BMW 116i Sport Line

Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için.

1) Yalıtıma değinecek olursam rüzgar sesi 150 - 160 km hızlarından sonra başlıyor. Ben sakin kullandığım ve o süratlare çıkmadığım için gayet memnunum. Konfor ise orta düzeyde. Sonuçta hem segment olarak konfora yönelik bir otomobil değil hem de Sport Line olduğu için spor koltukları var ve üst düzey bir konfor sağlamıyor. Ha şöyle 600 - 700 km'lik yolculuklarda yormadığı gibi seyahat tamamlanınca hiç araba kullanmış gibi hissetmiyorum diyemiyorsunuz.

2) Ses sistemi konusuna gelecek olursak herkesin sesten neler beklediği oldukça değişken bir konu. Kimisi normal ses düzeyinde tüm enstrumanları duymak ister, kimisi yüksek seste kalite arar, kimisi de maksat otomobilin içinde ses olsun der.

Ben, BMW'nin HIFI (HK Logic 7 işlemcili), Harman Kardon, Bang & Olufsen, yeni 7 serisindeki Bowers & Wilkins, Range Rover'daki Meridian, Audi ve Renault'taki Bose, Mercedes'teki Burmaster ses sistemlerinde müzik dinleyerek yolculuklarda yaptım.

Elbette BMW Professional müzik sistemi bunları ne ses kalitesi ne de yüksek seste bozulmama açısından yakalayabilecek bir ses sistemi değil.

Benim sesten beklentim normal ses seviyesinde tüm enstrumanları duyabilmektir. Kristalize ses dedikleri olay yani. Bu ses sistemi ve hoparlörler bu işin %60'ını yapabiliyor. Ancak insanların yerden yere vurduğu kadar da değil kesinlikle. E kasalarda kullanılan BMW Business ses sisteminin bir tık üstünde.

Sanki herkes evinde arabasında profesyonel hifi sistemleri kullanıyor da, oturup abuk subuk eleştiri yapıyorlar. Yapacak bir şey yok.
 
Son düzenleme:
Ya bu ses sistemi olayının cılkını çıkarttılar ciddi anlamda. Bugün mesela auxla sesi sonuna kadar açtık, ufacık bir bozulma olmadı. Ses sisteminin tek sıkıntısı bassları zayıf, ama kalite olarak kötü değil kesinlikle bana kalırsa.

@Ozgur Gunes 3.5'i nasıl tutturdun hocam yahu, ben minimum 4.8 gördüm 85 km'ye sabitleyip.
 
Ya bu ses sistemi olayının cılkını çıkarttılar ciddi anlamda. Bugün mesela auxla sesi sonuna kadar açtık, ufacık bir bozulma olmadı. Ses sisteminin tek sıkıntısı bassları zayıf, ama kalite olarak kötü değil kesinlikle bana kalırsa.

@Ozgur Gunes 3.5'i nasıl tutturdun hocam yahu, ben minimum 4.8 gördüm 85 km'ye sabitleyip.
AUX'un iDrive'daki ses oranı yarının altına düşürülürse sorun çıkartmıyor. Aksi halde normal ses düzeyinde bile hoparlörlerde patlama yapıyor.

Ayrıca hoparlörlerimiz Alpine marka. Yani kaliteli hoparlörler. Maalesef bundan da haberi olmayan birçok insan var.
 
@fksarall vallahi ben dahil arkadaslar sok, 80 km/s yi gecmeddn gittim genelds 70-80 arasi, isikta hic durmadim, gittik.

Bmw nin ses sistemi bencede gereksiz aşağılanıyor ama markaya yakismayacak derecede kötü. Mid ayari bile yok.
 
@fksarall vallahi ben dahil arkadaslar sok, 80 km/s yi gecmeddn gittim genelds 70-80 arasi, isikta hic durmadim, gittik.

Bmw nin ses sistemi bencede gereksiz aşağılanıyor ama markaya yakismayacak derecede kötü. Mid ayari bile yok.
Mid ayarı on board monitor ile gelen teypte (navi. prof., gece görüş ya da tv ile alınan) bile yok hocam.

O tip işler için profesyonel ses sistemi gerekli. Halbuki BMW HIFI opsiyonu bile fazlasıyla iş görüyor. Yanlız Bang & Olufsen ve yeni 7'deki Bowers & Wilkins çok fena onu baştan belirteyim.
 
7 deki kadar kaliteli olmasa da A3 te dinledim showroomda Bang & Olufsen i, gercekten muazzam ama harman kardon daha iyi bence.
 
Aslında Alpine Swe-815 diye subwoofer var 20 cm onu bagaja atsanız her türlü tatmin eder o zaman :)

Yol sesi ne durumda Runflat lastiklerden dolayı çok ses alıyor mu?
A3 ve Golf'e göre kıyaslama yapsak yalıtım açısından ?
Zaten aracın keyfi yanlaması arkadan itişi şanzımanı paha biçilemez bence .
 
Bagaja bir şey eklemeye gerek yok aslında.

Ön koltuk altlarında birer tane hoparlör yeri var. Yine ön kapı cam köşelerinde tweeter yeri hazırlıkları var. Bagajda da sub yeri var. Yanlız o hoparlörleri ekleyince teybide değiştirmek gerekiyor çünkü şu haliyle teybin çıkış gücü yetmiyor.

Bunlar olunca zaten BMW HIFI'a dönüşmüş oluyor.

Zaten bu orjinal çözüm, Borusan fiyatları da gereksiz. Onun dışında bir şey yaptırmayı düşünmedim.

Runflat lastiklerin yol sesini arttırdığını söyleyemeyiz. Yanakları sert olduğu için çukurlarda daha sert hissettiriyor. Onun dışında kullandığım lastikler ses yapmıyor. Sadece kış lastikleri yolda hafif su birikintisi varsa ses yapıyor. Onun dışında zaten yumuşak hamurlu lastikler kullanıyorum, bir şikayetim yok.

Güncel A3 ve Golf kullanmadığım için bir karşılaştırma yapmam doğru olmaz.
 
Aracınız çok güzel güle güle kullanın alacak kadar param olsa ilk alacağım araçtır kendisi. Hocam başta demissiniz sorunları ile uğraştım diye bahsedermisiniz bu kadar taze bir arabada ne gibi sorunlar olabiliyor
 
Teşekkür ederim.

Sorunları kısaca yazayım.

2600 km'de İstanbul'dan Ankara'ya gelirken yağmurun altında silecek çalıştı ardından durmadı. Bu gibi basit sistemleri çalıştıran FEM kontrol ünitesi garantiden değişti. Kronik değil, ender görülen bir sorun piyango bana vurdu.

Ardından önceleri sabah motor soğukken 1. viteste gitmeye başlarken 3 - 5 kere ufak teklemeler yapıyordu ısınınca geçiyordu. Bir gün yolda giderken motor koruma moduna geçti. Motor, tahrik (turbo), lastik basınç sensörü ve DSC'yi devre dışı bıraktı. Yolda bırakmadı neyse ki, Borusan'a da çok yakındım yavaş yavaş gittik, bıraktık. Manyetik vanos valf sensörü garantiden değişti. Tüm 1 serilerinde karşılaşıldı bu sorunla, BMW aksiyon çıkartarak tüm araçlarda değiştirdi.

Borusan'da motoru yıkatmıştım. 10 gün sonra yine motor koruma moduna aldı kendini. Bu sefer motoru zorlamak istemedim, çekici ile Borusan'a gittik. Gaz pedalı arızası demiş diagnoz ve gaz pedalı değiştirildi. Aldıktan 2 gün sonra yine motor korumaya aldı bu sefer diagnozda detaylı kontrol yapıldı, gaz pedalından motora giden ve motora takılan soketteki pinlerde (24'lük pinli soketin 5 pin'i) korozyon olmuş yıkamadan dolayı. Gaz pedalından motora giden kablo sistemi yani soketler değişti garantiden.

Koltuk altındaki metal parçaların paslanması olayını duymuşsunuzdur. Aksiyon ile koltuk iskeleti değişti.

Havalandırma fanına 2 - 3 kez yaprak kaçtı. Hepsinde gittim servise. Sonra bir gün aksiyon ile hava giriş bölümüne aksiyon ile tel takıldı.

Tüm F20 araçlarda aksiyon ile yanlış hatırlamıyorsam benzin depo kapağının olduğu bölümdeki tahliye noktasından akan su çamurluk içine birikme yapabiliyormuş bende bu sorun yaşanmadı ama aksiyon ile davlumbaza bağlı olan tıpa çıkartıldı.

