116 d ya da x1 amorti glaKızım üniversiteyi kazandı kırmızısı?
116 d ya da x1 amorti glaKızım üniversiteyi kazandı kırmızısı?
Aslında dediğini anladım ama kg başına hp konuşmak daha doğru bu 200 hp tanımına.Önden çeker bir ön takımdan yüksek güçlerdeki itmeye ayarlanması daha pahalı ve meşakkatli oluyor200 hp altı bir otomobilde arkadan itişin pek bir esprisi yok..
Kişiye göre değişir. Tutmayan bi yolda +100 beygir bile hissedilebilir200 hp altı bir otomobilde arkadan itişin pek bir esprisi yok..
Viraja girdiğinizde, şayet ağırlık biraz dengeli dağıtıldıysa, kafadan kaymaması bile büyük bi espri benim için. Önden çekerde ağırlığı dağıtamazsınız çünkü kütle zaten öne yığılı200 hp altı bir otomobilde arkadan itişin pek bir esprisi yok..
Viraja girdiğinizde, şayet ağırlık biraz dengeli dağıtıldıysa, kafadan kaymaması bile büyük bi espri benim için. Önden çekerde ağırlığı dağıtamazsınız çünkü kütle zaten öne yığılı
Kalkışta arkadan itiş avantaj hocam. Ağırlık transferi arkaya aktarıldığından önden çekere göre daha az patinaj riski oluyor.kalkislardaki hantalligina da deginelim.
Yani önden çeker çok arabayı bu kış üzdüm. Muazzam şöförlük veya muazzam şase sayesinde değil, continental kış lastikleri sayesinde bununla beraber BMW nin önden çekere geçmesinin sebebi çoğu 1 serisi müşterisinin aracının arkadan çeker araçları olduğunu bile bilmemesiydi, ama bilip sahip olan azınlık için değil çoğul için üretim yaparsınız bu fiyata bununda bilincindeyim. Hı eğer derseniz ki hem arkadan itiş maliyeti hem malzeme maliyeti? BMW kara borsa doğu banktan mı parça alıyordu? Hayır, iç mekan sağlamlığına karşı rakiplerinin iç malzeme kalitesinden bi tık alta finansı kurtarıyorlardı. Bunun haricinde bu konuda bir önceki mesajımda “BMW yerine Mini alırım aynı platforma” temasıyla yazdığım bir mesaj var ona da ulaşabilirsiniz. Ayrıca öyle duvar yazısı, mani pek umrumda değil. Önden çekeri kontrayla el freniyle yolda tutana da, arkadan kopanıda aynı şekilde yolda tutana da ben iyi şöför derim sizin mesajınızı etiketleyerek cevap vermemin sebebi de şu; eğer dünyada sadece beyazlar vardır derseniz siyahilere cevap hakkı doğar. Elinizde bir data varsa paylaşın, ama kişisel görüşünüzü genelmiş gibi bence ön eksiz yazınca “siyahiye” cevap hakkı doğuyor.Avantaj ve dezavantaj uzerinden gideceksek kotu havalarda arkadan itisin nasil kontrolsuz hale geldigine, kalkislardaki hantalligina da deginelim.
Hicbir araba fizik kurallarina karsi cikamaz. Biri onden kayiyorsa digeri de arkadan kayiyor. Arkadan itisin dengeli agirligi ve yuksek beygirlerde direksiyonla birlikte onden cekisin dezavantajli hale gelmesi otomotiv ureticilerinin de bildigi seyler. Bmw de isletme olarak arkadan itisin zarar oldugunu 2018 yilinda idrak etmis ki biraz daha low cost (D segment alti ~) otomobillerini onden cekise cevirmis. Acikcasi bunun pek sorun oldugunu dusunmuyorum. Neticede onden cekisli olsa da bir Bmw’den bahsediyoruz.
Ayrica soforun hasi virajda arkadan itisli otomobili yolda tutan degil onden cekisli otomobili yolda tutandir
İki arabayı örnek alıcam.Yani önden çeker çok arabayı bu kış üzdüm. Muazzam şöförlük veya muazzam şase sayesinde değil, continental kış lastikleri sayesinde bununla beraber BMW nin önden çekere geçmesinin sebebi çoğu 1 serisi müşterisinin aracının arkadan çeker araçları olduğunu bile bilmemesiydi, ama bilip sahip olan azınlık için değil çoğul için üretim yaparsınız bu fiyata bununda bilincindeyim. Hı eğer derseniz ki hem arkadan itiş maliyeti hem malzeme maliyeti? BMW kara borsa doğu banktan mı parça alıyordu? Hayır, iç mekan sağlamlığına karşı rakiplerinin iç malzeme kalitesinden bi tık alta finansı kurtarıyorlardı. Bunun haricinde bu konuda bir önceki mesajımda “BMW yerine Mini alırım aynı platforma” temasıyla yazdığım bir mesaj var ona da ulaşabilirsiniz. Ayrıca öyle duvar yazısı, mani pek umrumda değil. Önden çekeri kontrayla el freniyle yolda tutana da, arkadan kopanıda aynı şekilde yolda tutana da ben iyi şöför derim sizin mesajınızı etiketleyerek cevap vermemin sebebi de şu; eğer dünyada sadece beyazlar vardır derseniz siyahilere cevap hakkı doğar. Elinizde bir data varsa paylaşın, ama kişisel görüşünüzü genelmiş gibi bence ön eksiz yazınca “siyahiye” cevap hakkı doğuyor.
Yani önden çeker çok arabayı bu kış üzdüm. Muazzam şöförlük veya muazzam şase sayesinde değil, continental kış lastikleri sayesinde bununla beraber BMW nin önden çekere geçmesinin sebebi çoğu 1 serisi müşterisinin aracının arkadan çeker araçları olduğunu bile bilmemesiydi, ama bilip sahip olan azınlık için değil çoğul için üretim yaparsınız bu fiyata bununda bilincindeyim. Hı eğer derseniz ki hem arkadan itiş maliyeti hem malzeme maliyeti? BMW kara borsa doğu banktan mı parça alıyordu? Hayır, iç mekan sağlamlığına karşı rakiplerinin iç malzeme kalitesinden bi tık alta finansı kurtarıyorlardı. Bunun haricinde bu konuda bir önceki mesajımda “BMW yerine Mini alırım aynı platforma” temasıyla yazdığım bir mesaj var ona da ulaşabilirsiniz. Ayrıca öyle duvar yazısı, mani pek umrumda değil. Önden çekeri kontrayla el freniyle yolda tutana da, arkadan kopanıda aynı şekilde yolda tutana da ben iyi şöför derim sizin mesajınızı etiketleyerek cevap vermemin sebebi de şu; eğer dünyada sadece beyazlar vardır derseniz siyahilere cevap hakkı doğar. Elinizde bir data varsa paylaşın, ama kişisel görüşünüzü genelmiş gibi bence ön eksiz yazınca “siyahiye” cevap hakkı doğuyor.
awd kullandim, rwd de kullandim, fwd zaten surekli istemesem de kullaniyorum (kiralik araclar) 150 beygir 1300 kilo siradan(stock) bir arac icin bile rwd avantajli, drift yapmaktan falan bahsetmiyorum, virajdan bahsediyorum, hafif yagmurlu bir havada isvicre daglarinda kafadan kaymamak cok guvenli oluyor (1300kg 150 beygir volvo v40 ile kafadan kaymistim)..
Performansli araclara gelirsek zaten tartismasiz bircogumuz ayni fikirde olacaktir.
Formülden ziyade şu örneği vereyim frene bastığınızda aracın içinde öne yığılıyorsunuz, gaza bastığınızda arkaya yaslanıyorsunuz. Formülden ziyade hareket vektörlerini çizdiğinizde dağılımı görebilirsiniz kağıt üstünde fwd üstün araçla kalitesiz asfaltta kalkış yaptığımda fwd patinaja düşüyor mesela. Ayrıca F e bağımlı gibi görünsede ivme eylemsizliği ortaya çıkartır. F-fsürtünme=0 (sabit hız) durumunda ivme=0 oluyor. Yani kuvvet harcasanızda düz doğrultuda sabt oturtabiliyorsunuz koltuktaİki arabayı örnek alıcam.
Biri %50 %50 optimum arkadan itişli bir araba. Bu A arabası. Diğeri %60 %40 ağırlık dağılımlı önden çekişli araba bu da B arabası.
İkisi de 1500 kg ve şanzıman lastik vs vs tüm veriler aynı olsun ki arkadan itiş mi daha iyi kalkar ya da tutunur önden çekişli mi buna bakalım.
A arabası 1500 kg ın 750 kg mını arka lastikler üzerinde statik ağırlık kabul edelim.Diğerinde ise ön tekerler üzerinde 900 kg bir statik ağırlık olacak. Bir kuvvetin aktarımında kuvvetin tersine olan yükün yani sürtünmenin artması en önemli durumu oluşturuyorsa eğer; F=k.N den k:sürtünme katsayısı N: ağırlık. Bu formülde yerine koyduğunda : A arabası F= k. 750 kg B arabası için= k.900 kg .Sonuç itibariyle lastikler ve aktarma organlarını hesaba katmadan basitçe önden çekişli bir araba kalkışta ağırlık dağılımının sayesinde avantajlı oluyor.
Bmw bu formülde ki k yı büyütmek için arka lastik tabanını genişletiyor mesela.Formül bu kadar değerli yani.
Haa arkadan itiş ani kalkışı hissiyatı tork konvertörün verdiği ani güç aktarımı yeteceğidir bence.Yoksa aynı şanzıman aynı lastik.net şekilde arkadan itiş yavaş kalkar. Ağırlık transferini hesaba katmadınız diyeceksiniz.Drag arabaları örneği verilebilir.Onlar ağırlık dağılımı olayını çoktan bitirmiş kafalar.Araba kafa kaldırıyor doğal olarak çok net şekilde tüm ağırlık arka tekerleğe transfer oluyor. 150 hp arabada kalkışta nasıl bir eylemsizlik hayal ediliyor da ağrılık transferi arkaya oluyor denilebiliyor merak ediyorum.Bilgilendirmek isteyen alıntılayabilir
200 bg altı arkadan itiş aracı olan kişileri etkiliyor söylediğiniz bence. Yani sonuçta yüzünüzü mimiklerinizi göremediğim için ve bence gibi bir ön bildirim olmadığı için böyle algıladım. Forumunda kötü yanı buCevap vermenizde bir sakınca yok. Bir fikir belirtiyorum, bu doğru veya yanlış olabilir, haklı olabilirim veya haklı olabilirsiniz. Kendi görüşümü genelmiş gibi nasıl algıladınız ? Bir kaynak belirtmediğim sürece yazdıklarım kişisel düşüncelerimdir. Aktarma konusuna gelince bazen öyle otomobiller üretiliyor ki bu avantaj ve dezavantajlar sadece kağıt üzerinde kalıyor, o yüzden biraz da göreceli bir kavram bana kalırsa. Savunduğum konuya gelince ; yüksek beygirlere çıkılmadıkça arkadan itiş çok gerekli değildir, avantajları çok hissedilebilir değildir diyorum. Genelde forumda arkadan itişli bir otomobilin önden çekişli otomobile göre sanki çok bariz bir üstünlüğü varmış gibi konuşuluyor bu versuslarda da o yüzden bunları yazıyorum..150 hp otomobilde bu bariz farkı yaşamak veya iliklerine kadar hissedebilmek için o otomobil nasıl kullanılıyor onu aklım almıyor. 600hp'lik bir otomobil de zaten önden çekişli üretilmez.Artık yeni nesil önden çekişli otomobillerin çoğunda elektronik park freni var, o el freni ile kontra vermek eskide kaldı, bu yüzden arkadan itişe göre biraz fazla terletir, bunun zorluğudan bahsettim. Arkadan itişli otomobili ağırlık dağılımı dengeli olduğu için toplamak daha kolaydır. Oysa ağırlığın ve çekişin önde olduğu otomobilde bunu yapmak biraz daha yetenek işidir .Bu arada arkadan itişi de severim, bir ön yargım veya bir şey ispatlama çabam yok, sanıyorum konu arkadan itiş haterlığı gibi algılandı fakat öyle değil.
Benim için ideal aktarma da awd'dir.
Ben de eylemsizlik diyerek basitçe bunu söyledim.Formulü de kabaca anlamaları için yazdım.Dediğin olayda yığılma miktarı minimal gazlarken g kuvvetin muhtemelen 1,5 uyu geçmeyecek.O yüzden hesapta arabanın ağırlığının %5 ini geçmeyecek bir olay.Ama dersen ki yokuş yukarı hangisi iyi kalkar tabi ki arkadan itişFormülden ziyade şu örneği vereyim frene bastığınızda aracın içinde öne yığılıyorsunuz, gaza bastığınızda arkaya yaslanıyorsunuz. Formülden ziyade hareket vektörlerini çizdiğinizde dağılımı görebilirsiniz
Dediginiz gibi ama arada soyle bir fark var, arkadan itiste aracin max tork verdigi bandi biliyorum tepkisini arkayi ne kadar birakacagini ne kadar toplayabilecegimi cok rahat ayarlayabiliyorum, onden ceker arac kaydigi zaman ayagini cekip dua etmekten baska bisey gelmiyor, ne kadar kayacagini belirleyemedigim gibi kaymayi ne kadar azaltabilecegim de biraz benim elimde degilAyağını gazdan çek çizgiye kafayı çektir ----> Önden çekiş
Ayağını gazdan çek arkan açılsın gaza otur kontra ver çizgiye otur ----> Arkadan itiş
Hafif yağmuru virajlarda bir kaç kişiyi bu forumda dahi arkadan itişle patlarken denk geldim.İsviçre dağlarında kullanmadım ama dediğiniz gibiyse İsviçre dağlarında arkadan itiş tercihim olacak
bununla beraber BMW nin önden çekere geçmesinin sebebi çoğu 1 serisi müşterisinin aracının arkadan çeker araçları olduğunu bile bilmemesiydi
fwd R12 vs. rwd Şahin => Şahin çok daha dengeli
fwd R9 vs. rwd Doğan => Broadway daha dengeli
Ben bu işin dengesinde değilim de, premium sınıf C ve D segmenti araçlar neden standart seviyedeki markalardan daha dar olmak zorunda? Fotoğraflara bakıp lastiklere filan oranlıyorum, A3 sedan gibi, CLA gibi, 1hb gibi bu araba da daracık olacak sanırım. Mercedes, BMW, Audi, Volvo dörtlüsüne bakıyorum da, hepsinde sınıfına göre kabul edilebilir iç hacim genişliği ancak E segmentinde sunuluyor.