Crossclimate meselesi..

CC+ larla sesin de azaldigini bugun hissettim. Ayrica belirgin konfor artisi var.. Suspansiyona gelmeden darbeyi sonumlemesi cok bariz.. Turanza dan inip Michelin e binince boyle oluyo heralde...
 
biz hız endeksi birde yük endeksi denen olay var. örneğin benim lastiğim 205/55/16 91H
V>H>U gibi. hız endeksi arttıkça daha yumuşak oluyor.
91 yük endeksi. yük taşıma kapasitesi. yani yan duvarlarının sertliği. arttıkça daha sert lastik oluyor demektir.
aynı markanın farklı çaplardaki lastiklerine bakınca mesela 17 inclikler genelde 225/45/17 94V oluyor. sertlik/yumuşaklık/yol tutuşu bu şekilde dengeliyorlar sanırım. en azından nokian da durumlar böyleydi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bubiroyun
CC+ ların hız ve yük endexi Turanza lara göre yüksek ama XL neyi belirliyo acaba tam olarak.. (?)
 
CC+ ların hız ve yük endexi Turanza lara göre yüksek ama XL neyi belirliyo acaba tam olarak.. (?)

Ekstra Yük (XL) veya Desteklenmiş (Reinf) ile işaretlenen lastikler, standart versiyondan daha yüksek yük ve yüksek basınç için tasarlanmıştır.

işin özü bu :) yani lastiğin karkas yapısı normal lastiklere göre daha güçlü kılınmıştır :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bubiroyun
işte bu yüzden turanzalardan sonra yumuşamayı pek hissedemedin. işte bu yüzden bence c segmenti ve aşağısı için 16 inc üzeri lastik kullanmak türkiye şartları için uygun değil.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bubiroyun
CC+ larla direksiyon daha kolay donuyoo :)

Yeni lastik cazibesi hocam o :)

Bu arada hayırlı olsun.. aynı lastiği kullanıyorum ... şu anda 54k km yi geçtim ki performansına, ilk günki haline ne kadar yakın olduğunu görünce gerçekten etkileniyor insan .. diyorum ki "çıkartıp değiştireyim artık" sonra bakıyorum araba ne fren yaparken kayıyor, ne viraj da kopuyor ... niye değiştireyim diyorum sonra... zaten CC+ ın CC den farkı asıl bu deniyor.. şu anda pahallı bir lastik ama yaptığı km ye vurunca belki o kadar da pahallı değil düşünüyorum ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve bubiroyun
Yeni lastik cazibesi hocam o :)

Bu arada hayırlı olsun.. aynı lastiği kullanıyorum ... şu anda 54k km yi geçtim ki performansına, ilk günki haline ne kadar yakın olduğunu görünce gerçekten etkileniyor insan .. diyorum ki "çıkartıp değiştireyim artık" sonra bakıyorum araba ne fren yaparken kayıyor, ne viraj da kopuyor ... niye değiştireyim diyorum sonra... zaten CC+ ın CC den farkı asıl bu deniyor.. şu anda pahallı bir lastik ama yaptığı km ye vurunca belki o kadar da pahallı değil düşünüyorum ...
Sizde CC+ mi var CC mi ? Ve sizinki de XL mi ?
 
Son düzenleme:
Yeni lastik cazibesi hocam o :)

Bu arada hayırlı olsun.. aynı lastiği kullanıyorum ... şu anda 54k km yi geçtim ki performansına, ilk günki haline ne kadar yakın olduğunu görünce gerçekten etkileniyor insan .. diyorum ki "çıkartıp değiştireyim artık" sonra bakıyorum araba ne fren yaparken kayıyor, ne viraj da kopuyor ... niye değiştireyim diyorum sonra... zaten CC+ ın CC den farkı asıl bu deniyor.. şu anda pahallı bir lastik ama yaptığı km ye vurunca belki o kadar da pahallı değil düşünüyorum ...

CC+ (v2) lerin farkı o zaten hocam nice kilometrelere diyelim :)
 
Hadi oyle olsun..
Arkadaşlar haklı ...

Aslında bu geliştirme veya özellik, Michelin lerin kalıtsal problemi olan, yanaklardan balon yapma veya derin çukurlarda kolayca yarılma veya en azından yanakların özelliğini kısa zamanda yitirmesini ortandan kaldırabilir veya en azından azaltabilir diye düşüyorum...

Belkide kendimi avutuyorum :)
 
Bazen aracininza bindiginiz de size daha gurultulu gelio mu? Sanki lastik sesi daha fazla gibi ya da motor yol sesi iceri daha fazla gelio gibi ? Sanki araciniz o gun gununde deilmis de huy degistiyo ya da huysuzluk ediyo gibi.. Daha bi sert boyle sevimsiz davranio gibi.. Ne biliyim duymadiginiz trim sesleri gelio yani, vites gecisleri her zamanki yumusakliginda olmuyo gibi gibi... :/
Mesela bu sabah aracima bindim gidiste aynen boyleydi ama donuste normaldi her sey... :/ Tuhaf..