BMW F20 116i ve 118i Farklılıkları[detaylı]

bizim ki soft setup değil vallahi ingiltere'den gelen yazılım ne ise o. 210hp 330nm verilen değerler..DYNO'da ölçmedik. Superchips'ın iddiası bu.

Superchips in 2 verisi var, sitedeki tabloda 218 hp 330 nm Tork, sitesindeki dyno grafiginde 228 hp 298 nm tork, tam ne oldugunu kendileri de bilmiyor bence
 
Ya zaten sorun olarak sunlar oluyor:
Dump valve patlamasi
Buji-bobin
Yuksek yag sicakligi vb...
Sarf malzemeler zarar goruyor yani, motor tas gibi bir sey olmaz. Arkadasin stock 320i sinde bugun motor ust kapak kaucugu asinmjs, 1350 lik olmus bugun, cocukta bi cunupluk var ama...
 
@mehmet77 gizli menuden gazladigin zaman rica etsem yag sicakligini takip eder misin? Hatta mumkunse video cekip bize ulastirirsan kiymete gecer.
 
Soyle diyeyim, stock 118i 0.9 peak ile yuruyor, ama surekli 0.8-0.9 basiyor, yazilimli 1 ler ise peak 1.7 ye kadar ulasiyor 1.5 ile yuruyor. Bendeki soft yazilim, 1.1 peak e ulasil 1.0 la yuruyorum, sana soft atip atmadigini elm327 baglayarak anlayabilirsin, bana pek soft gibi gelmedi.

Fırsat olmadı ama elimde elm var en kısa sürede deneyip paylaşırım,ben elm327 ler çok da doğru göstermiyor diye biliyorum ama en azından fikir verir.
tekrar gözden geçirirsek:
0.6 bar 140*150 hp
0.9 bar 170*180 hp
1.1 bar (özgürün setup)
1.5 bar 200 hp civarı
1.7 bar 210+hp
 
O zaten aklımı kurcalayan bir şey ilk fırsatta yapıp paylaşırım,en son şehir içindeyken açıp bakmıştım 110 derecelerde geziniyordu
1-2 dakika zorlama ile 125 lere çıkmıştı.

Bu soguk havalarda 130 dereceyi rahatlikla geciyosan sende de bence sikinti var, ama lugatinda var bu motorun yapcak bisey yok.
 
136 yı gördüğünde giden buji-bobin eski buji miydi yeni mi?

Eski bujimdi, platin beru bujiydi(13 bin km de falandı), bobinlerde fabrikasyon Delphi idi, pistte daha birinci turu tamamlayamadan gümledi. Sebebi bujiyi söküp baktığımda zamanla fazla ısınma-ve soğumadan bujinin içindeki materyalin(seramik, platin...) özelliğini yitirmesiydi, bundan dolaylı olarak ısıyı üzerine çektiği için bobinde payını aldı, yanma odası gerçekten çok yüksek sıcaklıklara çıkıyor. En sağlıklısı her bakımda iridyum ennnn kötü 2 bakımda bir iridyum buji takmak. Ben 218 hp lik John cooperlara bakarak dayanır demiştim ama dayanmadı, onlarda da aynı bobin kullanılıyor fakat iridyum buji var. Şu an Bosch iridyum, ngk bobin kullanıyorum, sıkıntı yok, gerçi eskisi gibi gazlama huyumda kalmadı, yakıt fiyatları canımı yakmaya başladı.
 
Aynı fikirdeyim seninle,bugün baktım araç normal trafikte 20km/s ort hızlarda sakin kullanımda 110-115 c arası geziniyor.
Otoyola çıktım bugün maalesef video çekemedim ama biraz sıkıştırınca 2-3 dakika içinde 120+ oluyorum.
Asıl soru şu modern araçlar emisyon değerleri ve turbolardan dolayı eskilerden daha sıcak çalışıyor ama örnek 10 dakika 130 c ile yürütürsen araçta ne olur.Tehlike sınırı 148 c demiş birisi yukarda link atmıştım..Fikirlerinizi duyalım arkadaslar,birde stock binen
bi arkadas da kac derecelerde yürüyor bakarsa fikrimiz olur..
 
Aynı fikirdeyim seninle,bugün baktım araç normal trafikte 20km/s ort hızlarda sakin kullanımda 110-115 c arası geziniyor.
Otoyola çıktım bugün maalesef video çekemedim ama biraz sıkıştırınca 2-3 dakika içinde 120+ oluyorum.
Asıl soru şu modern araçlar emisyon değerleri ve turbolardan dolayı eskilerden daha sıcak çalışıyor ama örnek 10 dakika 130 c ile yürütürsen araçta ne olur.Tehlike sınırı 148 c demiş birisi yukarda link atmıştım..Fikirlerinizi duyalım arkadaslar,birde stock binen
bi arkadas da kac derecelerde yürüyor bakarsa fikrimiz olur..
Benim araç tamamen stok, hiçbir zaman hiçbir şekilde oynanmadı. Bilen biliyor zaten, daha önce birçok kez yazdım, aracı hemen hiç zorlamıyorum. Sadece 3 sene önce Antalya'da Temmuz sonunda öğlen sıcağında (hava 48 derece iken) Sport+ modda (şanzıman DS), Beach Park'tan yola çıkarak, Kepez'i tırmanarak Korkuteli kavşağına kadar klima açık zorlaya zorlaya (hafif kaydıra kaydıra) çıktım. Yağ sıcaklığı 142 dereceye kadar çıktı (Castrol Edge Professional 0w 30). Herhangi bir performans düşüklüğü hissetmedim. Işıklardan Korkuteli tarafına döndüm ve 3 - 4 dakika içerisinde yağ sıcaklığım 121 dereceye kadar düştü. Daha sonra Eco Pro'ya alarak sakince Kepez'den aşağı indiğimde 117 dereceye kadar düştü. Ankara'da normal akıcı trafikte havada ortalama 20 - 25 derecelerdeyken Eco Pro ile sakin kullanımda 98 - 104 derecelerde geziyor.
 
Benim araç tamamen stok, hiçbir zaman hiçbir şekilde oynanmadı. Bilen biliyor zaten, daha önce birçok kez yazdım, aracı hemen hiç zorlamıyorum. Sadece 3 sene önce Antalya'da Temmuz sonunda öğlen sıcağında (hava 48 derece iken) Sport+ modda (şanzıman DS), Beach Park'tan yola çıkarak, Kepez'i tırmanarak Korkuteli kavşağına kadar klima açık zorlaya zorlaya (hafif kaydıra kaydıra) çıktım. Yağ sıcaklığı 142 dereceye kadar çıktı (Castrol Edge Professional 0w 30). Herhangi bir performans düşüklüğü hissetmedim. Işıklardan Korkuteli tarafına döndüm ve 3 - 4 dakika içerisinde yağ sıcaklığım 121 dereceye kadar düştü. Daha sonra Eco Pro'ya alarak sakince Kepez'den aşağı indiğimde 117 dereceye kadar düştü. Ankara'da normal akıcı trafikte havada ortalama 20 - 25 derecelerdeyken Eco Pro ile sakin kullanımda 98 - 104 derecelerde geziyor.

Teşekkürler paylaşım için,130-140 bu araçlar için toleranslar dahilinde gibi tabi uzun dönemde ne olucak deneyimleyerek görücez..
 
@AlkanExclusive senin araba stock, yuksek sicakliklara ulasman cok daha zor, antalyada tirmanis ile etmissin o sicakligi, biz yazilimli hal ile 5-10 dk sikalim 135-140 cok rahat oluyor yag, zaten sakin kullanimlarda ayni sicakliklarda geziyoruz senle, sorun dedigim gibi dogal olarak arabayi sikistirinca oluyor.
 
@AlkanExclusive senin araba stock, yuksek sicakliklara ulasman cok daha zor, antalyada tirmanis ile etmissin o sicakligi, biz yazilimli hal ile 5-10 dk sikalim 135-140 cok rahat oluyor yag, zaten sakin kullanimlarda ayni sicakliklarda geziyoruz senle, sorun dedigim gibi dogal olarak arabayi sikistirinca oluyor.
İşte o yüzden hep aynı şeyi savunuyorum. Bu motor olması gereken en optimum seviyede üretilmiş stock olarak. Bu motora yazılım yaptırmak ısıyı arttırdığı için beraberinde sorunları da getiriyor. Ya ciddi donanımsal modifikasyon yapılıp üstüne yazılım yapılacak ya da stock binilecek. Sadece yazılım + sıkıştırma ile sorun deryası hale gelmesi çok normal.
 
İşte o yüzden hep aynı şeyi savunuyorum. Bu motor olması gereken en optimum seviyede üretilmiş stock olarak. Bu motora yazılım yaptırmak ısıyı arttırdığı için beraberinde sorunları da getiriyor. Ya ciddi donanımsal modifikasyon yapılıp üstüne yazılım yapılacak ya da stock binilecek. Sadece yazılım + sıkıştırma ile sorun deryası hale gelmesi çok normal.

Keşke baştan 118i alsaydım diyorum zaten, neyse şu an yazılım var, zaten eskisi gibi gazlamıyorum, ara hızlanmalar için çok iyi oluyor, ayrıca uzun dönem yakıt tüketimimi ciddi derecede düşürdü.