Çok İyi Olduğu Halde Ülkemizde Yeterince Rağbet Görmeyen Otomobiller

Üstte yazdıklarımı okumadınız veya anlamadınız ki bunu yazmışsınız. Ben herhangi E sınıfı bir arabanın şehirde konforlu, pratik olduğunu yazmadım. Üstte yazdığıma bakabilirsiniz, "büyük araba, büyükşehirde ayak bağı" hele aile küçükse lüzumsuz.
Saydığınız araçlardan sadece Tiguan o pratikliği sunabilir. Pickupların şehir içinde yeri yok bana göre, zaten bir mahalle arasına gireyim dese dönemeyeceği sürüyle sokak var.

Yorumlarımı yaparken İstanbul özelinde yazıyorum, Caravelle-Amarok vb. ile gidip arabanızı Beşiktaş'ta vs. park etmeyi deneyin. Diğer arabalara 10 yer bulursanız, bunlara 1-2 ancak bulursunuz (C sedanların, D'lerin deneyip giremediği yerlere B sınıfını koyup devam ettiğim çok oldu bahsettiğim yerde).

Alhambra'nın karşısına ne yazmışım? Caddy. Caravelle ile kıyaslayan kim?
Çok iyi olmasına rağmen (öyle diyorsunuz) rağbet görmüyorsa iyi olmayan yanları vardır. Fikrime saçma demişsiniz de burada bana "saçma" gelen tek şey küçük aileye minibüs önermek. Üstte dediğim gibi, ancak ikinci araç olur uzun yola vs. kullanılır (ilk araçta ZOE gibi bir araç olursa çok da güzel olur). "Büyükşehirde" minibüs kullanan küçük ailenin de pek olduğunu zannetmiyorum.




Yeni yerleşim yeri olmayan çoğu yerde fiyat uçuşları yaşanmadı (yardımcı bir neden yoksa). Ataşehir dutlukken 150-200 bine alınan yerler şimdi 1-2 milyon lira oldu, ki nadir olan bu.
Siz yine anlayamamışsınız. Ben sizin B segmenti sevginizi anladım. Benim bahsettiğim eğer Caravelle yakıt ve büyüklük olarak zulümse E serisi de 5 serisi de Zulüm fakat bol bol satılıyor demekti. Herkese tabiki hitap etmiyor fakat E serisi 5 serisi gibi araçlar kullanan 2.araç olarak da alabilecek olan orta gelir ve üzeri insanlardan bahsediyordum en başından beri bunu söylüyorum. Yani benim karşı çıktığım sizin yakıt ve park yeri eziyet olur bakış açınız. Bunu saçma buluyorum hiç de eziyet olmaz bolca aynı büyüklükte araçlar zaten yollarda

Biz de Tiguanları Hanımlar kullanıyor. Eskiden Micra Clio vb B segmentleri kullanıyorlardı alçak oluşlarından şikayet ettiklerinden Suv aldık rahat ettiler. Amarok u ise sonradan aldık keşke Tiguan yerine hepsini Amarok alsaydık dedik.
Keza Caravelle Tiguan Amarok 5 serisinden daha rahat kullanılan bir Otomobil. Hanımlar bizdeki uzun şase olduğundan çekiniyor fakat Yüksek olduğundan yola daha fazla hakim olunuyor ve daha rahat bir hal alıyor.
Sizin bakış açınız tecrübe etmediğinizden kaynaklı bir bakış açısı. Passat ve üzeri her Otomobilden daha rahat Caravelle bu benim için Çok Net. Minibüs görünümünden dolayı tercih etmeyene saygı duyarım fakat Rahat ve Kullanışlı olduğu gerçeği tecrübeyle sabit.
İster 2 kişi ister 4 kişilik bir Aile olun eğer B veya C hatchback kullanmıyorsanız Caravelle de çok daha rahat edersiniz. Hiçbir MPV Suv Sedan yerini tutamaz. Park Yeri veya Yakıtı bir 5 serisi vb araçla aynıdır. Yolda kullanım rahatlığı ise Passat ve üzeri her Otomobilden daha rahattır çünkü Yüksektesiniz. Ayrıca kimse 2 kişiye Caravelle al zaten demedi

Ben alçak oluşu nedeniyle B segmentinde rahat edemiyorum. Parkı rahat mı kesinlikle fakat sürüşü öyle değil. Park yerini dert eden Passat da Mondeo da Superb de Mercedes BMW Audi sedan da ALMAZ. Fakat satış rakamları Ortada biz park yerini dert eden bir Ülke değiliz Sedan Ülkesiyiz. Bu sebeple Park yeri ve Yakıtına Üzülen bakış açınız Çok Dar bir kesimi ilgilendiriyor

Ev konusunda yazdıktan sonra çok şey yazarım. Fakat @babayimben. Beyefendi üzerinden bir tartışmaya girmek istemiyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
Avrupa'daki MPV-Ticari yönelimi hk. şöyle bir (veri içeren) haber var merak edenlerin bilgisine:

Esas kayma SUV sınıfına olmuş.

MPV alanların tercihi kompakt (C max vb.) sınıfken, ticari alanların tercihi orta sınıf (VW Multivan vb.) olmuş.
 
Siz yine anlayamamışsınız. Ben sizin B segmenti sevginizi anladım. Benim bahsettiğim eğer Caravelle yakıt ve büyüklük olarak zulümse E serisi de 5 serisi de Zulüm fakat bol bol satılıyor demekti. Herkese tabiki hitap etmiyor fakat E serisi 5 serisi gibi araçlar kullanan 2.araç olarak da alabilecek olan orta gelir ve üzeri insanlardan bahsediyordum en başından beri bunu söylüyorum. Yani benim karşı çıktığım sizin yakıt ve park yeri eziyet olur bakış açınız. Bunu saçma buluyorum hiç de eziyet olmaz bolca aynı büyüklükte araçlar zaten yollarda

Biz de Tiguanları Hanımlar kullanıyor. Eskiden Micra Clio vb B segmentleri kullanıyorlardı alçak oluşlarından şikayet ettiklerinden Suv aldık rahat ettiler. Amarok u ise sonradan aldık keşke Tiguan yerine hepsini Amarok alsaydık dedik.
Keza Caravelle Tiguan Amarok 5 serisinden daha rahat kullanılan bir Otomobil. Hanımlar bizdeki uzun şase olduğundan çekiniyor fakat Yüksek olduğundan yola daha fazla hakim olunuyor ve daha rahat bir hal alıyor.
Sizin bakış açınız tecrübe etmediğinizden kaynaklı bir bakış açısı. Passat ve üzeri her Otomobilden daha rahat Caravelle bu benim için Çok Net. Minibüs görünümünden dolayı tercih etmeyene saygı duyarım fakat Rahat ve Kullanışlı olduğu gerçeği tecrübeyle sabit.
İster 2 kişi ister 4 kişilik bir Aile olun eğer B veya C hatchback kullanmıyorsanız Caravelle de çok daha rahat edersiniz. Hiçbir MPV Suv Sedan yerini tutamaz. Park Yeri veya Yakıtı bir 5 serisi vb araçla aynıdır. Yolda kullanım rahatlığı ise Passat ve üzeri her Otomobilden daha rahattır çünkü Yüksektesiniz

Ben alçak oluşu nedeniyle B segmentinde rahat edemiyorum. Parkı rahat mı kesinlikle fakat sürüşü öyle değil. Park yerini dert eden Passat da Mondeo da Superb de Mercedes BMW Audi sedan da ALMAZ. Fakat satış rakamları Ortada biz park yerini dert eden bir Ülke değiliz Sedan Ülkesiyiz. Bu sebeple Park yeri ve Yakıtına Üzülen bakış açınız Çok Dar bir kesimi ilgilendiriyor

Ev konusunda yazdıktan sonra çok şey yazarım. Fakat @babayimben. Beyefendi üzerinden bir tartışmaya girmek istemiyorum.

Anlamamışsınız, B sınıfına özel bir sevgim yok. Sadece pratik.
Önceki mesajda küçük aileye tek araç Caravelle diyordunuz, şimdi E'yi alan şehir içine ikinci araçta alabilir diyorsunuz. Hayır en baştan beri böyle bir şey söylenmiyor bu konuda. Evet bolca var ve bu sorunu sık sık dile getiriyorlar.
Sizin bahsettiğiniz güvende hissetme durumu. Nerede yaşadığınız bilmiyorum ancak İstanbul'da şehrin içinde yaşayan pickup sahipleri bile rahat kullanıldığı iddiasında değil (çevremde direkt böyle kişiler var ve genelde pickup evin ikinci aracı, haftasonu keyif aracı).
Eğer benim ki algıysa bu da sizin algınız, her MPV'yi kullandınız mı da bunu iddia edebiliyorsunuz?
Ben ülke geneline bakmıyorum ısrarla oraya çekiyorsunuz.
 
Anlamamışsınız, B sınıfına özel bir sevgim yok. Sadece pratik.
Önceki mesajda küçük aileye tek araç Caravelle diyordunuz, şimdi E'yi alan şehir içine ikinci araçta alabilir diyorsunuz. Hayır en baştan beri böyle bir şey söylenmiyor bu konuda. Evet bolca var ve bu sorunu sık sık dile getiriyorlar.
Sizin bahsettiğiniz güvende hissetme durumu. Nerede yaşadığınız bilmiyorum ancak İstanbul'da şehrin içinde yaşayan pickup sahipleri bile rahat kullanıldığı iddiasında değil (çevremde direkt böyle kişiler var ve genelde pickup evin ikinci aracı, haftasonu keyif aracı).
Eğer benim ki algıysa bu da sizin algınız, her MPV'yi kullandınız mı da bunu iddia edebiliyorsunuz?
Ben ülke geneline bakmıyorum ısrarla oraya çekiyorsunuz.
Eğer tek araç alacaksa çocuk varsa Caravelle dedim. Arkasındayım en rahatı bu. Algı vb sebeplerle almıyorsa daha az rahat ediyor demektir fakat tercihtir.
Biz 3. Araç olarak aldık. Ardından otomobiller gereksiz pahalı olunca sattık şuan ben günlük kullanıyorum fakat hiçbir zaman Caravelle satmayı düşünmedik çünkü aslolan o bunu anlatıyorum.
Her MPV yi kullanmadım tabiki. Fakat Caddy Berlingo sahibiyiz. Transporter var. Tiguan ve Captiva kullandık. Kuzenimde 7 kişilik X trail var yani biliyorum. Caravelle başka onlar başka. Eğer dert oysa X trail alır yine 7 kişi taşırım fakat aynı rahatlığı bulamazsınız.

Benim temelde karşı çıktığım ve reaksiyon gösterdiğim olay Park Yeri ve Yakıtına olan tepkinizdi. Bunun yersiz olduğunu örneklerle anlattım. Diğer her türlü bakış açınız tercihlere yönelik ve kişisel istediğiniz gibi düşünün.
Ben B segmentine asla binmek istemem bir başkası gider alır keyfi bilir. Ben Caravelle veya Vito alıp artık Makam aracı olan A6 sına binmek istemeyen çok insan tanıdım.

İstanbulda yaşamıyorum haklı olabilirsiniz benim söylediğim Ankara ve Samsun için geçerli. İstanbulda yaşasam Otomobil kullanmaz Taksi Metro vb işime hangisi gelirse onunla gider gelirdim. O trafiğe katlanabilecek birisi değilim
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Eğer tek araç alacaksa çocuk varsa Caravelle dedim. Arkasındayım en rahatı bu. Algı vb sebeplerle almıyorsa daha az rahat ediyor demektir fakat tercihtir.
Biz 3. Araç olarak aldık. Ardından otomobiller gereksiz pahalı olunca sattık şuan ben günlük kullanıyorum fakat hiçbir zaman Caravelle satmayı düşünmedik çünkü aslolan o bunu anlatıyorum.
Her MPV yi kullanmadım tabiki. Fakat Caddy Berlingo sahibiyiz. Transporter var. Tiguan ve Captiva kullandık. Kuzenimde 7 kişilik X trail var yani biliyorum. Caravelle başka onlar başka. Eğer dert oysa X trail alır yine 7 kişi taşırım fakat aynı rahatlığı bulamazsınız.

