C Sınıfı Araçların 2018 Yılı İlk 3 Aylık Satış Rakamları

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

trkskbn

Profesör
Beta Programı
21 Eki 2016
377
807
1,895
Zaten asıl anlatmak istediğim de bu benim; insanlar illa bir araca tam segment adı vermek istiyor. Fakat son bir kaç yıldır ufak ufak segmentler arası konumlandırmalar daha sık görülüyor. Mesela yıllardır var olan C+ araçlar da C ve D arasında bir konuma sahipler. Bu zamana kadar Egea haricinde hacimsel farkın dışında B segment araçlarını C segmente yaklaştıran bir model hemen hemen hiç görülmediği için kafalar karışıyor. Linea'dan sonra daha da geliştirilmesiyle beraber Egea bu konuda öncü oldu. O sebeple bu aracın kafa karışıklığına mahal vermeyecek şekilde en doğru konumlandırması bana kalırsa B+'dır. En azından daha mantıklı bir konuma kavuşmuş oluyor.
Senin B+ deme sebebini çok iyi anlıyorum abi. Ama kullanınca B+ olmaz diyorum özellikle donanım bakımından. Hatta ilk alırken satış görevlilerinede sormuştum. Her ne kadar ucuza kaçılmış desemde altyapı için geçerli değil, donanım açısından. Fiesta, Polo bile Egea'dan daha dolu. Donanım için araba arayan kimseye tavsiye etmedim etmemde acayip boş. Benim için sıkıntı yokta iki üç oyuncak daha ekleseler satışlarıda artar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hocam fiat bunu yıllar öncede yapmıştı hem palio hem punto vardı palio b segmentti puntoda ne b ne c segmentiydi
Bu iki araç aynı altyapıyı kullanmakla birlikte hacimsel anlamda insanların kafasını karıştıracak bariz fark sunmadığı için bir segment kargaşası teşkil etmedi. İnsanlarda otomobillerin segmentini belirlerken boyut olarak ve hacim olarak büyüklük gibi bir kriter var. Palio ve Punto'nun aksine Egea bu hususta c segment araçlara oldukça yakın boyut ve hacim sunuyor. Hatta bazılarından daha fazla hacim bile sunabiliyor. Öyle olunca da insanların kafası karışıyor. Ama üretim teknolojisi gelişti ve markalardan biri olan Fiat, B segment için kullandığı bir platformu Punto için de kullanıyor, aynı platformu uzatıp genişletip Doblo ve Egea'da da kullanabiliyor. Başka bir marka yeri geliyor C segment için kullandığı platformu C-Suv aracında kullanıyor. Dediğim gibi B segmentte hacimsel gelişme pek görülmediği için Fiat bu hususu iyi kullandı ve iyi reklam yaptı Egea için. Ama netice itibariyle bu araç Punto, Palio, Doblo, Opel Corsa gibi araçların kullandığı platformu kullanıyor.
 
Son düzenleme:

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Hocam fiat bunu yıllar öncede yapmıştı hem palio hem punto vardı palio b segmentti puntoda ne b ne c segmentiydi

Tek kriter boyutsa Palio günümüz B sınıfı araçlardan küçüktü. Şuan piyasada sıfırı satılan araçlardan boyut olarak en yakın olduğu araç sanırım Hyundai i10.
Palio ve Punto'ya binmiş, kullanmış biri olarak çokta farklı araçlar olduğunu düşünmüyorum boyut dışında.
Punto bence direkt B sınıfı. İç hacim, bagaj vs. yaris'ten i20'den falan büyük değil.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Senin B+ deme sebebini çok iyi anlıyorum abi. Ama kullanınca B+ olmaz diyorum özellikle donanım bakımından. Hatta ilk alırken satış görevlilerinede sormuştum. Her ne kadar ucuza kaçılmış desemde altyapı için geçerli değil, donanım açısından. Fiesta, Polo bile Egea'dan daha dolu. Donanım için araba arayan kimseye tavsiye etmedim etmemde acayip boş. Benim için sıkıntı yokta iki üç oyuncak daha ekleseler satışlarıda artar.
Haklısın.. İşte orada da maliyetler devreye giriyor. Markanın B platformuyla ürettiği bir araca ayıracağı bütçe zaten kısıtlıdır. Buna C segment araçların seviyesinde donanım eklediği vakit o araç fiyat avantajını yitirecektir. Daha uygun fiyata C segment boyutlarında araç mottosu bozulacaktır. Mesela güncel Fiesta ve Polo donanımlarını arttırdığı için bir sonraki Egea mutlaka daha fazla donanım ile gelecektir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: trkskbn

Mustafak

Panpa
8 Eyl 2016
1,652
4,709
3,770
31
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
Haklısın.. İşte orada da maliyetler devreye giriyor. Markanın B platformuyla ürettiği bir araca ayıracağı bütçe zaten kısıtlıdır. Buna C segment araçların seviyesinde donanım eklediği vakit o araç fiyat avantajını yitirecektir. Daha uygun fiyata C segment boyutlarında araç mottosu bozulacaktır. Mesela güncel Fiesta ve Polo donanımlarını arttırdığı için bir sonraki Egea mutlaka daha fazla donanım ile gelecektir.
Benim kastettiğim grande puntoydu aslında
 

trkskbn

Profesör
Beta Programı
21 Eki 2016
377
807
1,895
Haklısın.. İşte orada da maliyetler devreye giriyor. Markanın B platformuyla ürettiği bir araca ayıracağı bütçe zaten kısıtlıdır. Buna C segment araçların seviyesinde donanım eklediği vakit o araç fiyat avantajını yitirecektir. Daha uygun fiyata C segment boyutlarında araç mottosu bozulacaktır. Mesela güncel Fiesta ve Polo donanımlarını arttırdığı için bir sonraki Egea mutlaka daha fazla donanım ile gelecektir.
Açıkçası çokta umrumda değil segmenti falan biz b desekte c desekte sonuçta mal ortada fiyat ortada. Markalar için prestij meselesi olabilir ancak son kullanıcı için ihtiyaçları karşılayıp karşılamaması önemli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Mustafak

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Açıkçası çokta umrumda değil segmenti falan biz b desekte c desekte sonuçta mal ortada fiyat ortada. Markalar için prestij meselesi olabilir ancak son kullanıcı için ihtiyaçları karşılayıp karşılamaması önemli.
Zaten ben de tercih yaparken o noktada bakıyorum. Araç benim beğenimi kazanmışsa, ihtiyacımı karşılıyorsa b b+ c fark etmez alırım yani.
 
  • Beğeni
Tepkiler: trkskbn

akif51bmw

Elit Apaçi
21 Ocak 2018
142
265
885
bana göre nesnel anlamda bu segmentin en iyisi olan golf satış alanında kendini gösterirken en nezih ve güzel Mazda 3 de en alttaki yerini koruyarak sıralamayı belirlemiş :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

akif51bmw

Elit Apaçi
21 Ocak 2018
142
265
885
turkıyede mazda alfa falan degerı bı bılınemedı ya oysakı cok guzeller :D
Hocam değer bilinmesinden ziyade zaten firma olarak küçük üreticiler. Çok satacak fabrika kapasiteleri de yok. Olanı da satıyorlar. Bence böyle kalmalılar. Ayrıca ben Mazda yı Alfa dan daha çok severim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

thestig

Profesör
8 Eyl 2016
391
818
1,845
Egea, Punto ile aynı segmenti kullandığı için B segmenti oluyorsa Vw Arteon'a da Golf ile aynı platformu kullandığı için C segmenti diyebiliriz ? Hatta Polo mk6'da mqb kullanıyormuş bu durumda Arteon B segment mi oluyor ?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Egea, Punto ile aynı segmenti kullandığı için B segmenti oluyorsa Vw Arteon'a da Golf ile aynı platformu kullandığı için C segmenti diyebiliriz ? Hatta Polo mk6'da mqb kullanıyormuş bu durumda Arteon B segment mi oluyor ?
Mqb vw'nin kullandigi tum platforma verilen genel bir isimdir. Mqb'nin kendi icinde de siniflari vardir segmentlere gore kullanilan. Hani Dsg genel bir isimdir ama dq200 dq250 dq350 diye farkli tork dayanim ve ozelliklerde olanlari siniflandirilir ya onun gibi dusunmek lazim. Polo ve passat'ta mqb platform var diye bire bir ayni sasiyi kullanmiyorlar.

