KAPALI BMW 520d mi? 520i mi?

OnurPDR

Senkromeççi
33
31
Marka
BMW
Aklımda BMW 5.20 serisi var (2004-2005-2006-2007). Bu modellerden araç seçerken yakıtın hangisi olmasını tavsiye edersiniz, 5.20d Dizel mi 5.20i Benzin olan mı daha çok tutuluyor, bu yaştaki arabayı alırken yakıt türünde neye dikkat etmem gerekiyor? Yani kısaca 15-20 yaş arası, 2000 motoru olan araçta hangi yakıt türü öne çıkıyor?
 
Aklımda BMW 5.20 serisi var (2004-2005-2006-2007). Bu modellerden araç seçerken yakıtın hangisi olmasını tavsiye edersiniz, 5.20d Dizel mi 5.20i Benzin olan mı daha çok tutuluyor, bu yaştaki arabayı alırken yakıt türünde neye dikkat etmem gerekiyor? Yani kısaca 15-20 yaş arası, 2000 motoru olan araçta hangi yakıt türü öne çıkıyor?
Benzinli seçenekleri alırsanız fazla yakıt ödersiniz ama masrafları az olur, dizel alırsanız masrafı çok olur, yakıtı az olur.

Benzin/LPG alan ise masrafları çok olur ve ayrıca araç ömrünü azaltan bir tercihte bulunmuş olur.
 
o modelde bir araca lpgsiz binilmez. ayrıca 5.20i ahım şahım giden bir araç değil. prince gibi iyi kalitede bir lpgyi düzgün bir yerde taktırın. başınız ağrımadan uzun süre binersiniz
 
  • Beğeni
Tepkiler: OnurPDR
o modelde bir araca lpgsiz binilmez. ayrıca 5.20i ahım şahım giden bir araç değil. prince gibi iyi kalitede bir lpgyi düzgün bir yerde taktırın. başınız ağrımadan uzun süre binersiniz
LPG'siz binilmez ifadesi çok net oldu, neden bu şekilde dediniz acaba? Ne açıdan olumlu sizin için, ve diğer yakıtların ne gibi olumsuz yönü var.
 
LPG'siz binilmez ifadesi çok net oldu, neden bu şekilde dediniz acaba? Ne açıdan olumlu sizin için, ve diğer yakıtların ne gibi olumsuz yönü var.
birincisi yakıt tüketimi açısından dağlar kadar fark var. ikincisi bu yaşta bir bmw alacaksanız benzinli bile kullansanız biraz masraf edeceksiniz. temiz düzgün bir 5.20 alın. değişmesi gereken parçalarını değiştirip güzelce bir bakım yapın. sonra iyi bir lpg montajıyla araca korkmadan binin. kendimden ve çevremden birçok tecrübem oldu. iyi marka ve iyi işçiliği olan yerleri seçtiğiniz sürece lpgden fazla başınız ağrımaz

dizelin eksisi ise tamamen bakım maliyetlerinin yüksekliği... çoğu kişi bakımlarını yapıp da aracı ilana koymayacaktır. bu yüzden bütün bu masrafların sizi bekliyor olma ihtimali yüksek
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ ve OnurPDR
birincisi yakıt tüketimi açısından dağlar kadar fark var. ikincisi bu yaşta bir bmw alacaksanız benzinli bile kullansanız biraz masraf edeceksiniz. temiz düzgün bir 5.20 alın. değişmesi gereken parçalarını değiştirip güzelce bir bakım yapın. sonra iyi bir lpg montajıyla araca korkmadan binin. kendimden ve çevremden birçok tecrübem oldu. iyi marka ve iyi işçiliği olan yerleri seçtiğiniz sürece lpgden fazla başınız ağrımaz

dizelin eksisi ise tamamen bakım maliyetlerinin yüksekliği... çoğu kişi bakımlarını yapıp da aracı ilana koymayacaktır. bu yüzden bütün bu masrafların sizi bekliyor olma ihtimali yüksek
Anladım, değerli yorumunuz için çok teşekkür ediyorum. Yakıt konusunda fazla tecrübeli değilim, opel astra 1.4 kullanıyorum LPG var şuanda, ama dediğim gibi motor büyüdükçe LPG konusunda neler yaşarım tam bilmiyordum, aydınlattınız beni, teşekkür ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Hakanakyol5573
Aslında söylenecek birsey kalmamış arkadaşlar söylemiş dizel in avantajı yakıtı dezavantajı bakım maliyeti fazla benzinin avantajı bakım masrafı az dezavantajı yakıt masrafı lpg ise candan mühendislik gibi bilinen sağlam yerlerden dünyanın en iyi lpg markalarından biri olan prins marka lpg takabilirsiniz ek olarak önceki konunuzun tamamını okumasamda şunları söylemem gerekir birincisi buradaki insanlar sizin kotulugunuzu düşünerek birsey yazmıyor ya da hakaret etmiyor BMW apacilerin eline çok düşer o yüzden arabadan çok arabanın sahibine dikkat edin diye uyariyorlar apaciler 90 bin liralık arabayı bırak sıfır 320 lere biniyorlar ayrıca bir yorumunuza daha denk geldim alamadığınız hakkında yorum yapmayın diye yorum atmışsınız araba hakkında bilgi sahibi olmak için o arabaya sahip mi olmamız gerekiyor ya da o arabayı alabilecek gelirimiz mi olması gerekiyor?
 
Aslında söylenecek birsey kalmamış arkadaşlar söylemiş dizel in avantajı yakıtı dezavantajı bakım maliyeti fazla benzinin avantajı bakım masrafı az dezavantajı yakıt masrafı lpg ise candan mühendislik gibi bilinen sağlam yerlerden dünyanın en iyi lpg markalarından biri olan prins marka lpg takabilirsiniz ek olarak önceki konunuzun tamamını okumasamda şunları söylemem gerekir birincisi buradaki insanlar sizin kotulugunuzu düşünerek birsey yazmıyor ya da hakaret etmiyor BMW apacilerin eline çok düşer o yüzden arabadan çok arabanın sahibine dikkat edin diye uyariyorlar apaciler 90 bin liralık arabayı bırak sıfır 320 lere biniyorlar ayrıca bir yorumunuza daha denk geldim alamadığınız hakkında yorum yapmayın diye yorum atmışsınız araba hakkında bilgi sahibi olmak için o arabaya sahip mi olmamız gerekiyor ya da o arabayı alabilecek gelirimiz mi olması gerekiyor?

Öncelikle şöyle diyeyim araca lpg takınca yapacağım km, arabanın mevcut km si ciddi anlamda önemli olduğunu düşünüyorum yani iyi hesap kitap yapmalı sonunda eğer yeterince km yapmazsam veya bana ekstra maliyet çıkarırsayi bile hesaplamak lazım zarar etmemek için.
Candanoto mühendislik biraz fazla abartılıyor evet iyi yer ama sadece adı var diyebilirim içi adı kadar güzel değil. Megane zamanı bir kaç problem yaşamıştım geçti gitti simdi detaylı anlatmaya gerek yok ama yine de o kadar ahım şahım bir yer değil.
2 gündür biz apaçi eline çok düşüyor, dikkat etmek lazım alırken hatta ki o paraya e sınıfı yerine d veya c daha tercih edilesi ileride ki sorun anlamında desek de arkadaş ona apaçi dediğimizi, onun kötülüğünü istediğimizi düşünüyor galiba.
Not: "Terzi kendi söküğünü dikemezmiş."
(İsteyen istediği yere çeksin; isteyen alınsın, istemeyen alınmasın, yanlış anlaşılmasın diyemeyeceğim sori)
 
  • Beğeni
Tepkiler: muhammed37
Ben de konuyla alakalı fikirlerimi beyan edeyim. Gerek Garaj kısmında gerek Otopark Aracımı Test Etsin bölümünde aracımı görebilirsiniz. Yaklaşık 4 senedir bir fiil günlük kullanıyorum(2005 318i 143 hp Manuel Benzin/LPG).
Gerek güç artışı isteğim, gerekse otomatik araç isteğim dolayısıyla geçtiğimiz aylarda E60 kasa almak isteğiyle yola çıktım. Yaklaşık 4 veya 5 araca gittikten sonra aradığım aracı bulamadan vazgeçtim. Aslında aradığım aracı buldum ancak bana uymadı.
163hp'lik 2006 model 520d idi. Km düşük ve değişeni yoktu. Fiyatının yüksek olması ve hasar kayıtlarının olması sebebiyle vazgeçtim.
231hp'lik 2003 model 530i idi. Fiyatı ve doluluk oranı güzeldi. Km yüksek ve hasar kaydı olmasından dolayı vazgeçtim.
Ve yine bu süreçte sadece 163hp'lik dizel ve 231hp'lik benzinli motorlara baktım. Sebepleri ise;
Bu süreçte öğrendiklerimden dolayı.
520d 2.0 dizel 177hp'lik yakıt genel olarak düşük, zincir sıkıntısı mevcut. Ne zaman ne yapacağı belli olmuyor. Kopması durumunda sandık motor gerekli. Alıp hemen değiştireyim deseniz bile, kasnakların değişimiyle birlikte garantili iş 8 bin Tl'yi buluyor. Düşük km'de bulması imkansız gibi birşey.
520d 2.0 dizel 163hp'lik yakıt yüksek ve çekiş düşük 177'liğe göre tork olarak biraz hantal kalıyor. Başka kronik problem yok. Düşük km'de bulması imkansız gibi birşey.
520i 2.2 benzin 170hp'lik yakıt yüksek, tork çok düşük, aşırı hantal. Bobin buji gibi genel bakımlar harici kronik sorunu yok.
530i 3.0 benzin 231hp'lik yakıt yüksek, tork ve güç yüksek. Bobin buji gibi genel bakımlar harici kronik sorunu yok.
Eğer illa E60 alınacaksa ya 520d 163hp'lik tercih edilmeli ya da 530i 231hp'lik versiyon tercih edilmeli. Her ikisi tercih edildiğinde de hem düşük km hemde hasarsız bir araç olmalı. Az yol yapılacaksa benzinli çok yol yapılacaksa ya dizel ya lpg olmazsa olmazlarından.
Sonuç olarak ben ne yaptım diye sorarsanız, piyasadaki E60'lar dansa kendi aracıma kıyamadım ve otomatik küçük bir araba daha aldım, eşime araba sürmeyi öğretiyorum. :)