Borusan'dan Aldığı Aracı Ayıplı Olduğu İçin Yakıp Çekici İle Gezdirmek

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Donanım Haber'de yazanlardan anladığım, motoru yenilenmiş ve ağır kazalı aracı garanti vererek satmışlar, müşteri de başka yerde aracı kontrol ettirme ihtiyacı hissetmeden adamların verdiği rapora güvenip aracı satın almış. En az 6 ay kullanıp tekrar aldığı yere satmak isteyince de bu araç hasarlı, motoru değişmiş deyip iyice fiyat kırmışlar. Keşke alırken kendi de bir ekspertiz yaptırsaydı, sadece firmaya güvenip satın alınır mı hiç araba. Yazık olmuş.
 
Donanım Haber'de yazanlardan anladığım, motoru yenilenmiş ve ağır kazalı aracı garanti vererek satmışlar, müşteri de başka yerde aracı kontrol ettirme ihtiyacı hissetmeden adamların verdiği rapora güvenip aracı satın almış. En az 6 ay kullanıp tekrar aldığı yere satmak isteyince de bu araç hasarlı, motoru değişmiş deyip iyice fiyat kırmışlar. Keşke alırken kendi de bir ekspertiz yaptırsaydı, sadece firmaya güvenip satın alınır mı hiç araba. Yazık olmuş.
Borusan, DOD gibi kurumsal yerlerden araç alsam ve üstüne garanti verseler ben de ekspertiz yaptırmam. Sonuçta bu tip yerlerden 2. el araç almanın en önemli sebebi verdikleri garanti ve yanlış iş yapmayacaklarına olan güven değil mi?
 
Borusan, DOD gibi kurumsal yerlerden araç alsam ve üstüne garanti verseler ben de ekspertiz yaptırmam. Sonuçta bu tip yerlerden 2. el araç almanın en önemli sebebi verdikleri garanti ve yanlış iş yapmayacaklarına olan güven değil mi?
Teoride senin dediğin gibi tabii haklısın. Ama iş pratiğe gelince dönen dolaplar maalesef belli. Onların verdiği garantiyle yetinmez kendim de baktırırdım.
 
Borusan yapar. Hiç savunamayacağım.

Ancak motor değiştiğine göre ya kazadan dolayı değişmiş ya da bir sorun çıkmış öyle değişmiş. Ağır hasarlı demişse Borusan, büyük ihtimalle kazan dolayı motor toplanamayacak derecede hasar almışsa ondan değişmiş olabilir.

Fakat şu da var, geçtiğimiz sene içerisinde (euro kuru coşmadan evvel) 520i'yi 174.000 TL'ye alıp sonrasında G10 730i'ye geçmek için takasa veren bir arkadaşıma 145.000 TL teklif etti Borusan. Alırken ciddi anlamda öldürüyorlar.

Ancak bu noktada kim haklı kim haksız onu anlamak için iki tarafıda dinlemek gerekiyor.

Birincisi Borusan, Premium Selection'a gelen otomobilleri ciddi anlamda ekspertizden geçiriyor. Neresinde ne sorun varsa not alıyor. Basit kozmetik ya da donanımsal hataları varsa onların serviste tamirini yapıyor sonra satışa çıkartıyor. Satarken de müşteriye tek tek ne olduğunu anlatıyor.

Adama zaten motorunun değiştiğini söylemişler. Çünkü kendisi zaten Donanım Haber'e "Aracin Motorunun komple deqisip sifirlandigini soylediler , fakat takasa gitmeye karar verdigimde aracin agir kazali oldugunu belirtip buyuk miktarda deger dusurduler." diye yazmış. Büyük ihtimalle adam satın alırken kaza yüzünden motor değişimi oldu demişlerdir. Demedilerse gerçekten ayıp etmişler. Motor değişecek kadar büyük kaza demek zaten ağır hasar almış demektir. Bunu da alırken Borusan'ın ona göre fiyat vermesi lazım. Yani aynı aracın kazasızını, sorunsuzunu atıyorum 2. elde 175.000 TL'ye satıyorlarsa bu aracı zaten adam 140.000 - 150.000 TL civarı almıştır. Tekrar geri vermeye kalktığında da adama aracın kazasından, sorunundan dolayı 110.000 - 120.000 TL teklif etmişlerdir ve esas olarak buna sinirlenmiştir.

