Bir Kaza Süreci - Tesla, TikTak ve PPF

GÜNCEL 3

Ağustos ilk haftasında yaptığımız kazanın parça tedarik süresi Eylül ayında EKİM 2025 olarak güncellendi.
Araç hasarlı, parça yok.
Ekim gelince Kasım diye de güncellenebilir. Ya nasip artık.

Sen de yargılanacaksın Elon Musk.
 
Son düzenleme:
GÜNCEL 3

Ağustos ilk haftasında yaptığımız kazanın parça tedarik süresi Eylül ayından EKİM 2025 olarak güncellendi.
Araç hasarlı, parça yok.
Ekim gelince Kasım diye de güncellenebilir. Ya nasip artık.

Sen de yargılanacaksın Elon Musk.
Forumlardan falan takip ediyor musunuz ya da eden var mı acaba Avrupa ülkelerinde, yurt dışında da satış sonrası hizmet, parça tedariği vs konuları Türkiye'de ki gibi aksak mı yürüyor yoksa bu Türkiye gibi 2-3.sınıf ülkelerde mi böyle oluyor ?
 
Forumlardan falan takip ediyor musunuz ya da eden var mı acaba Avrupa ülkelerinde, yurt dışında da satış sonrası hizmet, parça tedariği vs konuları Türkiye'de ki gibi aksak mı yürüyor yoksa bu Türkiye gibi 2-3.sınıf ülkelerde mi böyle oluyor ?
Genel reddit kısmında hiç böyle şeyler görmedim.

Tamamen ülkemize has bir rezillik gibi geliyor bana.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Genel reddit kısmında hiç böyle şeyler görmedim.

Tamamen ülkemize has bir rezillik gibi geliyor bana.
Bu cok daha üzücü o zaman. Bir müşteri olarak insana kendisini kotu hissettiriyor. Genel bir tutum olsa insan yine bu kadar kotu hissetmez. Neyse umarım daha da fazla sikinti cikmadan hallolur hocam
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Duyduğuma göre Türkiye operasyonlarından sorumlu Berk Tezveren görevden alınmış, yerine yeni yönetici aranıyormuş. Umarım bu süreçleri geliştirecek vizyona sahip biri anlaşırlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Bu arada ufak bir tesla servis dip notu ekleyeyim.

2-2,5 hafta öncesinde randevu talep ettim Tuzla servisten bu gün 13.30'a verdiler.

Genel kontroller, bagaj spoiler deformesi, b sütunu yıkandıkça su alması ve sağ sütunda örümcek ağı olması. + Gelişmiş otopilot ve şerit takip çalışmaması.

Hedefledikleri teslim tarihi aynı gün 17.45'di ikame araç vermediler. İşin kötüsü arabayıda hala vermediler.

Spoiler garantiye girmiş, diğer şeyleri çözmüşler ama şerit takibi çözemiyorlar henüz.

Fren hid. kontrolü 360 ₺
HEPA Filtre Değişimi 4845 ₺
Silecek lastik değişimi 2480 ₺
Kokpit Hava Filtre Değişimi 2940 ₺


Temizlemeye falan o B sütununu, su alma problemini ve spoiler için ücret çıkarmadılar şimdilik.

Otopilot işi nasıl çözülecek çok merak ediyorum.

Vergilerde Eklenince Toplam Maliyet Şimdilik : 12750 ₺
 
2026 sonlarına kadar ben bu operasyonun stabilleşebileceğine inanmıyorum.
Parça tedariği hadi genel problem, hadi çinliler daha beter ama satış sonrası baştan aşağıya yok hükmünde.
İstanbul içerisinde araba kullanıyoruz es kaza biri tıklatsa 3 ay araba yok.

Bizim arabada Tuzla serviste açık kaydı, ömrü hayatımda böyle bir şey görmedim.
En niş arabayı kullansan, iki aya parçayı getirtirsin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Silecek lastik değişimi 2480 ₺
Kokpit Hava Filtre Değişimi 2940 ₺
Silecek, kollarıyla birlikte değişse bu fiyatı anlarım da sadece silecek lastiğinin fiyatı acayip yüksek. Hava filtresine zaten yorum yok. İçten yanmalı araçlarda kullanılan filtreden çok da farklı olduğunu düşünmüyorum 3 bin liralık ne filtresi bu böyle.
 
Geçenlerde B sütunundaki kameranın içine örümcek girmiş bir Tesla videosu gördüm. Eskiden bahsedilen o rafinelik, işçilik kalitesi olayları tamamen yok sayılıyor. Varsa yoksa ekran. Yeni A5 hele berbat ötesi, koca koca firmalar ayak uyduracağız diye madara oldular. Şu an ki durumda en iyi yine BMW kotardı gibi.
 
2026 sonlarına kadar ben bu operasyonun stabilleşebileceğine inanmıyorum.
Parça tedariği hadi genel problem, hadi çinliler daha beter ama satış sonrası baştan aşağıya yok hükmünde.
İstanbul içerisinde araba kullanıyoruz es kaza biri tıklatsa 3 ay araba yok.

Bizim arabada Tuzla serviste açık kaydı, ömrü hayatımda böyle bir şey görmedim.
En niş arabayı kullansan, iki aya parçayı getirtirsin.

Bence uzunca bir süre düzelmez gibi ama hayırlısı..
Yani yedek parça sürecini Türkiye'ye getirdiğin tek bir modelin, değişen neredeyse tek parçası olan kabin filtresini bu adamlar 3-4 haftadan uzun sürede getirdi. Onun bile stoğunu tutmuyorlar.. Ve bu sipariş Türkiye'ye gireli 2 yıldan fazla olmuşken verildi.

Silecek, kollarıyla birlikte değişse bu fiyatı anlarım da sadece silecek lastiğinin fiyatı acayip yüksek. Hava filtresine zaten yorum yok. İçten yanmalı araçlarda kullanılan filtreden çok da farklı olduğunu düşünmüyorum 3 bin liralık ne filtresi bu böyle.

Silecek fiyatı zaten abuk seviyede, normal diyen yoktur diye düşünüyorum. Gerçi VW servisinde de 1500 vardır en az sadece silecekler..
Bu arada filtre normal filtre yani bi farkı yok.

Geçenlerde B sütunundaki kameranın içine örümcek girmiş bir Tesla videosu gördüm. Eskiden bahsedilen o rafinelik, işçilik kalitesi olayları tamamen yok sayılıyor. Varsa yoksa ekran. Yeni A5 hele berbat ötesi, koca koca firmalar ayak uyduracağız diye madara oldular. Şu an ki durumda en iyi yine BMW kotardı gibi.

Bizde de aynı durum vardı kolayca temizlenebiliyor ya ben bir yere kadar söktüm sonra geri taktım dedim servis yapsın şimdi ağı örümceyi görmez açıp temizlemez diye.
 
  • Beğeni
  • Wow
Tepkiler: zbetk ve Cenk
GÜNCEL 4

Bir anda aracınız parçaları tedarik edildi.
Onarıma almak için servise davet ediyoruz telefonu geldi. (?)

Anlamlandıramadım ama sorgulamıyorum da, onarım süresi 15 gün standart olarak iletildi. Hasar kaydı, fatura miktarı ne olacak göreceğiz.
 
GÜNCEL 5

Hasar Kaydı ve Onarım Bedeli: 147.625₺
Değer Kaybı Onayı: 159.540₺

Kasko hukuktan öğrendiğimize göre tüm giderler ve hizmet bedelleri kiralık araç kasko kapsamından dolayı bireysele rucu.
Tiktak ve türevlerini kullanırken dikkat

3 parça PPF geri kaplatmak yerine de diğer tüm parçaları söktüreceğim.
 
GÜNCEL 5

Hasar Kaydı ve Onarım Bedeli: 147.625₺
Değer Kaybı Onayı: 159.540₺

Kasko hukuktan öğrendiğimize göre tüm giderler ve hizmet bedelleri kiralık araç kasko kapsamından dolayı bireysele rucu.
Tiktak ve türevlerini kullanırken dikkat

3 parça PPF geri kaplatmak yerine de diğer tüm parçaları söktüreceğim.
Geçmiş olsun, tekrarı olmaz inşallah. En büyük kaza bela böyle olsun diyelim.

2 parça değişen bir parça boya için ama değer kaybı bana az geldi.

Tiktakçı daha tövbe etmiştir heralde kullanmamaya. Biraz pahalı bir ders oldu ona.

Şahsen artık bende ama TikTak moov zart zurt yerine taksiye dönmüştüm zorunda kaldığımda. Bu olayı gördükten sonra önünden bile geçmem..
 
Kiralık aracın masrafıyla da birlikte 400binlik olmuştur heralde çarpan. İki tarafa da çok geçmiş olsun. Kaza yandan olduğundan bana yeterli geldi değer kaybı.
 
Öncelikle geçmiş olsun. Kamera konusunda videoyu otomatik kaydetmemesi ciddi mana da büyük bir problem bence. Haricinde kendi yaş aralığımdaki insanların çoğunun hunharca ve aşırı dikkatsiz araç kulanmasını ben de çok kez yaşıyorum. Geçen gün benzer bir kazaya yolda giderken şahit oldum ama onda tek kendisini yakmıştı.


Alüminyum malzeme konusuna gelirsek ciddi işçilik isteyen ve çoğu kişinin bulaşmak istemeyeceği bir durum, muhtemelen sigorta çıkma kapıları dışarıda yaptırır ve satar. Yine de bence sizin değişim istemeniz daha normal bir durum. PPF konusuna gelirsek direk taş alan yerler dışında ben de hiç mantıklı bulmuyorum çünkü zamanla hem solma yapıyor hem de ne kadar kaliteli olursa olsun sökülmesi yıl geçtikçe zorlaşıyor. Onun yerşne üreticiler ciddi kaliteli bir boya yapsalar sürtmelerde-sürtme esiklerinde bile boya zarar görmüyor (örnek olarak W212'de benzer bir sürtme yaşadık arabayı yıkayınca boyanın hasar bile almadığını gördük).


Parçanın geliş süresi konusuna gelecek olursak Türkiye'deki her firma gibi Tesla'da müşteriyi düşünmeyen bir firma olduğunu bence açıkça belli ediyor. Muhtelif firmalardan araçları için yedek parça veya nakım sorduğumuzda biz onu yapamıyoruz veya yaparsak da garanti veremeyiz gibi muhabbetlerden ötürü insanı araçlarından soğutuyorlar. Her işte olduğu gibi bu işlerde de firmaların ve çalışanların iş ahlakı eskiye göre düşüyor ve sadece günü kapatmayı düşünüyorlar bence.


Tekrardan geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.
Buna bir katkı sunayım istedim; 2024 martında benim emektar ERA ile bir kazaya karıştım, bu kaza sonucu aracın bazı parçalarını tedarik sürecim başladı. Türkiye Sigorta (bir daha mı tövbe !!!) bir önceki kazada beni tam 40 gün araçsız bıraktı, dosyayı değerlendirmeye bir türlü almadı (trafik raporu, eksper vs. her şey bitmişti) dosyanın durumunu öğrenmek için dosya sorumlusuna ulaşmak imkansız dı ki, Allah razı olsun bir öğrencimin ablası büyük bir acente sahibiydi o araya girdi ve temsilci ile yaklaşık 1 ay sonra görüşebildim. Uzun lafı kısası tamiri 5-6 günde biten aracı ben 40 günden fazla bekledim. Bunun ötesinde ERA gibi bir aracın, muhtemelen piyasada bile gırla olması gereken farını Ankara gibi bir yerde gidip alamadım (3 yetkili servis ve bayi mevcut) sipariş verildi 1 hafta sonra yine kendim tedarik ettim, ama mesela jant kapağı temin edilemedi (orijinal), kasko arka poryayı çaktırmadan yan sanayi getirdi ve takmış bulundu ben bunu 6 ay sonra lastik değiştirirken tesadüfen gördüm. Uzun lafın kısası Türkiye'de devlet sahip çıkmadığı için vatandaşı-müşteriyi adam yerine koyan yok.
 
Son düzenleme:
Sigortayı yaptırmış ve servise başvurmuş olmanıza rağmen haftalarca, hatta aylarca beklemek zorunda kalmanız gerçekten üzücü. Sorun sadece lojistikte değil, servis organizasyonunda da gibi görünüyor — müşterinin tüm zorluklarla tek başına bırakılmış hissi oluşuyor. Bu tür bir yaklaşım marka güvenini ciddi şekilde sarsıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra