı ve parça tedariği yok.
İki kapımızın+plastik marşpiyelimizin değişmesi gerekiyor. Parça tedarik süresi minimum 1 AY.
Tesla'nın bu kadar uzun parça tedarik süreci ile ilgli ikame araç, süreci yönetmek gibi bir derdi de pek yok. Kaskonuzla başbaşasınız. Kaskonuzda ikame araç varsa ne ala.
Ancak totalde süreci 1,5 AY'ı bulacak bu süreçte kimin kasko poliçesinde 45-60 gün ikame araç opsiyonu vardır? Bence neredeyse kimsenin. Başınızın çaresine bakacaksınız.
Parça tedariği uzunluğu ile alakalı Tesla tarafının olağanüstü çözümü: Hasarlı aracınızı alın, burada durmasın. Böyle kullanın

Üçüncü durum.
Buraya falso demedim benim açımdan değil ancak Türkiye gerçeklerini ve alışkanlıklarını unutmamak lazım. Bu alışkanlıklar öyle kolay değişecek şeyler değil.
Tesla kaporta parçaları, kapılar Alüminyum = Çoğunlukla düzelmiyor, uğraşıp düzelten saçma sapan paralar istiyor. Ufak hasarlarda bile parçalar değişiyor.
Benim umrumda değil ancak umrunda olacak çok insan tanıyorum. Ben düzeltecez deseler de napın edin değiştirin derim ama konumuz bu değil.
Sol ön ve arka kapı kaza sonucu değişecek.
PPF: Konu PPF ile ne alaka? Şu işin uzun zamandır ne kadar saçma olduğunu söyleyip duruyorum etrafa, piyasanın bizi yönlendirmesi, influencer otomobil gazetecilerinin pohpohlamısyla herkes aracına komple PPF kaplatmaya başladı.
(Bu arada bizim araçta da bir önceki sahibinin hediyesi komple PPF uygulaması var. Üstelik piyasadaki en marka yerden. 150K elimde faturası var. Büyük saçmalık.)
Günün sonunda PPF'te olsa düzeltilemeyen kapıda ve kaporta materyali ile sadece boşuna yapılmış bir masraf. Onarım sonrası tamamını söktürebilirim. İlave olarak bu değerdeki bir aracı neyi neyden koruyoruz? 150 bin lirayı satarken düşsek arabayı döverek elimizden alırlar. Neyse bu başka bir konu.
İşin özeti PPF'in bu kadarlık bir hasarda bile Tesla'da koruyabildiği hiç bir şey yok. 4-5M değerinde bir aracınız yoksa net paranıza yazık etmeyin.
(Araç komple PPF'li diye piyasadan pahalıya değil, aksine ucuza bile aldım. Satarken de bir değeri yok.)
Biraz kaza ve hasar fotoları ekleyeyim;

Bu hasar sonucu: Sol ön çamurluk düzelebilecek seviyede minik darbe aldığından düzeltilip boyanacak.
Alüminyum kapılar değişiyor. Ön kapıda minik bir yırtıkta var. Arka kapı darbe sonrası kapanmıyor. Lastiğimizin yanağını da tahminen plaka ile kesilmiş o da değişecek. Altta yer alan plastik marşpiyel de kırık o da yenilecek. (Lastik değişimi sonrası diğer tarafını da ben yenileyeceğim, yapacak bişey yok.)
Burada kazanın içerisinde Tesla, servis hizmetleri ve karşı tarafın Tiktak oluşu ile ilgili standart dışı bir akış olacağını düşündüğüm için konuyu güncelleyeceğim.
İLK DURUM
Tahmin edilebileceği gibi kusur %100 karşı tarafa çıktı zaten.
Eşimin dediğine göre araç kendi manevra yaptı ama kurtaramadı. Ben o an farketmedim. (Kurtardığı net bir kaza oldu bu arada, orada hakkını yiyemem.)
Karşı taraf Tiktak olduğundan değer kaybı vb. süreçlerde nasıl ilerleyeceğiz onarım sonrasında hep birlikte göreceğiz. En başta dedik ya Türkiye koşullarındayız ve elimizde iki kapısı değişecek, çamurluğu boyanacak bir araç var

Çok iyi düzelten yerler, Alüminyum ile de çalışan göçük düzeltmeciler de var diyenler olacaktır. Olsa bile mantıklı değil dostlar. Hem cepten yaptırılacak bir durum değil, hem ne gerek var? Bu arada sadece meraktan Kartal ve Maltepe'de çok iyi denilen yerlere hafif yırtık olduğunu söylemeden sordum. (Fotoğrafta pek anlaşılmıyor.) İkisi de hiç getirmeyin olmuyor dediler.
Gerisini hep beraber göreceğiz.
Şu an araç yatıyor. Kasko 14 günlük bir ikame sağladı ama sonrası nolacak bilmiyorum. Tiktak ve değer kaybı kısımlarının sürece etkisini de göreceğiz.
Son söz:
Çok Tesla'ya gömdük gibi oldu ancak o kadar çok aracına, markaya tapan var ki kimse bunları söylemiyor.
Ben araçtan son derece memnunum. Bu handikapları düşünerek aldım zaten. İndirimden EAP'da alıp hayatıma devam edeceğim.
Ama maalesef yaşananlarda böyle...
Son düzenleme: