Ben 2015 den beri kullanıyorum oldukça memnunum, 1.6 manuel vites ve lpgli
brc lpg kiti var üzerinde yakıt olarak hiç ölçmedim bu güne kadar, hep 50 liralık gaz atanlardanım
o yüzden yakıtı hiç problem etmedim.Bir ara benzinde kullandım şehir içi hafif trafikte ortalama 7.3 litre yaktı dur kalk trafiğe girince hemen 8.5 9 a fırladı tabiki sonradan ama normaldir diğer atmosferiklerinde aynı yaktığını düşünüyorum.Lpg de kullanırken yol bilgisayarı 10.5 litre ortalama gösteriyordu.Kısacası yakıtı böyle işte.
Lpg düzgün takıldıysa hiç sorun çıkarmaz benim aracım 60bin km dir lpgli çok şükür şuana kadar hiçbir sıkıntı çıkarmadı subaplar.Fakat başka sıkıntılarıda yok değil, var tabiki bir takım problemler fakat çözülemeyecek yada aşırı maliyetli sorunlar değil.Bir kere yaptırıp bir daha sorun yaşayamacağınız türden problemler bunlar.
2015 den beri arabaya yaptığım masraflar şöyle oldu;
# Artık önceki sahipleri nasıl kullandıysa; 85 binde baskı balata bitti debriyaj bilyası dağıldı ayrıca.Debriyaj pedalı dipde basılı kalmıştı
600tl ye hallettik sanayide.
# Araçta çekiş düşüklüğü vardı biraz ve dizel gibi ses çıkarıyordu, eksantirik dişlilerinde problem oldu.İki eksantirik dişlisi değişti orjinal parçaları ile ve bir tanesi bin tl toplam 2 bin tl masrafı oldu.
# termostat açık kalıyordu termostat değişti komple. 300 lira
Başkada bir arızası olmadı aracın zaten öyle sürekli arıza çıkaran bir araç değil.Ayda yılda bir böyle denk geliyor işte birşeyler istiyor makina sonuçta eskiyor kullandıkça.Zaten atmosferik motor pek bir şeyi yok çok basit makina.
Evet araba hızlı bir araba değil ama çoğu hantal ve gitmiyor denilen aracın eksantirik dişlisinde bir problem olduğunu düşünüyorum, çünkü ben aracı yaptırdıktan sonra çekişi inanılmaz derecede arttı.
Şöyle söyliyeyim d100 avcılar istikametinde giderken virajlı bir rampa yol var bilirsiniz eskiden orada üçüncü vitese kadar düşmek zorunda kalırdım.Şimdi beşinci vitesde banamısın demeden çıkıyor makine.
Eğer ikinci el cruze alacaksanız ilk çalıştırmada gelen eksantirik dişlilerinin sesine dikkat edin, motor sıcak iken anlaşılmayabilir motor soğukken belli eder sesini dizel gibi gar gar ses yapar.Onun dışında ben kronik bir problem görmedim araçta.
Subap konusuna gelince ben opel odak da yaptırıyorum aracın tüm bakımlarını.Eksantirik dişlileri değişirken dedim eğer gerekiyorsa subaplara da bakalım onlar da değişsin dedim ama usta gerek olmadığını sağlam olduğunu söyledi ve bu araç 60 bin km dir gaz da gidiyor.
Sanayide özel bir servisten fiyat almıştım subap sorununu çelik subap takarak 1.500 liraya hallettiklerini söylediler.
Yani özetle bu aracı alacaksan iyi kontrol ettir motorunu ve kenarda üç beş kağıt birikmişin bulunsun.
Hiç sorun çıkarmayan araba dünyada yoktur herhalde, her arabanın bir derdi var işte.En azından bu aracın bu modelin cruzun dertleri öyle altından kalkılmayacak yada çözümü olmayan dertler değil.Üç beş bin harcarsın araba sıfır gibi olur zaten binersin devamlı.50 liralık gaz atar gezersin kafana takmadan yakıtı.Yani asgari ücretli çalışan bir işçi olarak beni zorlamıyorsa bu araç sizi hiç zorlamaz.
Parça konusuna da değineyim, aracın her türlü orjinal parçası şuan yetkili serviste var.Ancak malum yetkili servis pahalı.Mesela stop lambası lazım oldu bana, orjinal stop lambası yetkili serviste bin lira ancak ben gittim sanayiden birebir aynısını yan sanayi ürün olarak 280 liraya aldım.
Yan sanayi olarakta her türlü parçasını rahatlıkla bulabiliyorsun ucuza.Parçacıya gidiyorum diyorum şu parça lazım diyorum adam depoya bakıyor eğer yoksa hemen telefon açıyor yarım saat içinde kargoyla geliyor.Mesela sağ ön far aldım geçen gün 450 lira kargo parası dahil.
İleride ne olur bilinmez ama en az bir 10 15 yıl daha parça problemi olmaz diye düşünüyorum.O yüzden bence alınıp binilir.