Şu kısa ama açıklayıcı yazıda cevap var tam olarak; eskiden 3 segment için 3 farklı şase kullanılırken şimdi ön aks ile sürücünün ayak bastığı pedal seti arasındaki alan “sabit.” Bu alana motor, şanzıman ve aktarma organları yerleştiriliyor. Bunun dışında platformun ön ve arka bölümünde kalan tüm karoser parçaları ile oynamak mümkün. Bu sayede MQB’den istendiğinde bir süper mini, istendiğinde bir executive sedan ya da bir SUV üretmek mümkün oluyor.
https://hayatinvirajliyollarinda.com/2014/12/30/stratejik-silah-mqb-platformu/
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Valla Egea Leon'a rahmet okutur :D
Yürüyen olarak kıyaslayamıyorum çünkü hiç Leon kullanmadım. Ama iç mekan olarak Leon'un en baz modeli Egea'nın en baz modelinden fersah fersah ileride
Showroom'a aldanma hocam. :) Ben de aldanmıştım, 2012'de Leon almaya niyetlenmiştim. İyi ki beklediğim parayı kazanamamışım. Bozuk yollarda rengini belli ediyormuş, denemeden anlamıyorsun :D
Egea'nın en baz modeli = Tofaş Şahin = Fiat Siena S :D Merkezi kilit varsa yeter. Klima bile beklentilerin üstünde lükstür o arabaya :p Egea'ya direk olarak Lounge donanımda bakmak gerek.
Bu iki araç aynı altyapıyı kullanmakla birlikte hacimsel anlamda insanların kafasını karıştıracak bariz fark sunmadığı için bir segment kargaşası teşkil etmedi. İnsanlarda otomobillerin segmentini belirlerken boyut olarak ve hacim olarak büyüklük gibi bir kriter var. Palio ve Punto'nun aksine Egea bu hususta c segment araçlara oldukça yakın boyut ve hacim sunuyor. Hatta bazılarından daha fazla hacim bile sunabiliyor. Öyle olunca da insanların kafası karışıyor. Ama üretim teknolojisi gelişti ve markalardan biri olan Fiat, B segment için kullandığı bir platformu Punto için de kullanıyor, aynı platformu uzatıp genişletip Doblo ve Egea'da da kullanabiliyor. Başka bir marka yeri geliyor C segment için kullandığı platformu C-Suv aracında kullanıyor. Dediğim gibi B segmentte hacimsel gelişme pek görülmediği için Fiat bu hususu iyi kullandı ve iyi reklam yaptı Egea için. Ama netice itibariyle bu araç Punto, Palio, Doblo, Opel Corsa gibi araçların kullandığı platformu kullanıyor.
Platforma takılma hocam, Alfa 159 da segment üstü (F sınıfı için) platform kullanıyor ama D sınıfında bir araç. Hatta ebat olarak bana sorarsan C sınıfı kalır. Zamanında Tempra D sınıfı olarak satıldı, rakibi R21 oldu. Ama aynı arabanın HB kasası Tipo, C sınıfı olarak satılıyordu. :) İç hacim D sınıfı, bagaj hacmi C sınıfıydı. Öyle değişik şeyler yapabiliyor Fiat. Adamlar C sınıfı olarak satıyoruz diyorsa, ebatları da uyuyorsa C sınıfıdır. Yakıştırıp yakıştırmamak tamamen kişisel mesele. :) Bu forumda hep söylediğim bir şey var, benim gözümde Leon geniş hacimli bir B sınıfı arabadır diye. Ama bu C sınıfı olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Platforma takılma hocam, Alfa 159 da segment üstü (F sınıfı için) platform kullanıyor ama D sınıfında bir araç. Hatta ebat olarak bana sorarsan C sınıfı kalır. Zamanında Tempra D sınıfı olarak satıldı, rakibi R21 oldu. Ama aynı arabanın HB kasası Tipo, C sınıfı olarak satılıyordu. :) İç hacim D sınıfı, bagaj hacmi C sınıfıydı. Öyle değişik şeyler yapabiliyor Fiat. Adamlar C sınıfı olarak satıyoruz diyorsa, ebatları da uyuyorsa C sınıfıdır. Yakıştırıp yakıştırmamak tamamen kişisel mesele. :) Bu forumda hep söylediğim bir şey var, benim gözümde Leon geniş hacimli bir B sınıfı arabadır diye. Ama bu C sınıfı olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
Bugün mqb platformunun giriş seviyelerinden biri olan b segment polo'nun uzatılmış şasili sedan modeli çıksa ve marka buna c segment dese golf veya denk versiyonu olan yeni jetta ile kıyaslardık öyle değil mi ? Şimdi bende platforma, yani üretilen altyapının kalitesine şundan takılıyorum ki Fiat grubunun C segment için kullandığı yeni nesil platform şuan Alfa Giuletta'da kullanılıyor. Haliyle ben Egea'ya C segment dersem Egea'yı tüm rakiplerinden önce Alfa ile kıyaslamam gerekir. Ama kimse bunu yapmıyor. Madem Egea'ya C segment dedik, o zaman o aracı rakiplerinden önce platform kardeşi olan Alfa ile kıyaslamamız gerekirdi. Golf ile a3, focus ile v40 yıllarca kıyaslandı çünkü aynı altyapı ile üretilmişlerdi. Şimdi ben Egea'da Fca'nın küçük araçları için kullandığı Fiat Small Wide LWB Platformunun, Giu'da ise C segment için üretilen Fiat compact Platformunun kullanıldığını bile bile, yani birinin uzatılmış b segment karoserli, diğerinin ise c segment olduğunu bile bile Egea'ya c segment diyemem. He tabii ki leon ve c4 gibi iki kötü araç varken Egea benim için her türlü bu araçlardan daha iyi ve alınasıdır :D Fakat neticede bu aracın farklı varyasyona sahip b segment karoserli standartlarında bir üretimden geçtiği gerçeği değişmiyor. Yani bunu ben istesem de değiştiremem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Egeanın sınıfı biraz aldatıcı da... bu Leon u o kadar gömmeyin ya :)
2013 ye 0km olarak aldığımda herkesin dibini düşürüyordu ...

Filo satışları büyük etken lakin Golf Hale'n çok ciddi satıyor... o da bira filo ya girdi gerçi.. Sektörde VW Golf, Mercedes cla ve BMW 1 gayet olağan şirket aracı olmaya başladı ... ben bir kaç farklı şirkette duydum .. belki bu da satışları yüksek göstermiş olabilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

g.c.

Gökhan
Panpa
27 Eki 2016
1,528
2,697
3,570
Aydın
Marka
Mitsubishi
Hiçbiriniz de sormamış bu mart ayında ne oldu, euro 3 TL'ye mi indi de istisnasız tüm araçlar neredeyse 2-3 katı satış hacmine ulaştı diye. Benim bildiğim sadece Corollada ciddi bir kampanya var (ki o da satışlarına yansımış) geri kalan modeller yine aynı fiyatlarda. Hal böyleyken ODD verileri TÜİK verileri gibi mi tutuluyor diye soramadan edemedim. Çünkü benim çevremde son 1 ayda sıfır araç alan adam yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozgur Gunes

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Egea'ya B demek haksızlık olur çünkü Linea'dan iyi, C demek de haksızlık olur, Golf'den kötü, B+ C- aralığında bir araba, verdiği iç hacmi ve hb karoserinin C segmentinde olduğunu düşünürsek C demek haksızlık olmaz, ben listede bir hata göremedim bu yüzden.
 

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Ben bu sıfır araba alan insanları anlamıyorum. Bizim toplum anlamadığını kabul edip ya borca harca girip ya da gücünün yettiği kadar araba almayı anladığım kadarıyla tercih ediyor. Satışların bu kadar yüksek olması markaları da şımartıyor. Neyse, ikinci elden devam.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım