Bujiler NGK. O halde bobinde Delphi'den devam. Teşekkürler.Bildiğim kadarıyla Delphiler var hocam. Eğer bujiler de fabrikasyon bujiyse başka markaya geçmenize gerek olduğunu düşünmüyorum, Delphi iyidir.
Emin değilim ama Borusan BMW logolu ürün kullandığı ve üstüne tabii ki fiyat eklediği için aradaki fark normal gibi. Mesela orijinal Beru R8 dörtlü bobin seti 1,5 sene önce 600 lira civarıydı, oradan da yola çıkarak orijinal olduklarını düşünüyorum açıkçası.Bujiler NGK. O halde bobinde Delphi'den devam. Teşekkürler.
Yalnız ilginç bir şey var. Yetkili serviste Delphi bobin'in tanesi 79.70€ + KDV. BMW İmaj'da, Ertürk'te, Akan'da orjinal denen Delphi bobinin tanesi 200₺. Yani 4 tanesi için yetkili serviste 2500₺ gibi bir fiyat çıkarken, dışarıda 800₺'den satılıyor. Bana çok anlamsız geldi. Sahtesi desem yıllardır iş yaptığım, tanıdığım adamlar. En azından bana yalan söyleyecek birileri yok içlerinde. Ya da Borusan çok fahiş fiyat veriyor.
Sizin görüşleriniz nedir?
Aynen öyle ama aradaki fark çok fazla. Kaldı ki Delphilere de logolu dediler. İşin içinden çıkamadım valla.Emin değilim ama Borusan BMW logolu ürün kullandığı ve üstüne tabii ki fiyat eklediği için aradaki fark normal gibi. Mesela orijinal Beru R8 dörtlü bobin seti 1,5 sene önce 600 lira civarıydı, oradan da yola çıkarak orijinal olduklarını düşünüyorum açıkçası.
118i LCI N13 olduğundan emin misiniz? B37 olmasın? N13'lü 118i LCI 3 ay kadar üretildi çünkü.Arkadaşlar merhaba, n13 136 bg 118i(lci) f20 sahibiyim , alalı 2 hafta oldu aracı gayet memnumum ama bugün bir şey farkettim;Gaza yüklendiğimde motordan bi ıslık sesi gibi bir olay geliyor genelde çok sakin kullandığım için farketmemiş olabilirim , sorun nedir görüşü olan başına gelen var mı ? Teşekkürler.
Teşekkür ederim hocam ben de turboda bir sorun var felan sandım Evet araç 2015 mayıs ayı üretimi n13 motor eminim. Sizden öğreneceğim çok şey var ben de ankaradayım Bu arada benim aracın donanımı da sport plus118i LCI N13 olduğundan emin misiniz? B37 olmasın? N13'lü 118i LCI 3 ay kadar üretildi çünkü.
Ner neyse, N13 ise gaza yüklendiğinizde turbo basıncı artıp, pali çok daha hızlı döndüğü için ıslık sesine benzer bir ses üretir evet. Gazdan aniden ayağınızı çektiğinizde de çiuf gibi hafiften bir ses verir.
Yeşil gibi görünüyor ama aslında sistemdeki de mavi. Sanırım genleşme tankı sararmış. O sebepten yeşil görünür.Tekrardan merhaba, babam soğutma suyunun az olduğunu düşündüğü için (herhangi bir uyarı vermedi) yeşil antifrizin üstüne mavi katmış. Herhangi bir zararı olur mu ? Hemen aksiyon gerekli midir ?
Eksiltme gibi bir durumdan şüphelenmedik açıkçası sadece aldığımızda biraz aşağıda görünüyordu o yüzden eklemek istedik ama aldığı antifrizin kalitesinden şüphelendiğim için sormak istedim. Tekrardan çok çok teşekkür ederimYeşil gibi görünüyor ama aslında sistemdeki de mavi. Sanırım genleşme tankı sararmış. O sebepten yeşil görünür.
Ben sizin yerinizde olsam önce antifirizi yenilerim. Çünkü yüzde kaç oranında antifiriz, yüzde kaç oranında su barındırıyor bilemiyoruz. Daha önce yenilendi mi bunu da bilemeyiz. Ancak ben 3 senede bir yetkili serviste su soğutma sistemini komple boşalttırıp (basınç aleti kullanarak) sıfırdan yeni antifiriz ve içme suyu kullanarak (kireç oranları çok düşük olduğu için) yeniliyorum. Tavsiyem 4 lt Castrol Radiocool NF ve 3 adet, 1 litrelik pet şişede Nestle içme suyu alın. Sistemin tamamı 6 - 6.5 lt alıyor zaten.
Soğutma suyunun max noktası belli. Genleşme kabının kendinize bakan tarafına (ön kenarına) bakarsanız ▼ bu oku görürsünüz ve MAX yazar. Bu okun üst kenarına kadar antifiriz ekleyebilirsiniz. Buradan takip edebilirsiniz.
Birde antifirizin eksildiğini düşünüyorsanız ilk bakmanız gereken yer turbonun sağ yan kenarında kaçak olup olmadığına bakmaktır. Burada iki ince metal borunun turbonun içine girdiğini göreceksiniz. Eğer orada yeşilimsi küflenmiş peynir gibi bir görüntü görürseniz oradan kaçırıyor demektir. Oradaki O-Ring'in (plastik contanın) değişmesi gerekir. Yetkili serviste bile o-ring fiyatı 25 - 30 ₺ civarında. İşçiliğiyle birlikte en fazla 70 - 80 ₺'ye gelir. Önemli bir durum değil açıkçası.