DIY - Sprey Boya ile Kaporta Boyamak

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,345
Beğeni puanı
16,730
Puanları
5,320
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Giriş : Tamamen amatörcedir, sorumluluk kabul edilmez. Doğruluğu yanlışlığı tartışılır, ben böyle yaptım

Sorumluluğu üstümden attığıma göre başlayabilirim. %50 boyacıların verdiği fiyatlar, %25 heves %25 de en fazla ne olabilir ki cesareti ile kazadan sonra arabayı toplarken maliyeti bazı şekillerde düşürttüm, çamurluğu alıp boyatmadan taktırmak bunlardan biriydi. Biraz araştırma ile boya işine giriştim. Önce hızlandırılmış olarak çektiğim video sonrasında fotoğraflı açıklama..


Öncelikle benim çamurluğum kendinden astarlı olduğu için (siyah renkli astar zemin) boya öncesi astar atmama gerek yokmuş, tercihen atılabilir ben üşendim. Boyayı aldığım boyacının önerisiyle p600 zımpara ile bi tur ıslak şekilde geçtim, hafiften matlaştırdım zemini.

zımpara.jpg
Sonrasında ilk katı sanırım tozlama dedikleri yöntem ile uzaktan bi kat atıp katlar arasında 5-10dk civarı bekleyerek videoda görünenden bikaç kat daha fazla olacak şekilde attım. Atma şekli için internetteki videolardan faydalandım, köşelerin yönüne doğru ileri geri yaparak boyadım.

2 kat.jpeg
2. ya da 3. kattan sonraki durum

aa.jpg
Sondan bi önceki kat, köşeleri yakından göstermek istedim. Spreyi anlatılan şekilde kullanırsanız boyada birikme damlacık oluşturma gibi durumlar olmuyor. Burda boyacınızın hazırladığı boyanın seyreltilme durumu da önemli benim şansıma aldığım boyada herhangi bir problem olmadı

çamurluk içi.jpeg
Her katta aynı şekilde çamurluğun içini de boyadım, yere yatay zeminlerde boya daha rahat tutsa da yukarda bahsettiğim birikme-damlalaşma gibi sorunların olma ihtimali daha yüksek o yüzden daha ince ince katlar attım ben.

son.jpg
Atarken saymadım ama herhalde boya ölçerle denesek 500-600 mikrondan aşağı çıkmayacaktır. 400ml lik bir kutu bu çamurluk ve birkaç ufak tefek yere daha fazlasıyla yetti, kutu bitene kadar kat kat atmaya devam ettim tahmini 5-6 kat boyadan sonraki durum buydu.

mutlu son.jpg


Ufak tefek maskeleme hatalarım olmuş, sökebileceğim sinyali bantla kapamaya çalışmam, bulaşmaz diye düşündüğüm tampona boya sıçraması gibi çok da önemi olmayan şeyler var. Renk farkı tabi ki oldu ama beklediğimden daha az bi ton farkı var.

Ek olarak kayıt altına almadığım bazı çürük ve paslar vardı. Oraları da zımpara ile temizleyip üzerine çelik macun çekip tamamen kuruduktan sonra akrilik astar uygulayıp çamurluğa yaptığım işlem sırasıyla oralara da devam ettim. Anlatacaklarım bu kadar, dediğim gibi benim de pek bi bilgim yok bi cesaretle giriştim yine de yardımım dokunursa diye anlatmak istedim sorusu olan varsa da elimden geldiğince yardımcı olmak isterim

 

FocusMonster

Profesör
Beta Programı
Katılım
9 Ara 2018
Mesajlar
652
Beğeni puanı
759
Puanları
1,320
Konum
Bayağı güzel olmuş. Ton farkı çok belirgin değil. Çamurluğun astarlı olması ve düz zemine sahip olması iyi olmuş. Siyah renk bir araba görmüştüm spreyle boyanmıştı. Ama zımpara yapmamış olacak ki girintili çıkıntılı gözüküyordu. Öteden baksan bile kötü işçiliği çok belli oluyordu.
 

Kagan

Kağan Güleç
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
744
Beğeni puanı
1,047
Puanları
2,270
Yaş
19
Konum
Ankara
Marka
Nissan
Baya da olmuş ya, video başında hiç umudum yoktu :)
Ben de bi düşündüm şuan acaba kara jantları beyaza boyayıp kapaksız mı kullansam diye
 

Kursad

Asfalt Kurutucu
Katılım
7 Mar 2018
Mesajlar
53
Beğeni puanı
47
Puanları
720
Yaş
20
Konum
Antalya
Marka
Ford
Eline sağlık valla. Sen beğendikten sonra önemi yok. Bence baya iyi olmuş.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,345
Beğeni puanı
16,730
Puanları
5,320
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Yorumlar için teşekkürler :)

Baya da olmuş ya, video başında hiç umudum yoktu :)
Ben de bi düşündüm şuan acaba kara jantları beyaza boyayıp kapaksız mı kullansam diye
Kara jant için zımpara+astar gerekir muhtemelen astar önemli değil de zımpara cidden insanı yoran bir şey. Yaza ben de düşünüyorum jantlarda şansımı denemeyi
 

Kagan

Kağan Güleç
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
744
Beğeni puanı
1,047
Puanları
2,270
Yaş
19
Konum
Ankara
Marka
Nissan
Yorumlar için teşekkürler :)



Kara jant için zımpara+astar gerekir muhtemelen astar önemli değil de zımpara cidden insanı yoran bir şey. Yaza ben de düşünüyorum jantlarda şansımı denemeyi
O da doğru ya, pas vs de var üzerinde baya uğraştıracaktır
 

EOK

Emre Özcan Karademir
Profesör
Beta Programı
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
377
Beğeni puanı
598
Puanları
1,245
Yaş
19
Konum
İstanbul
Marka
Peugeot
Hocam çok güzel olmuş ellerine sağlık. Ben de 307'nin ön tamponunda sol altta ve sağ altta kaldırım çizikleri var. Bildiğim bir boyacı var. ondan boya koduna göre sprey yaptırıp, aynı işlemleri maskelemeyle tamponun dediğim yerlerine yapsam çok sırıtır mı? Şu anki görünüşü kötü gözüküyor bulabilirsem fotosunu koyarım. nasıl olur böyle?
IMG_20200307_230754.jpg
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,345
Beğeni puanı
16,730
Puanları
5,320
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Hocam çok güzel olmuş ellerine sağlık. Ben de 307'nin ön tamponunda sol altta ve sağ altta kaldırım çizikleri var. Bildiğim bir boyacı var. ondan boya koduna göre sprey yaptırıp, aynı işlemleri maskelemeyle tamponun dediğim yerlerine yapsam çok sırıtır mı? Şu anki görünüşü kötü gözüküyor bulabilirsem fotosunu koyarım. nasıl olur böyle?
Ekli dosyayı görüntüle 24390
Renk tutmama ihtimali çok yüksek, bir de lokal çalışmak bence daha zor. Ama boya sökmek tamponda çok zor değil boyacıya yaptırmak yerine bi deneyim olmazsa boyacıda yaptırırım dersen denenir
Skoda fabrikası sana boyatsın arabaları çok iyi olmuş
Boya işleriniz itina ile yapılır
Tazzikli su yada fırça yıkamasına nasıl tepki vericek baya merak ediyorum
Ben de çok merak ediyom ama ikisini de pek kullanmıyom :D
 

kazim4444

Kazım AYDIN
Profesör
Katılım
3 Şub 2017
Mesajlar
158
Beğeni puanı
215
Puanları
1,235
Yaş
20
Marka
Ford
Elinize sağlık güzel duruyor. Ben de transporter aracımızın normalde standart tamponları boyasız geliyor onları sprey boya ile boyamıştım zımpara atmadan öyle çok iyi bir şey çıkmamıştı ama standart halinden çok daha iyi durdu bu tür şeylerde cesaret alıp denemek lazım :D
 

Ekli dosyalar

THE TURK

Bahadır
Senkromeççi
Katılım
25 Ocak 2020
Mesajlar
23
Beğeni puanı
13
Puanları
70
Yaş
20
Konum
Erzurum
Nasıl olur acaba diyerek girdiğim bir başlıktı ama yapılan iş gayet başarılı elinize sağlık :)
 

msansertekin

Panpa
Destekçi
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
828
Beğeni puanı
2,637
Puanları
3,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Gayet başarılı. Boyandığını bilerek dikkatli bakınca çok ufak ton farkı var gibi ama sanayide kendine "usta" diyenler de bu kadar boyuyor zaten :) Gayet güzel olmuş, eline sağlık.
 

OzanDnz

Panpa
Katılım
15 Eki 2016
Mesajlar
1,322
Beğeni puanı
2,669
Puanları
3,770
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Gayet güzel görünüyor, zaten aracın yaşından dolayı orjinal gövde renginin farklılaşmış olması normal, haliyle çamurlukta da ton farkı doğal. Ancak çok iyi bir usta bu aradaki farkı deneme yanılma ve ton tutturma çalışmaları ile yapardı ancak yine de fark oluşurdu. biraz zaman geçtikten sonra ve aracın tamamına pasta cila yapılırsa ton farkı kapanır iyice. Emeğine sağlık.
 

Onemanband

Fatih
Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
939
Beğeni puanı
2,705
Puanları
3,520
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Valla gayet güzel olmuş. Sanayiye bıraksan zaten seninle aynı tecrübede (belki kapasite olarak çok daha geride) bir çırak boyayacaktı bu çamurluğu. En azından paran cebinde kalmış. Vaktim olsa arabamda elimin ulaşacağı her işi kendim yaparım.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,345
Beğeni puanı
16,730
Puanları
5,320
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Elinize sağlık güzel duruyor. Ben de transporter aracımızın normalde standart tamponları boyasız geliyor onları sprey boya ile boyamıştım zımpara atmadan öyle çok iyi bir şey çıkmamıştı ama standart halinden çok daha iyi durdu bu tür şeylerde cesaret alıp denemek lazım :D
Nasıl olur acaba diyerek girdiğim bir başlıktı ama yapılan iş gayet başarılı elinize sağlık :)
Gayet başarılı. Boyandığını bilerek dikkatli bakınca çok ufak ton farkı var gibi ama sanayide kendine "usta" diyenler de bu kadar boyuyor zaten :) Gayet güzel olmuş, eline sağlık.
Gayet güzel görünüyor, zaten aracın yaşından dolayı orjinal gövde renginin farklılaşmış olması normal, haliyle çamurlukta da ton farkı doğal. Ancak çok iyi bir usta bu aradaki farkı deneme yanılma ve ton tutturma çalışmaları ile yapardı ancak yine de fark oluşurdu. biraz zaman geçtikten sonra ve aracın tamamına pasta cila yapılırsa ton farkı kapanır iyice. Emeğine sağlık.
Valla gayet güzel olmuş. Sanayiye bıraksan zaten seninle aynı tecrübede (belki kapasite olarak çok daha geride) bir çırak boyayacaktı bu çamurluğu. En azından paran cebinde kalmış. Vaktim olsa arabamda elimin ulaşacağı her işi kendim yaparım.
Yorumlar için teşekkürler :) ben de pek iyi bir sonuç beklemeden en azından idare etsin ilerde boya sökücüyle söker boyacıya yaptırırız diyerek giriştim ama beklediğimden baya iyi oldu. Bakalım zamanla ne olacak kalkma falan olmazsa keyfimiz yerine gelir :D renk farkı da beklediğim bir şeydi ama yine o da tahminimden daha iyi oldu.

Ufak bi kenara aseton ile temizlik yaparken değdirdim boyayı sildi ama gözle görülür bir şey değil, en azından asetonun boyayı söktüğünü öğrendik :D Bi pasta cila istiyor sanırım görüntüde problem yok ama dokusu kaygan değil aracın geri kalanı kadar
 
Üst