Kendi aracımızda güneş yanığı mevcut kaput-tavan bagaj ve direkler yanmış şekilde alırken yanıkları bilerek ve hoşumuza giderek aldık, herhangi bir boyası dahi yoktu araçta çünkü. Macun banyosuna girip çıkmış araçtan ise güneş yanığı olup kavrulup bitmiş fakat boya yüzü görmemiş araçları tercih ederim.Aracın kaporta geçmişi hakkında bilgi verirler.Eğer yeterli ekipmanınız-ölçme aletiniz-expertiz yeteneğiniz yoksa bu araçlar biçilmiş kaftan.
Araca 2 yıldır biniyoruz, bir güne bir gün hadi boyatalım dediğimi hatırlamıyorum.
Gel gelelim boya sorunsalına, arkadaşlar boya vaaar- boya var, güneş yanığından ya da çiziklerden, solmadan, vernik atmasından, reçineden, doludan dolayı komple fırın boya yapılmış araca niçin kızayım, niçin almayayım aksine daha fazla alasım gelir, çünkü hem satan kişi boyattığı için olası yaşayabileceğim değer kaybını yaşamıştır, hem de aracına baktığını gösterir.
Şimdi bu sebepten dolayı ben aracımı mı boyatayım, boyasam 3-4 bin tl masraf(fırın boya) olacak, hatasız boyasız aracı satarken edineceğim kolaylığı tek kalemde silmem gerekecek ayrıca oluşacak değer kaybını da göze almam gerekecek.Öteki türlü cebimden bir para çıkmayacak satarken de boyasız-hatasız olarak satacağım için daha kolay ve daha pahalı satacağım. Eee bu durumda isteyen alır boyar isteyen boyamaz beni rahatsız etmiyor.
Kısacası ülkenin anlaması gereken şu her boyalı araç kazalı değil, her boyasız araç da hatasız değil(Güneş yanığı, çürük, çizik vs vs).Fakat hem geçmişten gelen alışkanlıklarımız hem de ülkenin araba piyasasında ÇAKAL olmasından dolayı, varsın güneş yanığım olan araç olsun, varsın çiziği olan araç olsun...