BMW 116i Sport Line

20 yıllık olsaydı araban değiş derdim de imkansız :)

Bizim bujileri degistirmek icin kac lokma gerekiyor bilgi bulamadim. Galiba siz kendiniz degistiriyordunuz. Ben de alayim mafsalli bi anahtar ile lokma. Anahtar capi dedigi 14mm ye gore 14mm lokma mi aciyor asagidaki teknik verilere gore?

Tip: PLZKBR7B8DG
Stock No.: 90223
Ayrıntılar
Anahtar çapı: 14 mm
Vida dişi çapı: 12,0 mm
Vida dişi uzunluğu: 26,5 mm
Elektrot aralığı: 0,8 mm
Direnç: interference-free, 5 KOhm
 
Son düzenleme:
Bizim bujileri degistirmek icin kac lokma gerekiyor bilgi bulamadim. Galiba siz kendiniz degistiriyordunuz. Ben de alayim mafsalli bi anahtar ile lokma. Anahtar capi dedigi 14mm ye gore 14mm lokma mi aciyor asagidaki teknik verilere gore?

Tip: PLZKBR7B8DG
Stock No.: 90223
Ayrıntılar
Anahtar çapı: 14 mm
Vida dişi çapı: 12,0 mm
Vida dişi uzunluğu: 26,5 mm
Elektrot aralığı: 0,8 mm
Direnç: interference-free, 5 KOhm
Lokma satın almak dert değil, doğru tork değeri ile (18 tork) sıkıştırma yapmak önemli. Yoksa bujinin kendisini ya da girdiği yuvanın çatlama ihtimali var. O açıdan yetkili serviste değiştirmenizi öneririm ben. Sanayi de cart cart sıkıyorlar, kaç kere çattım adamlara, birde üstüne bozuk atıyorlar. Sanki orayı çatlatsa üst bloğun parasını kendi ödeyecek kekolar.

Eline lokma alan ustayım zannediyor kendini.
 
Bizim bujileri degistirmek icin kac lokma gerekiyor bilgi bulamadim. Galiba siz kendiniz degistiriyordunuz. Ben de alayim mafsalli bi anahtar ile lokma. Anahtar capi dedigi 14mm ye gore 14mm lokma mi aciyor asagidaki teknik verilere gore?

Tip: PLZKBR7B8DG
Stock No.: 90223
Ayrıntılar
Anahtar çapı: 14 mm
Vida dişi çapı: 12,0 mm
Vida dişi uzunluğu: 26,5 mm
Elektrot aralığı: 0,8 mm
Direnç: interference-free, 5 KOhm

Du bi bakayım, yalnız çok sıkma ve çok gevşek bırakma tork anahtarın yoksa
 
Ürün bu, çok zor bulmuştum, 60-70 tl para vermiştim sadece bu parçaya, lokma takımım var zaten:



Force 807325014M CR-V 14mm
 
Maalesef burda özel servislere birşey söylenmiyor. Hava filtre hortumunu değiştirmek istemiştim. Orjinalini 1000TL ye, yan sanayiyi 500TL ye değiştiririz dediler. Ertürk Bmw var orjinal yedek parçacı, birçok bmw özel servisi de parçaları zaten oradan almakta. Bana şahıs olarak verdikleri fiyat Orjinal boru 450TL idi, yan sanayi 250TL idi. Bu durumda özel servis orjinalde 500TL işçilik+kar elde etmiş oluyor, yan sanayide 250TL :) Yapacağı işçilik oysa aynı :D 5 Birkaç servis takmadı parçayı aldım diye. Bir tanesi de 200TL işçilik istedi. En son 100TL ye taktı. Aslında yapılacak iş basit hazır sanayideyken taktırıp çıkayım dedim.


O halde bobinlerimi gönül rahatlığı ile değiştirebilirim :) Bujiler bosch olduğu için bobini de bosch almak istemiştim ama yokmuş. ngk bobin aldım. bobin ve buji ikisi de aynı marka olması şuan çok içime siniyor, o yüzden kaşıntı yapıyor :) aslında elimde ngk platin var ama bosch iridyum sanki biraz daha performanslı geldi, o yüzden ngk bobin ile ngk iridyum buji denemek istiyorum.

Uyanık usta çok gördüm de bu kadarı ayıp yani... farklı marka olsun, nolcak. Senin sorun başka yerde belli. Ben ngk bobin bosch buji kullanıyodum. Hiç sorun yaşamadım.
 
Uyanık usta çok gördüm de bu kadarı ayıp yani... farklı marka olsun, nolcak. Senin sorun başka yerde belli. Ben ngk bobin bosch buji kullanıyodum. Hiç sorun yaşamadım.
Cok sukur sorunum cozuldu, yag degisimi sonrasi araba saat gibi, 2 aydir bir kez bile sorun yasamadim. Sadece sogukken ilk calistirmada rolanti oynuyordu ama o da her zaman yapmiyordu, yaklasik 3-4 ay kadar vardi bu sorun. Buji bobini yenileyeyim diye O ara ngk platin buji ve delphi bobin degistirmistim, dedim heralde ondan oldu. eski bobinlerimi geri taktim ve oem beru platin buji aldim yine ayni sorun devam etti. Sonra bosch zr7 iridyum buji denedim yine bi duzelme olmadi. Periyodik bakim gelince Yag ve filtre degisimleri ve wurth enjektor temizleyici kullandim hangisi etki ettiyse sogukken ilk calisma duzene girdi. Haliyle beru platin ve ngk platin bujiler bosta kaldi, bosch iridyum ustunde suan. Lokmayi da alayim dursun, 1 bakim sonra bujileri degerlendiririm demistim ama profesyonel bi anahtar almak lazimmis dogru sikistirma yapmak icin, bi halt etmeyelim :)
 
Son düzenleme:
Cok sukur sorunum cozuldu, yag degisimi sonrasi araba saat gibi, 2 aydir bir kez bile sorun yasamadim. Sadece sogukken ilk calistirmada rolanti oynuyordu ama o da her zaman yapmiyordu, yaklasik 3-4 ay kadar vardi bu sorun. Buji bobini yenileyeyim diye O ara ngk platin buji ve delphi bobin degistirmistim, dedim heralde ondan oldu. eski bobinlerimi geri taktim ve oem beru platin buji aldim yine ayni sorun devam etti. Sonra bosch zr7 iridyum buji denedim yine bi duzelme olmadi. Periyodik bakim gelince Yag ve filtre degisimleri ve wurth enjektor temizleyici kullandim hangisi etki ettiyse sogukken ilk calisma duzene girdi. Haliyle beru platin ve ngk platin bujiler bosta kaldi, bosch iridyum ustunde suan. Lokmayi da alayim dursun, 1 bakim sonra bujileri degerlendiririm demistim ama profesyonel bi anahtar almak lazimmis dogru sikistirma yapmak icin, bi halt etmeyelim :)

Valla lokmayı benden satın alırsan çok işime gelir :) köşede duruyo boş boş
 
Lokma satın almak dert değil, doğru tork değeri ile (18 tork) sıkıştırma yapmak önemli. Yoksa bujinin kendisini ya da girdiği yuvanın çatlama ihtimali var. O açıdan yetkili serviste değiştirmenizi öneririm ben. Sanayi de cart cart sıkıyorlar, kaç kere çattım adamlara, birde üstüne bozuk atıyorlar. Sanki orayı çatlatsa üst bloğun parasını kendi ödeyecek kekolar.

Eline lokma alan ustayım zannediyor kendini.