Benim temelde karşı çıktığım ve reaksiyon gösterdiğim olay Park Yeri ve Yakıtına olan tepkinizdi. Bunun yersiz olduğunu örneklerle anlattım. Diğer her türlü bakış açınız tercihlere yönelik ve kişisel istediğiniz gibi düşünün.
Ben B segmentine asla binmek istemem bir başkası gider alır keyfi bilir. Ben Caravelle veya Vito alıp artık Makam aracı olan A6 sına binmek istemeyen çok insan tanıdım.

İstanbulda yaşamıyorum haklı olabilirsiniz benim söylediğim Ankara ve Samsun için geçerli. İstanbulda yaşasam Otomobil kullanmaz Taksi Metro vb işime hangisi gelirse onunla gider gelirdim. O trafiğe katlanabilecek birisi değilim

İşte ben yaşadığım şehri düşünerek bu yorumu yaptığım için size göre yersiz bana göre çok önemli. :) Üstte yazdıklarımı isteyenle tatbik edebiliriz. Öyle yerler var ki (trafikten kaçmak için girilen) üstte saydığınız büyük araçlar (Amarok, Caravelle, E sınıfı araçlar) dönemez, çünkü bizim insanımız en köşeye (iki sokağın birleşim yerine) kadar park ediyor dönecek alan kalmıyor. C sınıfı arabayla tek hamlede yan sokağa dönemediğin oluyor.
Müstakil park yerim olsa Renault ZOE alırım (ki siz ve sizin gibi beklentisi olanlar bu aracın yakınından geçmez muhtemelen), ikinci araç durumum olsa ancak o zaman böyle bir şeye kalkışırım. Görüş ve beklenti farkı.
Metro iyi bir ulaşım aracı ancak şehrin her yerine ulaşmıyor. Salgından sonra da araç sahibi olanlar olabildiğince az toplu ulaşım kullanmaya başladı. Hatta özel olarak gidip araç alanlar biliyorum, imkânı olan toplu ulaşımı tercih etmiyor. Bu da trafik olarak dönüyor.
 
İşte ben yaşadığım şehri düşünerek bu yorumu yaptığım için size göre yersiz bana göre çok önemli. :) Üstte yazdıklarımı isteyenle tatbik edebiliriz. Öyle yerler var ki (trafikten kaçmak için girilen) üstte saydığınız büyük araçlar (Amarok, Caravelle, E sınıfı araçlar) dönemez, çünkü bizim insanımız en köşeye (iki sokağın birleşim yerine) kadar park ediyor dönecek alan kalmıyor. C sınıfı arabayla tek hamlede yan sokağa dönemediğin oluyor.
Müstakil park yerim olsa Renault ZOE alırım (ki siz ve sizin gibi beklentisi olanlar bu aracın yakınından geçmez muhtemelen), ikinci araç durumum olsa ancak o zaman böyle bir şeye kalkışırım. Görüş ve beklenti farkı.
Metro iyi bir ulaşım aracı ancak şehrin her yerine ulaşmıyor. Salgından sonra da araç sahibi olanlar olabildiğince az toplu ulaşım kullanmaya başladı. Hatta özel olarak gidip araç alanlar biliyorum, imkânı olan toplu ulaşımı tercih etmiyor. Bu da trafik olarak dönüyor.
Doğrudur da İstanbulda D veya E segmenti araç kullanan kişiler acaba % kaç? Yada Hatchback varken Sedan alan? Biz Ülke olarak rahatımızı bilmiyoruz aslında aynı şeyden bahsediyoruz.
Siz İstanbulda trafik çile B segmenti kullanmak lazım Rahat diyorsunuz, Ben trafiği dert etmeyen veya dert olmayan bir şehirde yaşayıp D segmenti ve üstü kullananlara Caravelle Rahat diyorum :)

Virüs tercihleri kesinlikle etkiledi. Misal bizim komşumuzun Avensisi var Polis durdurmuş bu araçta En fazla 3 kişi seyahat edebilirsiniz demiş mesafeden bahsetmiş. Biz ise mesafeye dikkat ederek Caravelle de 6 kişi seyahat edebiliyorduk :)
 
Son düzenleme:
Hemen hemen @sputnik hocamın bahsettiği yerlerde (Fatih'in iç kısımlarında) bir defasında caravelle ile trafiğe takıldık .
Önümüzde bir Master var , arkasında birkaç araç daha . Araçlar sağlı sollu parketmişler , bir F10 ile Avensis karşılıklı ... Master aralarından geçemiyor . En son arkadan çalınan kornalara dayanamadı adam.bastı geçti sonuç : F10 boydan boya çizik ezik + lastik gitti .
Masterdan sonraki diğer araçlar direk geçti . Bizde Caravelle ile aynaları katladık , araçtan iki kişi indi sağını solunu kontrol etmek üzere . Ancak o şekilde geçebildik .
Ki Beşiktaş'ta , Üsküdar'da , Fatih'te , Bayrampaşa'da ve bunlar gibi eski ve düzensiz yerleşimin bununla birlikte bayırın rampanın çok olduğu yerlerde bahsettiğimden daha zor durumlarda kalınması da mümkün .
 
Hemen hemen @sputnik hocamın bahsettiği yerlerde (Fatih'in iç kısımlarında) bir defasında caravelle ile trafiğe takıldık .
Önümüzde bir Master var , arkasında birkaç araç daha . Araçlar sağlı sollu parketmişler , bir F10 ile Avensis karşılıklı ... Master aralarından geçemiyor . En son arkadan çalınan kornalara dayanamadı adam.bastı geçti sonuç : F10 boydan boya çizik ezik + lastik gitti .
Masterdan sonraki diğer araçlar direk geçti . Bizde Caravelle ile aynaları katladık , araçtan iki kişi indi sağını solunu kontrol etmek üzere . Ancak o şekilde geçebildik .
Ki Beşiktaş'ta , Üsküdar'da , Fatih'te , Bayrampaşa'da ve bunlar gibi eski ve düzensiz yerleşimin bununla birlikte bayırın rampanın çok olduğu yerlerde bahsettiğimden daha zor durumlarda kalınması da mümkün .
Master, Caravelle her neyse bunların geçebileceği kadar yer bırakmadan araç park edenler karşısında trafiğe de çıkmamak lazım Allah korusun aynı Dan..a 'nın gittiği yoldan hayır gelmez. Ambulans İtfaiye olsa ne yapacak diye düşünür İnsan olan
Not: Caravelle Passatdan 7cm, Superb den ise sadece 4cm daha geniş. Masterdan 17cm, Transitten 15cm daha dar
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
renault talisman, laguna özellik 2.jenerasyon, mitsubishi carisma, mazda 6, mondeo tabi ki :) b segmentinde de hondaları cebinden çıkarır swift ve colt.
 
TEMSA yüzünden mitsubishinin tüm modelleri bu gruba dahil. Baktığımızda sorunsuz, güvenli ve tasarruflu araçlar hepsi. Honda Civic kadar Lancer satılmıyorsa tek sebebi TEMSAdır. Son dönemde teknolojik ve konfor olarak geride kaldılar belki(eclipse bir nebze beklentiye cevap veriyor) ama 90larda dahi Lancer'ların peynir ekmek gibi satılmamasının açıklamasını bulamıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra ve bt