KAPALI C sınıfının en rafine otomobili

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

tersiyer

Profesör
583
Merhaba, yakın zamanda mevcut otomobilimizi dizel bir tanesiyle değiştirmeyi düşünüyoruz. Bizim için öncelikli olan süspansiyon konforu ve yalıtımı, özellikle de yol ve süspansiyon gürültüsünü az alması önemli. Sizce dış dünya ile bağlantınızı en fazla kesen, dışarıdan olup biteni en az haberdar eden C sınıfı otomobil hangisi? Bu konuda özellikle otomobilleri kullanmış olanların fikirlerini bekliyorum.
 
Kullandıklarım arasında Golf ve Mazda3 bu konuda açık ara en iyileri.
Focus'un süspansiyon gayet başarılı ama herşey süspansiyon değil. İçi 1. kalite süspansiyonun yanında genel olarak çok ucuz kalıyor.
Golf'te torsiyonu ben hissetmedim. Ama koltukları gerçekten çok çok rahat. Süspansiyon konforu orta olsa da koltukları işi büyük ölçüde toparlıyor.
Mazda'nın süspansiyonu Focus'taki gibi ekstra kaliteli geldi bana. Hem darbe emişi hem de yol tutuşu çok iyi başarıyor. Ama çıplak ve soğutmasız torpido gibi bazı detaylarda yüzü ekşitir. Sedanlarda bagajın tavanında kaplama yok. Koltuklar eski Japon arabalarındaki gibi yumuşak minderli. Yarına bozulur gider dersiniz ama ölümsüzdür, o cinsten :)
Cee'd & i30 sürüşten de izole ediyor. Bir de büyük çukur tümseklerle çok yüklenince limiti doluyor.
Corolla da Cee'd gibi aynı şekilde sürüşten de izole ediyor. Koltukları çok güzel, geniş, yumuşak ve konforlu. Ama süspansiyonlar yumuşak olmasına rağmen bir garip, konforlu hissettiremiyor.
Güçlükle objektif yaklaşıyorum, Astra gergin kalır.
A180 de çok gergin kalır.
Yeni Civic ortalama düzeydeydi. Çok gergin de değil, çok rafine de değil.

Binip kullanmadıklarımdan tahmin yürütebildiklerim kadarıyla A3 muhtemelen iyidir. Yeni 308'in de methini çok duydum.
 
Merhaba, yakın zamanda mevcut otomobilimizi dizel bir tanesiyle değiştirmeyi düşünüyoruz. Bizim için öncelikli olan süspansiyon konforu ve yalıtımı, özellikle de yol ve süspansiyon gürültüsünü az alması önemli. Sizce dış dünya ile bağlantınızı en fazla kesen, dışarıdan olup biteni en az haberdar eden C sınıfı otomobil hangisi? Bu konuda özellikle otomobilleri kullanmış olanların fikirlerini bekliyorum.

Premium dusunulmuyorsa kesinlikle dizel Golf, ikinci olarakta focus gelir. dizel golf ile benzinli arasinda suspansiyon farki var (Turkiyede nasil bilmiyorum) onu da gozonunde bulundurun.
 
Premium dusunulmuyorsa kesinlikle dizel Golf, ikinci olarakta focus gelir. dizel golf ile benzinli arasinda suspansiyon farki var (Turkiyede nasil bilmiyorum) onu da gozonunde bulundurun.
Golf 1.2TSI ve 1.6TDI motorlarda arka süspansiyon bağımsız değil torsiyonlu. Ama dediğim gibi, 1.6TDI kullanırken Leon'da hissettiğim torsiyon takozluğunu Golf'te hissetmedim. Focus rafinelik ve yalıtım konusunda iyi hoş ama iç mekanda tamamen işçilik kaynaklı basit trim sesleri maalesef çok sık görülüyor. Şahsen içinde dinamizm de içeren kaliteli sürüş arayanlar dışındakilere Focus öneremiyorum. Önerdiğiiniz gibi çok kral bir araba da denk gelebilir, iç mekandaki kalitesiz işçilik yüzünden çıldırtan bir araba da denk gelebilir.
 
Niye ozellikle c sinif hocam, yani ozel bir sebebi mi var ? Dizel c segment soyle hafif dolu ve beklediginiz ozelliklerde bir arac icin 100 bin gibi bir rakam lazim oluyor genelde. Ikinci el, sifir gibi, henuz daha ikinci bakimini gormemis bir cok d segment arac var bu isteklerinizi karsilayabilecek.
 
Burdayım yeğen, gitmedim bi yere
@berkertekin Ceed-İ30 yorumunu tam anlamadım ama bunları ve Cerato-Elantra ikilisini merak ediyorum.
Bir de yeni Megane hoşuma gidiyor o nasıl acaba
Şöyle izah edeyim: sürüşten izole etmesinden kastım yolda ne olup bittiğini anlamıyorsunuz. Konforlu, rahat ve yormayan sakin sürüşler için aslında ideal.
Yazmayı unuttum ama koltuklarının rahatlığı bence Golf'e yakın. İç mekan genişliği ise Octavia ile birlikte zirvede.
Ağırlığı fazla geldiğinden midir bilmiyorum ama arabayla yüksek tümseklerden hızlı geçerseniz süspansiyonların sönümleme payı tamamen bitip pat diye vurma yaşanabiliyor onu kast ettim. İçinde en fazla 3 kişiyle kullandım ben. Sürüşü çok rahat ama dediğim gibi küçük handikapları yok değil.

Cerato-Elantra ikilisini hiç kullanmadım ama muhtemelen benzer yapıdalardır. Binmeden dışarıdan bildiğim kadarıyla Elantra'nın donanımı i30'a göre biraz zayıf kalıyor. Cerato'nun ön konsolu ise "bence" Cee'd ile kıyaslayınca çok çirkin.

Megane'a bindim ama sadece showroom'da inceledim. İlk izlenimim, bildiğimiz Megane seviyesinde bir kalite sunduğu. Ne eksik, ne fazla. Yeni Megane sahibi üyeler var forumda. Onlar cevaplarsa daha sağlıklı olur.
 
Niye ozellikle c sinif hocam, yani ozel bir sebebi mi var ? Dizel c segment soyle hafif dolu ve beklediginiz ozelliklerde bir arac icin 100 bin gibi bir rakam lazim oluyor genelde. Ikinci el, sifir gibi, henuz daha ikinci bakimini gormemis bir cok d segment arac var bu isteklerinizi karsilayabilecek.
Bütçe 75-80 civarı, fazla arttırmak istemiyoruz. Yoksa işin içine Mondeo Superb vs girerdi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...