Yakma olayı işin bence en gereksiz tarafı. Hiçbir şey bilmiyorsan aracın durumunu raporlatırsın, emniyette işlemlerini yaparsın, çekersin trafikten sökersin plakayı, sonra arabayı anlaştığın bir özel servis ya da kuruluş ile parça parça satmaya başlarsın. Aldığı fiyatın bile üstüne çıkarabilirsin bu yolla.

Sırf özür dilemediler diye araba yakmak neyin nesi onu anlamadım?
 
Araç Borusan Premium Selection'a giriyorsa Borusan çıkışlı demektir. Borusan çıkışlı 5 serileri arasında 528i yok. Çünkü hiç satılmadı. İkincisi araç makyajlı F10. Makyajdan sonra TR'ye gelen motorlar belli zaten.

520i (1.6), 520d, 525d xDrive, 535d. Başka bir motor satışı yapılmadı son 3 senedir.
 
Adama zaten motorunun değiştiğini söylemişler. Çünkü kendisi zaten Donanım Haber'e "Aracin Motorunun komple deqisip sifirlandigini soylediler , fakat takasa gitmeye karar verdigimde aracin agir kazali oldugunu belirtip buyuk miktarda deger dusurduler." diye yazmış. Büyük ihtimalle adam satın alırken kaza yüzünden motor değişimi oldu demişlerdir. Demedilerse gerçekten ayıp etmişler. Motor değişecek kadar büyük kaza demek zaten ağır hasar almış demektir. Bunu da alırken Borusan'ın ona göre fiyat vermesi lazım. Yani aynı aracın kazasızını, sorunsuzunu atıyorum 2. elde 175.000 TL'ye satıyorlarsa bu aracı zaten adam 140.000 - 150.000 TL civarı almıştır. Tekrar geri vermeye kalktığında da adama aracın kazasından, sorunundan dolayı 110.000 - 120.000 TL teklif etmişlerdir ve esas olarak buna sinirlenmiştir.
Okurken benim de aklıma bu geldi, fakat aşırı saçma olduğunu düşündüğüm için hiç bu kısma eğilmedim. Aracı satın alırken motorun komple değişip sıfırlandığını söylediklerinde bunu kabul edip el sıkışmışsam, tekrar satmaya gittiğimde çok düşük fiyat vermelerine niye sinirleneyim ki ? Bunun için araç mı yakılır. Adam böyle bir mevzudan dolayı yaktıysa aracını harbi saçmalamış demektir. Ama söylediğin gibi ayıbını saklayıp ( ki ayıbı gizlenmiş diye pankart asmış eleman ) aracı sattılarsa o zaman gerçekten büyük kusur işlemişler, mağdur etmişler demektir adamı.
 
Araç Borusan Premium Selection'a giriyorsa Borusan çıkışlı demektir. Borusan çıkışlı 5 serileri arasında 528i yok. Çünkü hiç satılmadı. İkincisi araç makyajlı F10. Makyajdan sonra TR'ye gelen motorlar belli zaten.

520i (1.6), 520d, 525d xDrive, 535d. Başka bir motor satışı yapılmadı son 3 senedir.
hocam çekmeköyde bitane satılık gördüm 528i f10 bikaç tane vardır heralde
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Bu arada bildiğim kadarıyla Premium Selection'daki aracı dışarıda başka bir yere gösteremiyoruz. Ha ustanı alır gelirsin en azından kaput bağlantı noktalarına falan baktırırsın boya dökülmesi kabarması var mı diye, durduğu yerde aracın anahtarını ister çalıştırır rolantide motor mekaniğini dinlersin falan. Ama aracı Borusan'ın içinden ekspertiz diye çıkartamıyoruz diye biliyorum.
 
Son düzenleme:
IMG_4844.PNG
Borusan çıkışlı değildir. Galeriden ithalat ile satın alınmıştır, Borusan garanti altına almıştır. Bu tip otomobilleri Premium Selection'a çıkartmıyorlar benim bildiğim.
 
Özel sipariş olarak getirtme mümkün ancak onun için bu otomobili alacağım diye kağıt imzalatıyorlar. Adam zaten 2. el aldım diyor. Ben ayrıca sıfır alındıktan sonra aracın başına geleni belirtmek amacıyla yazdım.

M550d xDrive'da var Borusan çıkışlı sonuçta özel sipariş. Benim demek istediğim yani bu araç 528i falan değildir, büyük ihtimal saydığım 4 motordan biridir. Zaten şöyle yandan içine bi göz gezdirmek yeterli. Klasik TR paketi + Comfort paket boş 5'lerden biri.
 
Son düzenleme:
Salak ya niye yakıyosun perte çıkartaydın ya gitti para boşuna.

BMW premium selectionu alan arabalar gerçekten temiz oluyorlar ama borusan bu algıyı kullanıp kazalı arabayı satmış.

Araç 5 20d büyük ihtimalle 5 20i en çok satanı 5 20d makyajdan sonra çok az satıldı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Ya adam kendini istediği gibi anlatamadı heralde. Bu işin altında büyük oyun olabilir. Yoksa dünya para olan arabayı niye yaksın. Ben ne olursa olsun yakamazdım la:confused:
Ya da adamın çok parası var ve küçük bir olayı gösterişe çevirmiş olabiliro_O
 
Okurken benim de aklıma bu geldi, fakat aşırı saçma olduğunu düşündüğüm için hiç bu kısma eğilmedim. Aracı satın alırken motorun komple değişip sıfırlandığını söylediklerinde bunu kabul edip el sıkışmışsam, tekrar satmaya gittiğimde çok düşük fiyat vermelerine niye sinirleneyim ki ? Bunun için araç mı yakılır. Adam böyle bir mevzudan dolayı yaktıysa aracını harbi saçmalamış demektir. Ama söylediğin gibi ayıbını saklayıp ( ki ayıbı gizlenmiş diye pankart asmış eleman ) aracı sattılarsa o zaman gerçekten büyük kusur işlemişler, mağdur etmişler demektir adamı.
Ya hasarı söylemiş olsalar bile, adam sonra arabayı satmaya çalışırken daha önce hiç bilinmiyormuş gibi "Bu araç hasarlı, o yüzden 50000 lira kırıyoruz fiyatan" falan diyemezler ki. Borusan'ın zaten hasarlı aracı ona göre satmış olması lazım. Yani demek istediğim, Borusan satarken zaten araç hasardan bir değer kaybetmiş, adam satarken bir daha niye kaybetsin ki?

Bu arada Koluman, Borusan falan ikinci elde direkt ölücü. Koluman'a 2005 Sorento'muzu atmak için sormuştum, 25bin teklif ettiler 9 yaşında 90bindeki arabaya. Sonra biz kendi çabalarımızla 42bine sattık. Oraya vermiş olsak adamlara kafadan 17bin kazandırmış olacaktık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Gözükmüyormuş denedim şimdi de videoya gelen yorumlardan birinde boya/kaza durumu ile ilgili alengir olduğunu yazmış birisi. Ne kadar doğru ne kadar yanlış bi bilgim yok.
orhan abi vallahi cıa mit gibi adamsın her yerde elin kolun bacağın var korkmaya başladım vallahi :D öğrenemeyeceğin olay bilgi istihbarat yok
 
  • Beğeni
Tepkiler: maximaorhan
Ya hasarı söylemiş olsalar bile, adam sonra arabayı satmaya çalışırken daha önce hiç bilinmiyormuş gibi "Bu araç hasarlı, o yüzden 50000 lira kırıyoruz fiyatan" falan diyemezler ki. Borusan'ın zaten hasarlı aracı ona göre satmış olması lazım. Yani demek istediğim, Borusan satarken zaten araç hasardan bir değer kaybetmiş, adam satarken bir daha niye kaybetsin ki?

Bu arada Koluman, Borusan falan ikinci elde direkt ölücü. Koluman'a 2005 Sorento'muzu atmak için sormuştum, 25bin teklif ettiler 9 yaşında 90bindeki arabaya. Sonra biz kendi çabalarımızla 42bine sattık. Oraya vermiş olsak adamlara kafadan 17bin kazandırmış olacaktık.
Şimdi şöyle, ben aracın hasarsızmış gibi gösterilip o şekilde, normal piyasa değeri üzerinden satıldığını düşünüyorum. Müşteri de bu piyasa değeri üzerinden veya buna yakın bir rakamdan aracı geri satmak istediğinde de ' araç hasarlı ciddi fiyat kırıyoruz ' demişler belli ki. Zaten hasarı söyleyerek sattıktan sonra müşterinin geri satma isteğine karşılık, sanki daha önce hasarlı olduğunu hiç söylememişler gibi fiyat kırma mevzusu saçma olur.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...