Dizel motor gerçekten Uzun ömürlü mü?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
50 bin km'de bir dizel araçlarda öneriliyor. Yalnız 100 bin km'ye kadar hiç yaptırılmadıysa ondan sonra yaptırılması bir yarar sağlamaz çünkü motor içindeki tüm kurumlar yağ ile birleşip katman haline gelmiş ve artık yapışmıştır. Temizlemeye yetmez. Üstelik yine 100 bin km'ye kadar hiç yaptırılmadıysa ondan sonra yaptırılması önerilmez çünkü motorda minimal yağ kaçaklarını önleyen yararlı kurumlar vardır. Bu kurumların da yok edilmesine sebebiyet verebiliyor. Kısacası 50 bin km'de bir motor içinde biriken kurumların yok edilmesi için güzel bir yöntem carbon clean. Genelde makineye bağlayıp yaparlar ama depo tam dolu ise deponun içine bir kutu carbon clean katkısı dökülür. Ben focus'a yaptırdım. Aracımda zaten bariz bir sorun yoktu ama yaptırdıktan sonra motorun ferahladığını, biraz daha az yaktığını gözlemledim.
Araba 87k ya geldi. Eğer satılmazsa acaba yaptırsak mı diye düşündüm de kararsızım
 
Araba 87k ya geldi. Eğer satılmazsa acaba yaptırsak mı diye düşündüm de kararsızım
Ben 60 bin bakımında yaptırmıştım. 87k çok yüksek bir rakam değil. Yaptırılabilir. Ama motorda kurum anlamında zaten bir sıkıntı yoksa bariz hissedilir bir fark gözlemlemezsin.
 
Ben 60 bin bakımında yaptırmıştım. 87k çok yüksek bir rakam değil. Yaptırılabilir. Ama motorda kurum anlamında zaten bir sıkıntı yoksa bariz hissedilir bir fark gözlemlemezsin.

Abi her yıl bakımı düzenli şekilde yapıldı. Sadece bu sene araba bi 4-5 ay yattı o yüzden daha yaptırmadık o da bakıma 4500 km filan gösteriyor diye. Kurum konusunda düşük devirde tuttuğum da oldu 5000 devire kadar amaçsızca çevirdiğim de artık nasıldır bilmiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
50 bin km'de bir dizel araçlarda öneriliyor. Yalnız 100 bin km'ye kadar hiç yaptırılmadıysa ondan sonra yaptırılması bir yarar sağlamaz çünkü motor içindeki tüm kurumlar yağ ile birleşip katman haline gelmiş ve artık yapışmıştır. Temizlemeye yetmez. Üstelik yine 100 bin km'ye kadar hiç yaptırılmadıysa ondan sonra yaptırılması önerilmez çünkü motorda minimal yağ kaçaklarını önleyen yararlı kurumlar vardır. Bu kurumların da yok edilmesine sebebiyet verebiliyor. Kısacası 50 bin km'de bir motor içinde biriken kurumların yok edilmesi için güzel bir yöntem carbon clean. Genelde makineye bağlayıp yaparlar ama depo tam dolu ise deponun içine bir kutu carbon clean katkısı dökülür. Ben focus'a yaptırdım. Aracımda zaten bariz bir sorun yoktu ama yaptırdıktan sonra motorun ferahladığını, biraz daha az yaktığını gözlemledim.

Daha yeni aldık aracı yani ilk 50k da yaptırıldı mı bilemiyorum işte, yaptırmak risk yaptırmamak ayrı dert şuan ???
 
Bu dizel ne pis bişeymiş. Derdi bitmiyor.
Otomobiller 1945 yilindan 1990 yillarina kadar neredeyse hep karburator ve mpi olarak uretildi. Sonra ne olduysa 90 dan sonra direk enjeksiyon, turbo birde dizel furyasi cikti. Kapitalistlerin para tuzağı.
Bence benzinli az beygirli atmosferiklere devam edilmeli. Eskinin mirasi ne guzel teknoloji..
 
Abi her yıl bakımı düzenli şekilde yapıldı. Sadece bu sene araba bi 4-5 ay yattı o yüzden daha yaptırmadık o da bakıma 4500 km filan gösteriyor diye. Kurum konusunda düşük devirde tuttuğum da oldu 5000 devire kadar amaçsızca çevirdiğim de artık nasıldır bilmiyorum.
Araç kendi kendine hiç rejenerasyon yapmaya çalışmadıysa, yani stop ettikten sonra sanki hararet yükselmiş de düşürmeye çalışıyormuş gibi yüksek devirde fan çalıştırmadıysa muhtemelen kurumlanma adına fazla bir sorun yoktur. Çünkü kurumlanma oluşmuşsa ve kullanıcı sürüş tarzıyla bunu gidermediyse otomobil algılayıp söylediğim işlemi yapmaya başlıyor. Yani kendi kendine kurumları yok etmeye çalışıyor. Benim araç 65 bin km'de ve bunu 2 defa yaptı sadece. Onda da kış ayıydı ve hiç uzun yol yapamadım. Sürekli düşük devir kullandım ve normaldi yani. Araç baktım kendi kendine temizlemeye çalışıyor uzun yola çıktım. Biraz yüksek devir gittim ve bir daha yapmadı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Bu dizel ne pis bişeymiş. Derdi bitmiyor.
Otomobiller 1945 yilindan 1990 yillarina kadar neredeyse hep karburator ve mpi olarak uretildi. Sonra ne olduysa 90 dan sonra direk enjeksiyon, turbo birde dizel furyasi cikti. Kapitalistlerin para tuzağı.
Bence benzinli az beygirli atmosferiklere devam edilmeli. Eskinin mirasi ne guzel teknoloji..
1600 kiloluk arabayı hangi 1.6 mpi şuank 100 km de 6 litre yakıtla çekecek
 
Daha yeni aldık aracı yani ilk 50k da yaptırıldı mı bilemiyorum işte, yaptırmak risk yaptırmamak ayrı dert şuan ???
117 bin km'deydi sanırım yanlış hatırlamıyorsam. Bu saatten sonra artık yaptırsan da bir işe yaramaz kardeşim. Önceki kullanıcının yaptırdığını da pek sanmam çünkü yetkili servislerin bile çoğu sana gelip bunu önermez. Sen gidip dersin ve yaparlar. Rutin bakımda carbon clean uygulaması zaten yoktur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Araç kendi kendine hiç rejenerasyon yapmaya çalışmadıysa, yani stop ettikten sonra sanki hararet yükselmiş de düşürmeye çalışıyormuş gibi yüksek devirde fan çalıştırmadıysa muhtemelen kurumlanma adına fazla bir sorun yoktur. Çünkü kurumlanma oluşmuşsa ve kullanıcı sürüş tarzıyla bunu gidermediyse otomobil algılayıp söylediğim işlemi yapmaya başlıyor. Yani kendi kendine kurumları yok etmeye çalışıyor. Benim araç 65 bin km'de ve bunu 2 defa yaptı sadece. Onda da kış ayıydı ve hiç uzun yol yapamadım. Sürekli düşük devir kullandım ve normaldi yani. Araç baktım kendi kendine temizlemeye çalışıyor uzun yola çıktım. Biraz yüksek devir gittim ve bir daha yapmadı.

Citroen şovunu yapmış kocaman ekrana hararet göstergesi koymamış :D

DSC_0797.JPG
 
  • Beğeni
Tepkiler: tartal
Citroen şovunu yapmış kocaman ekrana hararet göstergesi koymamış :D

DSC_0797.JPG
Maalesef :) Benim c4'de de yoktu. Motorun ideal çalışma sıcaklığına gelip gelmediğini anlamakta zorlanıyordum olmadığı için. Kaloriferden sıcak hava üflemeye başlayınca işte bir ip ucu oluyordu ama onda bile ideal seviyeye henüz daha gelmiş oluyordu motor sıcaklığı.
 
1600 kiloluk arabayı hangi 1.6 mpi şuank 100 km de 6 litre yakıtla çekecek

Takican 7 8 vitesi 90 beygirlik mpi motora yurutemeyecegi kasa kalmaz.
Almanlar 65 tonluk tanki 600 beygirlik motorla yurutuyordu. 8 ileri şanzimani vardi. 1.6 tonluk arabaya 7 ileri dsg yeter. 90 hp + dsg
 
Son düzenleme:
117 bin km'deydi sanırım yanlış hatırlamıyorsam. Bu saatten sonra artık yaptırsan da bir işe yaramaz kardeşim. Önceki kullanıcının yaptırdığını da pek sanmam çünkü yetkili servislerin bile çoğu sana gelip bunu önermez. Sen gidip dersin ve yaparlar. Rutin bakımda carbon clean uygulaması zaten yoktur.

O zaman ara ara devirli kullanarak devam edeceğiz.
Neyse ben bir dahakine turbo benzinli alayim düşük km'li.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bu dizel ne pis bişeymiş. Derdi bitmiyor.
Otomobiller 1945 yilindan 1990 yillarina kadar neredeyse hep karburator ve mpi olarak uretildi. Sonra ne olduysa 90 dan sonra direk enjeksiyon, turbo birde dizel furyasi cikti. Kapitalistlerin para tuzağı.
Bence benzinli az beygirli atmosferiklere devam edilmeli. Eskinin mirasi ne guzel teknoloji..
Avrupa'da yaşıyor olsak bu söylediklerimizin hiç birini yapmaya gerek bile yok hocam. Atmosferiğe kırbaç vurur gibi nasıl biniliyorsa dizele de binilirdi ve sorun da çıkarmazdı. 100 bine gelmeden de aracı değiştirirdin zaten. Türkiye'de öyle değil ki.. Fiyatlardan dolayı istiyorsun ki bir otomobil 200-300 bin km götürsün. Günümüz araçlarında bu çok yüksek bir rakam. Haliyle bu rakama sağlıklı şekilde erişmek için bu ayrıntılara dikkat etmek gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Takican 7 8 vitesi 90 beygirlik mpi motora yurutemeyecegi kasa kalmaz.
Almanlar 65 tonluk tanki 600 beygirlik motorla yurutuyordu. 8 ileri şanzimani vardi. 1.6 tonluk arabaya 7 ileri dsg yeter. 90 hp + dsg

Bunu yaparken 10 litre nin altında yakacağını mı düşünüyorsun. Aynı arabanın 1.6 vti yı var biliyorum.

Maalesef :) Benim c4'de de yoktu. Motorun ideal çalışma sıcaklığına gelip gelmediğini anlamakta zorlanıyordum olmadığı için. Kaloriferden sıcak hava üflemeye başlayınca işte bir ip ucu oluyordu ama onda bile ideal seviyeye henüz daha gelmiş oluyordu motor sıcaklığı.

Olmadı ustama sorayım. Tabii araba satılmazsa :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
O zaman ara ara devirli kullanarak devam edeceğiz.
Neyse ben bir dahakine turbo benzinli alayim düşük km'li.
Şuan ki aracımı değiştirme ihtimalim yok. Ama öyle bir ihtimalim olsa ben de az yakan bir turbo benzinli tercih ederdim. Uzun ömürlü ve sağlıklı olsun istiyorsan dizelin külfeti fazla.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Takican 7 8 vitesi 90 beygirlik mpi motora yurutemeyecegi kasa kalmaz.
Almanlar 65 tonluk tanki 600 beygirlik motorla yurutuyordu. 8 ileri şanzimani vardi. 1.6 tonluk arabaya 7 ileri dsg yeter. 90 hp + dsg
600 beygirlik motorda tork kaçtı? Almanların bu tank ile yol yapma-dur kalk yapma derdi var mıydı? Yakıt tasarrufu amaçlıyorlar mıydı? Kısacası senin benim gibi adamların araba ihtiyaçlarına benzer ihtiyaçları karşılamak gibi bi amaçları var mıydı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Dizelin olayı biraz bu zaten. Yakıt kasarsan benzinli de az yakar dizelde bineceksin gideceksin olay bu. Yok devir çevirmeyim yok gaza az basıyım dersen benzinliden beter eder adamı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca ve Cenk
1950 newton torku vardi.
Peki 75 beygirlik bir araçtan beygirin 3 katından daha fazla tork çıkarabilecek bir teknolojiye sahip mi dünyamız turbo kullanmadan ve sonunda aşırı tüketime neden olmadan? Arabayı yürüten beygirden ziyade torktur zaten bildiğim kadarıyla. O dediğiniz tank da dizeldir muhtemelen
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...