Dizel motor gerçekten Uzun ömürlü mü?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Farkettiğim ve kullanıcı yorumlarından da anladığım kadarıyla bu motor tasarruftan ziyade sağlamlık üzerine tasarlanmış. Ciddi sağlamlar, yakıtı da fena değil yine ama 1.3 dizelden daha az değerler beklerdim.
Taksicilerin en sevdiği dizeller bunlar ankarada

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Bence şehiriçi için ya tüplü yada dizel ki tüplüyü aradan çıkartalım ki olay karışmasın. Tam tersine uzun yolda eğer cruise kullanılacaksa turbo benzin derim. Biraz daha kullanımla değişen bir durum şehiriçi ama turbo benzinliler ağır trafikte tüketimi yükseltebiliyor.

Sen de bu kadar sakin kullanmayla bir gün yiyeceksin o arabanın başını. Bir kere devir çevirsene bi, böyle 5 bin falan, araba unutacak yakında devir çevirebildiğini, dizel sanacak kendini.

Genc şimdi arabam 100 beygir olsa, gerek yok diyip yuksek devir cevirmezsin. Anlarim.
Benim motor 3 silindir 70hp. Dynoda 51 hp. Ben zaten dik yokuşlari deviri devirli cikiyorum. Hatta senin düşündüğünden cok daha fazla.

 
Son düzenleme:
Farkettiğim ve kullanıcı yorumlarından da anladığım kadarıyla bu motor tasarruftan ziyade sağlamlık üzerine tasarlanmış. Ciddi sağlamlar, yakıtı da fena değil yine ama 1.3 dizelden daha az değerler beklerdim.
140 150 max otoban kullanımı 5 5.1 görünüyor. Şehiriçi o kadar ekonomik değiller bana göre kısa mesafede ama sağlamlık konusunda doğru. Çok şükür bize 2 yıldır periyodik bakım hariç bir şey çıkarmadı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Takside kullanılan 1.3 cdti motorlar bakılırsa 800-900bin kmleri kapak açılmadan görüyorlar.
 
Dün bu yazıları okuduktan sonra gaza geldim ankara dönüş yolunda hiç yapmam 5 dakika 160 la gittim soranlarada kurum söküyorum dedim pejo 301 1.6 hdi ile.
tekrar edicek olursam evin diğer arabası polo 1.0 tsi şehir içi klima açık 8.5-9 yakıyor dizel olsa maksimum 6 yakardı.ama şehir dışı 90la giderken 3.4 leri gördüğüm bile oldu .İstanbul trafiğinde tsi intihardır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Dün bu yazıları okuduktan sonra gaza geldim ankara dönüş yolunda hiç yapmam 5 dakika 160 la gittim soranlarada kurum söküyorum dedim pejo 301 1.6 hdi ile.
tekrar edicek olursam evin diper arabası polo 1.0 tsi şehir içi klima açık 8.5-9 yakıyor dizel olsa maksimum 6 yakardı.ama şehir dışı 90la giderken 3.4 leri gördüğüm bile oldu .İstanbul trafiğinde tsi intihardır.
1.0 tsi Ibiza var ailede, Ankara şehir içinde 5.5, şehirler arası 120 civarı 6 yakıyor. Demem o ki, 1.0 TSI + DSG tam bir şehir içi makinesi.
 
1.0 tsi Ibiza var ailede, Ankara şehir içinde 5.5, şehirler arası 120 civarı 6 yakıyor. Demem o ki, 1.0 TSI + DSG tam bir şehir içi makinesi.
1.0 tsi ibiza var abimde bursada 4.4 ile şehir içi geziyor trafikte işe gidip geliyor istanbula geldim 8.5 oldu diye servise gidiyor ben kaçtım kurtuldum istanbul farklı bir yer.bendeki 1.0 tsi polo malatyada şehir içi 5.2 yakıyor.
 
1.0 tsi Ibiza var ailede, Ankara şehir içinde 5.5, şehirler arası 120 civarı 6 yakıyor. Demem o ki, 1.0 TSI + DSG tam bir şehir içi makinesi.
Ki yanlış hatırlamıyorsam carviser 8.8 -9 civarı.otopark.com testinde 8.5 yaktırmıştıki ikiside serin havalarda klimaya ihtiyaç duymadan bu testleri yapmıştı(polo 1.0tsi için diyorum).keza doğan kabak şehir için 9 a yakın binersiniz dedi.bu arada şehir içini tanımlıyım 3 sene boyunca evden işe 3 km yi 30 dakikada gittim.Haftada 5 gün yürürdüm bir gün araba çalışsın diye arabayla giderdim ama öyle bir trafik başka hiçbir şehirde yok zaten.
 
Araç kendi kendine hiç rejenerasyon yapmaya çalışmadıysa, yani stop ettikten sonra sanki hararet yükselmiş de düşürmeye çalışıyormuş gibi yüksek devirde fan çalıştırmadıysa muhtemelen kurumlanma adına fazla bir sorun yoktur. Çünkü kurumlanma oluşmuşsa ve kullanıcı sürüş tarzıyla bunu gidermediyse otomobil algılayıp söylediğim işlemi yapmaya başlıyor. Yani kendi kendine kurumları yok etmeye çalışıyor. Benim araç 65 bin km'de ve bunu 2 defa yaptı sadece. Onda da kış ayıydı ve hiç uzun yol yapamadım. Sürekli düşük devir kullandım ve normaldi yani. Araç baktım kendi kendine temizlemeye çalışıyor uzun yola çıktım. Biraz yüksek devir gittim ve bir daha yapmadı.
Ben şöyle söyleyeyim. Aslında baya bir rejenerasyon yapıyor, fakat araç yavaşlamadan fanı açmıyor :) Hatta şöyle söyleyeyim. Muhtemelen her 1000 km'de bir mutlaka yapar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ben şöyle söyleyeyim. Aslında baya bir rejenerasyon yapıyor, fakat araç yavaşlamadan fanı açmıyor :) Hatta şöyle söyleyeyim. Muhtemelen her 1000 km'de bir mutlaka yapar.
Ben genelde motoru stop edip araçtan indikten sonra bu sesi duyduğum için yürür halde yapıp yapmadığını bilemiyorum hocam. Belki araç seyir halindeyken rejenerasyon sırasında motorun çalışmasında bir gariplik yahut farklılık gibi bir etkisi oluyorsa oradan anlayabilirim diyeceğim ama öyle bir şeye de hiç şahit olmadım. Ama yürür haldeyken de yapıyor diyorsanız doğrudur. O konuda yapmaz diye iddia edemem :)
 
Dizel motorun ömrünü kullanım tarzı çok etkiliyor. Düşük devirde gaza fazla basılması, kötü yakıt kullanılması, yağın geç değiştirilmesi motorun ömrünü yüksek performanslı kullanımdan çok daha fazla yıpratıyor. Yani bakımları düzgün yapılmış, maksimum tork aralığında kullanılmış bir dizel motorun ömrü yine iyi kullanılmış atmosferik bir motora çok yakındır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...