Aslında 64 kmh araştırmalar sonucunda ortaya çıktı. Genelde insanlar kaza yapmadan önce fren yapıyor ve 60 ile 70 kmh arasında bir hıza düşüyormuş. Ben bir yerde öyle okumuştum. Deneylere ve araştırmalar sonucunda 64 kmh ortaya çıkıyor yani. Tabi bencede bu simüle edilen hız daha yüksek olmalı en azından 80 kmh gibi bir değere gelmesi gerek tamamıyla güvenli olup olmadığından emin olmak için. İihs takla değil fakat tavan sertliği ile ilgili her araca test yapıyor. Sitesine girip görebilirsiniz.
Şuan aynı testler 80 gibi bir hızla yapılsa hemen hemen hepsi kabine kadar girer. Geçme ihtimali olduğunu düşündüğüm modeller ise volvo, mercedes. Bu da sadece bir ihtimal yani. Ayrıca her modeli de aynı başarıyı gösteremez. Hızların 80'e çıkması demek, üreticilerin çok daha farklı malzeme kullanımı arayışına girmesi demektir. Bu da komple platform değişikliğine kadar gidebilir. Otomobil fiyatlarına etkisi bariz olur, o şekilde de hali hazırda aşırı yüksek olan fiyatlar daha da yükselir. Sonuç olarak kaza testini araştırarak alabileceğimiz bir otomobil kalmaz
İşin esprisi bir yana, kaza testleri fazla yüzeysel ve sınırlı. Böyle olunca bu testlere göre araç seçtiğimizde test edilen hıza kadar güvende kalmamızı sağlayacaktır. Ama frenleme yapabilsek bile bu kolay bir iş değil, özellikle otobanda 120 ile seyir ederken kazaya ramak kala frene asılıp 64'e kadar düşebilmek hiç kolay değil.