Dizel motor gerçekten Uzun ömürlü mü?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
7,345
Marka
Hyundai
Merhaba
Türkiyede oldukca fazla sayıda satılan, Pejo Ford, citroen gibi bilimum Avrupa menşeli arabada kullanılan Duratech DLD-16 veya Psa adı DV6TED4 olan motorun 160 bin kmden sonraki hali.

2007 model motor 107 bin yol yapmış.. Şu slayta bakınca gördükleriniz için ne yorum yapardınız.
http://www.turbopower.com.uy/doc/falla-turbo-motores-dv6ted4.pdf

Aracın heryeri dizel kurumu bağlamış.
 
Son düzenleme:
Üretiminde bir sıkıntı yoksa doğru bakım ve kullanım teknikleriyle atmosferiklerden sonra, hatta onlara yakın bir ömür sunabilir dizel motorlar. Kurum, dizel motorun kaderidir. Benzinli motorlar bile kurum bağlayabilir ama yeni nesil benzinlerin içine koyulan kimyasallar bunu büyük oranda engelleyebiliyor. Zaten yapısal özellikleri ve çalışma prensibi gereği dizel motorlar da kurumlanmaya çok müsaittir. Dediğim gibi doğru kullanım teknikleri ve bakımla birlikte dizel motorda minimum düzeyde kurumlanma sağlayabilirsin. Kişisele indirgemek gerekirse senin kullanım tarzına hiç uymayan bir motor türüdür hocam. Hypermiling'i sevmez dizel motorlar.
 
Üretiminde bir sıkıntı yoksa doğru bakım ve kullanım teknikleriyle atmosferiklerden sonra, hatta onlara yakın bir ömür sunabilir dizel motorlar. Kurum, dizel motorun kaderidir. Benzinli motorlar bile kurum bağlayabilir ama yeni nesil benzinlerin içine koyulan kimyasallar bunu büyük oranda engelleyebiliyor. Zaten yapısal özellikleri ve çalışma prensibi gereği dizel motorlar da kurumlanmaya çok müsaittir. Dediğim gibi doğru kullanım teknikleri ve bakımla birlikte dizel motorda minimum düzeyde kurumlanma sağlayabilirsin. Kişisele indirgemek gerekirse senin kullanım tarzına hiç uymayan bir motor türüdür hocam. Hypermiling'i sevmez dizel motorlar.
Yalniz bu araba her 15 bin milde servise girmiş. Buna ragmen durumu bu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Arada bi DPF temizliği yapıyorsanız o yeterli olur ama motor katkıları var onlar daha etkili temizlik konusunda
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Yalniz bu araba her 15 bin milde servise girmiş. Buna ragmen durumu bu.
Servisin önemi yok. Servis dpf'yi falan söker eder temizlerse ancak durum değişir. Ama onu da sorun olmadığı müddetçe hiç bir servis yapmaz. Ancak araç arıza verecek yahut çalışmasında bir anormallik olacak ki servis kurumlara müdahale etsin ki o raddeye gelene kadar araç sahibi doğru kullanmamışsa geçmiş olsun. Belli noktadan sonra servisin bile yapacağı bir şey kalmaz. Kullanıcı bilinçli olacak ve ona göre aracını kullanacak.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca ve by
@Emresildir05
Sen o arabayla hypermiling yapma. yukardaki anlattığım motor senin arabanın motoru çünkü. sana tüyo verecem derken bu yazıları ulaştım :) Sen @Cenk ne derse onu yap :)

@İstanbulluu Bırak yaksın diyorsun yani. Şehir dışı sürekli 140 ve 140+ gidince + klima 6.5 dan aşağıya düşmedi. Şehir içi de 7.5-8 civarı geziyor sürekli.
@Cenk arabayı aldığımızda ilk yaptığım şey yüksek devir yarım saat kadar kullandım. Sonra muayenede de emisyon normal çıkınca çok üstüne düşmedim. Şimdilik sorun yok gibi de.
 
@Emresildir05
Sen o arabayla hypermiling yapma. yukardaki anlattığım motor senin arabanın motoru çünkü. sana tüyo verecem derken bu yazıları ulaştım :) Sen @Cenk ne derse onu yap :)
İstisna dizel motorları saymazsak uzun yolda hypermiling yaparsan 4 - 4,5 litreyi yakalarsın, arada hafif gazlamalı normal sürüş yaparsan da 5,5 - 6 litre yakarsın ki 6'nın üstünü artık km ilerlediği zamanlarda görürsün. Yani yapacağın tasarruf 100 km'de ortalama 1 ile 1,5 litre arasında olur hepsi bu. Zaten misal 400 km'lik uzun bir yolda 50-100 km boyunca hafif devirli kullanıp geriye kalan 300 km boyunca sakin sürersen ortalama yakıt doğru düzgün yükselmeyeceği gibi dpf'nin de ömrünü uzatmış olursun. Uzun yolda dizelde illa az yaksın diye motoru kasmaya, devirsiz kullanıp kondisyonunu düşürmeye gerek yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
@Cenk arabayı aldığımızda ilk yaptığım şey yüksek devir yarım saat kadar kullandım. Sonra muayenede de emisyon normal çıkınca çok üstüne düşmedim. Şimdilik sorun yok gibi de.
Dpf'de tıkanıklık olursa otomobil zaten kendini belli eder. Kışın havalar soğuduğunda zaten yavaş kullanmak zorunda kalacaksın. Kışın dizel motor zor ısınıyor, tam ısınmadan da gaza basılmaması, devirli kullanılmaması gerekiyor. Haliyle kışın dpf daha çok tıkanır. O sebeple kış hariç diğer mevsimlerde motoru normal kullan ki kış zamanında oluşan sakin gitme zorunluluğunu dengelemiş olursun.
 
İstisna dizel motorları saymazsak uzun yolda hypermiling yaparsan 4 - 4,5 litreyi yakalarsın, arada hafif gazlamalı normal sürüş yaparsan da 5,5 - 6 litre yakarsın ki 6'nın üstünü artık km ilerlediği zamanlarda görürsün. Yani yapacağın tasarruf 100 km'de ortalama 1 ile 1,5 litre arasında olur hepsi bu. Zaten misal 400 km'lik uzun bir yolda 50-100 km boyunca hafif devirli kullanıp geriye kalan 300 km boyunca sakin sürersen ortalama yakıt doğru düzgün yükselmeyeceği gibi dpf'nin de ömrünü uzatmış olursun. Uzun yolda dizelde illa az yaksın diye motoru kasmaya, devirsiz kullanıp kondisyonunu düşürmeye gerek yok.
Çok teşekkür ederim. Açıkçası dizel aldığıma biraz pişman oldum. Atmosferik megane'dan sonra bakımı pahalı, daha çok dikkat istiyor yani titiz kullanım. Ve tabiki atmosferik keyfi de yok arabada. Yani hesaplayınca ben bu araçtan kar etmiyorum.
Zaten eski bir araç yakında değiştirmeyi düşünüyorum ama şu kurlar, piyasadaki durgunluk korkutuyor.
Yeni araç alınca da illaki masrafı oluyor.
Bir de bakımı ne sıklıkta yapmalıyız ?
10.000 km mi 15.000 km mi ? Veya bir yıl dolunca mı ?
 
Dpf'de tıkanıklık olursa otomobil zaten kendini belli eder. Kışın havalar soğuduğunda zaten yavaş kullanmak zorunda kalacaksın. Kışın dizel motor zor ısınıyor, tam ısınmadan da gaza basılmaması, devirli kullanılmaması gerekiyor. Haliyle kışın dpf daha çok tıkanır. O sebeple kış hariç diğer mevsimlerde motoru normal kullan ki kış zamanında oluşan sakin gitme zorunluluğunu dengelemiş olursun.
Bunlar benim için çok önemli çok tesekkur ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bu zaten bilinen bir şey, dizel sıkıştırılarak kullanılır. Kurum bağlaması falanlar filanlar, zaten sıkıştırınca da çok yakmıyor. Motorun yavaş yavaş ölmesi olarak da bilinir yani. Hatta yine etiketleyecem ama @Ozgur Gunes sıkıştırarak kullanır hep, ceed varken bayağı yürürdü diye hatırlıyorum. O da kullanıcı gözünden söyler, gerçi @Cenk abi de söylenebilecek her şeyi söylemiş.
İşin özü dizel sıkıştırılarak kullanılır.
 
Bu zaten bilinen bir şey, dizel sıkıştırılarak kullanılır. Kurum bağlaması falanlar filanlar, zaten sıkıştırınca da çok yakmıyor. Motorun yavaş yavaş ölmesi olarak da bilinir yani. Hatta yine etiketleyecem ama @Ozgur Gunes sıkıştırarak kullanır hep, ceed varken bayağı yürürdü diye hatırlıyorum. O da kullanıcı gözünden söyler, gerçi @Cenk abi de söylenebilecek her şeyi söylemiş.
İşin özü dizel sıkıştırılarak kullanılır.

4 vites 44 yaparken ort 1.5 yakması çok zevkli ama
 
Çok teşekkür ederim. Açıkçası dizel aldığıma biraz pişman oldum. Atmosferik megane'dan sonra bakımı pahalı, daha çok dikkat istiyor yani titiz kullanım. Ve tabiki atmosferik keyfi de yok arabada. Yani hesaplayınca ben bu araçtan kar etmiyorum.
Zaten eski bir araç yakında değiştirmeyi düşünüyorum ama şu kurlar, piyasadaki durgunluk korkutuyor.
Yeni araç alınca da illaki masrafı oluyor.
Bir de bakımı ne sıklıkta yapmalıyız ?
10.000 km mi 15.000 km mi ? Veya bir yıl dolunca mı ?
Araba neydi bilmiyorum. Ama genelde markalar 15 bin km veya dolduramadıysan 1 yıl olarak bakım aralığı belirliyor. Ama ben genelde 2 bin km falan erken yaptırıyorum bakımları. Kurumu çok olan bir bölgede yaşadığım için 2-3 bin km erken bakım her zaman daha iyidir.

Dizel araç sürekli hızlı gitmeyi sevenlere ve tüketim kasmayı sevmeyenlere göredir. Çoğu benzinli araç zaten sakin kullanırken dizele yakın tüketim değeri sunuyor. Sakin gittikten sonra dizelin bir anlamı kalmaz. Böyle kullanmayı sevenler az yahut ortalama yakan bir benzinli araç seçmeli. Aksi halde dediğin gibi kullanımı titizlik istiyor, bakımları pahalıya geliyor v.s uğraştırır.

Temiz, bilindik istasyonlardan düzenli olarak yakıt almaya çalış. Bir shell bir opet bir bp v.s şeklinde yakıt almamaya çalış. Motor sıcaklığı ideal seviyeye gelmeden gaza yüklenme. Soğuk havalarda çalıştırınca aracı 30 sn - 1 dk arası rölantide bekle öyle hareket et. Tabii bu sırada rölantide gaza falan basmamak gerek. Performanslı sürüşlerden sonra yine aracı stop etmeden evvel 30 sn civarı bekle ki turbo kendine gelsin. Bakımlarını her ihtimale karşı 1-2 bin km civarı erken yaptır. Düşük devirde motoru boğarak / titreterek kullanma. Sürekli devirli kullanmak zorunda değilsin ama arada bir düzenli olarak 3500 - 4000 devir civarı vites atarak performanslı kullanım yapmak iyidir. Son çeyreğin altına yakıtı düşürmemeye çalış çünkü mazot pompası arızalanabilir, bunun haricinde deponun dibine biriken tortular yakıt sistemi içine giderek tıkanmaya sebep olabilir.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Bunlara uyduğun müddetçe istisnai durumlar haricinde bir sıkıntı çıkmayacaktır diye düşünüyorum.
 
Yağ kanallarındaki kurumlara sebep olan şeyler;
Bakım süresini geciktirme

Periyodik bakım ürünlerinin ömrünü tamamlaması ve görevlerini daha fazla yerine getirememesi
Kalitesiz yağ kullanımı veya geciktirilmesi
Yağın yeterli film dayanımına sahip olmaması sonucu metal partikül oluşumu, bünyesinde bulunan bazların ve deterjanların yetersiz olması sebebiyle yanma sonucu yağa karışan asidik kimyasalları nötrleyemeyişi ve yüzeylerde oluşan kirleri içerisine hapsedememesi ve karbon atıkları oluşumu
Kalitesiz hava filtresi kullanımı veya değişim gecikmesi;
Motora emilen dolgunun iyi filtre edilememesi sonucu toz, duman gibi küçük partiküllerin yanma odasından yağa karışması. Hatta bunu yaparken silindir duvarlarına ve segmanlara zarar vermesi
Kalitesiz yağ filtresi kullanımı veya geciktirilmesi
Yağın içine karışan partiküllerin iyi filtreleme yapılmaması sebebiyle yağ kanallarında kir oluşumuna ve hatta mekanik parçalara zarar vermesine bile sebep olabilir.
Kalitesiz yakıt kullanımı
Yakıtın kimyasal bileşeni motor temizliğini doğrudan etkiler. Motorinin yapısı gereği yanma sonucu yağda oluşturduğu etki benzine göre farklıdır. Hem yakıt sistemine hem de yağlama sistemine hem de egzoz sistemine etki eder.

Ayrıca yağ kontrolü için yağ çubuğunu çektiğinizde mümkünse çubuğu silmek için tozlu bez, pamuksu temizlik ürünleri, çabuk yırtılabilen peçeteler kullanmayın. Yağ çubuğuna takılan, üzerinde partikül bırakan bu malzemeler doğrudan çubuğu sokunca kartere dolayısıyla motor yağına karışmaktadır.

Ben dizel araba kullanıcısıyım arabam ilk alındığından beri yaklaşık 110.000 km boyunca EGR ile kullanıldı. Emme manifoldunu ve egr valfini söküp komple elimle temizledim. Boğaz kelebeği neredeyse hava geçmeyecek durumda kurum bağlamıştı. Egr valfinin emmeye bağlandığı nokta da aynı şekilde. Sadece kelebek temizliği için yarım şişe tiner 2 kutu temizlik spreyi ve 1 rulo kağıt havlu kullandım. Emme manifoldunu komple tinere yatırıp fırçayla yıkadım. Yaklaşık son 15.000 kmdir egr iptal şekilde kullanıyorum yakın bir zamanda emme hattını söküp kontrol ettim ve kuruma dair hiçbir şey yok. Tabi bunu kimseye tavsiye etmiyorum, yakın zamanda egr valfimi aktif edeceğim. Herkese önerim 100.000 kmde bir temizleyin fakat iptal etmeyin
 
Araba neydi bilmiyorum. Ama genelde markalar 15 bin km veya dolduramadıysan 1 yıl olarak bakım aralığı belirliyor. Ama ben genelde 2 bin km falan erken yaptırıyorum bakımları. Kurumu çok olan bir bölgede yaşadığım için 2-3 bin km erken bakım her zaman daha iyidir.

Dizel araç sürekli hızlı gitmeyi sevenlere ve tüketim kasmayı sevmeyenlere göredir. Çoğu benzinli araç zaten sakin kullanırken dizele yakın tüketim değeri sunuyor. Sakin gittikten sonra dizelin bir anlamı kalmaz. Böyle kullanmayı sevenler az yahut ortalama yakan bir benzinli araç seçmeli. Aksi halde dediğin gibi kullanımı titizlik istiyor, bakımları pahalıya geliyor v.s uğraştırır.

Temiz, bilindik istasyonlardan düzenli olarak yakıt almaya çalış. Bir shell bir opet bir bp v.s şeklinde yakıt almamaya çalış. Motor sıcaklığı ideal seviyeye gelmeden gaza yüklenme. Soğuk havalarda çalıştırınca aracı 30 sn - 1 dk arası rölantide bekle öyle hareket et. Tabii bu sırada rölantide gaza falan basmamak gerek. Performanslı sürüşlerden sonra yine aracı stop etmeden evvel 30 sn civarı bekle ki turbo kendine gelsin. Bakımlarını her ihtimale karşı 1-2 bin km civarı erken yaptır. Düşük devirde motoru boğarak / titreterek kullanma. Sürekli devirli kullanmak zorunda değilsin ama arada bir düzenli olarak 3500 - 4000 devir civarı vites atarak performanslı kullanım yapmak iyidir. Son çeyreğin altına yakıtı düşürmemeye çalış çünkü mazot pompası arızalanabilir, bunun haricinde deponun dibine biriken tortular yakıt sistemi içine giderek tıkanmaya sebep olabilir.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Bunlara uyduğun müddetçe istisnai durumlar haricinde bir sıkıntı çıkmayacaktır diye düşünüyorum.

Özellikle bu turbo yağlanmasına çok dikkat ediyorum.
Yakıtı sabit istasyon ve sabit pompadan alıyorum (istisnai durumlar haricinde) ama yakıtı ışık yanana kadar almıyordum bundan sonra çeyreğin altına düşmeyeceğim.
Yağ kanallarındaki kurumlara sebep olan şeyler;
Bakım süresini geciktirme

Periyodik bakım ürünlerinin ömrünü tamamlaması ve görevlerini daha fazla yerine getirememesi
Kalitesiz yağ kullanımı veya geciktirilmesi
Yağın yeterli film dayanımına sahip olmaması sonucu metal partikül oluşumu, bünyesinde bulunan bazların ve deterjanların yetersiz olması sebebiyle yanma sonucu yağa karışan asidik kimyasalları nötrleyemeyişi ve yüzeylerde oluşan kirleri içerisine hapsedememesi ve karbon atıkları oluşumu
Kalitesiz hava filtresi kullanımı veya değişim gecikmesi;
Motora emilen dolgunun iyi filtre edilememesi sonucu toz, duman gibi küçük partiküllerin yanma odasından yağa karışması. Hatta bunu yaparken silindir duvarlarına ve segmanlara zarar vermesi
Kalitesiz yağ filtresi kullanımı veya geciktirilmesi
Yağın içine karışan partiküllerin iyi filtreleme yapılmaması sebebiyle yağ kanallarında kir oluşumuna ve hatta mekanik parçalara zarar vermesine bile sebep olabilir.
Kalitesiz yakıt kullanımı
Yakıtın kimyasal bileşeni motor temizliğini doğrudan etkiler. Motorinin yapısı gereği yanma sonucu yağda oluşturduğu etki benzine göre farklıdır. Hem yakıt sistemine hem de yağlama sistemine hem de egzoz sistemine etki eder.

Ayrıca yağ kontrolü için yağ çubuğunu çektiğinizde mümkünse çubuğu silmek için tozlu bez, pamuksu temizlik ürünleri, çabuk yırtılabilen peçeteler kullanmayın. Yağ çubuğuna takılan, üzerinde partikül bırakan bu malzemeler doğrudan çubuğu sokunca kartere dolayısıyla motor yağına karışmaktadır.

Ben dizel araba kullanıcısıyım arabam ilk alındığından beri yaklaşık 110.000 km boyunca EGR ile kullanıldı. Emme manifoldunu ve egr valfini söküp komple elimle temizledim. Boğaz kelebeği neredeyse hava geçmeyecek durumda kurum bağlamıştı. Egr valfinin emmeye bağlandığı nokta da aynı şekilde. Sadece kelebek temizliği için yarım şişe tiner 2 kutu temizlik spreyi ve 1 rulo kağıt havlu kullandım. Emme manifoldunu komple tinere yatırıp fırçayla yıkadım. Yaklaşık son 15.000 kmdir egr iptal şekilde kullanıyorum yakın bir zamanda emme hattını söküp kontrol ettim ve kuruma dair hiçbir şey yok. Tabi bunu kimseye tavsiye etmiyorum, yakın zamanda egr valfimi aktif edeceğim. Herkese önerim 100.000 kmde bir temizleyin fakat iptal etmeyin
Periyodik bakımı asla geciktirmiyorum çünkü biliyor ki önemli. Yağ olarakta motul kullanıyorum.

Bu kıymetli bilgiler için teşekkürler.



Ayrıca bir kaç sorum olacak,

1- Enjektörlerin ekstra bir bakımı var mı ?
2- Araç 117.000 km ye geldi. Ustaya ayrıca diyeyim mi egr, gaz kelebeği temizlensin diye ?
3- Yağ ve Yakıta katılan kimyasallar işe yarıyor mu ? Yani kurumları temizlemeye yarar mı ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Cenk
Özellikle bu turbo yağlanmasına çok dikkat ediyorum.
Yakıtı sabit istasyon ve sabit pompadan alıyorum (istisnai durumlar haricinde) ama yakıtı ışık yanana kadar almıyordum bundan sonra çeyreğin altına düşmeyeceğim.

Periyodik bakımı asla geciktirmiyorum çünkü biliyor ki önemli. Yağ olarakta motul kullanıyorum.

Bu kıymetli bilgiler için teşekkürler.



Ayrıca bir kaç sorum olacak,

1- Enjektörlerin ekstra bir bakımı var mı ?
2- Araç 117.000 km ye geldi. Ustaya ayrıca diyeyim mi egr, gaz kelebeği temizlensin diye ?
3- Yağ ve Yakıta katılan kimyasallar işe yarıyor mu ? Yani kurumları temizlemeye yarar mı ?
Enjektörlere fantezi olarak bakım yaptırabilirsiniz ama gereksiz olur. Boğaz kelebeği ve egr temizliğinin elle yapılmasını öneriyorum.
Yağ katkıları motora zarar vermekten başka işe yaramıyor. Yakıt katkılarından ben kullandım performans artışı ve yakıt tasarrufu elde ettim fakat bu durum üçüncü depoya kadar sürdü. Bence gereksiz. Bakımları zamanında yapılsın temizliği elle yapılsın, katkı sprey bunlar etkisiz benim gözümde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Hazır sorayım carbon cleaning diye bir olay var o ne oluyor tam olarak yapılması önerilir mi
50 bin km'de bir dizel araçlarda öneriliyor. Yalnız 100 bin km'ye kadar hiç yaptırılmadıysa ondan sonra yaptırılması bir yarar sağlamaz çünkü motor içindeki tüm kurumlar yağ ile birleşip katman haline gelmiş ve artık yapışmıştır. Temizlemeye yetmez. Üstelik yine 100 bin km'ye kadar hiç yaptırılmadıysa ondan sonra yaptırılması önerilmez çünkü motorda minimal yağ kaçaklarını önleyen yararlı kurumlar vardır. Bu kurumların da yok edilmesine sebebiyet verebiliyor. Kısacası 50 bin km'de bir motor içinde biriken kurumların yok edilmesi için güzel bir yöntem carbon clean. Genelde makineye bağlayıp yaparlar ama depo tam dolu ise deponun içine bir kutu carbon clean katkısı dökülür. Ben focus'a yaptırdım. Aracımda zaten bariz bir sorun yoktu ama yaptırdıktan sonra motorun ferahladığını, biraz daha az yaktığını gözlemledim.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...