Cok sukur sorunum cozuldu, yag degisimi sonrasi araba saat gibi, 2 aydir bir kez bile sorun yasamadim. Sadece sogukken ilk calistirmada rolanti oynuyordu ama o da her zaman yapmiyordu, yaklasik 3-4 ay kadar vardi bu sorun. Buji bobini yenileyeyim diye O ara ngk platin buji ve delphi bobin degistirmistim, dedim heralde ondan oldu. eski bobinlerimi geri taktim ve oem beru platin buji aldim yine ayni sorun devam etti. Sonra bosch zr7 iridyum buji denedim yine bi duzelme olmadi. Periyodik bakim gelince Yag ve filtre degisimleri ve wurth enjektor temizleyici kullandim hangisi etki ettiyse sogukken ilk calisma duzene girdi. Haliyle beru platin ve ngk platin bujiler bosta kaldi, bosch iridyum ustunde suan. Lokmayi da alayim dursun, 1 bakim sonra bujileri degerlendiririm demistim ama profesyonel bi anahtar almak lazimmis dogru sikistirma yapmak icin, bi halt etmeyelim :)

Türkiye'de 14mm 12 köşe buji lokması bulmak epeyi zor, Force'un lokmasını siz bulabilmişsiniz ama ben çok aradım bulamadım malesef. Ben de bu lokmayı aldım Cetaform marka ve çok memnun kaldım.
https://www.elektromarketim.com/ceta-form-3-8-inc-12-kose-buji-lokmasi-ince-cidarli-14-mm-c17-r14c

Bu işte tork anahtarı kadar şart olan bir şey de mafsal, çünkü bujiyi 90 derece açıyla sıkmak çok önemli.

Ayrıca düzeltmekte fayda var N13 motorlar için doğru buji sıkma torq değerini www.newtis.info ya da ISTA+ ile aracınızın öğrenebilirsiniz. N13 için doğru tork değeri 18NM değildir. (12 12 1AZ.)
  • M12x1.25 diş derinliği için 23 ± 3 Nm (n13 motor buji diş derinliği m12'dir yani sıkma değerimiz 23NM olmalı)
  • M14x1.25 diş derinliği için 30 ± 3 Nm (ISTA da m14 için de değer verilmiş ama hangi n13 motorda kullanılıyor 14mm buji gerçekten bilmiyorum)
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/...ystem/12-12-ignition-lead-spark-plugs/5rctKot

Son olarak buji değişiminde bmw için herhangi bir gres kullanılmamalıdır (dielektrik gres dahil), sıkma torkunu değiştireceği için sorun çıkarabilir. Aşağıdaki Bmw'nin tamir yönergesinde de bahsetmiş bu konudan

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/...stem/12-12-ignition-lead-spark-plugs/GZG05Cxs
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan ve aaygen
Bilgi için teşekkürler.
Türkiye'de 14mm 12 köşe buji lokması bulmak epeyi zor, Force'un lokmasını siz bulabilmişsiniz ama ben çok aradım bulamadım malesef. Ben de bu lokmayı aldım Cetaform marka ve çok memnun kaldım.
https://www.elektromarketim.com/ceta-form-3-8-inc-12-kose-buji-lokmasi-ince-cidarli-14-mm-c17-r14c

Bu işte tork anahtarı kadar şart olan bir şey de mafsal, çünkü bujiyi 90 derece açıyla sıkmak çok önemli.

Ayrıca düzeltmekte fayda var N13 motorlar için doğru buji sıkma torq değerini www.newtis.info ya da ISTA+ ile aracınızın öğrenebilirsiniz. N13 için doğru tork değeri 18NM değildir. (12 12 1AZ.)
  • M12x1.25 diş derinliği için 23 ± 3 Nm (n13 motor buji diş derinliği m12'dir yani sıkma değerimiz 23NM olmalı)
  • M14x1.25 diş derinliği için 30 ± 3 Nm (ISTA da m14 için de değer verilmiş ama hangi n13 motorda kullanılıyor 14mm buji gerçekten bilmiyorum)
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/...ystem/12-12-ignition-lead-spark-plugs/5rctKot

Son olarak buji değişiminde bmw için herhangi bir gres kullanılmamalıdır (dielektrik gres dahil), sıkma torkunu değiştireceği için sorun çıkarabilir. Aşağıdaki Bmw'nin tamir yönergesinde de bahsetmiş bu konudan

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/...stem/12-12-ignition-lead-spark-plugs/GZG05Cxs
Bilgi için teşekkür ederim. Bulunması zor bir kaynak ve veriler. Daha yeni gördüm kusura bakmayın.
 
Geçen Cumartesi maalesef ufak bir kaza yaşadım. Karşı taraf %100 suçlu bulundu ve zaten suçunu da kabul etti. Nisan'da 7. senesine girecek olan aracında içine ettiler. Gözün gibi bak, biri gelsin soluna bakmadan frene abansın, şantiye yoluna girmeye kalksın. :(

Şu anda araç Ağaçlı Oto'da (Borusan Otomotiv Yetkili Servisi). Ustalarımız sağolsun yapıyorlar. Kaza fotoları:











Sağ arka çamurluğu kendim tıklatmıştım bahçe duvarına (kar yüzünden), birde seneler sonra gelip künefeci paket aracıyla tıklattı aynı yere. Bu kazada olunca artık ön tarafı zaten karşı tarafın kaskosu ödeyecek, arka çamurluğu da kendi cebimden yaptırayım dedim. Yaptırmışken ön ve arka tamponları da boyatayım dedim, çünkü tampon altları çizik içindeydi.

Ustalar sağolsunlar Borusan'dan tanıdık ve Ağaçlı'ya transfer oldular. İşlerini çok iyi yaptıkları için (özellikle renk tutturma ve gereksiz macun, boyama yapmama konusunda) gözüm arkada kalmıyor.

Sol ön çamurluğu değiştirmeden tamir edebildik ama alt kenarından 5 cm kadar far kırıldığı için değişime gitmek zorunda kaldık. Can sıktı maalesef.

pbpPjq.jpg


NnRE3Y.jpg


albEjB.jpg


YQ7bMj.jpg


8a71kk.jpg


mMWLdP.jpg


Em4Jbq.jpg


Atılan macuna güzelce zımpara,sonrasında astar ve boya kaldı bir tek. Bekliyoruz bakalım. :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çok geçmiş olsun hocam, tertemiz çıkar hepsini hallettikten sonra... Temiz çalışıyorlar ama belli, beğendim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ShadoWalkn
Geçen Cumartesi maalesef ufak bir kaza yaşadım. Karşı taraf %100 suçlu bulundu ve zaten suçunu da kabul etti. Nisan'da 7. senesine girecek olan aracında içine ettiler. Gözün gibi bak, biri gelsin soluna bakmadan frene abansın, şantiye yoluna girmeye kalksın. :(

Şu anda araç Ağaçlı Oto'da (Borusan Otomotiv Yetkili Servisi). Ustalarımız sağolsun yapıyorlar. Kaza fotoları:











Sağ arka çamurluğu kendim tıklatmıştım bahçe duvarına (kar yüzünden), birde seneler sonra gelip künefeci paket aracıyla tıklattı aynı yere. Bu kazada olunca artık ön tarafı zaten karşı tarafın kaskosu ödeyecek, arka çamurluğu da kendi cebimden yaptırayım dedim. Yaptırmışken ön ve arka tamponları da boyatayım dedim, çünkü tampon altları çizik içindeydi.

Ustalar sağolsunlar Borusan'dan tanıdık ve Ağaçlı'ya transfer oldular. İşlerini çok iyi yaptıkları için (özellikle renk tutturma ve gereksiz macun, boyama yapmama konusunda) gözüm arkada kalmıyor.

Sol ön çamurluğu değiştirmeden tamir edebildik ama alt kenarından 5 cm kadar far kırıldığı için değişime gitmek zorunda kaldık. Can sıktı maalesef.

pbpPjq.jpg


NnRE3Y.jpg


albEjB.jpg


YQ7bMj.jpg


8a71kk.jpg


mMWLdP.jpg


Em4Jbq.jpg


Atılan macuna güzelce zımpara,sonrasında astar ve boya kaldı bir tek. Bekliyoruz bakalım. :)

Gecmis olsun