HABER BMW 1 Serisi, sedan gövde ile Avrupa'ya mı geliyor?

Bence onden cekere gecmelerinin bircok nedeni var, bunlardan biri ic hacim olabilir, digeri maliyet olabilir, C segmentindeki rekabet diger segmentlerdeki gibi degil, cok daha cekismeli..
 
1 serisi aşırı derecede dar. İlk kasayı bi tanıdık vesilesiyle abimin düğününde kullanmıştık hadi gelinlik falan abartı şeyler onla değerlendirmeyelim. 2012 model 116d ehliyet kursumda eğitim aracıydı bazen arkaya oturmam gerekiyodu imkanı yok rahat edemiyordum tek başıma otursam bile (boyum 177) şaft tüneli desen koltukla aynı hizadaydı nerdeyse.

Kesinlikle ön çekere geçmesini savunmuyorum ama dar bi araba burda anlaşalım. Ayrıca m modelleri arkadan iter de şaft tüneli yine olursa hiç bi anlamı kalmaz arka tarafta

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
1 serisi Dacia Logan'dan daha dar?? Dacia Logan diyorum bak :D

Yukarıdaki mesajımda da yazdım aslında. Bu darlığın bir kaç sebebi var.
1. sebebi arkadan itiş olması
2. sebep ülkemize ne kadar 1.6 motorları gelse de bu arabanın 3 litrelik twin turbo motorlu versiyonu da. E böyle büyük bir motoru ağırlık dağılımı da ayarlamak için diklemesine koyunca kullanılacak alanın büyük çoğunluğu kaputa gidiyor.
3. se Bmw nin konsolu da sürücü sarması için fazla büyük.
 
Ben de eylemsizlik diyerek basitçe bunu söyledim.Formulü de kabaca anlamaları için yazdım.Dediğin olayda yığılma miktarı minimal gazlarken g kuvvetin muhtemelen 1,5 uyu geçmeyecek.O yüzden hesapta arabanın ağırlığının %5 ini geçmeyecek bir olay.Ama dersen ki yokuş yukarı hangisi iyi kalkar tabi ki arkadan itiş
Doktür 136 beygirlik arabayla Stg 1 Cupra'dan daha iyi kalkıyorum ki lastikleri Michelin PS4. Tahmin edemeyeceğiniz kadar fark oluyor kalkışta. O yığılmanın minimal bir etkisi yok yani.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
200 bg altı arkadan itiş aracı olan kişileri etkiliyor söylediğiniz bence. Yani sonuçta yüzünüzü mimiklerinizi göremediğim için ve bence gibi bir ön bildirim olmadığı için böyle algıladım. Forumunda kötü yanı bu :)

Ben kimseye aracinin aktarmasi soyledir boyledir tü kaka demiyorum ki. Virajda altyapisi saglam bir onden cekisli otomobil, arkadan cekisli bir otomobil gibi yol alabilir. Ustun yol tutusun tek prensibi cekisin ne oldugu degil sonucta. Surus destek sistemlerinin bu denli gelistigi esp kapaliyken yol tutmayan otomobillerin esp sayesinde harikalar yarattigi bir muhendislikten bahsediyoruz.
Eminim Bmw onden cekise gecmenin avantajlari ve dezavantajlari konusunda bizim burada konustugumuzdan daha fazla fizibilite calismasi yapiyordur ve o sekilde buna karar vermistir :). Ama bu demek degil ki yeni nesil eskisinden kotu olacak. Bir ureticinin rakibini gecmeden once kendini gecmesi gerekir. Yeni M5 dort ceker olarak geldi, yeni M3’un de bu sekilde olacagi konusuluyor. Dunya degisiyor :)
 
Firmalar islerine ne gelirse onu pazarlarlar..Kendileri ne satmak istiyorsa bu sekilde satarlar.
Bmw tutup runflat ile alakali guzellemeler yapar ama cikip demez ki emisyonla alakali ciddi sorunlar var, stepne de fazla yer kapliyor bundan sebep normal lastikten vazgectik.Lastik yarildiginda runflat’in bir ise yaramadigini hepimiz biliyoruz, tek senaryo lastige yolda vida girmesi degil ki..Oraya bir runflat lastik koyar pazarlama calismasini onun ustunden yurutur arka planda da oradan kazandigi hacmi farkli alanlarda kullanir. Dort tekerlekten cekis sisteminde de aynisi oldu, dediler ki %100’u arka tekerleklere verebiliyoruz..Ee yani ? Bu bir M modelinde neden arkadan itisten vazgecildiginin aciklamasi degil ki..Ama diyebilir misiniz yeni M5 eskisinden daha kotu ? Mercedes gider C sasisi ustune E coupe yapar bundan E parasi ister..Tabi musteriye bu arac aslinda alt yapi olarak C demez. Ornekleri cogaltabiliriz.
 
Son düzenleme:
Dsg ve yürür takım kalitesi? ağırlık? lastik ebatı? Bir sürü parametre var :)
225'e 215, ZF8'e DSG, 1400 kg'ye 1200 kg, arada 70 beygir fark var, benim lastikler ölü Bridgestone onunkiler yepyeni PS4. Baktığın zaman bütün parametreler Cupra'ya dönük, gel gör ki 50-60'a kadar arkamda kalıyor. Kalkışta 2+2=4 RWD>FWD.
Eminim Bmw onden cekise gecmenin avantajlari ve dezavantajlari konusunda bizim burada konustugumuzdan daha fazla fizibilite calismasi yapiyordur ve o sekilde buna karar vermistir :). Ama bu demek degil ki yeni nesil eskisinden kotu olacak. Bir ureticinin rakibini gecmeden once kendini gecmesi gerekir. Yeni M5 dort ceker olarak geldi, yeni M3’un de bu sekilde olacagi konusuluyor. Dunya degisiyor :)
1'in önden çekere geçmesinin en büyük iki nedeni hacim ve maliyet. İki nesildir insanların en büyük yakınması iç ve bagaj hacmine yönelik. Kullanıcıların %90'ının da performans veya yol tutuş veya "yanlama" umrunda değil zaten. BMW açısından mantıklı bir hamle her ne kadar bizim gibi petrolheadlerin hoşuna gitmese de.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve DouglasAdams
Kalkışta 2+2=4 RWD>FWD.
Bu zaten kesin. @DouglasAdams hesap yaparken bir hata yapmış, araçlar ivmelenirken arkaya lastiklere ön lastiklere göre daha fazla yük biniyor. Kafası kalkıyor başka bir deyişle, arka tarafın çekişi bu sebeple daha iyi hale geliyor.
Dort tekerlekten cekis sisteminde de aynisi oldu, dediler ki %100’u arka tekerleklere verebiliyoruz..Ee yani ? Bu bir M modelinde neden arkadan itisten vazgecildiginin aciklamasi degil ki..
600 beygirlik otomobili arkadan itiş yapsalar ne kadar mantıklı bir iş yapmış olacaklardı? 4 çekere geçilmesi artık tutunmanın sağlanamadığını anladıkları için oldu. Bence gayet de mantıklı oldu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Bu zaten kesin. @DouglasAdams hesap yaparken bir hata yapmış, araçlar ivmelenirken arkaya lastiklere ön lastiklere göre daha fazla yük biniyor. Kafası kalkıyor başka bir deyişle, arka tarafın çekişi bu sebeple daha iyi hale geliyor.

600 beygirlik otomobili arkadan itiş yapsalar ne kadar mantıklı bir iş yapmış olacaklardı? 4 çekere geçilmesi artık tutunmanın sağlanamadığını anladıkları için oldu. Bence gayet de mantıklı oldu.
Hata yapmadım yokuş yukarı kalkış ve hızlanma olmadıkça dediğin ağırlık transferi minimal değerlerde kalıyor.Gerçekten 150 hp bir arkadan itişin kalkarken Normal ağırlık dağılımının %5 den fazla arkaya kaydığını düşünüyorsan belirtirsen sevinirim.Bu akşam üzerinde yazımı yazabilirim.Burayı matematikle boğmamak için sadece kaba hesap gösteriyorum foruma.
225'e 215, ZF8'e DSG, 1400 kg'ye 1200 kg, arada 70 beygir fark var, benim lastikler ölü Bridgestone onunkiler yepyeni PS4. Baktığın zaman bütün parametreler Cupra'ya dönük, gel gör ki 50-60'a kadar arkamda kalıyor. Kalkışta 2+2=4 RWD>FWD.

1'in önden çekere geçmesinin en büyük iki nedeni hacim ve maliyet. İki nesildir insanların en büyük yakınması iç ve bagaj hacmine yönelik. Kullanıcıların %90'ının da performans veya yol tutuş veya "yanlama" umrunda değil zaten. BMW açısından mantıklı bir hamle her ne kadar bizim gibi petrolheadlerin hoşuna gitmese de.
yanağın daha geniş, tork konvertörlü şanzımanın var aktarma organı olarak seat mı bmw mi bir bakmak gerek.Nasıl hp gücü dışında geride oluyor bmw anlamadım.Ağırlık kalkışta da avantaj sağlıyor, açıklama: Tekrar ediyorum f=k.N de bir arka tekerine bindirdiğin ağırlık 1400:2=700 cupranın ön tekere bindirdiği yük 1200:%60=720 kg aslında optimal beygirlerde arabalarınızın N leri eşit sayılır.Cupra bir 20 kg daha iyi basıyor.Ama senin 225 tabanında.Muhtemel olarak k yı büyüttüğün için kafa kafaya bir F değeri elde ediliyor.Dediğim ağırlık azaltma ilk kalkışta sarma vs aslfalta gücü aktarmayı kolaylaştırmak için gerekli bir olay.Bunu weight reduce olaylarıyla karıştırmamak lazım. ilk kalkış 0-20 0-30 için sarmaması için söylediğim avantaj.Yoksa tabiki hafif bir cisim net daha iyi ivme yakalar.Bknz:Roll arabaları
 
Son düzenleme:
1'in önden çekere geçmesinin en büyük iki nedeni hacim ve maliyet. İki nesildir insanların en büyük yakınması iç ve bagaj hacmine yönelik. Kullanıcıların %90'ının da performans veya yol tutuş veya "yanlama" umrunda değil zaten. BMW açısından mantıklı bir hamle her ne kadar bizim gibi petrolheadlerin hoşuna gitmese de.

Hocam az çok tahmin edilebilir şeyler ne sebeple geçtiği. Bu karar da Bmw'nin kendisini bağlar. 156132132 kişinin düşünüp fikre vardığı bir otomobil hakkında ben bir şeyi iddia edemem :D. Bmw'de çalışanlar bizden iyi düşünüyor ki onlar orada çalışırken biz ancak burada yorum yapabiliyoruz...
Savunduğum şey belli bir beygir gücüne kadar ortalama aynı beygir ve tork verilerine sahip iki farklı markanın iki farklı modeli arasında fwd, rwd ayrımının öyle çok çok bariz bir farkı yok. Bmw'nin ip gibi çıktığı virajda rakibi fwd olan araba paramparça olmuyor yani yok öyle bir dünya. Sanki yol tutuşta tek değişken aktarmanın nerede olduğuymuş gibi bu kıyaslar bana göre yanlış. 150hp arabada ne kadar fark edebilir ki ?

Bu zaten kesin. @DouglasAdams hesap yaparken bir hata yapmış, araçlar ivmelenirken arkaya lastiklere ön lastiklere göre daha fazla yük biniyor. Kafası kalkıyor başka bir deyişle, arka tarafın çekişi bu sebeple daha iyi hale geliyor.

600 beygirlik otomobili arkadan itiş yapsalar ne kadar mantıklı bir iş yapmış olacaklardı? 4 çekere geçilmesi artık tutunmanın sağlanamadığını anladıkları için oldu. Bence gayet de mantıklı oldu.

Mantıksız demedim, gayet mantıklı. Ben beğendim, tepkiyi veren Bmw sever insanlar oldu çıkmadan önce. Ama tutunamamaktan ziyade rekabete bağlıyorum ben bu durumu..Aynı motorla 560 hp bilmem kaç tork iken tutunan araba 600 hp bilmem kaç torka çıktığında mı tutunamamaya başladı ? O zaman rakibi quattro ve 4matic iken kötü mü yol tutuyordu ? Yoksa rekabette mi geride kaldı ?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Hata yapmadım yokuş yukarı kalkış ve hızlanma olmadıkça dediğin ağırlık transferi minimal değerlerde kalıyor.Gerçekten 150 hp bir arkadan itişin kalkarken Normal ağırlık dağılımının %5 den fazla arkaya kaydığını düşünüyorsan belirtirsen sevinirim.Bu akşam üzerinde yazımı yazabilirim.Burayı matematikle boğmamak için sadece kaba hesap gösteriyorum foruma.
İlk başta ekleyeyim, ben 150 beygirlik değil daha güçlü otomobillerden bahsediyordum. Fakat 150 beygirde %5 ağırlık transferi olursa şayet(bilmiyorum olur mu), yine de fark eder.
Senin yaptığın hesapla; yani 1500 kg'lık iki aracın biri önden çeker diğeri arkadan itiş olsun. Önden çekerin (A) ağırlık dağılımı 60-40 arkadan itişin(B) 50-50 olsun. Araçlar hareket etmezken tartıya çıkarsak A aracının çekişinde 900 kg ağırlığı var. B'nin ise 750 kg var.
Araçlar hareket etsin ve %5 ağırlık transferi oluşsun:
%5 ağırlık transferi demek bile A'yı 55-45 , B'yi 45-55 yapar. Eşitlendiler bile.

Yetmez! Bir de süspansiyonları var bu işin:
A ve B araçlarının süspansiyonları aynı olsun, hatta konfora yönelik ayarlı olsun. Önden çekişte A aracının yumuşak ayarlı süspansiyonları tekerlekleri yeterince itemediği için, çekişteki ağırlığı daha da azaltacak. Arkadan itişte ise iyice sıkışan süspansiyon ağırlığı daha iyi yere verecek. Hatta bu yüzden sert süspansiyon sistemleri önden çeker araçlarda çok iş yapar. Yine bu yüzden arkadan itiş drag araçlarının süspansiyonlarını yumuşacık yaparlar.


Bu sebeple RWD>FWD.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar
hatta konfora yönelik ayarlı olsun
Olsun? Konfor odaklı ve yüksek beygir arkadan itişli araba kaldı mı ya:D 535 ler vs diyorsan eğer baya niş araba söylüyorsun.Herkes 4 çekere geçti. O yüzden normal bir araba 150 hp civarı ele almak mantıklı geldi
Arkadan itişte ise iyice sıkışan süspansiyon ağırlığı daha iyi yere verecek. Hatta bu yüzden sert süspansiyon sistemleri önden çeker araçlarda çok iş yapar. Yine bu yüzden
Sıkışan süspansiyon dediğin şey ağırlığı kendi gerilme kuvvetine ayırır.Ağırlığı bir yukarı bir aşağı iletir.100 kg sıkıştırıyorsan 50 si yere gidecek.
Hatta bu yüzden sert süspansiyon sistemleri önden çeker araçlarda çok iş yapar.
Bunun sebebi ağırlığı %1 de olsa arkaya yollamamak.
Yine bu yüzden arkadan itiş drag araçlarının süspansiyonlarını yumuşacık yaparlar.
Drag arabalarında genelde yaprak yay tercih edilir.
https://www.motortrend.com/news/dodge-challenger-srt-demon-getting-drag-racing-tuned-suspension/
Böyle bir süspansiyon sisteminden bahsetmeye çalışmışsın.Drag arabaları konusunda başlık açarsan yardımcı olur
 
Son düzenleme:
Olsun? Konfor odaklı ve yüksek beygir arkadan itişli araba kaldı mı ya:D 535 ler vs diyorsan eğer baya niş araba söylüyorsun.Herkes 4 çekere geçti. O yüzden normal bir araba 150 hp civarı ele almak mantıklı geldi
Valla konfor odaklı dediğim otomobiller herhangi bir araba. 3 serisi, A4 vs.vs. Herhangi basit bir 320d'i ele alabiliriz.
Sıkışan süspansiyon dediğin şey ağırlığı kendi gerilme kuvvetine ayırır.Ağırlığı bir yukarı bir aşağı iletir.100 kg sıkıştırıyorsan 50 si yere gidecek.
Evet de, olay zaten sıkışması. Ne kadarını ileteceği değil. Diğeri sıkışmıyor gibi düşün.
Bunun sebebi ağırlığı %1 de olsa arkaya yollamamak.
Ne demek istediğini anlayamadım burada :(
Drag arabalarında genelde yaprak yay tercih edilir.
https://www.motortrend.com/news/dodge-challenger-srt-demon-getting-drag-racing-tuned-suspension/
Böyle bir süspansiyon sisteminden bahsetmeye çalışmışsın.Drag arabaları konusunda başlık açarsan yardımcı olur
Bundan da neye itiraz ettiğini anlayamadım. Aynı şeylerden bahsetmişiz.

Bu arada ben hesabın tamamen yanlış, akla mantığa uymuyor demiyorum lütfen yanlış anlama. Bildiğim şeylerle hesabı daha doğru hale getirmeye çalıştım. Bu hesabın daha bir sürü parametresi var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Valla konfor odaklı dediğim otomobiller herhangi bir araba. 3 serisi, A4 vs.vs. Herhangi basit bir 320d'i ele alabiliriz.

Evet de, olay zaten sıkışması. Ne kadarını ileteceği değil. Diğeri sıkışmıyor gibi düşün.

Ne demek istediğini anlayamadım burada :(

Bundan da neye itiraz ettiğini anlayamadım. Aynı şeylerden bahsetmişiz.

Bu arada ben hesabın tamamen yanlış, akla mantığa uymuyor demiyorum lütfen yanlış anlama. Bildiğim şeylerle hesabı daha doğru hale getirmeye çalıştım. Bu hesabın daha bir sürü parametresi var.
Benim de ele aldıklarım, dediğin modeller.Yo yanlış anlayacağım bişey yok ortada matematik ve fizik konuşuyoruz.Yanlış bişey olamaz.Haa olay şu o kadar fazla parametre ekleniyor ki buna teorik ve sıkışık bir formul ağına dönebiiyoruz.Dahası biz hesaplayabilsek burda yazmazdık olacak
 
yanağın daha geniş, tork konvertörlü şanzımanın var aktarma organı olarak seat mı bmw mi bir bakmak gerek.Nasıl hp gücü dışında geride oluyor bmw anlamadım.Ağırlık kalkışta da avantaj sağlıyor, açıklama: Tekrar ediyorum f=k.N de bir arka tekerine bindirdiğin ağırlık 1400:2=700 cupranın ön tekere bindirdiği yük 1200:%60=720 kg aslında optimal beygirlerde arabalarınızın N leri eşit sayılır.Cupra bir 20 kg daha iyi basıyor.Ama senin 225 tabanında.Muhtemel olarak k yı büyüttüğün için kafa kafaya bir F değeri elde ediliyor.Dediğim ağırlık azaltma ilk kalkışta sarma vs aslfalta gücü aktarmayı kolaylaştırmak için gerekli bir olay.Bunu weight reduce olaylarıyla karıştırmamak lazım. ilk kalkış 0-20 0-30 için sarmaması için söylediğim avantaj.Yoksa tabiki hafif bir cisim net daha iyi ivme yakalar.Bknz:Roll arabaları
Tabanım 1 cm daha geniş etkisi hissedilmez, aktarma olarak Vag daha kayıpsız FWD olduğundan, senin de gösterdiğin üzere anlık ağırlık dağılımları neredeyse aynı olmasına rağmen araba 200 kg daha hafif, o da daha iyi hızlanma sağlar. Kaldı ki Cupra'da yay da var. Yine tekrar ediyorum arada ciddi anlamda lastik kalitesi ve beygir farkı var. Kağıt üstünde baktığın zaman Cupra'nın baştan beri yara yara gitmesi lazım. Ama o ağırlık dağılımı ivmelenme anında arkaya gidiyor, dolayısıyla öndeki grip kayboluyor, bu da benim işime yarıyor. Gripi yakalayana kadar, ki bu da saatte 40-50 km'yi buluyor, ben önde gidiyorum.
 
@fksarall @alptamer @inzfatih @by
Çok güzel bir video oldu bizim için izlemenizi tavsiye ederim
kis koşullarında arkadan itisin ideal olmadıgı su götürmez bir gercek, videodaki teori pratikte de cok farkli degil bence, Agir kis kosullari dedigimizde hep subaru geliyor aklima, ne zaman niyetlensem satis temsilcilerinin tavrından dolayı vazgeçtim.
nitekim amerikanin soguk eyaletlerinde de kisin yollarda mustang camaro goremiyoruz, tek fark oradaki insanlarin garajda kis boyu bekletip yazın binmek icin sakladıkları ekstra bir araca ayıracak bütçeleri var. Bizim gibi tek arac olsun hem kis, hem yaz, hem sehir ici hem performans, hem vergi diye dusunen ve bu mantikta arac arayan kisilerin isi zor, biraz paraya kiyana 4 mevsim tek arac gidebilecek golf R gibi hem awd hem sehir ici yormayacak hem genc isi hem aileye gider 4 kapi secenekler var ama Turkiyede otv sagolsun onu da sattirmiyorlar, aldirmiyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams