Civic Fc5 2021 Yol Tutuşu Hakkında

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Taybao
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Taybao

Batuhan
Asfalt Kurutucu
32
24
Arkadaşlar merhaba. 8 aydır 2021 vtec turbo executive civic sahibiyim. Önceki aracım 1.5 tsi bussines passattı. Civic passata göre daha performanslı ancak yola gidişi vs pek güven vermiyor. Sanki araç kendini atacakmış gibi hissettiriyor özellikle 130 sonrası hızlarda. Aranızda kullanıcısı varsa bu durum normal mi ? Ben de ilk defa honda grubu araç kullanmaya başladım civic ile.
 
Bu durum normal denilebilir, Passat D segment bir araç dolayısıyla daha ağır ve iyi hissettiriyor olabilir ancak Civic Type R seviyesine çıkmazsanız öyle değil, öyle bir iddiası da yok ancak 130 gibi hızlarda da güvensiz hissettirecek bir yapısı yok diye biliyorum. Lastik basınçlarınızı kontrol ettiniz mi, aracın alt takımları ne durumda ? Bunların kontrolü lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak ve Taybao
Japon otomobilleri genel olarak zayıf yol tutuşları ile bilinirler. Tabi Type R gibi spor örnekleri olmadığı sürece. Başka bir araçtan bu araca geçtiğiniz için de böyle hissediyor olabilirsiniz. Ancak ufak dokunuşlarla (Spor yay, kaliteli lastik vb.) daha stabil, yolda duran bir araç haline getirmek mümkündür. Bildiğim kadarıyla FC5 kasalarda bağımsız süspansiyon da mevcut, güzel tepki ve dönüş alacağınıza eminim.
 
Son düzenleme:
Bu durum normal denilebilir, Passat D segment bir araç dolayısıyla daha ağır ve iyi hissettiriyor olabilir ancak Civic Type R seviyesine çıkmazsanız öyle değil, öyle bir iddiası da yok ancak 130 gibi hızlarda da güvensiz hissettirecek bir yapısı yok diye biliyorum. Lastik basınçlarınızı kontrol ettiniz mi, aracın alt takımları ne durumda ? Bunların kontrolü lazım.
Havayı 32 vurdum yalnız gezdiğim için pek yük atmıyorum arabaya. Yani güvensizden kastım şu direksiyon tam güven vermiyor yalıtım zaten malum harıl harıl hondalarda.
 
Japon otomobilleri genel olarak zayıf yol tutuşları ile bilinirler. Tabi Type R gibi spor örnekleri olmadığı sürece. Başka bir araçtan bu araca geçtiğiniz için de böyle hissediyor olabilirsiniz. Ancak ufak dokunuşlarla (Spor yay, kaliteli lastik vb.) daha stabil, yolda duran bir araç haline getirmek mümkündür. Bildiğim kadarıyla FC5 kasalarda bağımsız süspansiyon da mevcut, güzel tepki ve dönüş alacağınıza eminim.
Valla performansı felan güzel ama araç pek güven vermiyor. Bakalım nasip olursa bahar aylarında değiştirmeyi düşünüyorum. Sürüş kalitesi biraz önemli benim için.
 
Ayrıca öncelikle M. Shadows'un da söylediği gibi aracın stok ayarları ve eskiyebilen taşıyıcı parçaları (lastik ebatları, basınçları, ön takımı, amortisörleri, rot, kamber, kaster ayarları vb.) doğru ve sorunsuz mu bunları da kontrol etmek gerek.
 
Ayrıca öncelikle M. Shadows'un da söylediği gibi aracın stok ayarları ve eskiyebilen taşıyıcı parçaları (lastik ebatları, basınçları, ön takımı, amortisörleri, rot, kamber, kaster ayarları vb.) doğru ve sorunsuz mu bunları da kontrol etmek gerek.
Araç 42 bin de bin km önce bakıma girdi. Sorun olduğunu düşünmüyorum. Sanırım normal olan durum bana anormal geliyor 😀 bakalım nasip olursa üstüne koyup tekrar passat ya da 2022 a3 düşünüyorum ancak onlarda da şehir içinde dsg şanzıman pek konforlu değil açıkcası.
 
Lastiklerde sorun yoksa zaten Passat'tan sonra Civic'te bunu hissetmeniz normal. Otoban süratlerinde düz gidiş kararlılığı dediğimiz durum D segment otomobillerde çoğunlukla daha fazla olur. Civic gibi C segment otomobillerde de bu kararlılık görülebiliyor ama belli başlı sayılı modellerde. Ayrıca fc5 kasalar her ne kadar sürüş olarak iyi özellikler sunsa da yumuşak ayarlı süspansiyona sahip. Bu da kararlılığı etkileyen şeylerden biri. Yani D segment bir otomobilin yüksek hızlı sürüşlerdeki stabilitesi genellikle bir alt segmentine göre daha iyidir ki passat bu konuda zaten D segmentin iyilerindenken daha alt segment araçlar buna pek fazla ayak uyduramazlar.


Konudan bağımsız, biraz da bağımlı şahsi bir yorum düşeyim; fiyatına ve segmentine oranla bakıldığında yüksek hızlardaki düz gidiş kararlılığı, yola oturuşu bakımından kullandığım en iyi araçlardan biri J kasa opel astra'dır. Her bindiğimde beni tekrar tekrar şaşırtır bu kadar iyi olmamalı diye. Kendisinden daha üst segmentlerde bile bu kadarını sunamayan araçlar var. J kasa astra'lar gerçekten yüksek hız için tasarlanmış gibi. Çoğu sürücü, hatta bu araçların sahipleri bile bunu fark edemeyebiliyor başka araca geçene kadar.
 
Son düzenleme:
Lastiklerde sorun yoksa zaten Passat'tan sonra Civic'te bunu hissetmeniz normal. Otoban süratlerinde düz gidiş kararlılığı dediğimiz durum D segment otomobillerde çoğunlukla daha fazla olur. Civic gibi C segment otomobillerde de bu kararlılık görülebiliyor ama belli başlı sayılı modellerde. Ayrıca fc5 kasalar her ne kadar sürüş olarak iyi özellikler sunsa da yumuşak ayarlı süspansiyona sahip. Bu da kararlılığı etkileyen şeylerden biri. Yani D segment bir otomobilin yüksek hızlı sürüşlerdeki stabilitesi genellikle bir alt segmentine göre daha iyidir ki passat bu konuda zaten D segmentin iyilerindenken daha alt segment araçlar buna pek fazla ayak uyduramazlar.


Konudan bağımsız, biraz da bağımlı şahsi bir yorum düşeyim; fiyatına ve segmentine oranla bakıldığında yüksek hızlardaki düz gidiş kararlılığı, yola oturuşu bakımından kullandığım en iyi araçlardan biri J kasa opel astra'dır. Her bindiğimde beni tekrar tekrar şaşırtır bu kadar iyi olmamalı diye. Kendisinden daha üst segmentlerde bile bu kadarını sunamayan araçlar var. J kasa astra'lar gerçekten yüksek hız için tasarlanmış gibi. Çoğu sürücü, hatta bu araçların sahipleri bile bunu fark edemeyebiliyor başka araca geçene kadar.
Kesinlikle haklısınız hocam. Arabayı ilk aldığımda bi viraja girdim hafif bi çöküntü vardı yolda araba resmen yerinden oynadı o an dedim ki ulan passat neymiş be 😀 tabii dsg nin şehir içi konforsuzluğu da beni araçtan epey soğuttu. Ancak yinede nasip olursa 2022 a3 veya elegance passatta geçmeyi düşünüyorum.
 
Arkadaşlar merhaba. 8 aydır 2021 vtec turbo executive civic sahibiyim. Önceki aracım 1.5 tsi bussines passattı. Civic passata göre daha performanslı ancak yola gidişi vs pek güven vermiyor. Sanki araç kendini atacakmış gibi hissettiriyor özellikle 130 sonrası hızlarda. Aranızda kullanıcısı varsa bu durum normal mi ? Ben de ilk defa honda grubu araç kullanmaya başladım civic ile.
Civic'in yol tutuş olarak bir zaafiyeti yoktur. Daha doğrusu limitleri Passat ile rahatlıkla yarışır. Fakat şöyle bir durum var: Japon araçlarının geneli yalıtım fakiri. Honda da aracınız olan Civic'te sürüşü ve arttırılan iç mekan kalitesinin yarısı seviyesinde bile bir yalıtım sunamıyor. Passat'tan sonra şeffaf bir panelvan gibi gelmesi normaldir. Sürüş hissiyatında da sınıftan kaynaklı aks mesafesi farkı, bu yalıtım fakirliğine eklenince size çok çok farklı şeyler hissettirir.

Eğer Civic'in yol tutuşundan şikayetçiyseniz tavsiyem tekrar Alman araçlarına dönmeniz yönünde olur. Ne yapsanız Civic'ten Alman hissiyatını alamazsınız.
 
Civic'in yol tutuş olarak bir zaafiyeti yoktur. Daha doğrusu limitleri Passat ile rahatlıkla yarışır. Fakat şöyle bir durum var: Japon araçlarının geneli yalıtım fakiri. Honda da aracınız olan Civic'te sürüşü ve arttırılan iç mekan kalitesinin yarısı seviyesinde bile bir yalıtım sunamıyor. Passat'tan sonra şeffaf bir panelvan gibi gelmesi normaldir. Sürüş hissiyatında da sınıftan kaynaklı aks mesafesi farkı, bu yalıtım fakirliğine eklenince size çok çok farklı şeyler hissettirir.

Eğer Civic'in yol tutuşundan şikayetçiyseniz tavsiyem tekrar Alman araçlarına dönmeniz yönünde olur. Ne yapsanız Civic'ten Alman hissiyatını alamazsınız.
Anlıyorum haklısınız yalıtım konusu gerçekten sıkıntılı. Passat açıkcası beni çok memnun ediyordu ama şehir içinde ki dsg konforsuzluğu beni bu seçeneğe yönlendirdi.
 
Çoğu sürücü, hatta bu araçların sahipleri bile bunu fark edemeyebiliyor başka araca geçene kadar.
Olabilir, Ben eELLMeeN arabası işte oturtunca gidiyor falan deyip devam etmiştim 🙂
Kıyaslanabilecek seviyede bir araba kullanmadım uzun zamandır, o zaman bakarız. Ama evet, 200'lerde mesela baya rahatsın. Öyle gazlıyoruz abi demiyor, patır patır devam.
Sanki kadran sapması çokmuş ta 160'la gidiyormuş gibi oluyor 😁

B8 kasa Passat sürüş dinamiği ve yol tutuş olarak VAG standartlarında iyi bir araba. Biraz uzansa Mondeo-İnsignia'ya erer. Ama Civic'te kötü araba değil.. Hatta baya iyi..

Bence de biraz algı farkı. Civic daha mekanik hissettiren bir arabayken, Passat 200 sabit gidiyoruz hiçbirşey umrumuzda değil arabası.
Kullandığınız asfaltın kalitesi.. Gazlanıyorsa şoförlük.. Arabanın üzerindeki lastikler, basınçları.. ESP'nin müdahaleleri.. Arabanın motor-şanzıman kombinasyonu ?

Civic 182'lik, Passat 1.4 122'likse.. Passat daha bi çevirdim - kafayı soktu ne güzel diye hissettirebilir 🙂

Civic 1.6 atmosferik, Passat 2.0TDİ 190'lıksa..
Bu VW de ne buluyor millet.. Teneke.. Kafadan kayaa kayaaa.. Öyle olur.

Viraj dönme hızlarına bakıyorsanız, VAG'da daha fazla sapma olur. O yanıltabilir 🤔
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Taybao
Olabilir, Ben eELLMeeN arabası işte oturtunca gidiyor falan deyip devam etmiştim 🙂
Kıyaslanabilecek seviyede bir araba kullanmadım uzun zamandır, o zaman bakarız. Ama evet, 200'lerde mesela baya rahatsın. Öyle gazlıyoruz abi demiyor, patır patır devam.
Sanki kadran sapması çokmuş ta 160'la gidiyormuş gibi oluyor 😁

B8 kasa Passat sürüş dinamiği ve yol tutuş olarak VAG standartlarında iyi bir araba. Biraz uzansa Mondeo-İnsignia'ya erer. Ama Civic'te kötü araba değil.. Hatta baya iyi..

Bence de biraz algı farkı. Civic daha mekanik hissettiren bir arabayken, Passat 200 sabit gidiyoruz hiçbirşey umrumuzda değil arabası.
Kullandığınız asfaltın kalitesi.. Gazlanıyorsa şoförlük.. Arabanın üzerindeki lastikler, basınçları.. ESP'nin müdahaleleri.. Arabanın motor-şanzıman kombinasyonu ?

Civic 182'lik, Passat 1.4 122'likse.. Passat daha bi çevirdim - kafayı soktu ne güzel diye hissettirebilir 🙂

Civic 1.6 atmosferik, Passat 2.0TDİ 190'lıksa..
Bu VW de ne buluyor millet.. Teneke.. Kafadan kayaa kayaaa.. Öyle olur.

Viraj dönme hızlarına bakıyorsanız, VAG'da daha fazla sapma olur. O yanıltabilir 🤔
Kadran sapması vag araçlarında daha fazla olabiliyor ama cruiser dediğimiz yüksek hızlarda belli etmeden rahat seyir etme, yüksek hızların üstesinden gelme, yüksek hızlarda rahat kontrol ve yine yüksek hız yapma isteği uyandırması gibi kriterler genellikle ( beklentileri hariç tutarsak ) D segment araçlarda görülebilen bir durum oluyor. Yani bir aracın viraj kabiliyeti ve sürüş zevki ile bahsettiğim yüksek hız kabiliyetleri farklılık gösterebiliyor. Civic ve çoğu c segment araç için de bu durum böyle olabiliyor. Çevik, iyi yol tutan bir araç olmasına rağmen yüksek hız kararlılığı bambaşka bir özellik olarak karşımıza çıkabiliyor.
 
Passat B8 testinde, And Mehmet Çetin'in bir sözünü hatırlıyorum. 'Bizi hayretler içerisinde bırakan özelliği sürüş dinamiği.. ve 'Ben bu arabanın %80'ine çıkabildim.' Passat'ın yol tutuşunu en iyi anlatan cümlelerden ikisidir.

Bende 5k'nın üzerinde B8 kullanmış biri olarak sürüş güvenliğinde hiç bir zaman kafamda soru işareti bakmadığını belirtebilirim.

İzlemek isteyenler için;

 
Passat B8 testinde, And Mehmet Çetin'in bir sözünü hatırlıyorum. 'Bizi hayretler içerisinde bırakan özelliği sürüş dinamiği.. ve 'Ben bu arabanın %80'ine çıkabildim.' Passat'ın yol tutuşunu en iyi anlatan cümlelerden ikisidir.

Bende 5k'nın üzerinde B8 kullanmış biri olarak sürüş güvenliğinde hiç bir zaman kafamda soru işareti bakmadığını belirtebilirim.

İzlemek isteyenler için;

Bizim millet arabadan anlıyor diyorum, inanmıyorlar 😁

Çok önemliydi aslında bizim için; Premium'lardan yeterince ucuz, ana akımlardan prestijli olacak kadar pahalıydı.

Tasarımı da tam bu segmentin müşterisine hitap ediyor. A6 gibi duruyor işte 🙂
 
Bizim millet arabadan anlıyor diyorum, inanmıyorlar 😁

Çok önemliydi aslında bizim için; Premium'lardan yeterince ucuz, ana akımlardan prestijli olacak kadar pahalıydı.

Tasarımı da tam bu segmentin müşterisine hitap ediyor. A6 gibi duruyor işte 🙂
Ben de Passat'ı seven tayfadanım. Bence yapması gerekeni her noktadan biraz biraz yapıyor. Hiç bir konuda en değil, ama hiç birinde de hiç değil. Bence tutma sebebi de bu, herkesi memnun edecek bir noktası bulunur. Ama memnun etmeyecekte bulunur. Tamamı ile uçlarda yaşamayanlar için 10 numara araç. :)

Arkadaşımın civic'i ni kullanmıştım, ama ben açıkcası hiç ama hiç kıyaslamam bu ikiliyi. Kendi aracımdan sonra çok yavan gelmişti. F20 ile kıyaslamak bence zaten haksızlıkta, Passat'ta bence öyle.
 
Ben de Passat'ı seven tayfadanım. Bence yapması gerekeni her noktadan biraz biraz yapıyor. Hiç bir konuda en değil, ama hiç birinde de hiç değil. Bence tutma sebebi de bu, herkesi memnun edecek bir noktası bulunur. Ama memnun etmeyecekte bulunur. Tamamı ile uçlarda yaşamayanlar için 10 numara araç. :)

Arkadaşımın civic'i ni kullanmıştım, ama ben açıkcası hiç ama hiç kıyaslamam bu ikiliyi. Kendi aracımdan sonra çok yavan gelmişti. F20 ile kıyaslamak bence zaten haksızlıkta, Passat'ta bence öyle.
Hocam passat mükemmel bussines paket olmasına rağmen aşırı keyif aldım. İlk vw deneyimimdi ve araç 20 bin km de idi. Nasip olursa bu sefer elegance paketine veya yeni kasa sedan a3 e geçeceğim. Yüksek hızlardaki güven verişi frenleri felan muazzam. Tek eksiği şehir içinde dsg berbat bi şanzıman kullanırken eziyet çektim diyebilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: zbetk
Olabilir, Ben eELLMeeN arabası işte oturtunca gidiyor falan deyip devam etmiştim 🙂
Kıyaslanabilecek seviyede bir araba kullanmadım uzun zamandır, o zaman bakarız. Ama evet, 200'lerde mesela baya rahatsın. Öyle gazlıyoruz abi demiyor, patır patır devam.
Sanki kadran sapması çokmuş ta 160'la gidiyormuş gibi oluyor 😁

B8 kasa Passat sürüş dinamiği ve yol tutuş olarak VAG standartlarında iyi bir araba. Biraz uzansa Mondeo-İnsignia'ya erer. Ama Civic'te kötü araba değil.. Hatta baya iyi..

Bence de biraz algı farkı. Civic daha mekanik hissettiren bir arabayken, Passat 200 sabit gidiyoruz hiçbirşey umrumuzda değil arabası.
Kullandığınız asfaltın kalitesi.. Gazlanıyorsa şoförlük.. Arabanın üzerindeki lastikler, basınçları.. ESP'nin müdahaleleri.. Arabanın motor-şanzıman kombinasyonu ?

Civic 182'lik, Passat 1.4 122'likse.. Passat daha bi çevirdim - kafayı soktu ne güzel diye hissettirebilir 🙂

Civic 1.6 atmosferik, Passat 2.0TDİ 190'lıksa..
Bu VW de ne buluyor millet.. Teneke.. Kafadan kayaa kayaaa.. Öyle olur.

Viraj dönme hızlarına bakıyorsanız, VAG'da daha fazla sapma olur. O yanıltabilir 🤔
Passat 150 likti ama şöyle ki 182 hp civic passata göre performans anlamında fersah fersah önde ancak geriye kalan hiç bir konuda passatla yarışamaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven