BMW Dizel Km Hakkında

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Machine

Profesör
22 Eki 2016
92
119
1,060
İstanbul
Merhaba, 2. el BMW 3 serisi Dizel Otomatik araba almayı düşünüyoruz eve...
Bu arabayı aldıktan sonra önümüzdeki en 10-15 sene en az bu araca bineceğiz.
Yılda 17-18.000 km yapıyoruz.

Soruma gelince, en fazla kaç km'deki araçlara bakmamız gerekir? Yani şu km'den sonraki motorlar ileride sorun çıkartır gibisinden öneride bulunabilirseniz sevinirim.
BMW'nin Dizel motorlarındaki ömürleri ne kadardır?

Not:Yılda 20.000'den az yapıyormuşsunuz neden Benzin'li almıyorsunuz muhabbetlerine girmeyelim lütfen. :)

Teşekkürler.
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Merhaba, 2. el BMW 3 serisi Dizel Otomatik araba almayı düşünüyoruz eve...
Bu arabayı aldıktan sonra önümüzdeki en 10-15 sene en az bu araca bineceğiz.
Yılda 17-18.000 km yapıyoruz.

Soruma gelince, en fazla kaç km'deki araçlara bakmamız gerekir? Yani şu km'den sonraki motorlar ileride sorun çıkartır gibisinden öneride bulunabilirseniz sevinirim.
BMW'nin Dizel motorlarındaki ömürleri ne kadardır?

Not:Yılda 20.000'den az yapıyormuşsunuz neden Benzin'li almıyorsunuz muhabbetlerine girmeyelim lütfen. :)

Teşekkürler.
Şahsen en çok 130 140 binde alırdım, 100 bin ağır bakımı yaklaşmış olanların ağır bakımının yapılmış olmasına dikkat ederdim( BMW de 100 bin değil de başka ağır bakım varsa bilgilendirirsiniz). Motor ömrü illa ki uzundur ama ne şekilde kullanıldığını bilmediğim dizel bir araba özellikle de BMW için çok temkinli olurdum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Machine ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bmw motorlarına özel bir bilgi veremem, dizel motorların ömrü de gayet uzun olabiliyor. Çok yüksek km'leri görebiliyorlar iyi bakıldıkları takdirde. Yalnız diyebileceğim tek şey şudur ki 100 bin km'den sonraki dizel motorların artık bakım maliyetleri artmaya başlar. Enjektör, turbo gibi motor parçaları ciddi bakım istemeye yaklaşmış olur. Bu sebeple, 100 bin km'nin ne kadar altında bir dizel motor bulursanız o kadar iyi. Tabii tekrar etmekte fayda var, 100 bin km'den sonra bu parçaların ne sürede değişmesi veya revize edilmesi gerektiği tamamen kullanıcının aracına nasıl baktığıyla alakalıdır.
 

mehmethakantarhan

Profesör
11 Eyl 2016
652
1,139
2,270
Kaç km de olduğundan çok .Nasıl kullanıldığı,bakımlarının zamanında ve orjinal parçalarla yapılıp yapılmadığı vb konular önemli .Önceliği kasaya verin derim kasası temiz olsun.motor km fazla da olsa biraz uygun fiyata alırsanız sorun olmaz.babamin eski aracini 437 bin km de sattık ama araca bebek gibi bakardı babam.satarken motor testine sokuldu.%97 çıktı.110 bin km den beri bizde olan bir araçtı.Düşünün artık :)
 

Machine

Profesör
22 Eki 2016
92
119
1,060
İstanbul
Şahsen en çok 130 140 binde alırdım, 100 bin ağır bakımı yaklaşmış olanların ağır bakımının yapılmış olmasına dikkat ederdim( BMW de 100 bin değil de başka ağır bakım varsa bilgilendirirsiniz). Motor ömrü illa ki uzundur ama ne şekilde kullanıldığını bilmediğim dizel bir araba özellikle de BMW için çok temkinli olurdum.
Şahsen en çok 130 140 binde alırdım, 100 bin ağır bakımı yaklaşmış olanların ağır bakımının yapılmış olmasına dikkat ederdim( BMW de 100 bin değil de başka ağır bakım varsa bilgilendirirsiniz). Motor ömrü illa ki uzundur ama ne şekilde kullanıldığını bilmediğim dizel bir araba özellikle de BMW için çok temkinli olurdum.

147000 km'dir bebek gibi baktığım,annemin kullandığı Golf 5'i satıp alacağız. Kıyamıyorum Golf'e ama resmen bir "heves" ile çıktık bu yola. Hayırlısı...
Teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Ugur

Machine

Profesör
22 Eki 2016
92
119
1,060
İstanbul
Kaç km de olduğundan çok .Nasıl kullanıldığı,bakımlarının zamanında ve orjinal parçalarla yapılıp yapılmadığı vb konular önemli .Önceliği kasaya verin derim kasası temiz olsun.motor km fazla da olsa biraz uygun fiyata alırsanız sorun olmaz.babamin eski aracini 437 bin km de sattık ama araca bebek gibi bakardı babam.satarken motor testine sokuldu.%97 çıktı.110 bin km den beri bizde olan bir araçtı.Düşünün artık :)

3-5 fazla olsun yetkili servis kayıtlı olsun diye düşünüyorum ama Türkiye'de yaşıyoruz sanayide kurcalanmış araba almayız umarım...

Teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Ugur

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Size şöyle küçük bir tüyo daha vereyim, dizel bir otomobili 2.el ilanlarından seçerken aracın bulunduğu ve kullanıldığı ilin yapısını da mutlak göz önünde bulundurun. Şöyle ki;

Ben Zonguldak'ta yaşıyorum, küçük bir şehir mesafeler kısa ve dik yokuşları oldukça boldur. Bu seneye kadar da ısınmanın kömürle sağlandığı bir şehir. Dolayısıyla burada kurum pisliği oldukça fazladır. Bu açıdan bakıldığında, dizel motorun ısınmasının geç olduğunu düşünürsek bizim ilde dik yokuşlarda 2.vites 3 bin devir soğuk motorla çıkmaya çalışmış ve motoru oldukça aşındırmış, her kış oluşan kurum pisliğinin enjektörlerde yaratacağı erken tıkanıklığı ve eskimeyi hesaba katmamış bir sürü dizel motorlu araç sürücüsü olacaktır.

Dikkat edilmediği taktirde düzlüğü bol ve iklimi çok sert geçmeyen, doğalgaz ile ısınmanın olduğu bir şehirdeki dizel motorun ömrü ile bizim ilimizdeki dizel motorun ömrü imkanı yok aynı olmayacaktır. Tüketicilerin de bilinçsizliğini buna eklerseniz o motor evlere şenlik olur. O sebeple alacağınız aracın ilanlarında kullanıldığı şehri de mutlaka araştırın ve hesaba katın.
 
Son düzenleme:

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Size şöyle küçük bir tüyo daha vereyim, dizel bir otomobili 2.el ilanlarından seçerken aracın bulunduğu ve kullanıldığı ilin yapısını da mutlak göz önünde bulundurun. Şöyle ki;

Ben Zonguldak'ta yaşıyorum, küçük bir şehir mesafeler kısa ve dik yokuşları oldukça boldur. Bu seneye kadar da ısınmanın kömürle sağlandığı bir şehir. Dolayısıyla burada kurum pisliği oldukça fazladır. Bu açıdan bakıldığında, dizel motorun ısınmasının geç olduğunu düşünürsek bizim ilde dik yokuşlarda 2.vites 3 bin devir soğuk motorla çıkılmaya çalışmış ve motoru oldukça aşındırmış, her kış oluşan kurum pisliğinin enjektörlerde yaratacağı erken tıkanıklığı ve eskimeyi hesaba katmamış bir sürü dizel motorlu araç sürücüsü olacaktır.

Dikkat edilmediği taktirde düzlüğü bol ve iklimi çok sert geçmeyen, doğalgaz ile ısınmanın olduğu bir şehirdeki dizel motorun ömrü ile bizim ilimizdeki dizel motorun ömrü imkanı yok aynı olmayacaktır. Tüketicilerin bilinçsizliğini buna eklerseniz o motor evlere şenlik olur. O sebeple alacağınız aracın ilanlarında kullanıldığı şehri de mutlaka araştırın ve hesaba katın.
Küçük şehir olması da avantajdır, trafiğe çok girmiş az km li araba da acemi ellerde potansiyel bir saatli bomba olur.
 

Machine

Profesör
22 Eki 2016
92
119
1,060
İstanbul
Size şöyle küçük bir tüyo daha vereyim, dizel bir otomobili 2.el ilanlarından seçerken aracın bulunduğu ve kullanıldığı ilin yapısını da mutlak göz önünde bulundurun. Şöyle ki;

Ben Zonguldak'ta yaşıyorum, küçük bir şehir mesafeler kısa ve dik yokuşları oldukça boldur. Bu seneye kadar da ısınmanın kömürle sağlandığı bir şehir. Dolayısıyla burada kurum pisliği oldukça fazladır. Bu açıdan bakıldığında, dizel motorun ısınmasının geç olduğunu düşünürsek bizim ilde dik yokuşlarda 2.vites 3 bin devir soğuk motorla çıkılmaya çalışmış ve motoru oldukça aşındırmış, her kış oluşan kurum pisliğinin enjektörlerde yaratacağı erken tıkanıklığı ve eskimeyi hesaba katmamış bir sürü dizel motorlu araç sürücüsü olacaktır.

Dikkat edilmediği taktirde düzlüğü bol ve iklimi çok sert geçmeyen, doğalgaz ile ısınmanın olduğu bir şehirdeki dizel motorun ömrü ile bizim ilimizdeki dizel motorun ömrü imkanı yok aynı olmayacaktır. Tüketicilerin bilinçsizliğini buna eklerseniz o motor evlere şenlik olur. O sebeple alacağınız aracın ilanlarında kullanıldığı şehri de mutlaka araştırın ve hesaba katın.

Muhteşem bir nokta aslında, aynı şekilde İstanbul'dan da almayı düşünmüyorum. Bizzat kendim yaşadığım için nasıl/kimler kullanıyor görüyoruz... Aslında biraz da gözüm o yüzden korkuyor. Milletin kötü kullanımının bedelini biz ödemeyelim. Böyle kullanımlar ilk zamanlarda ortaya çıkmıyor ancak uzun kullanımda her türlü problemin tetikleyicisi...
 

Machine

Profesör
22 Eki 2016
92
119
1,060
İstanbul
Küçük şehir olması da avantajdır, trafiğe çok girmiş az km li araba da acemi ellerde potansiyel bir saatli bomba olur.

Büyükşehirlerden çok daha iç bölgelerdeki araçları tercih etmeyi düşünüyorum. Paranın nasıl kazanıldığını bilip ona göre koruyan insalar ağırlıkta diye düşünüyorum. Bilmiyorum belkide yanılıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Ugur

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Küçük şehir olması da avantajdır, trafiğe çok girmiş az km li araba da acemi ellerde potansiyel bir saatli bomba olur.
Öyle tabii ama artık trafik unsurunu zaten hesaba katmak gerekiyor. İl ister küçük olsun ister büyük hemen hemen her şehirde trafik boldur. Tabii ki trafikte geçirilen süre de buna etken ama dizel bir motorun düşmanları; soğuk motorla devir çevirmek, kalitesiz motorin koymak, enjektörlerin erken tıkanacağı şartlarda yaşamak ve aracı kullanmak. Bunlara çoğu sürücü riayet etmiyor bile. Ben 1.3 cdti dizel motorunu kışın ısıtmak için rölantide 3500-4000 bin devir çeviren, aracını şahin kıvamına sokan onlarca sürücü tanıdım.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Muhteşem bir nokta aslında, aynı şekilde İstanbul'dan da almayı düşünmüyorum. Bizzat kendim yaşadığım için nasıl/kimler kullanıyor görüyoruz... Aslında biraz da gözüm o yüzden korkuyor. Milletin kötü kullanımının bedelini biz ödemeyelim. Böyle kullanımlar ilk zamanlarda ortaya çıkmıyor ancak uzun kullanımda her türlü problemin tetikleyicisi...
Kesinlikle öyle. O sebeple aracı alacağınız kişiyle yapacağınız görüşmelerde otomobilden ne kadar anlıyor, otomobiline ne kadar önem veriyor bunları da değerlendirmeniz gerekiyor. Ben bulunduğum ilin şartlarının dizel motorumda getirebileceği dezavantajları bildiğim için ona göre kullanım ve bakım sergiliyorum. Aracımın yıllık bakımlarını bile 2-3 bin km önce yaptırıyorum.
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Büyükşehirlerden çok daha iç bölgelerdeki araçları tercih etmeyi düşünüyorum. Paranın nasıl kazanıldığını bilip ona göre koruyan insalar ağırlıkta diye düşünüyorum. Bilmiyorum belkide yanılıyorum.
Kesinlikle öyle, şu an bakıyorum, Denizli iyi görünüyor bi de eskiden yaşadığım şehir olan Elazığ arabaları da temiz oluyor genelde. Elazığ insanı arabasını sever genelde ama son dönemde kötü arabalar da vardı yani
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Kesinlikle öyle, şu an bakıyorum, Denizli iyi görünüyor bi de eskiden yaşadığım şehir olan Elazığ arabaları da temiz oluyor genelde. Elazığ insanı arabasını sever genelde ama son dönemde kötü arabalar da vardı yani
İşte bu tarz noktaları belirleyip, kullanıcıları da tanıyıp araçları ona göre almak lazım. Belki bazı arkadaşlar bizim çok detaycı ve gereksiz düşündüğümüzü düşünebilir ama bu söylediklerimiz uzun vadede hayat kurtarır.
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
İşte bu tarz noktaları belirleyip, kullanıcıları da tanıyıp araçları ona göre almak lazım. Belki bazı arkadaşlar bizim çok detaycı ve gereksiz düşündüğümüzü düşünebilir ama bu söylediklerimiz uzun vadede hayat kurtarır.
Aslında daha da detaya inilebilir, en bariz örneği lastik ve stepnedir. 2. Kalite lastikle gezen veya kabak lastikle gezen stepnesi olmayan araba da önem verilmediğini gösterir bence, adam en hayati şeyde bile böyle şeyler yaptıysa eğer Allah bilir neler neler yapmıştır.
 

Machine

Profesör
22 Eki 2016
92
119
1,060
İstanbul
Kesinlikle öyle. O sebeple aracı alacağınız kişiyle yapacağınız görüşmelerde otomobilden ne kadar anlıyor, otomobiline ne kadar önem veriyor bunları da değerlendirmeniz gerekiyor. Ben bulunduğum ilin şartlarının dizel motorumda getirebileceği dezavantajları bildiğim için ona göre kullanım ve bakım sergiliyorum. Aracımın yıllık bakımlarını bile 2-3 bin km önce yaptırıyorum.

Normalde 10000 'de bir olan yağ değişimi filtre'dir o tür şeyleri bile 8000-8500 km'de yapıyorum. Yağ filtresi 20000'de değişir her yağ değişiminde değiştirip en kaliteli ürünleri kullanıyorum Ben böyle koruyup kollarken alacağım aracın da en azından zamanında bakım yapılmış olması gerçekten önemli bir nokta.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Aslında daha da detaya inilebilir, en bariz örneği lastik ve stepnedir. 2. Kalite lastikle gezen veya kabak lastikle gezen stepnesi olmayan araba da önem verilmediğini gösterir bence, adam en hayati şeyde bile böyle şeyler yaptıysa eğer Allah bilir neler neler yapmıştır.
Normalde 10000 'de bir olan yağ değişimi filtre'dir o tür şeyleri bile 8000-8500 km'de yapıyorum. Yağ filtresi 20000'de değişir her yağ değişiminde değiştirip en kaliteli ürünleri kullanıyorum Ben böyle koruyup kollarken alacağım aracın da en azından zamanında bakım yapılmış olması gerçekten önemli bir nokta.
Öyle tabii. İşin detayına inildiğinde otomobilin durumundan ve sahibinin kullanım karakterinden anlamak çok daha kolay olur. Dediğim gibi otomobil sadece ekspertiz raporuna göre alınmamalı. Bu detaylara da inmek gerekli. Maalesef para kolay kazanılmıyor, otomobiller de çok pahalı.

Belli otomobilinize özen gösteriyorsunuz. Böyle olunca 2.el araba almak zorlaşıyor maalesef. Ama siz nasıl ihtimam gösteriyorsanız kendi aracına da aynı ihtimamı gösteren araç sahiplerini anlamanız, bulmanız daha kolay olacaktır. Neticede insan kendisi gibi olanı daha kolay tanır. Forumda bmw sahibi arkadaşlar var, onlar başlığı gördüğünde bmw motorlarının özelinde açıklamaları yapacaklardır. Maalesef benim bmw motorlarına dair pek bilgim olmadığı için ancak genel bilgiler vermekle yetinebildim. İnşaallah içinize sinen bir arabayı tercih edebilirsiniz.
 

Machine

Profesör
22 Eki 2016
92
119
1,060
İstanbul
Öyle tabii. İşin detayına inildiğinde otomobilin durumundan ve sahibinin kullanım karakterinden anlamak çok daha kolay olur. Dediğim gibi otomobil sadece ekspertiz raporuna göre alınmamalı. Bu detaylara da inmek gerekli. Maalesef para kolay kazanılmıyor, otomobiller de çok pahalı.

Belli otomobilinize özen gösteriyorsunuz. Böyle olunca 2.el araba almak zorlaşıyor maalesef. Ama siz nasıl ihtimam gösteriyorsanız kendi aracına da aynı ihtimamı gösteren araç sahiplerini anlamanız, bulmanız daha kolay olacaktır. Neticede insan kendisi gibi olanı daha kolay tanır. Forumda bmw sahibi arkadaşlar var, onlar başlığı gördüğünde bmw motorlarının özelinde açıklamaları yapacaklardır. Maalesef benim bmw motorlarına dair pek bilgim olmadığı için ancak genel bilgiler vermekle yetinebildim. İnşaallah içinize sinen bir arabayı tercih edebilirsiniz.

İnşallah, önerileriniz için teşekkür ederim.
 

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,607
18,394
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Hali hazırda 20d motorlu bir araç kullanmaktayız(E60).N47 olarak geçiyor ve chain problem diye aratırsanız karşınıza çıkan zincir sorunları acaip fazla.Yetkili serviste bakım fiyatları incir ağacı dikecek cinste.Bizim arabamız 90 bine kadar hep yetkili servise gitmiş 92 binde ağır bakımını yetkili serviste yaptırdık ve şu an bildiğimiz özel servise götürüyoruz fiyatlar ateş pahası.116 binde araba daha zincir problemiyle karşılaşmadık ne olur ileride bilmiyorum satılık zaten :)
@AlkanExclusive daha iyi bilgi verecektir bmw ile ilgili.


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Zincir değişmişse herhangi bir sorun çıkartmaz.

Çıkacak olan sorunlarda ufak tefek şeyler olur. Maddi olarak üzmez.

Alırken zincirinin değişip değişmediğini sorun. Gözle görülecek bir yerde değil, o yüzden bakım kaydını isteyin.

Birde kalitesiz yakıttan ve düşük devirde kullanımdan dolayı motor içi kurum bağlayabiyor.

N57 örneği:

nRbV2N.jpg


1LpmrB.jpg


Motor içi bu hale gelirse çekişi eskisi gibi olmaz, yakıt artar, avans sesleri duyarsınız, en önemlisi sabah ilk çalışmada rölantide dalgalanma titreme benzeri şeyler olur.

Onunda önüne geçmek için 5000 km'de bir 100 - 150 km boyunca düşük vites, yüksek devir, uygun hız (4000 d/d üstünde) kombinasyonu ile kullanmak gerekiyor. Böylece hem motor içi hem dizel partikül filtresi yoğun ısı ile basınç ile temizleniyor.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım