Bosch Car Service'ı denediniz mi?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan rosel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

rosel

Profesör
Destekçi
620
Marka
BMC
selamlar,

son bakımı bosh car service'ta yaptırdım, fiyatı bir tık yukarıda gelse de daha kaliteli olduğunu düşünerek tereddüdüm pek uzun sürmedi. geçen ampul sönmüş, onun için gittim ve 50 lira istediler, tek ampul. biraz fazla geldi.
siz denediniz mi burayı, beğendiniz mi veya yetkili servis haricinde aracımızı güvenerek bırakabileceğimiz bir yer biliyor musunuz?

teşekkürler.
 
Hocam Bosch Car Service'lerde bayilik sistemi ile çalışırlar. Yani X markanın servisi kötüydü, birdaha gitmem demekle Bosch Car Service'ye birdaha gitmem demek aynı şey olur.
Başka bir Bosch Service daha iyi olabilir fakat fiyatlarının pekte farklı olacağını sanmıyorum.

Bulunduğunuz konumu söylemezseniz öneride bulunmak zor olacaktır :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: rosel
selamlar,

son bakımı bosh car service'ta yaptırdım, fiyatı bir tık yukarıda gelse de daha kaliteli olduğunu düşünerek tereddüdüm pek uzun sürmedi. geçen ampul sönmüş, onun için gittim ve 50 lira istediler, tek ampul. biraz fazla geldi.
siz denediniz mi burayı, beğendiniz mi veya yetkili servis haricinde aracımızı güvenerek bırakabileceğimiz bir yer biliyor musunuz?

teşekkürler.
25₺ ampul olsa, bir o kadar da işçilik. Normal bence.

Çok karmaşık çetrefilli olmayan arabalarda rutin bakımlar için Bosch benim aklıma yatıyor. İstanbul'daki ustam olmasa kendi arabam için düşünürdüm.
 
  • Beğeni
Tepkiler: rosel
Hocam Bosch Car Service'lerde bayilik sistemi ile çalışırlar. Yani X markanın servisi kötüydü, birdaha gitmem demekle Bosch Car Service'ye birdaha gitmem demek aynı şey olur.
Başka bir Bosch Service daha iyi olabilir fakat fiyatlarının pekte farklı olacağını sanmıyorum.

Bulunduğunuz konumu söylemezseniz öneride bulunmak zor olacaktır :)
İstanbuldayım, bilemiyorum açıkçası yetkili servis haricinde nereye gittiysem sıkıntı çıkardı, biraz psikolojim bozulmuş bence :)
 
25₺ ampul olsa, bir o kadar da işçilik. Normal bence.

Çok karmaşık çetrefilli olmayan arabalarda rutin bakımlar için Bosch benim aklıma yatıyor. İstanbul'daki ustam olmasa kendi arabam için düşünürdüm.
Doğru da mesela yağ değişimde 5 lt olanı kullanmıyor 1 lt olandan 5 tane kullanıyor fiyat da neredeyse 2 kattan fazla artıyor. 1 lt yağa 80 lira yazmışlar internette o yağın 5 litresi 190 lira yanlış görmediysem.
 
Bosch marka filtreler, balatalar vs vasat kalitede. Diğer ürünlerinden kalma bir marka algısı var sadece. Mesela filtron ve mann filtre, TRW balata vs daha kaliteli Bosch'a göre

İmkanınız varsa buraya vereceğiniz ekstra para ile daha kaliteli ürünleri kendiniz almanız ve sadece işçilik ödeyeceğiniz bir yerde bakımları yaptırmanız daha iyi olabilir
 
Bosch marka filtreler, balatalar vs vasat kalitede. Diğer ürünlerinden kalma bir marka algısı var sadece. Mesela filtron ve mann filtre, TRW balata vs daha kaliteli Bosch'a göre

İmkanınız varsa buraya vereceğiniz ekstra para ile daha kaliteli ürünleri kendiniz almanız ve sadece işçilik ödeyeceğiniz bir yerde bakımları yaptırmanız daha iyi olabilir
Standart bakım için doğru söylüyorsunuz fakat benim istediğim arabanın eksiklerini görebilen ve beni zamanında uyandırabilen bir yer. Sorun başıma gelip yolda kaldıktan sonra çare arayan değil. Sanıyorum tek çare yetkili servis.
 
Sinan'ın Vlog olarak çektiği bir Alfa 156 için bakım videosu vardı eşiyle birlikte Euromaster'da yaptırmıştı. İstanbul'da oturuyorsanız orayı da bir gidip inceleyebilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve rosel
Sinan'ın Vlog olarak çektiği bir Alfa 156 için bakım videosu vardı eşiyle birlikte Euromaster'da yaptırmıştı. İstanbul'da oturuyorsanız orayı da bir gidip inceleyebilirsiniz.
Evet olabilir, bir kere ücretsiz 11 adım kontrol mü ne gitmiştim pek ilgili göremedim ama yeniden denenebilir, teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Standart bakım için doğru söylüyorsunuz fakat benim istediğim arabanın eksiklerini görebilen ve beni zamanında uyandırabilen bir yer. Sorun başıma gelip yolda kaldıktan sonra çare arayan değil. Sanıyorum tek çare yetkili servis.
Bahsettiğiniz gibi genel muayene işleri için Bosch servislerinin uygun olacağını sanmıyorum. Yetkili servis veya tanıdığınız, en azından olumlu referansının olduğu özel servisleri tercih edin derim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: rosel
Sonuç itibariyle Bosch olduğu için güvenebilirim lakin teknikte nasıl daha deneyemedik.Bosch'un sonuçta bir marka adı da var,bu nedenle pek ucuz olacağını düşünmüyorum.Sanayi ile Yetkili servis arasındadır fiyat olarak bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: rosel
Şimdi konuştum, bir tane ampul değişmiş ona 50 lira almış normalde 60 liraymış. Serviste takılanın aynısını takıyorum işçilik az alıyorum dedi.
 
  • Wow
Tepkiler: fujiwara
Ampul zaten 20-30 lira, 20 lira da işçilik almış gayet normal. Çok diyen ampulü alıp kendisi de değiştirebilir, değiştiremem zor diyorsanız işçilik parasını da hakediyo demektir neden bu kadar takılındı bu noktaya anlamadım :D
 
Şimdi konuştum, bir tane ampul değişmiş ona 50 lira almış normalde 60 liraymış. Serviste takılanın aynısını takıyorum işçilik az alıyorum dedi.
Ampul zaten 20-30 lira, 20 lira da işçilik almış gayet normal. Çok diyen ampulü alıp kendisi de değiştirebilir, değiştiremem zor diyorsanız işçilik parasını da hakediyo demektir neden bu kadar takılındı bu noktaya anlamadım :D
Bir servisin ufak tefek değişim isteyen konularda verdiği hizmet, direkt olarak o servisin niyetini belli eder bence. Bu tarz küçük detaylar müşterinin servise bakışını değiştirir. Bir yetkili servis bile ampul değişimine ücret almıyorsa, özel diye gittiğin servis alıyorsa orada sorgulanması gereken bir durum var demektir.

Ampul standart. Genelde yetkili olsun, özel olsun Osram standart ampul takar. Tanesi 10-15 lira arası, çifti 30 lira civarı. Konunun uzamasının sebebi; konu sahibinin güvenebileceği, kendisini zamanında uyarabilecek bir servis arıyor olması. Buna göre ilk yorumda tek ampul değiştiğini söyledi. Tek ampulün fiyatı maksimum 15 liradır. 15 liralık ürüne 35 lira işçilik alırsan, 1000 liralık parça değişimine kaç lira alırlar ? Ayrıca ampuller tek değiştirilmez. Çift değiştirilir. Tek satışı da var, tek değiştiren de var ama aynı anda kullanıldıklarından ömürleri de birbirine yakındır. Biri patlarsa öbürünün eli kulağındadır. Servis dediğin bunu bilecek. Eğer o servise güvenmek istiyorsan abi öbürü de patlayabilir haberin olsun ona göre dilersen tek, dilersen çift değişim yapalım ama bir daha vaktini çalmasın diye müşteriyi uyarıp sorması gerek. Eğer çift değiştirilmişse 30 lira parça, hadi 20 lira işçilik almışsa normaldir ki ona da normal dedim.

Hadi yetkili servis olsa bunlara dikkat etmiyorsun, mecbur gidiyoruz deyip katlanıyorsun. Ama özel servise bir mecburiyetin yok, kendin seçiyorsun. Dolayısıyla en azından ben güvenebileceğim bir özel serviste bunları ararım. He adamın eli çok iyidir, arızaları çatır çatır bulup hallediyordur o zaman üçe beşe ben de bakmam.
 
Son düzenleme:
Cenk Bey beni doğru anladı sanıyorum. Ufak tutarlarda her ne kadar 5 lira seni fakirleştirmese de oran olarak çok farkeder diye düşünüyorum.
Bir de işçilik malzemenin fiyatına göre değil, işin gerektirdiği süreye göre hesaplanır diye biliyorum, ki bu firma yağ değişim ücretinde 1 saatlik işçiliğe 100 lira almıştı. Dakikası 1,66 liraya denk gelen işçilik bedeli üzerinden, bir far için 12 saatlik bir mesai harcaması gerekiyor, 20 lira bile işçilik aldığını farzedersek.

Kimseyi kırmak için söylemedim bunları, yoksa işine gelmiyorsa gitme derseniz haklısınız. Ama Cenk Bey’in dediği gibi bu tarz işler, firmanın ne kadar kafa hesaplarıyla, bir kar oranı belirlenmeden yönetildiğini veya müşterinin arabasına göre muamele gösterdiğini ifade edebilir, etmeyebilir de.

ben en iyisi işime gelmiyorsa yaptırmayım :)
 
İşçiliğine bir şey demeyim de, corollayı ilk aldığımda polen filtresi için 75 tl fiyat vermişti, serviste 85 tl idi.
 
1998 de aldığımız ve 2016 da sattığımız Vectra A aracımızın birçok bakımı Bosch Car da yapıldı.. Önceleri mekanik ve elektronik bakımlar için gidildiysede pek sonraları sadece elektronik sorunlarda götürdük. Çünkü mekanik işçiliği çok pahalı olduğu gibi her işlem ayrı ücretlendiriliyor ve buda faturayı kabartıyor.

Mesela triger değişimine gittiniz.. triger değişirken v kayışı ve devirdaimde aradan çıksın dediniz.. hepsinin işçiliği ayrı ayrı sayılıyor.. halbuki triger e ulaşmak için söküldüğünde hepsi göz önünde zaten.. açığa çıkmış halde, v kayışı mecbur çıkıyor ayrıca.. disk ve balata değişeceksiniz.. disk sökümü ve balata değişim işçiliği ayrı ayrı.. ama zaten balata değişimi için diski sökmüş oluyorlar veya disk değişimi için diski çıkardıklarında balata değişim ücreti düşmüyor. böyle garip bir fiyat politikası... ve arkadaşların dediği gibi.. bir dünya işlem yaptırdınız diyelim, plaka ışığınız yanmıyor ampül değişimi gerekiyor.. o bile para.. faturaya yansıyor :)

Ama bu küçük şeyler göze gelir.. "o kadar para ödedik, 5 kuruşluk ampulü bile yazmışlar" dedirtmemek gerek.

Şuan kullandığım aracında ilk bakımları Bosch Car a ait.. bakımdan önce motor testine, bakımdan çıkınca yine motor testine sokmuşlardı. Hoşuma gitmişti ilgilenmeleri.

Bu anlattıklarım marka politikası... işleyiş büyük ihtimalle bütün servislerde aynıdır.

Ama işçilik kalitesi veya ustalık dereceleri tamamen şans.. Bu yandan ben şanslıydım hiçbir şekilde tereddüt etmeden aracımı bırakabiliyordum.

Servislerin bulundukları şehir veya bölge konumları itibari ile uzmanlaştıkları araçlar olduğuda bir gerçek. Ayrıca servisin kuruluş tarihide uzmanlaştıkları araçları büyük oranda etkiliyor.

İstanbul Avrupa yakasındaysanız isterseniz özelden servis adını yazabilirim. İşçilikleri ve ustalıkları bakımından hiçbir sıkıntı yaşamadım ama ücretine bişey diyemem.
Servis adını buradan yazarsam reklam gibi görülebilir o yüzden emin olamadım yazmaya. Her zaman yoğunlardır ve randevusuz gidemezsiniz.