KAPALI C sınıfının en rafine otomobili

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

tersiyer

Profesör
583
Merhaba, yakın zamanda mevcut otomobilimizi dizel bir tanesiyle değiştirmeyi düşünüyoruz. Bizim için öncelikli olan süspansiyon konforu ve yalıtımı, özellikle de yol ve süspansiyon gürültüsünü az alması önemli. Sizce dış dünya ile bağlantınızı en fazla kesen, dışarıdan olup biteni en az haberdar eden C sınıfı otomobil hangisi? Bu konuda özellikle otomobilleri kullanmış olanların fikirlerini bekliyorum.
 
Ben mazda'nın motorunu seviyorum, çoğu kullanıcıya da yeteceğini düşünüyorum. Onca honda civic satılıyor atmo motor, mazda'nınki niye kullanılmasın öyle değil mi ? Ama ben satın alsam alışamam, dizelin torkundan sonra benim 1.6 atmo bir motora alışmam imkansız. Hem sürüş tarzı olarak alışamam, hem güç olarak alışamam, hem yakıt olarak alışamam. Tamamen alışkanlık meselesi yani.

Arkadaş da umarım istediği aracı alır. İlla c segment istiyorsa mazda 3 ve golf ikilisinden biri onun isteklerini karşılayacaktır. Test etme imkanım olmadı ama yapılan yorumlardan doğru bir ön izleme olarak da ceed belki tatmin edebilir.
aynen hocam cesıt cok bakmak lazım hepsıne test edıp
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ben mazda'nın motorunu seviyorum, çoğu kullanıcıya da yeteceğini düşünüyorum. Onca honda civic satılıyor atmo motor, mazda'nınki niye kullanılmasın öyle değil mi ? Ama ben satın alsam alışamam, dizelin torkundan sonra benim 1.6 atmo bir motora alışmam imkansız. Hem sürüş tarzı olarak alışamam, hem güç olarak alışamam, hem yakıt olarak alışamam. Tamamen alışkanlık meselesi yani.

Arkadaş da umarım istediği aracı alır. İlla c segment istiyorsa mazda 3 ve golf ikilisinden biri onun isteklerini karşılayacaktır. Test etme imkanım olmadı ama yapılan yorumlardan doğru bir ön izleme olarak da ceed belki tatmin edebilir.
Korelilere ve 308'e niyeyse bir türlü ısınamıyorum, kesin elemedim ama tercih etmeyeceğim gibi. Geriye megane, corolla ve golf kalıyor. Bu fiyat aralığında golf de otomatik olmuyor zaten olsa da pek istemem, corolla eminim ikisinden de geride bir araç ve mmt biraz sıkıntılı ama sedan olma avantajı var, megane'ın bi eksisi görünmüyor şimdilik.
 
  • Beğeni
Tepkiler: efaykac
Korelilere ve 308'e niyeyse bir türlü ısınamıyorum, kesin elemedim ama tercih etmeyeceğim gibi. Geriye megane, corolla ve golf kalıyor. Bu fiyat aralığında golf de otomatik olmuyor zaten olsa da pek istemem, corolla eminim ikisinden de geride bir araç ve mmt biraz sıkıntılı ama sedan olma avantajı var, megane'ın bi eksisi görünmüyor şimdilik.
mazda ıle megane arasında fıyat farkı varmı hocam pekı
 
Fiyat konusuna çok takılmamak lazım. Çünkü denk donanımlarda hemen hemen bütün markalar yakın fiyatlar koyuyor. "Golf pahalı" önyargısı bile kırıldı. Mazda 3, kendine özgü bazı donanımların karşılığında fiyatı yükseltiyor. Focus'ta durum Golf gibi, standart donanımdan daha uzun opsiyon listesi var. Corolla da pahalı. Fransızlarda da aynı şekilde donanım=fiyat. Şu aralar sadece Cee'd ve i30 100k üstü fiyatları olmasına rağmen nispeten ucuz kalıyor, çünkü kasa eskidi ve yenisi yolda.
Yüksek donanıma rağmen C sınıfında normal fiyat, sadece iç mekan kalitesi malum olan Leon'da kaldı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
64 bin liraya otomatik 1.2 tsi 110 hp araba gösterin. birde dolu. yağmur far sensörü kararan dikiz aynası. otomatik klima. bir de dsg tabi. seat leon şu an en mantıklı araç. belki golfe göre sert ve birazcık kalitesiz olabilir ama fiyat çok önemli. en mantıklı araç seat leon diyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
64 bin liraya otomatik 1.2 tsi 110 hp araba gösterin. birde dolu. yağmur far sensörü kararan dikiz aynası. otomatik klima. bir de dsg tabi. seat leon şu an en mantıklı araç. belki golfe göre sert ve birazcık kalitesiz olabilir ama fiyat çok önemli. en mantıklı araç seat leon diyorum.
Yalnız burda mevzu bahis dizel modeller. O da en uygun 77, DSG olursa da 90.
 
yakın zamanda test ettim neredeyse bütün C sınıfını (sıkça bahsi geçen araçlar içinde diyelim).. bir tek motor handikapı yüzünden (ben sevemedim şu SkyActiv icadını) Mazda 3 ü test etmedim... onada Japonların iyisi gibi bu konuda not verilir... Honda ve Toyota da halen rafinelik problemi var. Avrupalışara göre ben halen biraz geride olduklarını düşüyorum... birde hiç düşünmediğimden dolayı Egea yı test etmedim

Yaptığım testlerde C sınıfı, premium hariç araçlar arasında en rafine araç Golf idi.. Ceed den beklentim büyüktü ama sonuç pek öyle çıkmadı.. I30 ceed den kötüydü genel olarak .. bunun dışında ben mesela Octavia da öyle çok kötü bir durum görmedim.. Gold kadar bir bütün hissi vermiyor araç ama kötü de değildi... 308 doğru yönde atılmış bir adım, beğendim ama biraz ekran kulanımı, ergonomi ve arka yaşam alanı soğuttu...

İşin içine premium sınıf girersede büyük ihtimal A3 en önde gelir.. son kasa BMW 1 serisini kullanmadım, yorum yapmiyim ama Bir önceki kasaya göre Golf 7, hatta belki Golf 6 dahi daha rafineydi diye düşünüyorum. Mercedes A serisi bence pek başarılı değil rafinelikte, yorumcuşarda öyle diyor... CLA nın süspansiyon sesini ilk duyduğumda oldukça şaşırmıştım
 
Bir de yeni Megane hoşuma gidiyor o nasıl acaba

Megane ile 5 bin km yol yaptık uzun yol da yaptık. alınca yapman gereken tek bir şey var o da yağmurlu havalarda hışırtılı yol sesi içeri girmesin diye camlara yalıtım yaptırmak. onun dışında trim yok tık yok sinyal koluna kadar yerine cuk oturtulmuş gayet iyi kalitede. torpidoya laf edenler olmuştu trim açısından onda da hiç sorun yok amortisörlü yumuşak bir torpidosu var.

Abi bir de şu megane a ağır diyorlar eren tekin de öyle dedi anlamıyorum broşürde yazan sürücü dahil ağırlık 1375 kg sedan, hariç 1300 kilo olur. sınıfının en cüsseli arabasına o kilo bence gayet makul.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Megane ile 5 bin km yol yaptık uzun yol da yaptık. alınca yapman gereken tek bir şey var o da yağmurlu havalarda hışırtılı yol sesi içeri girmesin diye camlara yalıtım yaptırmak. onun dışında trim yok tık yok sinyal koluna kadar yerine cuk oturtulmuş gayet iyi kalitede. torpidoya laf edenler olmuştu trim açısından onda da hiç sorun yok amortisörlü yumuşak bir torpidosu var.

Abi bir de şu megane a ağır diyorlar eren tekin de öyle dedi anlamıyorum broşürde yazan sürücü dahil ağırlık 1375 kg sedan, hariç 1300 kilo olur. sınıfının en cüsseli arabasına o kilo bence gayet makul.
Camlara yalıtım nasıl yaptırılıyor onu anlamadım
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
bende sonradan uygulanabilecek ses emici bir film gibi birşey aramıştım camlar için ama bulamadım pek ...
Yağmur sesini azaltmak için aracın tavanının iç bölümüne ses yalıtım malzemeleri uygulanabilir... tavana düşen yağmur sesini baya azaltır.. ama cam bölüme pek fayda etmez tabi ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: efaykac
bende sonradan uygulanabilecek ses emici bir film gibi birşey aramıştım camlar için ama bulamadım pek ...
Yağmur sesini azaltmak için aracın tavanının iç bölümüne ses yalıtım malzemeleri uygulanabilir... tavana düşen yağmur sesini baya azaltır.. ama cam bölüme pek fayda etmez tabi ...
Tavanı söküp iyi takamayınca bu sefer de trim sesi başlayacak, en iyisi orjinal kalması.
Siz Golf'den memnunmusunuz?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...