Yaşanan bu problemlerden ötürü servis 2 kere ECU update yaptı. Son update 2014 Mart ayında ver. 54.1 ile güncellendi. Şu anda kadranlardaki tüm sistemler ve görseller 2014 model ve sonrası 116i ile aynı.

Özetle fem kontrol ünitesi ve manyetik vanos valf sensörü hariç diğerleri periyodik bakım ya da servise uğradığımda yapılan şeyler. Tüm bunlar toplamda 1.5 sene sürdü.

Eylül 2012'den Şubat 2012'ye kadar olan F20'lerde ise;

- sağ arka amortisörden ses gelmesi,

- su kabının sensörünün hatalı oluşu yüzünden haşlanma tehlikesi uyarısı ile klimanın çalıştırıldıktan 30 - 45dk sonra devreye girmesi,

- manyetik vanos valf sensörü,

ve şimdi hatırlamadığım iki basit sorun daha vardı. Ancak hepsi aksiyonlarla BMW tarafından giderildi.

Son 2.5 senedir sadece periyodik bakıma giriyorum. Artık tamamen sorunsuz.
 
Son düzenleme:
Hocam şanssızlıktan ziyade birazda bmw nin sorunlu araç üretmesi sanırım insallah bi daha problem yaşamazsınız
 
Merhabalar;

Bakım maliyetlerinden biraz bahseder misiniz? En son 60.000'e girmişsinizdir galiba?

Bunun dışında fren balatası, disk, amortisör gibi parça değişimlerinde ücretler yaklaşık ne seviyede?

Eski bir efsane vardır, f20'lerin yoğun yağmurlu havalarda, su birikintilerinde şanzımanla yaşadığı sorunlar ne derece gerçeği yansıtıyor?

Teşekkürler, Selamlar.
 
Merhabalar;

Bakım maliyetlerinden biraz bahseder misiniz? En son 60.000'e girmişsinizdir galiba?

Bunun dışında fren balatası, disk, amortisör gibi parça değişimlerinde ücretler yaklaşık ne seviyede?

Eski bir efsane vardır, f20'lerin yoğun yağmurlu havalarda, su birikintilerinde şanzımanla yaşadığı sorunlar ne derece gerçeği yansıtıyor?

Teşekkürler, Selamlar.
O sorunu yaşadığım için söyleyeyim, sorun şanzımanda değil, egzozla alakalı. Kolay bir sabitlemeyle de hemen halledildi.
 
Hocam şanssızlıktan ziyade birazda bmw nin sorunlu araç üretmesi sanırım insallah bi daha problem yaşamazsınız
BMW sorunlu araç üretmiyor. F kasalara geçişte bu tip ufak tefek sıkıntılar yaşandı maalesef. Daha öncede BMW sahibi oldum, periyodik ve ağır bakımları hariç bu tip şeylerle uğraşmadım. Aracı hor kullanarak sorun yaşayanları saymayalım.
 
Merhabalar;

Bakım maliyetlerinden biraz bahseder misiniz? En son 60.000'e girmişsinizdir galiba?

Bunun dışında fren balatası, disk, amortisör gibi parça değişimlerinde ücretler yaklaşık ne seviyede?

Eski bir efsane vardır, f20'lerin yoğun yağmurlu havalarda, su birikintilerinde şanzımanla yaşadığı sorunlar ne derece gerçeği yansıtıyor?

Teşekkürler, Selamlar.
Bakım maliyetleri güncel euro tutarı ile belirleniyor ve değişkenlik gösteriyor.

9.000+, 21.000+, 34.000+, 48.000+ ve 64.000km'de bakıma girdim. Araç normalde bakım aralıklarını kullanıma göre öne ya da ileriye atıyor. Servis bakım aralığı 12.000km olarak veriyordu başlarda. Ancak sakin kullanınca bu aralıkları yaklaşık 15.000 km'e kadar çıkartabildim. İlk 4 bakım Borusan'da yapıldı.

575 TL, 610 TL, 680 TL, 757 TL'lik bakımların ardından zaten aracın garantisi bittiği için son servisi sanayide orjinal BMW logolu ürünleri alarak (hava filtresi, mikro filtre (polen filtresi), yağ filtresi ve 5 lt Castrol Edge Professional 0w-30 tam sentetik yağı alarak işçilik dahil 350 TL'ye hallettim.

Her 3 bakımda bir bujileri değiştirmek gerekiyor. Markası BERU. Tanesi 35 TL. İşçilik dahil 175 TL'ye değişimi oluyor.

2 senede bir fren hidroliğini değiştiriyorum. Borusan'da yapılmıştı ilki ve yanlış hatırlamıyorsam 300 küsür TL tutmuştu. Bu sıralar yine fren hidroliğini kendim alıp değiştireceğim sanayide. Ne kadar tutar bilmiyorum.

En son keyfi olarak sanayide (geçtiğimiz Haziran başı) 4 disk ve balataları komple değiştirdim. Borusan'da yaptırmak istedim aslında bu işlemi ama 3.600 TL tutar dediler. Yine gidip orjinal BMW logolu disk ve balataları alınca işçilik dahil 1.750 TL'ye hallettim. Ama balata değişimleri Borusan'da çok pahalı değildi. Dosyasını açıp faturaların arasında bakmam lazım. Zaten önler ayrı arkalar ayrı zamanda değişiyor. Değişim aralıkları 50.000 km'de bir. Kullanıma göre aşağı çekiyor bu kilometreyi.

BMW logolu orjinal ürünleri Ankara Şaşmaz Sanayi'de BMW İmaj'dan alıyorum.

Yaptırdığım yer ise 19 yıl Borusan'da çalışmış bir usta. Adnan Algün. RANGERS BMW - LAND ROVER - MINI yerinin adı. Adnan Usta'yı Ankara ve çevre illerdeki eski BMW sahiplerinden bilenler bilir zaten.

Yağmur yağınca bir sıkıntı olmuyor. Derin sayılabilecek su birinkitisinden geçince sıçrayan su egzoza çarptığı için ve egzoz borusu sallanıp şasinin altının tamamını koruyan aluminyum kaplamaya değdiği için ses yapıyor. Sabitleme ile çözülüyor ama ben bu işlemi yaptırtmadım çünkü şimdiye kadar 3 - 4 kere başıma geldi. Onlarda zaten saniyelik işler. Rahatsızlık veren bir şey değil. Heleki şanzıman ile hiçbir alakası yok.
 
Son düzenleme:
Birde şunu söyleyim. İnternette her okuduğunuza inanmayın. Hayatında BMW sahibi olmamış, binlerce kilometre yapmamış kişiler (yanlış anlaşılmasın, kimse BMW sahibi olmak zorunda değil ama boş yere yapılan goygoyun da hiçbir anlamı yok) 5 dakikalık test sürüşünden sonra 10 paragraf yazı yazabiliyor ve şikayetleri dallanıp budaklandırıp orada burada gereksiz bir şekilde anlatabiliyor.

Önemli olan otomobile sahibi olup, yapılan kilometrelerle birlikte objektif olarak değerlendirme yapabilmek. Yoksa bu zamana kadar forumlarda ne palavracılarla karşılaştık. Yok rüzgar sesi olduğu için arabasını satan mı ararsınız, yok efendim yazılım yaptırdıktan sonra limitörü iptal ettirip 116i ile 290km hıza ulaştım diyenlerimi ararsınız.

Her şeyi geçtim, aracın fotosunu koy deyince nazar değer diye koymuyorum diye cevap veren mi ararsınız.

Uzak kalsın, aman... :)
 
Son düzenleme:
Çok haklısınız ,aracınızı güle güle kullanın maşallah nazar değmesin.
İnşallah ben de bir gün F20 sahibi olurum :)
 
Bakım için Şaşmaz'da Booster Performance'a götürmeyi planlıyorum, adam aslında yazılımcı ama her işi yapıyor, ustasıda var yanında, kendisi uzun bir süre f30 316i sahibi olmuş, ordan edindiği tecrübelerle benim aracıma iyi bakabileceğini düşünüyorum? Birde bu kadar sıkıntıyı 2012 model aracınızda mı yaşadınız?
 
Evet ama 2012 modeller sorunlu anlamına gelmiyor bu. Başka bir konu altında yazmışsınız da..

Yani bu aksiyonların hepsi sizin aracınız içinde geçerli. Hatta bir ara Borusan'a götürüp anahtarı okutup aksiyonum var mı? diye sorun.
 
Son düzenleme: