BMW Dizel Km Hakkında

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Machine

Profesör
22 Eki 2016
92
119
1,060
İstanbul
Zincir değişmişse herhangi bir sorun çıkartmaz.

Çıkacak olan sorunlarda ufak tefek şeyler olur. Maddi olarak üzmez.

Alırken zincirinin değişip değişmediğini sorun. Gözle görülecek bir yerde değil, o yüzden bakım kaydını isteyin.

Birde kalitesiz yakıttan ve düşük devirde kullanımdan dolayı motor içi kurum bağlayabiyor.

N57 örneği:

nRbV2N.jpg


1LpmrB.jpg


Motor içi bu hale gelirse çekişi eskisi gibi olmaz, yakıt artar, avans sesleri duyarsınız, en önemlisi sabah ilk çalışmada rölantide dalgalanma titreme benzeri şeyler olur.

Onunda önüne geçmek için 5000 km'de bir 100 - 150 km boyunca düşük vites, yüksek devir, uygun hız (4000 d/d üstünde) kombinasyonu ile kullanmak gerekiyor. Böylece hem motor içi hem dizel partikül filtresi yoğun ısı ile basınç ile temizleniyor.
Wow! Motoru açtırıcam alırken artık bu resimden sonra. :D Teşekkürler bilgi için, Bütün BMW motorları zincirli mi peki? Bir BMW ustası bulmam gerekecek sanırım motor için... Gözüm biraz korktu.
 

Onur

Profesör
8 Eyl 2016
535
911
1,770
Zincir problemi halen daha devam ediyo mu yani makyajdan sonraki çıkanlarda fln.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Machine

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
İş sadece km'de bitmiyor. Önemli olan kullanım. Motor soğukken gazlandıysa düşük km'de de sorun çıkarabilir. Ama bütçeye göre en düşük km ve temiz arabayı almakta fayda var. Ortalama 150 binden sonra sorunlar başlar. Ama arabasına göre 200 binde olabilir.
 

Machine

Profesör
22 Eki 2016
92
119
1,060
İstanbul
İş sadece km'de bitmiyor. Önemli olan kullanım. Motor soğukken gazlandıysa düşük km'de de sorun çıkarabilir. Ama bütçeye göre en düşük km ve temiz arabayı almakta fayda var. Ortalama 150 binden sonra sorunlar başlar. Ama arabasına göre 200 binde olabilir.
Nasıl kullandığını bilemeyeceğimiz için en azından daha düşük km avantajlı olur diye düşünüyorum.
Keşke arabaların her şeyinin kaydı olan bir sistem olsa da, geçmişte nasıl kullandığıına dair bir rapor alabilsek...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

YavuzhanKartal

Profesör
9 Eyl 2016
397
774
1,695
İstanbul
Motor zinciri bu araçlarda oldukça önemli, zincir durumu tamamen kilometreye bağlı olarak gelişen bir vaka değildir, daha çok kullanım tarzı ile alakalı oluyor. 50 bin km altında bu sıkıntıya maruz kalan duymadım o ayrı bir mevzu. Bir de şanzıman yağ değişimlerini kontrol etmeyi ihmal etmeyin. Tork konvertör yağını yanlış anımsamıyorsam 40.000 km'de bir değişmek gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Machine

ibougur

Reis
8 Eyl 2016
2,257
4,523
5,020
29
İstanbul
Motor zinciri bu araçlarda oldukça önemli, zincir durumu tamamen kilometreye bağlı olarak gelişen bir vaka değildir, daha çok kullanım tarzı ile alakalı oluyor. 50 bin km altında bu sıkıntıya maruz kalan duymadım o ayrı bir mevzu. Bir de şanzıman yağ değişimlerini kontrol etmeyi ihmal etmeyin. Tork konvertör yağını yanlış anımsamıyorsam 40.000 km'de bir değişmek gerekiyor.
BMW ömürlük diyor değişime gerek yok diyormuş geçen bi konuda geçmişti bu konu
 

YavuzhanKartal

Profesör
9 Eyl 2016
397
774
1,695
İstanbul
BMW ömürlük diyor değişime gerek yok diyormuş geçen bi konuda geçmişti bu konu
Yağ için mi zincir için mi? Zincirin koyulma sebebi zaten ömürlük olması ama zamanla uzama yapıyor araçlarda. Uzama ile birlikte ses başlıyor müdahale edilmezse kopma ihtimali var. Yağ için dediyseniz çok net bir şey diyemeyeceğim. ZF şanzımanın çalışma prensibini çok iyi bilmiyorum normal tam otomatiklerde şart oluyor.
 

ibougur

Reis
8 Eyl 2016
2,257
4,523
5,020
29
İstanbul
Yağ için mi zincir için mi? Zincirin koyulma sebebi zaten ömürlük olması ama zamanla uzama yapıyor araçlarda. Uzama ile birlikte ses başlıyor müdahale edilmezse kopma ihtimali var. Yağ için dediyseniz çok net bir şey diyemeyeceğim. ZF şanzımanın çalışma prensibini çok iyi bilmiyorum normal tam otomatiklerde şart oluyor.
zf şanzıman için dedim
 
  • Beğeni
Tepkiler: YavuzhanKartal

Machine

Profesör
22 Eki 2016
92
119
1,060
İstanbul
Motor zinciri bu araçlarda oldukça önemli, zincir durumu tamamen kilometreye bağlı olarak gelişen bir vaka değildir, daha çok kullanım tarzı ile alakalı oluyor. 50 bin km altında bu sıkıntıya maruz kalan duymadım o ayrı bir mevzu. Bir de şanzıman yağ değişimlerini kontrol etmeyi ihmal etmeyin. Tork konvertör yağını yanlış anımsamıyorsam 40.000 km'de bir değişmek gerekiyor.

Retarder yapısında değil mi bu şanzumanlar? Hele ki 40000'de bir çok kısa bir süre, yanlışınız var bence.
 

YavuzhanKartal

Profesör
9 Eyl 2016
397
774
1,695
İstanbul
BMW ömürlük diyor değişime gerek yok diyormuş geçen bi konuda geçmişti bu konu
Eğer bir servis size şanzıman yağı ömürlük derse bir daha o servisin kapısından geçmeyin, 40 binde bir şanzıman yağı değişmesi gerekmektedir, değişmez demelerinin nedeni hem cahillik teknik bilgi yoksulluğu ve para kazanmak... otomatik şanzımancılar ne güzel ekmek yiyor ZF den otomatik şanzımancılarla konuşun
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım