Çarpışma testleri

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Merhaba arkadaşlar. Sizce yeni yapılan çarpışma testleri gerçekçimi? Euro ncap araçları zorluyor mu? Siz araç satinlariken euro ncap sonuçlarına bakiyorumusunuz? İİHS testleri eskisi kadar gerçekçimı? Bunları konuları saygı çerçevesinde burda tartışalım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe

Denizyagmur012

Profesör
8 Eyl 2016
376
212
1,145
26
Tokat
Genellikle bir aracı satın almak isteyen kisi 'ben bide şunun çarpışma testine izliyim' dediğini sanmıyorum. Ama biraz daha ilgili insanlar bakarlar. Açıkçası ben bu testlere güveniyorum. Mesela navara euro ncapta denendi 1 puan alabildi şasisi kırıldı araçın.Nissan aracı yeniden düzenledi ve şuan sınıfında gayet iyi diyebiliriz. Belki daha fazla test( takla testi,arkadan vuruş testi) gibi yapılabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

fatih yavuz

Profesör
8 Eyl 2016
559
1,083
2,320
İstanbul
Marka
Saab
aracın önden yüzde 25 lik kısmını vurdukları iihs testlerini ilk yaptıklarında çoğu araç sınıfta kalmıştı. sonra dan sonraya araç firmaları araçlarını ona göre düzenledi. bana göre bu testler olmalı ama yetersiz abi. yüzde 25 ini vurarak sağlam veya çürük diyemezsin. daha ağır şartlar ve koşullar gelmesi lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich ve Porsche

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Biz araç alirken testlere bakıyoruz. Hatta yeni çıkan her aracın kaza testini de izlerim. Geçen iihs yolcu bölgesinden bazı araçları %25 kısmından vurdu. Tucson hariç çoğu jip sadece sürücü tarafına güçlendirme yapmıştı. Yani ben bu testlerde sahibe olabileceğini düşünüyorum.
 

petrich

Profesör
7 Eyl 2016
536
880
1,820
İzmit
Marka
Mazda
aracın önden yüzde 25 lik kısmını vurdukları iihs testlerini ilk yaptıklarında çoğu araç sınıfta kalmıştı. sonra dan sonraya araç firmaları araçlarını ona göre düzenledi. bana göre bu testler olmalı ama yetersiz abi. yüzde 25 ini vurarak sağlam veya çürük diyemezsin. daha ağır şartlar ve koşullar gelmesi lazım.
Hatta iihs sürücü tarafından yapılan small overlap testini şimdi sağdan yapmaya başladı soldan gerçekleşen kazada en iyi sonuç olan ''good'' alan araçların çoğu aynı sonucu malesef yolcu tarafında gerçekleştirilen testte alamadı. Umarım ülkemizdeki tüketicilerde amerikadakiler gibi çarpışma testlerini daha çok önemsemeye başlar.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Çarpışma testlerini izliyorum fakat standart bir sonuç alsa ' psikolojik ' olarak yeterli işte derim. Zaten çarpışma testleri 64 kmh gibi cüzi hızlarda yapılıyor. Çoğumuz trafikte 90-140 kmh arası bir hızda seyir ediyoruz ki bir çoğumuza 100-110 kmh gibi hızlar bile normal geliyor. Bu hızlarda hangi araçla kaza yaparsanız yapın ( testlerdeki şekilde) ölürsünüz bu çok net. Ben testlerden geçen bir araçla trafiğe çıkınca ' iyi 64 kmh hıza kadar ölmem herhalde ' diyorum. Üstündeki hızlarda zaten yapılan testlerin bir anlamı kalmıyor hangi araç olursa olsun. O yüzden bu testlerin otomobil seçimine psikolojik değil de gerçekçi katkısı nedir tartışılır.
 

BlackBeast

Elit Apaçi
8 Eyl 2016
68
38
970
İstanbul
Daha yüksek hızlarda da yapılmalı.64 kmh veya 50 kmh her neyse yapılan testlerle birlikte 90-100 kmh gibi hızlarla da yapılabilir.Takla testi de yapılmalı,bazı araçlara yapıyorlar ama şartlar nedir bilmiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Çarpışma testlerini izliyorum fakat standart bir sonuç alsa ' psikolojik ' olarak yeterli işte derim. Zaten çarpışma testleri 64 kmh gibi cüzi hızlarda yapılıyor. Çoğumuz trafikte 90-140 kmh arası bir hızda seyir ediyoruz ki bir çoğumuza 100-110 kmh gibi hızlar bile normal geliyor. Bu hızlarda hangi araçla kaza yaparsanız yapın ( testlerdeki şekilde) ölürsünüz bu çok net. Ben testlerden geçen bir araçla trafiğe çıkınca ' iyi 64 kmh hıza kadar ölmem herhalde ' diyorum. Üstündeki hızlarda zaten yapılan testlerin bir anlamı kalmıyor hangi araç olursa olsun. O yüzden bu testlerin otomobil seçimine psikolojik değil de gerçekçi katkısı nedir tartışılır.
Aslında 64 kmh araştırmalar sonucunda ortaya çıktı. Genelde insanlar kaza yapmadan önce fren yapıyor ve 60 ile 70 kmh arasında bir hıza düşüyormuş. Ben bir yerde öyle okumuştum. Deneylere ve araştırmalar sonucunda 64 kmh ortaya çıkıyor yani. Tabi bencede bu simüle edilen hız daha yüksek olmalı en azından 80 kmh gibi bir değere gelmesi gerek tamamıyla güvenli olup olmadığından emin olmak için. İihs takla değil fakat tavan sertliği ile ilgili her araca test yapıyor. Sitesine girip görebilirsiniz.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Aslında 64 kmh araştırmalar sonucunda ortaya çıktı. Genelde insanlar kaza yapmadan önce fren yapıyor ve 60 ile 70 kmh arasında bir hıza düşüyormuş. Ben bir yerde öyle okumuştum. Deneylere ve araştırmalar sonucunda 64 kmh ortaya çıkıyor yani. Tabi bencede bu simüle edilen hız daha yüksek olmalı en azından 80 kmh gibi bir değere gelmesi gerek tamamıyla güvenli olup olmadığından emin olmak için. İihs takla değil fakat tavan sertliği ile ilgili her araca test yapıyor. Sitesine girip görebilirsiniz.
Şuan aynı testler 80 gibi bir hızla yapılsa hemen hemen hepsi kabine kadar girer. Geçme ihtimali olduğunu düşündüğüm modeller ise volvo, mercedes. Bu da sadece bir ihtimal yani. Ayrıca her modeli de aynı başarıyı gösteremez. Hızların 80'e çıkması demek, üreticilerin çok daha farklı malzeme kullanımı arayışına girmesi demektir. Bu da komple platform değişikliğine kadar gidebilir. Otomobil fiyatlarına etkisi bariz olur, o şekilde de hali hazırda aşırı yüksek olan fiyatlar daha da yükselir. Sonuç olarak kaza testini araştırarak alabileceğimiz bir otomobil kalmaz :) İşin esprisi bir yana, kaza testleri fazla yüzeysel ve sınırlı. Böyle olunca bu testlere göre araç seçtiğimizde test edilen hıza kadar güvende kalmamızı sağlayacaktır. Ama frenleme yapabilsek bile bu kolay bir iş değil, özellikle otobanda 120 ile seyir ederken kazaya ramak kala frene asılıp 64'e kadar düşebilmek hiç kolay değil.
 

Deniz_Acikgul

Profesör
20 Eyl 2016
108
101
1,085
Hatay
Testlerin amacı bu arabayı alacak kişi 64 km/s hızla düz duvara çarparsa yaşar mı diye değil, hatta alakası yoktur. Bunun amacı her aracı ortak bir şekilde test etmek için aynı ölçülerde testler yapılması lazım. Olay budur. O yüzden hızın çok önemli olduğunu düşünmüyorum. İihs testi zaten daha da gerçeği yansıtmıyor bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım