BMW 116i Sport Line

ShadoWalkn

Panpa
1,423
Nisan 2012'de aldığım otomobilim. Şu anda 66000 km'de ve tamamen stok. Hiçbir yeriyle oynamadım. Yazılım vs hiçbir şey yaptırmadım. İlk 1.5 sene ufak tefek problemleri ile uğraştım. Bu sorunların hepsini Borusan ve BMW çözdü aksiyonlarla.

Son 2.5 senedir sadece motoru çalıştırıp gidiyorum. Günü gelince bakımlarını yaptırıyorum. Gayet sorunsuz bir hal aldı.

Şimdilik gayet memnunum. Sorusu olanlara yardımcı olabilirim.

J38X3B.jpg
OE8kE5.jpg
znOgnD.jpg
G3WE37.jpg
 
İçi hoşmuş baya, dışı da arkası hariç çok beğeniyorum ben bu modeli. Sunroof da yakışıyor. Bir sorum var , 3 silindirli versiyon mu bu? Amcam da 1.16 almak istiyor ama 3 silindir yürür mü diye korkuyor. Performansı nasıl yavrumuzun?
 
BMW 116i
ALP BEYAZI
"TRACK" SİYAH KUMAŞ / KIRMIZI ŞERİT

TÜRKİYE PAKETİ
- SPOR DERİ DİREKSİYON
- VELUR HALI PASPASLAR
- REFLEKTÖR / İLK YARDIM ÇANTASI
- RADYO / BMW PROFESSIONAL CD (EKRANLI)
- TÜRKÇE ÖN PANEL
- AKUSTİK KEMER UYARISI
- OTOMATİK KAPI KİLİT FONKSİYONU
- KARTER KORUMASI

BASIC
- OTOMATİK ŞANZIMAN / 8 İLERİ
- ÇOK FONKSİYONLU DİREKSİYON
- ÖN SİS FARLARI
- YAĞMUR SEZİCİSİ
- KATLANIR ARKA KOLTUK BAŞLIKLARI
- 7R3

COMFORT
- ELEKTROKROM İÇ AYNA
- PARK MESAFE KONTROL / ARKA
- OTOMATİK KLİMA
- İÇ AYDINLATMA PAKETİ
- 912

TECHNO
- FAR YIKAMA SİSTEMİ
- BI-XENON FARLAR (502 İLE BİRLİKTE)
- HANDS-FREE VE USB BAĞLANTISI
- GELİŞMİŞ GÖSTERGE PANELİ
- 976

SPORT LINE
- HMJ / YILDIZ KOLLU, STİL 376, 16" ÇELİK JANT
- SPOR ÖN KOLTUKLAR
- ÖN KOL DAYAMA
- PARLAK SİYAH İÇ KAPLAMA
- MAT KIRMIZI İÇ KAPLAMA ŞERİDİ
- SPORT LINE

EXTRA DONANIMLAR

- ELEKTRİKLİ AÇILIR CAM TAVAN

Benimki 4 silindir 136bg olan versiyon. 3 silindirli versiyonlar 2015 Mart ayında gelen makyajdan sonra satışına başladı. Aslında orada da bir karışıklık söz konusu.

Makyajla beraber Borusan ilk 118i siparişlerini 4 silindir 136bg olarak geçti. Hatta Sinan Koç ve Doğan Kabak'ın kullandıkları makyajlı 1 serisi ne yazık ki 1.5lt 3 silindirli motor değil benim motordan. Ancak 1.5 lt diye anlatmışlar.

1.5 lt 3 silindirli 118i'yi hiç kullanmadım. Ancak çekmeme gibi bir durum olacağını sanmıyorum çünkü zaten turbolu bu araçlar ve gaz tepkilerine gereken cevabı 1.350d/d sonrası zaten cevap veriyorlar. Yani neredeyse gaza dokunur dokunmaz turbo çalışmaya başlıyor diyebiliriz.

Yakıt tüketimine gelecek olursak, şehiriçi ve şehirdışı katalog verilerini tutturdum. Yani 7.2lt ve 4.7lt olarak tutturmayı başardım ancak bu değerler 1 deponun tamamı ECO PRO'da sürülerek, ani hızlanmalar yapılmadan ve şehiriçi de şehirdışı da 90 - 110km süratin üstüne çıkmayarak elde edildi.

1 depo ile tamamı şehirdışı yol ile yanılmıyorsam 921 km gitti. Şehiriçi de sanırım 741 km gitmiştim. Hepsinin resimleri var. Ama bulmam lazım bir ara atarım.
 
Son düzenleme:
Bende aynı şekilde on board monitor olayını severim. Ancak maalesef bu aracı alırken satış danışmanı işi aceleye getirdiği için alamadım. Hazırdaki aracı satmak için ellerinden geleni yapıyorlar.

Oysa ki ben Navi. Prof. , Harman Kardon ve M paket ile estoril mavi istemiştim ama bu denk geldi işte.

Bundan sonra BMW alırsam direk özel sipariş zaten. Ne kadar diretirlerse diretsinler Navi. Prof.'suz BMW'ye binmeyeceğim artık.

Aslında almadığım da bir yandan iyi olmuş. Bizimkiler CIC denilen tip. Ardından NBT geldi ve beraberinde Touch iDrive kontrolü geldi. Şimdi 7 serisi ile birlikte o da değişti. Hatta 7 serisi'ndeki sistemi ilk olarak 3 serisi GT'nin makyajına eklediler. Yavaş yavaş tüm modellere gelecek.
 
Bende aynı şekilde on board monitor olayını severim. Ancak maalesef bu aracı alırken satış danışmanı işi aceleye getirdiği için alamadım. Hazırdaki aracı satmak için ellerinden geleni yapıyorlar.

Oysa ki ben Navi. Prof. , Harman Kardon ve M paket ile estoril mavi istemiştim ama bu denk geldi işte.

Bundan sonra BMW alırsam direk özel sipariş zaten. Ne kadar diretirlerse diretsinler Navi. Prof.'suz BMW'ye binmeyeceğim artık.

Aslında almadığım da bir yandan iyi olmuş. Bizimkiler CIC denilen tip. Ardından NBT geldi ve beraberinde Touch iDrive kontrolü geldi. Şimdi 7 serisi ile birlikte o da değişti. Hatta 7 serisi'ndeki sistemi ilk olarak 3 serisi GT'nin makyajına eklediler. Yavaş yavaş tüm modellere gelecek.
Dediğiniz gibi olursa güzel olur. Normal bir araçta bile dokunmatik ekran varken premium araçlarda daha fazlası olması gerekiyor. 1 SerisiEstoril mavi, m plus, harman kardon, prof nav, nappa koltuk gibi opsiyonlara sahip olsa çok daha iyi olurdu ama çok dolu olmasa da 1 serisi arkadan itişli bir keyif makinesidir.
 
Benim de en sevdiğim direksiyon resmen, özellikle alkantara çok şık durmuş. Bir yerden düzgün vaziyetli ve F1 vitesli bulabilirsem taktırmayı düşünüyorum hatta. M direksiyonların ortası çok küçük geliyor bana.

Bu arada satış elemanları da kotasını doldurma peşinde tabii ki. Biz de alırken gece mavisi renkli hazırda olup olmadığını sormuştuk, Esenboğa'daki satış elemanı da her yere sorduğunu ve bulamadığını, gelecek ay ellerinde olacağını söyledi. Aynı gün Balgat'a gittik ve onlar ellerinde bulunduğunu söyledi. Biz alırken makyajlı versiyonu çıkmadan önceki son araçları bir paket halinde sattıklarından opsiyon şansımız olmadı ne yazık ki. Öyle bir durumda ilk seçeceğim şey tek kapı olmasıydı :)

Bu arada kazasız belasız kullanın. Ankara'da dikkatli kullanımlarda ciddi anlamda dizel performansı sunuyor yakıt bakımından.

Bu arada Sonax Yaşamkent paspaslarını falan yeni gördüm. Benim evin karşısı olduğundan tüm işlemleri orada hallediyorum. Memnun kaldınız mı siz de?
 
Son düzenleme:
Benim de en sevdiğim direksiyon resmen, özellikle alkantara çok şık durmuş. Bir yerden düzgün vaziyetli ve F1 vitesli bulabilirsem taktırmayı düşünüyorum hatta. M direksiyonların ortası çok küçük geliyor bana.

Bu arada satış elemanları da kotasını doldurma peşinde tabii ki. Biz de alırken gece mavisi renkli hazırda olup olmadığını sormuştuk, Esenboğa'daki satış elemanı da her yere sorduğunu ve bulamadığını, gelecek ay ellerinde olacağını söyledi. Aynı gün Balgat'a gittik ve onlar ellerinde bulunduğunu söyledi. Biz alırken makyajlı versiyonu çıkmadan önceki son araçları bir paket halinde sattıklarından opsiyon şansımız olmadı ne yazık ki. Öyle bir durumda ilk seçeceğim şey tek kapı olmasıydı :)

Bu arada kazasız belasız kullanın. Ankara'da dikkatli kullanımlarda ciddi anlamda dizel performansı sunuyor yakıt bakımından.

Bu arada Sonax Yaşamkent paspaslarını falan yeni gördüm. Benim evin karşısı olduğundan tüm işlemleri orada hallediyorum. Memnun kaldınız mı siz de?
Evet senelerdir Sonax'a gidiyorum zaten. :)
 
gerçek hayat tüketim verisi nedir hocam?
şehir içi?
Şehirler arası?
otobanda 160 üstü basarken?
şehir içi gazlarken?
hatta hiç çıktıysan, pist gazlamasında?
 
Ben şöyle veriler sunabilirim kendi çapımda:

Havaalanı buradan 60 km, çevre yolunda 180-200 arası giderek 10.5 civarı yaktırmıştım.
Sakin kullanımda, trafiğe girmeden 5-5.5, çıtır trafik 6.5-7, ölümcül trafikte de 9 civarı.
Şehirler arası yolda, 4 kişi 110-120 km hızlarda 6-6.5, bagaj da dolu olursa 7 civarı.
Şehiriçi gazlamalarda 8.5-9 rahat, 10'un üstünü pek görmedim ama. Bir ara gece yanlamaya çıkmıştım, ışıklarda durmayla kalkmayla 10 litre olmuştu.
Tahminim pistte de 13-14 yakar.
Benim 42000 km ortalamamsa 7.8.
Tabii bu veriler Ankara için.

Kısacası basmazsanız dizel değerlerine yaklaşmak mümkün, basarsanız da Mercedes motorları gibi aşırı bir yakıtı yok.
 
gerçek hayat tüketim verisi nedir hocam?
şehir içi?
Şehirler arası?
otobanda 160 üstü basarken?
şehir içi gazlarken?
hatta hiç çıktıysan, pist gazlamasında?

Ben gazlayan birisi değilim. Çok ender olarak yol boşsa basıyorum.

Onun dışında şehiriçi ve şehirdışı hep ECO PRO ile gidiyorum. Ankara içinde günlük kullanım 7.5 - 8.5lt arası değişiyor.

Şehirdışı ise gittiğim yola göre değişiyor. Katalog verisi olarak verilen 4.7 lt'yi tutturmuşluğum var. En yüksek veri olarak Ankara - Bodrum arası 5.8 ile gelmiştim.

66.000 km genel ortalama 7.4 lt.

ECO PRO ile gerçekten sakin kullanıldığında neredeyse dizel tüketimlerine yakın veriler elde ediliyor.

SPORT modunda yarım depoyu bitirecek şekilde şehiriçi ve çevreyolu gibi yerlerde denemeler yapmıştım 3 - 4 kez. Onda da maksimum 15.6 lt'yi gördüm. Üstüne çıkamadım.
 
5YEAQq.jpg


İstanbul'dan Ankara'ya dönüşte elde ettiğim katalog verisi değeri.

Başlangıç: İstanbul Bağdat Caddesi Selamiçeşme Shell
Bitiş: Fotoyu çektiğim yer yani Ankara Eryaman sapağını geçtikten sonra.

A38okX.jpg


0yWPBW.jpg


Şehiriçi elde ettiğim en yüksek km. 1 depo, tamamı ECO PRO ile kullanıldı. 741.8km + 23km menzil var ki bu iki fotoyu da Shell'e girdiğimde çekmiştim. Ortalama 7.1lt (katalog verisi 7.2lt). O da ortalama hızın bir nebze yüksek olmasından kaynaklanıyor.

40WdMQ.jpg


Bu da güncel, 66.000 küsür km genel ortalamam.

Ortalama hızın yüksek oluşu oturduğum semtte trafik olmaması. Tek dur kalk yaptığımız yer trafik ışıkları ve yokuşumuz, rampamız falan yok. Ayrıca şehir tarafına gidip gelince Eskişehir Yolu'nu, çevreyollarını kullandığım için akıcı oluyor.
 
Söğütözü-Eryaman arasını akşam 9'da ortalama 3.5 litre ile katettim, şahitlerim epey fazla :D fazla esnek bir motoru var, net yakıt tüketimi vermek epey güç.
 
Hocam aracınız süpermiş Allah kaza bela vermesin. Maşallah.
Bende bu kasaları çok seviyorum.
Merakımdan dolayı soruları yanıtlarsanız sevinirim.
1.Aracın yalıtımı,konforu nasıl? Diğer araçlara göre kıyaslama yapınca ne durumda?
2.Aracın ses sistemi her yerde kötüleniyor bu kadar çok mu kötü ses sistemi ?