Corsa D Enjoydan Cosmoya...

sakrodas

Taklacı Güvercin
Katılım
28 Ara 2017
Mesajlar
33
Beğeni puanı
93
Puanları
335
https://www.dropbox.com/sh/yicisjaqfxlf0s6/AADimKYce0H6FxEaXNE1wC9Ka?dl=0
Aracımda otomatik klima,sunroof ve DDS,HSA(Hillholder) yok (HillHolder için uğraşıyorum Yazılım sıkıntısı) bir de koltuk ısıtma onu da takacaktım ancak kapalı garajım olunca aracın içi soğuk olmadığından onu yaptırmak istemedim..Çok detaya takılırsak eksik olarak düşündüğüm ;
arka sağda olan kompresörlü lastik yardım kiti
Sunroof
Koltuk Isıtma
TPMS(2014'ün son çeyreğinde üretilen corsalarda çıktı)
Otomatik Klima
HSA,DDS
benim aklıma gelenler bu kadar.
DDS( Lastik Basınç) ve HSA (Hill Holder) çok istedim ancak Z13DTJ üzerinde HSA, DDS destekleyen araba bulmak imkansıza yakın bir şey. Birisi bulursa lütfen bana haber versin :))
TPMS'i denemek istiyorum ancak benim ABS ünitesi DDS ünitesini desteklemediğinden çalışmayacağını eminim gibi ama denemek gerek..
Yaptıklarım...Elimden geldiğince orjinal kablo renkleri kullandım iyi bir işcilik çıkardığımı düşünüyorum:)

AFL far sistemi(arka sigorta kutusu da dahil)
ESP
OPC vites ve direksiyon
Park Pilot (orjinal)
Touch And connect radyo (nav,bluetooth,USB)
Ayak torpido aydınlatmaları
Body Control Module değişti sıfırdan programlandı.Yağmur sensörü ve otomatik kararan ayna(cam orjinal değişti)
GID ekran takıldı..
Aydınlatmalı kapı kumandaları opc line
Tavan okuma lambası büyük olanla değişti
Arka okuma lambası takıldı.
Bu işlemlerin %90'ı benim tarafımdan yapıldı ağır olan işler ise sanayide yapıldı..Ustalar benim direktiflerim doğrultusundan bu işlemleri yaptı yoksa elletmem zaten..
 
Son düzenleme:

sakrodas

Taklacı Güvercin
Katılım
28 Ara 2017
Mesajlar
33
Beğeni puanı
93
Puanları
335
Son olarak en çok yapmak isteğim şey olan HSA ve DDS yani yokuş kalkış ve lastik arıza göstergesini de yapmış bulunmaktayım. En fazla lastik basınç sensörlerini yaparım sonra bu benim son jubilem olur:)
 

Alper45

Profesör
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
713
Beğeni puanı
868
Puanları
1,770
Herşeyi yapın ama,sunroof'u yapmayın bence.Sonradan tavanı kesmek filan çok sakat geliyor bana.Fabrikadan sunroof'lu çıkarken tavana kim bilir kaç tane güçlendirme yapılıyor.
Ek olarak arka camları otomatik yapabilirsiniz bence.Son olarak ESP'yi nasıl yaptığınızı anlatabilir misiniz?Şahsen merak ettim :) Elinize sağlık.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,052
Beğeni puanı
38,154
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Diğer konuları bilemem ama sunroof - cam tavan gibi özellikler sonradan yaptırılmamalı. Bu araçlar üretilirken normal tavana sahip araçlara göre daha farklı ve sütunları kuvvetlendirici malzemelerden üretiliyor. Keza seçilen cam da darbelere karşı dayanıklı maddelerden üretiliyor. Bunu sonradan dönüştürdüğünüzde bir kaza olursa muhtemelen aracınızın sütunları ve tavanı çok kolay bükülecektir. Ayrıca sunroof için sonradan su tahliye kanalları oluşturmak zordur. Fabrika çıkışlı araçlarda bile bunlar bazen kusur olarak sonradan önümüze çıkabiliyor. Aracın tavanından içeri su kaçması muhtemel. Tabii iç kısımdan kaporta aksamını da zamanla çürütmesi olası. İşler ters giderse sonradan eski haline getirmekte pek mümkün değil.
 
Son düzenleme:

Berkin

Panpa
Yönetici
Admin
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
2,523
Beğeni puanı
10,234
Puanları
4,970
Yaş
23
Konum
Istanbul
Marka
Honda
Bence de sunroof en sıkıntılısı.

Firmalar, bugun cam tavanli modellerinde bile guvenlik testlerinde problem yasiyorlar. Muhendisligin gozetilmedigi bir ortamda sonradan yapilan sunroof, guvenlik anlaminda cok buyuk sorunlar cikartacaktir.
 

sakrodas

Taklacı Güvercin
Katılım
28 Ara 2017
Mesajlar
33
Beğeni puanı
93
Puanları
335
yok arkadaslar jubilemi en son yaptim yokus kalkis ve lastik basinc ile bitirdim o yuzden sunroof falan zaten dusunmuyordum sadece eksik olan paketi yazmak istedim zaten ugrasmam
su anda musait degilim aksama detayli yazabilirim arka pencere kumandalari yapilabilir tesisatina bakimca hicbir engel yok imkansiz diye bir sey de ok cunku ben cogu seyi denedim oldu ancak orjinalin disina cikamam tesekkurler yorumlariniz icin..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

by

Reis
Katılım
17 Kas 2016
Mesajlar
3,744
Beğeni puanı
7,381
Puanları
5,020
Konum
İstanbul
Marka
Audi
Arkadaşlar da yazmış, araç nirvana'ya ulaşmış zaten. Bundan sonrası fantezi olur..Sunroof, ısıtmalı koltuk falan riskli iş.
 
Son düzenleme:

OzanDnz

Panpa
Katılım
15 Eki 2016
Mesajlar
1,324
Beğeni puanı
2,681
Puanları
3,770
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Çok güzel çalışmalar tebrik ederim, biz de bi kaç arkadaş bu konuda kafayı kırmış durumdayız Ford'da. Eksik donanımları ekleyip pc ile aktif hale getirme uydurma, yazılımını yapma vs uğraşıyoruz elden geldiğinde.
PTC heather taktık mesela, motor ısınana kadar elektrikli sıcak üflüyor. Soğuk ülkelere giden Ford'larda, volvolarda, smax'de ortak parça.
Esp için de çok araştırma yaptık. Hatta yolunu da bulduk, 2 bin TL civarına mal oluyor. İmkanım olsa ona da girişeceğim ama Focus zaten tutuyor da yav :p
Ön camıma taş geldi, ufak bi nokta çatlak var. Eğer ileride yürür veya başka bi çatlak vs olursa onu da ısıtmalı ön cam ile değişeceğim. Tesisatı ve butonu hazır. Camın kasko farkını ödeyip değiştirmeyi düşünüyorum.
 

sakrodas

Taklacı Güvercin
Katılım
28 Ara 2017
Mesajlar
33
Beğeni puanı
93
Puanları
335
Arkadaşlar da yazmış, araç nirvana'ya ulaşmış zaten. Bundan sonrası fantezi olur..Sunroof, ısıtmalı koltuk falan riskli iş.
isitmali koltugu gerek olmadi kapali otoparkta arac yoksa onu da yapardim

forddan anlamiyorum ancak genel olarak eps denen direksiyon pompasi elektronik olan ya da direksiyon modulu, abs beyni, fren merkezi, yaw rate sensoru gibi parcalarin degismesi gerek genel olarak..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
Katılım
6 Kas 2016
Mesajlar
11,327
Beğeni puanı
25,384
Puanları
6,520
Konum
istanbul
Marka
Nissan
Birseyi merak ediyorum hani mesela arabanin en fullunde koltuk isitma olmaz sonradan yapilir anlarim ama hali hazirda fabrikadan daha dolu alinabilecekken keske biraz daha bekleyip alsaymissiniz arabayi tekrardan amerikayi kesfetmek gibi olmus birazda :)
 

sakrodas

Taklacı Güvercin
Katılım
28 Ara 2017
Mesajlar
33
Beğeni puanı
93
Puanları
335
Birseyi merak ediyorum hani mesela arabanin en fullunde koltuk isitma olmaz sonradan yapilir anlarim ama hali hazirda fabrikadan daha dolu alinabilecekken keske biraz daha bekleyip alsaymissiniz arabayi tekrardan amerikayi kesfetmek gibi olmus birazda :)
haklisiniz ancak ilk arabam olunca biraz deneyimsizlik sonra da hobi oldu benim icin 2012 den bu yana yavas yavas full paket yapmaya calistik...



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
2,075
Beğeni puanı
5,696
Puanları
4,270
Yaş
23
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
Gayet güzel olmuş ellerinize sağlık :) Aşamalı olarak fotoğraflar olsaydı daha da güzel olurdu ama :)
 

sakrodas

Taklacı Güvercin
Katılım
28 Ara 2017
Mesajlar
33
Beğeni puanı
93
Puanları
335
Gayet güzel olmuş ellerinize sağlık :) Aşamalı olarak fotoğraflar olsaydı daha da güzel olurdu ama :)
isleri hemencecik bitirmek icin inanin hic cekecek zamanim yoktu hepsini kendim yaptim birkac sey haricinde o yuzden ancak bir tane resim ekleyebilirim:))



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Üst