BMW 116i Sport Line

Bu arada şimdi aklıma geldi. Aksiyon geçmişi değil servis geçmişini almışsınızdır.

Aksiyon olayı başka. 2 sene önce E46 ve E39 kasalar için bile aksiyon çıkarttı BMW. Siz yinede gidin aksiyonum var mı diye bir sorun.
 
Servotronic olmamasının + ları - leri nelerdir?Daha mı hisli acaba servotronic olanlara göre.Merak ettiğimden dolayı soruyorum.
 
Servotronic olmamasının + ları - leri nelerdir?Daha mı hisli acaba servotronic olanlara göre.Merak ettiğimden dolayı soruyorum.
Artısı elektrik desteği yok. Elektrik desteği olmadığı için direksiyon çok yumuşak değil. Çok yumuşak olmadığı için elinizin altından kayıp gidecekmiş gibi bir izlenim vermiyor. Direksiyon tepkileri daha iyi anlaşılıyor, yoldaki her olayı hissettiriyor.

Eksisi yumuşak olmaması. Manevra yapıldığında servotronic'e göre daha ağır ama bu durum erkekleri etkilemediği gibi kadınlar biraz daha rahat dönse iyi olur diye yorum yapıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Teşekkür ederim.

Sorunları kısaca yazayım.

2600 km'de İstanbul'dan Ankara'ya gelirken yağmurun altında silecek çalıştı ardından durmadı. Bu gibi basit sistemleri çalıştıran FEM kontrol ünitesi garantiden değişti. Kronik değil, ender görülen bir sorun piyango bana vurdu.

Ardından önceleri sabah motor soğukken 1. viteste gitmeye başlarken 3 - 5 kere ufak teklemeler yapıyordu ısınınca geçiyordu. Bir gün yolda giderken motor koruma moduna geçti. Motor, tahrik (turbo), lastik basınç sensörü ve DSC'yi devre dışı bıraktı. Yolda bırakmadı neyse ki, Borusan'a da çok yakındım yavaş yavaş gittik, bıraktık. Manyetik vanos valf sensörü garantiden değişti. Tüm 1 serilerinde karşılaşıldı bu sorunla, BMW aksiyon çıkartarak tüm araçlarda değiştirdi.

Borusan'da motoru yıkatmıştım. 10 gün sonra yine motor koruma moduna aldı kendini. Bu sefer motoru zorlamak istemedim, çekici ile Borusan'a gittik. Gaz pedalı arızası demiş diagnoz ve gaz pedalı değiştirildi. Aldıktan 2 gün sonra yine motor korumaya aldı bu sefer diagnozda detaylı kontrol yapıldı, gaz pedalından motora giden ve motora takılan soketteki pinlerde (24'lük pinli soketin 5 pin'i) korozyon olmuş yıkamadan dolayı. Gaz pedalından motora giden kablo sistemi yani soketler değişti garantiden.

Koltuk altındaki metal parçaların paslanması olayını duymuşsunuzdur. Aksiyon ile koltuk iskeleti değişti.

Havalandırma fanına 2 - 3 kez yaprak kaçtı. Hepsinde gittim servise. Sonra bir gün aksiyon ile hava giriş bölümüne aksiyon ile tel takıldı.

Tüm F20 araçlarda aksiyon ile yanlış hatırlamıyorsam benzin depo kapağının olduğu bölümdeki tahliye noktasından akan su çamurluk içine birikme yapabiliyormuş bende bu sorun yaşanmadı ama aksiyon ile davlumbaza bağlı olan tıpa çıkartıldı.

Yaşanan bu problemlerden ötürü servis 2 kere ECU update yaptı. Son update 2014 Mart ayında ver. 54.1 ile güncellendi. Şu anda kadranlardaki tüm sistemler ve görseller 2014 model ve sonrası 116i ile aynı.

Özetle fem kontrol ünitesi ve manyetik vanos valf sensörü hariç diğerleri periyodik bakım ya da servise uğradığımda yapılan şeyler. Tüm bunlar toplamda 1.5 sene sürdü.

Eylül 2012'den Şubat 2012'ye kadar olan F20'lerde ise;

- sağ arka amortisörden ses gelmesi,

- su kabının sensörünün hatalı oluşu yüzünden haşlanma tehlikesi uyarısı ile klimanın çalıştırıldıktan 30 - 45dk sonra devreye girmesi,

- manyetik vanos valf sensörü,

ve şimdi hatırlamadığım iki basit sorun daha vardı. Ancak hepsi aksiyonlarla BMW tarafından giderildi.

Son 2.5 senedir sadece periyodik bakıma giriyorum. Artık tamamen sorunsuz.
Premium bir markada bunca sorun gormek uzucu.ama verdiginiz tavsiyeler ve yorumlarla bmw den buyuk ihtimal benden 20 kat daha iyi anladiginizi biliyorum eger su an memnunsaniz arabadan sikinti yok
 
Premium bir markada bunca sorun gormek uzucu.ama verdiginiz tavsiyeler ve yorumlarla bmw den buyuk ihtimal benden 20 kat daha iyi anladiginizi biliyorum eger su an memnunsaniz arabadan sikinti yok
BMW'de şöyle bir durum da var ama dikkatten kaçmaması gereken: Bu tarz çıkan sorunlar makyaj beklenmeden, aksiyonlarla veya bantta halledilerek üretiliyorlar. Mesela en basitinden benim arabam Ağustos 2014 üretimi ve makyaj öncesi, ama yine de yeni nesil ekran var. Ya da ne bileyim, @AlkanExclusive 'in bahsettiği hiçbir sorunu yaşamadım, giderilmiş çünkü çoğu.

Ayrıca, bunların hepsi insan tasarlaması, insan üretimi. Hatalar illa ki olacaktır, ama önemli olan bu hataların farkına varıp üstünde çalışmak ve bunları sorunsuz bir şekilde aksiyonlarla olsun, bantta olsun gidermek. Bu yüzden ki her araba alana sadece bir taşıt almadıklarını, servis ve hizmet de satın aldıklarını hatırlatmaya çalışıyorum, özellikle sıfır için.
 
Sorunların tamamı üretimsel kaynaklı değil.

Üretimsel sorunlar (benim aracı aldığım dönemde) sadece vanos manyetik valf sensörü arızası ve koltuk iskeletinin nem dolayısıyla paslanması idi. Özellikle koltuk iskeletinin paslanması F20 ve F30'ların neredeyse tamamında görüldü.

Bunun dışında olan sorunlarda;

1) FEM kontrol ünitesinin arıza yapması tamamen şans meselesi. Bugün sıfır km 7 serisi'nde de olabilir, 2005 model 3 serisi'nde de olabilir. Çok düşük oranlarda hata verir. Piyango bana çıktı.

2) Borusan'da motoru yıkama neticesinde oluşan gaz pedalından motora uzanan kablolama sisteminin ucundaki motora giren soketteki pinlerin paslanması yüzünden olan sorun ise önce diagnozda gaz pedalı hatası uyarısı vermesi ile gaz pedalının değişmesi, sorun tekrarlanıp diagnozda detaylı tarama yapılınca sokette hangi pinlerin motor ile iletişim kuramadığını göstermesi ile ortaya çıktı ve kablolama sisteminin değişmesi ile sonuçlandı. Motoru yıkatmasaydım bu sorunla karşılaşmayacaktım. Motoru yıkatmayı ben istedim ve sonuçta benim hatamdan kaynaklı bir durum.

3) Fana yaprak kaçması 2 kere oldu, yolda bırakacak ya da ansızın sıkıntı çıkartacak bir şey değildi. Servise uğradığımda aksiyon geldi diyerek oraya uygun BMW üretimi tel takıldı.

4) Çamurluktaki tıpanın sökülmesi yine servise uğradığımda yapıldı. Sorun olarak algılanacak bir durum değil. Eğer tahliye kanalları tıkanırsa (ki zor tıkanan kanallardır) su birikmesi yapmasın diye söküldü.

5) ECU Update'lerin ilki FEM kontrol ünitesi değişimi sırasında mecburen yapıldı. Kendi isteğim ve araştırmalarım ile yapılan son güncellemedir. Bu da bir sorun değil.

Özetle tamamı üretim kaynaklı sorun olarak algılanmasın.
 
Son düzenleme:
Teşekkürler.

Uzlar 570₺ dedi. Birde Borusan'a soracağım.

Şimdi benim önerim, Akan BMW parçacısına gidin, gereken parçayı oradan alın, ordan hooop booster performance erhan abiye, sorununuz orijinal parça ve işçilikle totalde 300-400 lira arasına halledilmiş olur diye tahmin ediyorum.
 
Şimdi benim önerim, Akan BMW parçacısına gidin, gereken parçayı oradan alın, ordan hooop booster performance erhan abiye, sorununuz orijinal parça ve işçilikle totalde 300-400 lira arasına halledilmiş olur diye tahmin ediyorum.
Parçanın kendisi zaten 350₺ Özgür. Artı bu işlem yapılırken soğutma sistemi tamamen boşaltılacak. 1.5 lt'lik 2 adet yani 3 lt antifiriz lazım. Onlarda hiç yoksa 50 - 60₺ eder. Özetle sadece parça kafadan 400 ₺ üzeri fiyat çıkıyor. Kalanı işçilik.

Bu işlem yapılırken hava filtresini taktığımız yer sökülecek, bahsettiğim boru sökülüp takılacak filan falan. İşçilikle 450 - 550₺ banko yani.
 
Parçanın kendisi zaten 350₺ Özgür. Artı bu işlem yapılırken soğutma sistemi tamamen boşaltılacak. 1.5 lt'lik 2 adet yani 3 lt antifiriz lazım. Onlarda hiç yoksa 50 - 60₺ eder. Özetle sadece parça kafadan 400 ₺ üzeri fiyat çıkıyor. Kalanı işçilik.

Bu işlem yapılırken hava filtresini taktığımız yer sökülecek, bahsettiğim boru sökülüp takılacak filan falan. İşçilikle 450 - 550₺ banko yani.

Hmm gecmis olsun o zaman, yalniz Uzlar yedek parcaya ciddi kâr payi koyuyor ve iscilik ucretleri bence yuksek, parca fiyati aldim dediginiz Uzlar mi yoksa yoksa direk orijinal bmw parcacisi mi? Ben Uzlar dan yola cikarak fiyat tahmininde bulundum cunku.