C Sınıfı Araçların 2018 Yılı İlk 3 Aylık Satış Rakamları

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Liste ODD sitesinden alınmış ve Mart ayı satış rakamlarına göre sıralanmıştır.

İlk önce sedan modeller

MODEL - Ocak - Şubat - Mart - Toplam

Egea Sedan - 1.504 - 1.676 - 3.635 - 6.815
Megane Sedan - 2.788 - 2.901 - 3.409 - 9.098
Corolla - 1.197 - 1.222 - 2.722 - 5.141
Civic - 1.118 - 1.462 - 2.637 - 5.217
Focus - 504 - 838 - 1.521 - 2.863
ASTRA SEDAN - 633 - 696 - 1.452 - 2.781
Octavia - 756 - 907 - 1.318 - 2.981
Accent Blue - 687 - 962 - 836 - 2.485
Yeni Elantra - 252 - 331 - 821 - 1.404
JETTA - 294 - 370 - 539 - 1.203
A3 SEDAN - 179 - 307 - 495 - 981
Cerato - 181 - 139 - 457 - 777
Linea - 126 - 194 - 388 - 708
Toledo - 10 - 25 - 77 - 112
Civic RS - 73 - 69 - 73 - 215
Mazda3 - 15 - 26 - 36 - 77
IONIQ - 8 - 9 - 22 - 39
S3 SEDAN - 2 - 0 - 0 - 2

Toplam satış adetlerine göre ise liste bu şekilde oluyor.

MODEL - Ocak - Şubat - Mart - Toplam

Megane Sedan - 2.788 - 2.901 - 3.409 - 9.098
Egea Sedan - 1.504 - 1.676 - 3.635 - 6.815
Civic - 1.118 - 1.462 - 2.637 - 5.217
Corolla - 1.197 - 1.222 - 2.722 - 5.141
Octavia - 756 - 907 - 1.318 - 2.981
Focus - 504 - 838 - 1.521 - 2.863
ASTRA SEDAN - 633 - 696 - 1.452 - 2.781
Accent Blue - 687 - 962 - 836 - 2.485
Yeni Elantra - 252 - 331 - 821 - 1.404
JETTA - 294 - 370 - 539 - 1.203
A3 SEDAN - 179 - 307 - 495 - 981
Cerato - 181 - 139 - 457 - 777
Linea - 126 - 194 - 388 - 708
Civic RS - 73 - 69 - 73 - 215
Toledo - 10 - 25 - 77 - 112
Mazda3 - 15 - 26 - 36 - 77
IONIQ - 8 - 9 - 22 - 39
S3 SEDAN - 2 - 0 - 0 - 2

Şimdi de hb modellere bakalım liste Mart ayı satış rakamlarına göre sıralanmıştır.

MODEL - Ocak - Şubat - Mart - Toplam

GOLF - 660 - 954 - 1.337 - 2.951
Leon - 455 - 615 - 517 - 1.587
1 Serisi - 147 - 215 - 257 - 619
Egea Hatchback - 92 - 178 - 214 - 484
YENİ ASTRA HB - 144 - 146 - 210 - 500
A3 SPORTBACK - 180 - 92 - 177 - 449
A - 108 - 87 - 154 - 349
V40 - 2 - 74 - 144 - 220
Auris - 165 - 230 - 108 - 503
Focus - 31 - 29 - 107 - 167
308 - 54 - 73 - 92 - 219
DS 4 - 0 - 0 - 80 - 80
Megane HB - 70 - 120 - 80 - 270
i30 - 28 - 39 - 69 - 136
cee'd - 24 - 22 - 46 - 92
Yeni Rapid Spaceback - 48 - 54 - 44 - 146
V40 Cross Country - 1 - 4 - 24 - 29
Pulsar - 14 - 13 - 23 - 50
Civic HB - 19 - 9 - 22 - 50
Giulietta - 4 - 10 - 12 - 26
i - 0 - 2 - 10 - 12
Mazda3 - 4 - 8 - 10 - 22
Civic - 2 - 0 - 3 - 5
CT - 1 - 0 - 1 - 2
S3 SB - 2 - 0 - 0 - 2

Toplam satış adetlerine göre ise liste bu şekilde oluyor.

MODEL - Ocak - Şubat - Mart - Toplam

GOLF - 660 - 954 - 1.337 - 2.951
Leon - 455 - 615 - 517 - 1.587
1 Serisi - 147 - 215 - 257 - 619
Auris - 165 - 230 - 108 - 503
YENİ ASTRA HB - 144 - 146 - 210 - 500
Egea Hatchback - 92 - 178 - 214 - 484
A3 SPORTBACK - 180 - 92 - 177 - 449
A - 108 - 87 - 154 - 349
Megane HB - 70 - 120 - 80 - 270
V40 - 2 - 74 - 144 - 220
308 - 54 - 73 - 92 - 219
Focus - 31 - 29 - 107 - 167
Yeni Rapid Spaceback - 48 - 54 - 44 - 146
i30 - 28 - 39 - 69 - 136
cee'd - 24 - 22 - 46 - 92
DS 4 - 0 - 0 - 80 - 80
Pulsar - 14 - 13 - 23 - 50
Civic HB - 19 - 9 - 22 - 50
V40 Cross Country - 1 - 4 - 24 - 29
Giulietta - 4 - 10 - 12 - 26
Mazda3 - 4 - 8 - 10 - 22
i - 0 - 2 - 10 - 12
Civic - 2 - 0 - 3 - 5
CT - 1 - 0 - 1 - 2
S3 SB - 2 - 0 - 0 - 2

Kaynak: http://www.odd.org.tr/web_2837_1/neuralnetwork.aspx?type=73
 

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
7 Eyl 2016
1,052
1,185
2,570
27
İstanbul
Marka
Renault
Megane Sedan peynir ekmek gibi satarken Hatchback neden satmıyor anlamadım. Bu arada uzun zamandır satış rakamlarına bakmıyordum, dizel gitti Jetta bitti gibi bir durum var.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Megane Sedan peynir ekmek gibi satarken Hatchback neden satmıyor anlamadım. Bu arada uzun zamandır satış rakamlarına bakmıyordum, dizel gitti Jetta bitti gibi bir durum var.

Jetta’nin dizeli gelmediginden onun ekmegini Megane sedan yiyor. Basarisi filo satislarindan kaynaklaniyor
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,203
45,792
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Accent Blue C segment mi ? Veya Linea ve Egea ?
Motor1'in youtube'da bu konuda yapmış olduğu video'ya da yorum yapmıştım. Motor1'in bu hususta ki açıklaması da şu şekilde; ' ODD bu araçları c segment olarak konumlandırmış ve biz de listeyi o şekilde yaptık.'
Bununla beraber bu araçlar hacimsel ve aks mesafesi anlamında c segmente yaklaşsalar da üretim kalitesi ve altyapısı olarak tam anlamıyla C segment değildir. C+ araçları nasıl ki sıradan c segment olarak saymıyorsak, bu araçlar da sıradan b değil b+ gibi görülebilir. Ama listeyi hazırlayanların yanlış yaptığı da bir gerçektir.
 
Son düzenleme:

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Türkiye'de zaten sedan araçlar çok satıyor. Bu nedenle Renault Megane Sedan'ın çok satılması normal ancak Megane Sedan genelde şirket aracı olarak kullanıldığından satış adetleri çok daha yüksek gözüküyor. Megane Sedan ve Megane Hb arasında satış adedi olarak nasıl bir uçurum varsa Fiat Egea Sedan ve Fiat Egea Hb arasında da aynı şekilde uçurum var. Yine bunu da filo satışı ve Türk halkının sedan araçlara yönelmesi olarak okuyabiliriz.

Listede ilginç bir nokta da Civic Sedan ile Civic RS'in ayrılmış olması. Aynı aracın sadece motoru değişince neden ayırıp farklı bir araç gibi listeye dahil etmişler anlam veremedim. Dizeli çıkınca da Dizel Civic diye ayrı bir araç olarak mı gösterecekler ki?

Bu arada dikkat çeken noktalardan biri de Astra Hb'nin ilk çıktığı dönemde satış adetleri daha yüksekti diye hatırlıyorum. Sanki bir düşüş var gibi. Buna karşılık Astra Sedan ve Corolla eski kasalarına rağmen oldukça iyi satıyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Motor1'in youtube'da bu konuda yapmış olduğu video'ya da yorum yapmıştım. Motor1'in bu hususta ki açıklaması da şu şekilde; ' ODD bu araçları c segment olarak konumlandırmış ve biz de listeyi o şekilde yaptık.'
Bununla beraber bu araçlar hacimsel ve aks mesafesi anlamında c segmente yaklaşsalar da üretim kalitesi ve altyapısı olarak tam anlamıyla C segment değildir. C+ araçları nasıl ki sıradan c segment olarak saymıyorsak, bu araçlar da sıradan b değil b+ gibi görülebilir. Ama listeyi hazırlayanların yanlış yaptığı da bir gerçektir.

Dejavu oldu, daha önce konuşmuştuk diye hatırlıyorum bu konuyu :D

Hocam söylediklerinize katılıyorum, Egea ne alt yapı olarak ne üst yapı olarak C segment değildir, olamaz. Koç grubu kendi otomobilini öyle konumlandırıyor diye o otomobil C sınıfı olmaz net. ODD de Koç'ları kırmayalım diye öyle hareket etmiştir muhtemelen. Egea'nın C segment diye o listeye eklenmesi diğer markalara küfürdür
12xxx km'dir kullanıyorum bu araç olsa olsa B sedandır fazlası değildir. Alt taraflardaki malzeme kalitesiyle üst tarafta aynı malzeme kullanmışlar, ikisi de sert plastik. Ortada desen renkli tetris ekranı..Bir aracın boyutlarının C sınıfı ile eşdeğer olması onu o sınıfa dahil etmez. Segment sadece boyuttan ibaret bir olgu değil
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: HusoRX7 ve Cenk

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,019
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Sedan araçların satış rakamları filo satışlarından ötürü fazlasıyla aldatıcı. Best seller modellerin %90'ı filo satışı. Gerçekçi satış rakamlarını görebilmek için hb modellere bakmak gerekiyor. Sedanlar da bireysel müşterilere yaklaşık o kadar satabilmiştir.

Dejavu oldu, daha önce konuşmuştuk diye hatırlıyorum bu konuyu :D

Hocam söylediklerinize katılıyorum, Egea ne alt yapı olarak ne üst yapı olarak C segment değildir, olamaz. Koç grubu kendi otomobilini öyle konumlandırıyor diye o otomobil C sınıfı olmaz net. ODD de Koç'ları kırmayalım diye öyle hareket etmiştir muhtemelen. Egea'nın C segment diye o listeye eklenmesi diğer markalara küfürdür
12xxx km'dir kullanıyorum bu araç olsa olsa B sedandır fazlası değildir. Alt taraflardaki malzeme kalitesiyle üst tarafta aynı malzeme kullanmışlar, ikisi de sert plastik. Ortada desen renkli tetris ekranı..Bir aracın boyutlarının C sınıfı ile eşdeğer olması onu o sınıfa dahil etmez. Segment sadece boyuttan ibaret bir olgu değil
Dejavu'yu devam ettirmek açısından konuya bir kez daha dahil olayım:D: Leon'un o altyapıyla C segmenti olarak anıldığı yerde ben Egea'yı tereddütsüz baş tacı yaparım. :) Sizin kullanıdığınız Egea muhtemelen filo spec sedan model. Fiat'taki en iğrenç durum şu: Filo satışı yapılan araçlarıyla bireysel satışı yapılan güzel donanımlı araçları arasında dağlar kadar kalite farkı oluyor. Linea'da da, Egea'da da bunu gördüm. Fabrikada filolara satılacak arabaları daha az para verdikleri çıraklara mı monte ettiriyorlar, montaj robotlarını daha hızlı ve hata payı yüksek şekilde mi çalıştırıyorlar nedir bunun sebebi anlamıyorum.:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: HAKANBURSA ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,203
45,792
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Dejavu oldu, daha önce konuşmuştuk diye hatırlıyorum bu konuyu :D

Hocam söylediklerinize katılıyorum, Egea ne alt yapı olarak ne üst yapı olarak C segment değildir, olamaz. Koç grubu kendi otomobilini öyle konumlandırıyor diye o otomobil C sınıfı olmaz net. ODD de Koç'ları kırmayalım diye öyle hareket etmiştir muhtemelen. Egea'nın C segment diye o listeye eklenmesi diğer markalara küfürdür
12xxx km'dir kullanıyorum bu araç olsa olsa B sedandır fazlası değildir. Alt taraflardaki malzeme kalitesiyle üst tarafta aynı malzeme kullanmışlar, ikisi de sert plastik. Ortada desen renkli tetris ekranı..Bir aracın boyutlarının C sınıfı ile eşdeğer olması onu o sınıfa dahil etmez. Segment sadece boyuttan ibaret bir olgu değil
Aynen öyle.. Marka doğal bir refleks olarak aracın reklamını yapıyor. Ama youtube kanalında da bahsettiğim gibi hacim ve aks mesafesi segment belirlemede yeterli bir kriter olsa fluence d segment olur, e segmentten daha fazla hacim sunan superb'i de bir kısım insanlar e segmente çıkarır. Ne accent blue ne de egea kesinlikle kötü otomobiller değil. Ama c segmentte değil. Golf, focus, astra gibi markaların dizel otomatik full versiyonlarıyla egea'nın dizel otomatik full versiyonu arasındaki fiyat farkı dağ kadar. Aynı segment araçların full versiyonları arasında böyle bir fiyat farkı olması mümkün değil zaten. Motor1 kanalına da söylediğim gibi ODD tarzı kuruluşlar bu araçları c segment olarak sayıyorsa, Motor1 gibi otomobil magazinciliği işiyle uğraşan kanalların doğru bilgiyi vermek görevleri olmalı. ODD böyle söylemiş biz de aldık koyduk derlerse olmaz. O zaman bu işi yapmalarının bir manası yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,203
45,792
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Leon'un o altyapıyla C segmenti olarak anıldığı yerde ben Egea'yı tereddütsüz baş tacı yaparım. :)
Genel geçer bir düşünce olmamakla birlikte şahsi fikrim olarak ben de aynı kanıdayım.. Altyapısal ve bu altyapının getirdiği nispeten kalitesiz sürüş anlamında Leon'u ben de c segmente koymam. Aynı şekilde C4'ü de koymam. B segment olan Fiesta'nın bile hem konforu, hem sürüş sırasındaki rafineliği c4'den daha iyi durumda. Hal böyle olunca insanların da kafası karışabiliyor tabii ama şahsi fikirim olarak leon'a ek c4'ü de c segment saymam mümkün değil :D
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,019
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Genel geçer bir düşünce olmamakla birlikte şahsi fikrim olarak ben de aynı kanıdayım.. Altyapısal ve bu altyapının getirdiği nispeten kalitesiz sürüş anlamında Leon'u ben de c segmente koymam. Aynı şekilde C4'ü de koymam. B segment olan Fiesta'nın bile hem konforu, hem sürüş sırasındaki rafineliği c4'den daha iyi durumda. Hal böyle olunca insanların da kafası karışabiliyor tabii ama şahsi fikirim olarak leon'a ek c4'ü de c segment saymam mümkün değil :D
E hocam C sınıfına yakıştıramadığın altyapıya sahip bir yığın araba sıraladın şimdi.:D Demek ki C sınıfının altyapı kalitesinin eşiği aşağı inmiş. Bana göre Egea'nın C sınıfına yakışmayan tek yönü var, o da otomatik klimasının çift bölgeli olmaması :) B sınıfı modellerle platforma kardeşliğine gelirsek, emin ol sürüşleri çok farklı :) Sedan modeli Linea'dan daha oturaklı olmakla birlikte bir derece leylekti, eski kasa Megane hb'lerin daha sert süspansiyonlusu gibiydi, Ama Egea HB, yakın zamanda çıkan yeni Hyundai i30 ile kafa kafaya bir altyapı kalitesine sahip olduğunu hissettiriyor. Konforlu mu? Hayır, sert. Ama dayanıklı olduğunu ve iyi yol tuttuğunu çok net hissettiriyor.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,203
45,792
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
E hocam C sınıfına yakıştıramadığın altyapıya sahip bir yığın araba sıraladın şimdi.:D Demek ki C sınıfının altyapı kalitesinin eşiği aşağı inmiş. Bana göre Egea'nın C sınıfına yakışmayan tek yönü var, o da otomatik klimasının çift bölgeli olmaması :) B sınıfı modellerle platforma kardeşliğine gelirsek, emin ol sürüşleri çok farklı :) Sedan modeli Linea'dan daha oturaklı olmakla birlikte bir derece leylekti, eski kasa Megane hb'lerin daha sert süspansiyonlusu gibiydi, Ama Egea HB, yakın zamanda çıkan yeni Hyundai i30 ile kafa kafaya bir altyapı kalitesine sahip olduğunu hissettiriyor. Konforlu mu? Hayır, sert. Ama dayanıklı olduğunu ve iyi yol tuttuğunu çok net hissettiriyor.
Zaten Egea'da normal bir B segment durumunda değil. Kaç tane B segment arabada 120 hp dizel motor + çift kavrama kombinasyonu var. Fiat bu aracı üretirken b segmente koyduğu uzatılmış ve genişletilmiş şasiyi alıp monte etmiş ama malzeme kalitesi ve donanımsal bazda da geliştirmiş. Haliyle bu araç b sınıfı rakiplerinden direkt olarak ayrılıyor. C segment seviyesinde ise bana kalırsa c segmentin en kötü iki modeli olan leon ve c4'ten daha iyi. En azından c segmente daha fazla yakışıyor bu iki araç düşünüldüğünde. Fiesta'da leon ve c4'ten iyi konfor ve sürüş limiti sunuyor ama fiesta'ya c segment diyemiyoruz. Neticede tek başına ne altyapı kalitesi ne hacim ne donanım ne malzeme kalitesi bir aracın segmentini belirlemeye yetmiyor. Benim Egea'ya c değil de b+ diyor oluşumun sebebi Fiat'ın b segment otomobiller için kullandığı şasi üzerine bu aracı üretiyor oluşu. Neticede Egea, Fiat'ın c sınıf olan Alfa Guiletta modelinde kullandığı altyapıyı kullanmıyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: by

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Sedan araçların satış rakamları filo satışlarından ötürü fazlasıyla aldatıcı. Best seller modellerin %90'ı filo satışı. Gerçekçi satış rakamlarını görebilmek için hb modellere bakmak gerekiyor. Sedanlar da bireysel müşterilere yaklaşık o kadar satabilmiştir.


Dejavu'yu devam ettirmek açısından konuya bir kez daha dahil olayım:D: Leon'un o altyapıyla C segmenti olarak anıldığı yerde ben Egea'yı tereddütsüz baş tacı yaparım. :) Sizin kullanıdığınız Egea muhtemelen filo spec sedan model. Fiat'taki en iğrenç durum şu: Filo satışı yapılan araçlarıyla bireysel satışı yapılan güzel donanımlı araçları arasında dağlar kadar kalite farkı oluyor. Linea'da da, Egea'da da bunu gördüm. Fabrikada filolara satılacak arabaları daha az para verdikleri çıraklara mı monte ettiriyorlar, montaj robotlarını daha hızlı ve hata payı yüksek şekilde mi çalıştırıyorlar nedir bunun sebebi anlamıyorum.:)

Valla Egea Leon'a rahmet okutur :D
Yürüyen olarak kıyaslayamıyorum çünkü hiç Leon kullanmadım. Ama iç mekan olarak Leon'un en baz modeli Egea'nın en baz modelinden fersah fersah ileride
 
Son düzenleme:

trkskbn

Profesör
Beta Programı
21 Eki 2016
377
807
1,895
Aynen öyle.. Marka doğal bir refleks olarak aracın reklamını yapıyor. Ama youtube kanalında da bahsettiğim gibi hacim ve aks mesafesi segment belirlemede yeterli bir kriter olsa fluence d segment olur, e segmentten daha fazla hacim sunan superb'i de bir kısım insanlar e segmente çıkarır. Ne accent blue ne de egea kesinlikle kötü otomobiller değil. Ama c segmentte değil. Golf, focus, astra gibi markaların dizel otomatik full versiyonlarıyla egea'nın dizel otomatik full versiyonu arasındaki fiyat farkı dağ kadar. Aynı segment araçların full versiyonları arasında böyle bir fiyat farkı olması mümkün değil zaten. Motor1 kanalına da söylediğim gibi ODD tarzı kuruluşlar bu araçları c segment olarak sayıyorsa, Motor1 gibi otomobil magazinciliği işiyle uğraşan kanalların doğru bilgiyi vermek görevleri olmalı. ODD böyle söylemiş biz de aldık koyduk derlerse olmaz. O zaman bu işi yapmalarının bir manası yok.
Egea'nın en full donanımı diğer sayılanların yanında baya düşük kalıyor ki genel olarakta baya donanımsız bir araba rakiplerine göre. Golf Highline ile Egea Lounge versiyonu karşılaştırılamaz, karşılaştırılması teklif dahi edilemez:D
B-C segment karşılaştırılmasına gelirsek, ucuza kaçılmış C segment havası veriyor ki öylede zaten(klima tek bölge, sürüş destek asistanı olarak sadece acc var, konforu düşük vs vs). Sadece Türk değil diğer yabancı basınlarda da C segment olarak geçiyor. En boş versiyonu gerçekten rezil bir araba kalite olarak test sürüşüne çıktığımda acaba bunun için mi geldim buralara dediğim doğrudur:rolleyes:
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Cenk

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
E hocam C sınıfına yakıştıramadığın altyapıya sahip bir yığın araba sıraladın şimdi.:D Demek ki C sınıfının altyapı kalitesinin eşiği aşağı inmiş. Bana göre Egea'nın C sınıfına yakışmayan tek yönü var, o da otomatik klimasının çift bölgeli olmaması :) B sınıfı modellerle platforma kardeşliğine gelirsek, emin ol sürüşleri çok farklı :) Sedan modeli Linea'dan daha oturaklı olmakla birlikte bir derece leylekti, eski kasa Megane hb'lerin daha sert süspansiyonlusu gibiydi, Ama Egea HB, yakın zamanda çıkan yeni Hyundai i30 ile kafa kafaya bir altyapı kalitesine sahip olduğunu hissettiriyor. Konforlu mu? Hayır, sert. Ama dayanıklı olduğunu ve iyi yol tuttuğunu çok net hissettiriyor.

Hocam yapma gözünü seveyim ya :D
Sürüşü falan geçtim üstü sert plastik sert..Fotoyu paylaşacağım
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,203
45,792
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Egea'nın en full donanımı diğer sayılanların yanında baya düşük kalıyor ki genel olarakta baya donanımsız bir araba rakiplerine göre. Golf Highline ile Egea Lounge versiyonu karşılaştırılamaz, karşılaştırılması teklif dahi edilemez:D
B-C segment karşılaştırılmasına gelirsek, ucuza kaçılmış C segment havası veriyor ki öylede zaten(klima tek bölge, sürüş destek asistanı olarak sadece acc var, konforu düşük vs vs). Sadece Türk değil diğer yabancı basınlarda da C segment olarak geçiyor. En boş versiyonu gerçekten rezil bir araba kalite olarak test sürüşüne çıktığımda acaba bunun için mi geldim buralara dediğim doğrudur:rolleyes:
Zaten asıl anlatmak istediğim de bu benim; insanlar illa bir araca tam segment adı vermek istiyor. Fakat son bir kaç yıldır ufak ufak segmentler arası konumlandırmalar daha sık görülüyor. Mesela yıllardır var olan C+ araçlar da C ve D arasında bir konuma sahipler. Bu zamana kadar Egea haricinde hacimsel farkın dışında B segment araçlarını C segmente yaklaştıran bir model hemen hemen hiç görülmediği için kafalar karışıyor. Linea'dan sonra daha da geliştirilmesiyle beraber Egea bu konuda öncü oldu. O sebeple bu aracın kafa karışıklığına mahal vermeyecek şekilde en doğru konumlandırması bana kalırsa B+'dır. En azından daha mantıklı bir konuma kavuşmuş oluyor.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Zaten asıl anlatmak istediğim de bu benim; insanlar illa bir araca tam segment adı vermek istiyor. Fakat son bir kaç yıldır ufak ufak segmentler arası konumlandırmalar daha sık görülüyor. Mesela yıllardır var olan C+ araçlar da C ve D arasında bir konuma sahipler. Bu zamana kadar Egea haricinde hacimsel farkın dışında B segment araçlarını C segmente yaklaştıran bir model hemen hemen hiç görülmediği için kafalar karışıyor. Linea'dan sonra daha da geliştirilmesiyle beraber Egea bu konuda öncü oldu. O sebeple bu aracın kafa karışıklığına mahal vermeyecek şekilde en doğru konumlandırması bana kalırsa B+'dır. En azından daha mantıklı bir konuma kavuşmuş oluyor.

+1
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Mustafak

Panpa
8 Eyl 2016
1,652
4,709
3,770
31
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
Zaten asıl anlatmak istediğim de bu benim; insanlar illa bir araca tam segment adı vermek istiyor. Fakat son bir kaç yıldır ufak ufak segmentler arası konumlandırmalar daha sık görülüyor. Mesela yıllardır var olan C+ araçlar da C ve D arasında bir konuma sahipler. Bu zamana kadar Egea haricinde hacimsel farkın dışında B segment araçlarını C segmente yaklaştıran bir model hemen hemen hiç görülmediği için kafalar karışıyor. Linea'dan sonra daha da geliştirilmesiyle beraber Egea bu konuda öncü oldu. O sebeple bu aracın kafa karışıklığına mahal vermeyecek şekilde en doğru konumlandırması bana kalırsa B+'dır. En azından daha mantıklı bir konuma kavuşmuş oluyor.
Hocam fiat bunu yıllar öncede yapmıştı hem palio hem punto vardı palio b segmentti puntoda ne b ne c segmentiydi
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,809
1
4,131
3,770
İstanbul
Marka
MINI
satış rakamlarında filonun etkisini görüyoruz.
astra sedan astra j de var düşük
jetta dizel olmadığı için düşük
ekmeği megane,egea yemiş filo farkıyla.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım