KAPALI C sınıfının en rafine otomobili

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

tersiyer

Profesör
583
Merhaba, yakın zamanda mevcut otomobilimizi dizel bir tanesiyle değiştirmeyi düşünüyoruz. Bizim için öncelikli olan süspansiyon konforu ve yalıtımı, özellikle de yol ve süspansiyon gürültüsünü az alması önemli. Sizce dış dünya ile bağlantınızı en fazla kesen, dışarıdan olup biteni en az haberdar eden C sınıfı otomobil hangisi? Bu konuda özellikle otomobilleri kullanmış olanların fikirlerini bekliyorum.
 
Şu an kafam baya karışık ceed, i30, elantra, cerato, 308, megane, corolla ve golf seçenekler arasında yani çokça tercih edilebilcek otomobil var. Ama hangisi en doğru tercih bilemiyorum. Bir tanesini seçebilmek için de diğerlerini en azından bir özelliğinden dolayı kesinlikle elemek istiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Özellikle bu konunun manyağı olan biriyim ama kısacıcık test sürüşlerininde muzdaribiyim ...
Günü özeti, sanırım bu konuda halen en iyi araba Golf... diğer iyi olanlardan Megane, Ceed, Focus, Mazda 3 be 308 olarak geçiyor...

Ben ceed i test ettim... süspansiyon sistemi güzel çalışıyor lakin yol sesi alıyor gibime geldi.. benzer süratlerde sanırım Octavia dahi daha sessiz gelmişti ... Gerçi Octavia içinde kötü olduğuna dair yorum ve testler okudum ama son modellerinde öyle ciddi bir izolasyon problemi işitmedim ..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Golf'ü aralıklı olsa da ayda en kötü 1 kere kullanıyorum. 308, Astra ve Megane'ı test ettim. Focus (sedan)'a sık sık biniyorum, diğerleri hakkında pek bilgim yok. Süspansiyon diyorsunuz ama işin içinde pek çok faktör var. Ben bu araçların üzeceğini düşünmüyorum. Sadece konfor odaklı süspansiyonda Golf en iyisidir, ancak benim kullandığım araçta inanılmaz derecede direksiyon, vites kolu soyulması (yüzük kaynaklı)ve trim sesi var (kapıda ve açılır tavanda). Performans ararsanız Astra öne çıkar ama bana göre bir tık sert. Focus tercih etmem, hem çok eskidi hem de hatchback gerçekten hiç tutulmadı (Zaten Golf'ün bu kadar öne çıkmasının sebebi son kasa Focus'un rekabet edememesidir, yoksa ondan önceki nesilleri pek çok otorite tarafından sınıfının en iyisi olarak tanımlanır). Megane beni çok şaşırtmıştı. Hem motor (bana göre motor izolasyonunda sınıfının en iyisi) hem de rüzgar sesi bakımından iyiydi, ama o da konforda Golf ile yarışamaz. 308 güzel ve çok özgün, ancak farklı noktalarını sevmek lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cnkakyz ve Porsche
Şu an kafam baya karışık ceed, i30, elantra, cerato, 308, megane, corolla ve golf seçenekler arasında yani çokça tercih edilebilcek otomobil var. Ama hangisi en doğru tercih bilemiyorum. Bir tanesini seçebilmek için de diğerlerini en azından bir özelliğinden dolayı kesinlikle elemek istiyorum.

Benzer durumdayız ama ben listeyi kısalttım ...
Önceliklerinizi belirleyin...mesela benim için bu rafinelik konusu mühim.. yani eğer Ceed, Golf ten daha rafineyse, 0.5-1lt arası fazla yakması problem değil benim için...

Sınırlı izlenim ama bolca araştırmalarıma göre benim için en ideal aday Golf gibi duruyor mesela...
sizde bence öyle yapın..mesela bagaj İhityacınız yok ise Elentra ve Ceratoyu eleyin.. eğer var ise de bence Octavia koyun, değsin :)... Megane ce Corolla bira ağır araçlar... gidiş sizin için önemliyse onlarıda çıkarın listeden ...

Zor gerçekten araç seçmeK.. hiç biri kötü değil artık...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Golf'ü aralıklı olsa da ayda en kötü 1 kere kullanıyorum. 308, Astra ve Megane'ı test ettim. Focus (sedan)'a sık sık biniyorum, diğerleri hakkında pek bilgim yok. Süspansiyon diyorsunuz ama işin içinde pek çok faktör var. Ben bu araçların üzeceğini düşünmüyorum. Sadece konfor odaklı süspansiyonda Golf en iyisidir, ancak benim kullandığım araçta inanılmaz derecede direksiyon, vites kolu soyulması (yüzük kaynaklı)ve trim sesi var (kapıda ve açılır tavanda). Performans ararsanız Astra öne çıkar ama bana göre bir tık sert. Focus tercih etmem, hem çok eskidi hem de hatchback gerçekten hiç tutulmadı (Zaten Golf'ün bu kadar öne çıkmasının sebebi son kasa Focus'un rekabet edememesidir, yoksa ondan önceki nesilleri pek çok otorite tarafından sınıfının en iyisi olarak tanımlanır). Megane beni çok şaşırtmıştı. Hem motor (bana göre motor izolasyonunda sınıfının en iyisi) hem de rüzgar sesi bakımından iyiydi, ama o da konforda Golf ile yarışamaz. 308 güzel ve çok özgün, ancak farklı noktalarını sevmek lazım.
Performans konusunda yeterli gitmesi kafi, 1.2 micra bile zamanında öyle çok kötü hissettirmiyordu.
Megane konusunda testlerde olan araçların hepsi gtline ve 18 jantlı. Gtline ın %10 veya 15 daha sert olduğu ve lastik yanaklarının 18de dar olduğu düşünülünce testlerde sert denilen megane 16 jant ve normal süspansiyonla konforlu olur gibime geliyor zira birkaç yerde de böyle şeyler okudum.
 
Şu an kafam baya karışık ceed, i30, elantra, cerato, 308, megane, corolla ve golf seçenekler arasında yani çokça tercih edilebilcek otomobil var. Ama hangisi en doğru tercih bilemiyorum. Bir tanesini seçebilmek için de diğerlerini en azından bir özelliğinden dolayı kesinlikle elemek istiyorum.

Kafa karışıksa en iyi çözüm her araba ile test sürüşüne çıkacaksın arkanı dönüp bakmadıkları direk eleyeceksin böylece listeyi daha güzel bir şekilde kısaltabilirsin.
 
Benzer durumdayız ama ben listeyi kısalttım ...
Önceliklerinizi belirleyin...mesela benim için bu rafinelik konusu mühim.. yani eğer Ceed, Golf ten daha rafineyse, 0.5-1lt arası fazla yakması problem değil benim için...

Sınırlı izlenim ama bolca araştırmalarıma göre benim için en ideal aday Golf gibi duruyor mesela...
sizde bence öyle yapın..mesela bagaj İhityacınız yok ise Elentra ve Ceratoyu eleyin.. eğer var ise de bence Octavia koyun, değsin :)... Megane ce Corolla bira ağır araçlar... gidiş sizin için önemliyse onlarıda çıkarın listeden ...

Zor gerçekten araç seçmeK.. hiç biri kötü değil artık...
Bilmiyorum ne kadar olumsuzluğu olur ama Ceed-i30-cerato makyajlanmış durumdalar ve belirli bir süredir de piyasadalar yani eskidiler hatta i30un yeni nesli de çıktı.
 
300 metrelik test sürüşüyle bir aracı kolayca eleyeceğimi pek sanmıyorum
300 metre de dediğim şeyi yapabiliyorsa zaten iş biter :) Bu saydığımız arabaların zaten genel olarak hepsi aynı çoğu kişinin fark etmeyeceği ufak farklar var. Ben yerinizde olsam sadece en rafine değil donanım,motor,güvenilirlik,2.el,donanım vb her şeye göre değerlendirirdim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: efaykac ve Porsche
İ30'u eledim, diğer korelileri de eleyebilirim. İ30 turbo testinden eski sohbette hyundai ile ilgili bir tartışma olmuştu, @and da hyundai dctler sorunlu almayın gibi bir şey söylemişti, neden söylediğini hatırlayan var mı? Elantra testinde de şanzımanla ilgili birkaç olumsuz şey söylenmişti.
 
Son düzenleme:
@tersiyer Elentra nın kavrama ile ilgili sorunu oldugu ve daha sonra parça değişimi ile giderildiğini okumuştum. KIA testlerinde pek bür sorun gözlemlenmedi dct lerde... yalnızca şunu söyliyim, VW nin DSG sinde olan ısınma problemini KIA larda yaşadı .. bunu KIA yetkili satıcısından duydum. Sebep olarak karlı havada aşırı patinaja kalınarak araçların zorlanması gibi abzurt bir nedendi bence... ama tıpkı dsg gibi soğuyunca sprun kalmıyormuş... yaşanmış bir konu olduğu için yazmak istedim..

Genele vuracak olursak DCT ler de pek bir sorum yok gibi
 
@tersiyer Elentra nın kavrama ile ilgili sorunu oldugu ve daha sonra parça değişimi ile giderildiğini okumuştum. KIA testlerinde pek bür sorun gözlemlenmedi dct lerde... yalnızca şunu söyliyim, VW nin DSG sinde olan ısınma problemini KIA larda yaşadı .. bunu KIA yetkili satıcısından duydum. Sebep olarak karlı havada aşırı patinaja kalınarak araçların zorlanması gibi abzurt bir nedendi bence... ama tıpkı dsg gibi soğuyunca sprun kalmıyormuş... yaşanmış bir konu olduğu için yazmak istedim..

Genele vuracak olursak DCT ler de pek bir sorum yok gibi
Çift kavramaların doğasında var bu sorunlar sanırım.
 
@tersiyer Elentra nın kavrama ile ilgili sorunu oldugu ve daha sonra parça değişimi ile giderildiğini okumuştum. KIA testlerinde pek bür sorun gözlemlenmedi dct lerde... yalnızca şunu söyliyim, VW nin DSG sinde olan ısınma problemini KIA larda yaşadı .. bunu KIA yetkili satıcısından duydum. Sebep olarak karlı havada aşırı patinaja kalınarak araçların zorlanması gibi abzurt bir nedendi bence... ama tıpkı dsg gibi soğuyunca sprun kalmıyormuş... yaşanmış bir konu olduğu için yazmak istedim..

Genele vuracak olursak DCT ler de pek bir sorum yok gibi

Hocam sorun yok diyoruz da hyundai dct ne zaman satışa çıktı ki (bildiğim kadarıyla 2015) şuana kadar kaç tane yüksek km gördü. Demek istediğim şey daha kendini o konuda kanıtlamadı. Her çift kavrama gibi onda da risk var
 
Niye ozellikle c sinif hocam, yani ozel bir sebebi mi var ? Dizel c segment soyle hafif dolu ve beklediginiz ozelliklerde bir arac icin 100 bin gibi bir rakam lazim oluyor genelde. Ikinci el, sifir gibi, henuz daha ikinci bakimini gormemis bir cok d segment arac var bu isteklerinizi karsilayabilecek.
Daha bugun arkasimin yeni aldigi kadjar a bakma firsatim oldu. 2016 model istedigi renk degil ama girtlak dolu 140 a gelmis.mazda iyi guzel hani basligi okudum haklilar ama liste fiyati binek c sinifi 135 milyar olmus. Mazda alirsam boya farki ve deri jant vs derken o gelir 140. Bana kimse kizmasin reno ve mazda arasinda bariz kalite farki var belki ilerde klasik reno trim sesleri vs de olcak ama inanilmaz kotu degildi hatta mazdanin inatla koymadigi cam tavanda vardi. Valla abi senin demenle ben gidip mondeoda baktim otomatik vitesi olsa dusunurdum net. Eskiden mazda donanimda baya ileride idi hem yenilik getiren hemde bunlari ucuza veren bir markaydi simdi bunu sadece motor teknolojisi ile yapiyor gerisindeki mazda donanimi her markada var . Tek tuk seyler haric. Yani bilmiyorum mazda da bir pahali algisi olusturmaya calisiyor ama ben gidip a3 ede 140 vermem hicbir c segmentine 85 ustu vermem kisisel olarak. Sirf bu yuzdende araba degistirmiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Daha bugun arkasimin yeni aldigi kadjar a bakma firsatim oldu. 2016 model istedigi renk degil ama girtlak dolu 140 a gelmis.mazda iyi guzel hani basligi okudum haklilar ama liste fiyati binek c sinifi 135 milyar olmus. Mazda alirsam boya farki ve deri jant vs derken o gelir 140. Bana kimse kizmasin reno ve mazda arasinda bariz kalite farki var belki ilerde klasik reno trim sesleri vs de olcak ama inanilmaz kotu degildi hatta mazdanin inatla koymadigi cam tavanda vardi. Valla abi senin demenle ben gidip mondeoda baktim otomatik vitesi olsa dusunurdum net. Eskiden mazda donanimda baya ileride idi hem yenilik getiren hemde bunlari ucuza veren bir markaydi simdi bunu sadece motor teknolojisi ile yapiyor gerisindeki mazda donanimi her markada var . Tek tuk seyler haric. Yani bilmiyorum mazda da bir pahali algisi olusturmaya calisiyor ama ben gidip a3 ede 140 vermem hicbir c segmentine 85 ustu vermem kisisel olarak. Sirf bu yuzdende araba degistirmiyorum.
Durum benim için de öyledir. 85 üstü bir parayı c segmente vermem, 85'in üzerine çıkabiliyorsam da ikinci el d segment alırım. Motoru haricinde mazda'nın pahalı araç vermesinin sebebini anlayabiliyorum. Motor haricinde araç diğer tüm konularda sınıf ortalamalarının çok üstünde, altyapıya harcadıkları onca paraya rağmen kısmayıp yalıtım, konfor, donanım, iç mekan malzeme kalitesi ve işçiliğe de kasıyorlar. Böyle olduğu zaman arabanın uygun fiyata satılmasını beklemek haksızlık olur. Motorunu ben de eleştiriyorum rakiplerine bakıldığında ama söylediğim gibi istedikleri para fazla olsa da Türkiye piyasasının geneline bakıldığında ve aracın üretimine bakıldığında anormal fiyatlar olsa da anlayabiliyorum bunu. Kadjar veya başka araç fark etmez, bir araca 120-130 gibi bir rakam vereceksem o araç donanımından daha önemli ve değerli bir özelliği ile karşıma çıkmalı. O aracı, sürüş bazında en azından bir kriterde de olsa diğerlerinden ayıran bir özelliği olmalı. O sebeple param olsa dahi benim seçeceğim araçlar sınırlıdır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Durum benim için de öyledir. 85 üstü bir parayı c segmente vermem, 85'in üzerine çıkabiliyorsam da ikinci el d segment alırım. Motoru haricinde mazda'nın pahalı araç vermesinin sebebini anlayabiliyorum. Motor haricinde araç diğer tüm konularda sınıf ortalamalarının çok üstünde, altyapıya harcadıkları onca paraya rağmen kısmayıp yalıtım, konfor, donanım, iç mekan malzeme kalitesi ve işçiliğe de kasıyorlar. Böyle olduğu zaman arabanın uygun fiyata satılmasını beklemek haksızlık olur. Motorunu ben de eleştiriyorum rakiplerine bakıldığında ama söylediğim gibi istedikleri para fazla olsa da Türkiye piyasasının geneline bakıldığında ve aracın üretimine bakıldığında anormal fiyatlar olsa da anlayabiliyorum bunu. Kadjar veya başka araç fark etmez, bir araca 120-130 gibi bir rakam vereceksem o araç donanımından daha önemli ve değerli bir özelliği ile karşıma çıkmalı. O aracı, sürüş bazında en azından bir kriterde de olsa diğerlerinden ayıran bir özelliği olmalı. O sebeple param olsa dahi benim seçeceğim araçlar sınırlıdır.
hocam bence motoru cok yeriliyor ama ardında yatan teknolojı muazzam benım yenı mazdada ılk sevdıgım konu yıne yol tutus dıgerı motor. motorun zaten ana amacı guc degıl ondan ınsanlar sevmıyor ama verımlılık ve uzun omurluluk bakımından bır ılk yaptılar sıkıstırma oranında. yanı bılemıyorum bu markalar ıyı guzel ama dedıgınız gıbı yurtdısında bır babanın 16 yasındakı kızına ogrensın dıye verdıgı araba burada altın degerınde olunca o parayı verırken kazıklanma hıssını yasamak ıstemem :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
hocam bence motoru cok yeriliyor ama ardında yatan teknolojı muazzam benım yenı mazdada ılk sevdıgım konu yıne yol tutus dıgerı motor. motorun zaten ana amacı guc degıl ondan ınsanlar sevmıyor ama verımlılık ve uzun omurluluk bakımından bır ılk yaptılar sıkıstırma oranında. yanı bılemıyorum bu markalar ıyı guzel ama dedıgınız gıbı yurtdısında bır babanın 16 yasındakı kızına ogrensın dıye verdıgı araba burada altın degerınde olunca o parayı verırken kazıklanma hıssını yasamak ıstemem :D
Ben mazda'nın motorunu seviyorum, çoğu kullanıcıya da yeteceğini düşünüyorum. Onca honda civic satılıyor atmo motor, mazda'nınki niye kullanılmasın öyle değil mi ? Ama ben satın alsam alışamam, dizelin torkundan sonra benim 1.6 atmo bir motora alışmam imkansız. Hem sürüş tarzı olarak alışamam, hem güç olarak alışamam, hem yakıt olarak alışamam. Tamamen alışkanlık meselesi yani.

Arkadaş da umarım istediği aracı alır. İlla c segment istiyorsa mazda 3 ve golf ikilisinden biri onun isteklerini karşılayacaktır. Test etme imkanım olmadı ama yapılan yorumlardan doğru bir ön izleme olarak da ceed belki tatmin edebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...