Yapılmış demek ki hepsi.Aksiyon geçmişini aldım ama herhangi bir sorun yok.
Yapılmış demek ki hepsi.Aksiyon geçmişini aldım ama herhangi bir sorun yok.
Artısı elektrik desteği yok. Elektrik desteği olmadığı için direksiyon çok yumuşak değil. Çok yumuşak olmadığı için elinizin altından kayıp gidecekmiş gibi bir izlenim vermiyor. Direksiyon tepkileri daha iyi anlaşılıyor, yoldaki her olayı hissettiriyor.Servotronic olmamasının + ları - leri nelerdir?Daha mı hisli acaba servotronic olanlara göre.Merak ettiğimden dolayı soruyorum.
Premium bir markada bunca sorun gormek uzucu.ama verdiginiz tavsiyeler ve yorumlarla bmw den buyuk ihtimal benden 20 kat daha iyi anladiginizi biliyorum eger su an memnunsaniz arabadan sikinti yokTeşekkür ederim.
Sorunları kısaca yazayım.
2600 km'de İstanbul'dan Ankara'ya gelirken yağmurun altında silecek çalıştı ardından durmadı. Bu gibi basit sistemleri çalıştıran FEM kontrol ünitesi garantiden değişti. Kronik değil, ender görülen bir sorun piyango bana vurdu.
Ardından önceleri sabah motor soğukken 1. viteste gitmeye başlarken 3 - 5 kere ufak teklemeler yapıyordu ısınınca geçiyordu. Bir gün yolda giderken motor koruma moduna geçti. Motor, tahrik (turbo), lastik basınç sensörü ve DSC'yi devre dışı bıraktı. Yolda bırakmadı neyse ki, Borusan'a da çok yakındım yavaş yavaş gittik, bıraktık. Manyetik vanos valf sensörü garantiden değişti. Tüm 1 serilerinde karşılaşıldı bu sorunla, BMW aksiyon çıkartarak tüm araçlarda değiştirdi.
Borusan'da motoru yıkatmıştım. 10 gün sonra yine motor koruma moduna aldı kendini. Bu sefer motoru zorlamak istemedim, çekici ile Borusan'a gittik. Gaz pedalı arızası demiş diagnoz ve gaz pedalı değiştirildi. Aldıktan 2 gün sonra yine motor korumaya aldı bu sefer diagnozda detaylı kontrol yapıldı, gaz pedalından motora giden ve motora takılan soketteki pinlerde (24'lük pinli soketin 5 pin'i) korozyon olmuş yıkamadan dolayı. Gaz pedalından motora giden kablo sistemi yani soketler değişti garantiden.
Koltuk altındaki metal parçaların paslanması olayını duymuşsunuzdur. Aksiyon ile koltuk iskeleti değişti.
Havalandırma fanına 2 - 3 kez yaprak kaçtı. Hepsinde gittim servise. Sonra bir gün aksiyon ile hava giriş bölümüne aksiyon ile tel takıldı.
Tüm F20 araçlarda aksiyon ile yanlış hatırlamıyorsam benzin depo kapağının olduğu bölümdeki tahliye noktasından akan su çamurluk içine birikme yapabiliyormuş bende bu sorun yaşanmadı ama aksiyon ile davlumbaza bağlı olan tıpa çıkartıldı.
Yaşanan bu problemlerden ötürü servis 2 kere ECU update yaptı. Son update 2014 Mart ayında ver. 54.1 ile güncellendi. Şu anda kadranlardaki tüm sistemler ve görseller 2014 model ve sonrası 116i ile aynı.
Özetle fem kontrol ünitesi ve manyetik vanos valf sensörü hariç diğerleri periyodik bakım ya da servise uğradığımda yapılan şeyler. Tüm bunlar toplamda 1.5 sene sürdü.
Eylül 2012'den Şubat 2012'ye kadar olan F20'lerde ise;
- sağ arka amortisörden ses gelmesi,
- su kabının sensörünün hatalı oluşu yüzünden haşlanma tehlikesi uyarısı ile klimanın çalıştırıldıktan 30 - 45dk sonra devreye girmesi,
- manyetik vanos valf sensörü,
ve şimdi hatırlamadığım iki basit sorun daha vardı. Ancak hepsi aksiyonlarla BMW tarafından giderildi.
Son 2.5 senedir sadece periyodik bakıma giriyorum. Artık tamamen sorunsuz.
BMW'de şöyle bir durum da var ama dikkatten kaçmaması gereken: Bu tarz çıkan sorunlar makyaj beklenmeden, aksiyonlarla veya bantta halledilerek üretiliyorlar. Mesela en basitinden benim arabam Ağustos 2014 üretimi ve makyaj öncesi, ama yine de yeni nesil ekran var. Ya da ne bileyim, @AlkanExclusive 'in bahsettiği hiçbir sorunu yaşamadım, giderilmiş çünkü çoğu.Premium bir markada bunca sorun gormek uzucu.ama verdiginiz tavsiyeler ve yorumlarla bmw den buyuk ihtimal benden 20 kat daha iyi anladiginizi biliyorum eger su an memnunsaniz arabadan sikinti yok
Rencide olacak bir şey yok.kardeş doğru söylüyorsun ama bu yorumun aracında arıza çıkmış arkadaşı rencide eder. biraz daha dikkatli yazmanı rica ediyorum
ben şahidim özgür 116i aldıktan sonra tüm arkadaş grubu olarak 116i kovalamaya başladıkSöğütözü-Eryaman arasını akşam 9'da ortalama 3.5 litre ile katettim, şahitlerim epey fazla fazla esnek bir motoru var, net yakıt tüketimi vermek epey güç.
Hanginizin nazarı değdi gençler?
Soğutma sıvısı borusunun değişmesi gerekiyor, tahrik uyarısı verdi.
Aaah ah...
Ucuza kaçmam hocam. Neyse orjinal parça fiyatı onu vereceğiz artık.geçmiş olsun hocam ucuz yollu ve sağlam bi şekilde halledebilirsiniz umarım
Ucuza kaçmam hocam. Neyse orjinal parça fiyatı onu vereceğiz artık.
Teşekkürler.
Uzlar 570₺ dedi. Birde Borusan'a soracağım.
Parçanın kendisi zaten 350₺ Özgür. Artı bu işlem yapılırken soğutma sistemi tamamen boşaltılacak. 1.5 lt'lik 2 adet yani 3 lt antifiriz lazım. Onlarda hiç yoksa 50 - 60₺ eder. Özetle sadece parça kafadan 400 ₺ üzeri fiyat çıkıyor. Kalanı işçilik.Şimdi benim önerim, Akan BMW parçacısına gidin, gereken parçayı oradan alın, ordan hooop booster performance erhan abiye, sorununuz orijinal parça ve işçilikle totalde 300-400 lira arasına halledilmiş olur diye tahmin ediyorum.
Parçanın kendisi zaten 350₺ Özgür. Artı bu işlem yapılırken soğutma sistemi tamamen boşaltılacak. 1.5 lt'lik 2 adet yani 3 lt antifiriz lazım. Onlarda hiç yoksa 50 - 60₺ eder. Özetle sadece parça kafadan 400 ₺ üzeri fiyat çıkıyor. Kalanı işçilik.
Bu işlem yapılırken hava filtresini taktığımız yer sökülecek, bahsettiğim boru sökülüp takılacak filan falan. İşçilikle 450 - 550₺ banko yani.