Dizel motor gerçekten Uzun ömürlü mü?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Gunumuz bilgisayar cagi. Benden bile iyi hypermiling yapan drive bye wire sistemler var. Eskiden insanlar tembeldi. 7 ileri bir vitesi kullanmak pratik degildi.
Ama şimdi işler cok değişti. 10 ileri bir dct yapip, bunun son 3 vitesini Motorun bsfc haritasinin tam ortasindan gecirsek ekonominin dibine vurursun.
Drive bye wire ecu sistem, herşeyi kendi otomasyonu ile yapsa sana bana gerek kalmaz..
Mesela benim bsfc haritama en yakin vites orani 4 ve 5. Buda otoban seyrinde 105 km. Rampa cikarken 4 de takinca 90 km tutarak tirmaniyorsun.

İnanin şu işi en iyi yapan cvt vitesler. Onlarida kimse beğenmiyor.
 
Peki 75 beygirlik bir araçtan beygirin 3 katından daha fazla tork çıkarabilecek bir teknolojiye sahip mi dünyamız turbo kullanmadan ve sonunda aşırı tüketime neden olmadan? Arabayı yürüten beygirden ziyade torktur zaten bildiğim kadarıyla. O dediğiniz tank da dizeldir muhtemelen

Gelecek hybridde.
 
Gunumuz bilgisayar cagi. Benden bile iyi hypermiling yapan drive bye wire sistemler var. Eskiden insanlar tembeldi. 7 ileri bir vitesi kullanmak pratik degildi.
Ama şimdi işler cok değişti. 10 ileri bir dct yapip, bunun son 3 vitesini Motorun bsfc haritasinin tam ortasindan gecirsek ekonominin dibine vurursun.
Drive bye wire ecu sistem, herşeyi kendi otomasyonu ile yapsa sana bana gerek kalmaz..
Mesela benim bsfc haritama en yakin vites orani 4 ve 5. Buda otoban seyrinde 105 km. Rampa cikarken 4 de takinca 90 km tutarak tirmaniyorsun.

İnanin şu işi en iyi yapan cvt vitesler. Onlarida kimse beğenmiyor.

10 ileri dct diyorsun da. Millet bunu küçük hacimli turbo ile halletti. Üstüne yeni yeni şanzımanlar koyuyor. Daha da düşürüyorlar zaten. Cvt şanzıman evet bu konuda iyi ama yerini alacak 8-9-10 ileri tork konvertörleri cvt ileri de içten yanmalı motorlu arabalar için gereksiz kılacak.

upload_2018-7-23_23-5-54-png.14260
Hiç kasmadan 1400 kiloluk 1.2t 130bg lik eat6 şanzımanlı şehir içi yakıt değerim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Orası öyle. Elektrikte verimlilik muazzam derecede içten yanmalılara göre. Ben çok vitesli mpi lafınıza karşı söyledim bunları

Cok vitesli mpi arabaya 3 gyroscoplu ve guclu işlem yeteneğine sahip bir dmc yertirsen fernanda alonsonun hypermiler versiyonu olur..
Şu an bu sistem ucaklarda var. Dunyanin en iyi hypermil yapan cihazlari yolcu ucaklaridir.
 
Şu an bir otomobile eklenmiş en iyi yönetim bilgisayari Tesla modellerinde var. Bu makinenin remaing enerji sayfasi sana tum yolun enerji tuketim haritasini cikariyor. Bunu yaparkende hiz limitlerini ön görüyor. Tum rampa iniş cikiş , trafik saatleri hepsini toplayip gerekirse surat oneriyor.
%99 dogru cikartiyor. Otopilotuda devreye alinca model s75 kw ile 580 km yol yapabiliyorsun.
 
Atmosferik motorlara çok kademeli viteslerin koyulması zaten pek olağan bir durum değil. 8-9-10 ileri şanzımanların ortaya çıkışı tamamen downsizing motorlardan verim alınabilmek için yapılmış bir yöntem. Daha çok sayıda vites oranı demek, hızlanmalar sırasında, motorun bir alt vitesten bir üst vitese geçerken, vites oranları birbirine çok yakın olduğu için motorun çok dar bir devir aralığını kullanması demek, bu da verimlilik ve tasarruf demek. Düşük hacim atmosferiklerde ise durum tam tersidir. 4 veya 5 ileri şanzımanlar, devir aralıkları uzun tutularak atmosferik motorlu araçlara monte edilmiştir. Çünkü tork düşüktür ve düşük olan tork ancak yüksek devirlerde ortaya çıkar. Otomobil de ancak öyle yürür. 1.6 atmosferik bir araca dar devir aralığına sahip, oranları birbirine yakın 8-10 ileri bir şanzıman koymak demek, motorun sürekli boğulması demek. Zaten bu sebeple atmosferiklere oranları uzun, devir çevirmeye müsait 4 ve 5 ileri otomatikler koyuldu yıllarca.
 
Son düzenleme:
Artı olaraktan ne kadar çok vites dişlisi o kadar çok hareketli parçada ağırlık demek. Zaten güvenlik olaylarından dolayı zamanın 900 kiloluk sınıfları 1.5 tona yaklaşmış bir de şanzımanı büyütürsek (bildiğim kadarıyla küçük vitesler büyük dişli ve aracı kaldırabilmek için çok büyük dişliler olması gerekiyor 1-2-3. viteslerde) ortaya garip bişey çıkar :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV ve Cenk
Artı olaraktan ne kadar çok vites dişlisi o kadar çok hareketli parçada ağırlık demek. Zaten güvenlik olaylarından dolayı zamanın 900 kiloluk sınıfları 1.5 tona yaklaşmış bir de şanzımanı büyütürsek (bildiğim kadarıyla küçük vitesler büyük dişli ve aracı kaldırabilmek için çok büyük dişliler olması gerekiyor 1-2-3. viteslerde) ortaya garip bişey çıkar :D

Bazı şeyleri mühendislerin düşünmüş olmasını da düşünmemiz lazım. Sonuçta adamlar en az maliyetle en iyisini yapıp öne geçmeye çalışıyor sonuçta
 
Atmosferik motorlara çok kademeli viteslerin koyulması zaten pek olağan bir durum değil. 8-9-10 ileri şanzımanların ortaya çıkışı tamamen downsizing motorlardan verim alınabilmek için yapılmış bir yöntem. Daha çok sayıda vites oranı demek, hızlanmalar sırasında, motorun bir alt vitesten bir üst vitese geçerken, vites oranları birbirine çok yakın olduğu için motorun çok dar bir devir aralığını kullanması demek, bu da verimlilik ve tasarruf demek. Düşük hacim atmosferiklerde ise durum tam tersidir. 4 veya 5 ileri şanzımanlar, devir aralıkları uzun tutularak atmosferik motorlu araçlara monte edilmiştir. Çünkü tork düşüktür ve düşük olan tork ancak yüksek devirlerde ortaya çıkar. Otomobil de ancak öyle yürür. 1.6 atmosferik bir araca dar devir aralığına sahip, oranları birbirine yakın 8-10 ileri bir şanzıman koymak demek, motorun sürekli boğulması demek. Zaten bu sebeple atmosferiklere oranları uzun, devir çevirmeye müsait 4 ve 5 ileri otomatikler koyuldu yıllarca.

Şimdi benim araba icin ornek vereyim...
Vites oranim 3.8 ve 0.7 arasinda 5 vites var. Ben ayni aralikta 10 tane vites istiyorum. Akilli sisistem normal durumda 5 vites yurusun ama arabanin motor yuku %70 ustune cikarsa bir alt vitese dusun. Biz bu vitese 4 demeyizde 4.5 deriz.
Ben bu gun bir rampa tirmandim. 2 nci vitesim cok kisa kaliyor, 3cu vites cok uzun kaliyor. Bana 2.5 vites lazim. Ben bu konuda cok muzdarip kaliyorum. 2-3-4 arasi cok uzun . Benim en kotu +2 vites orani olmasi lazim. Motorun bereketini olduruyor.
 
Bazı şeyleri mühendislerin düşünmüş olmasını da düşünmemiz lazım. Sonuçta adamlar en az maliyetle en iyisini yapıp öne geçmeye çalışıyor sonuçta
Benim dediğim atmosferik küçük hacimli torksuz motorlarda olması konusunda. Zaten düşünmüşler ki 1.0 atmosferik 9 ileri yapmamışlar şimdiye kadar :D
 
Peki beyler bir sorum var okudumda yazılanları.Arabaya resmen işkence çektiren taksiciler nasıl 700bin 800 bin km görüyor?bende pejo 301 var 120 sabit hızla 2500 devirde biraz önce hiç durmadan 720 km yol bitirdim tam 7 saatte yanlış anlamadıysam bu kadar devirsiz gitmeden arada bi 150-160 mı görmem gerekiyor
 
Peki beyler bir sorum var okudumda yazılanları.Arabaya resmen işkence çektiren taksiciler nasıl 700bin 800 bin km görüyor?bende pejo 301 var 120 sabit hızla 2500 devirde biraz önce hiç durmadan 720 km yol bitirdim tam 7 saatte yanlış anlamadıysam bu kadar devirsiz gitmeden arada bi 150-160 mı görmem gerekiyor
Üstte de ornek verilmişti yuksek devir yeterli diye yani illa hızlıya gerek yok 5 de 120 görüyorsan 4 de 110 ile git araç devirli yürüsün yanlış mi anlamışım ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Üstte de ornek verilmişti yuksek devir yeterli diye yani illa hızlıya gerek yok 5 de 120 görüyorsan 4 de 110 ile git araç devirli yürüsün yanlış mi anlamışım ?
Peki beyler bir sorum var okudumda yazılanları.Arabaya resmen işkence çektiren taksiciler nasıl 700bin 800 bin km görüyor?bende pejo 301 var 120 sabit hızla 2500 devirde biraz önce hiç durmadan 720 km yol bitirdim tam 7 saatte yanlış anlamadıysam bu kadar devirsiz gitmeden arada bi 150-160 mı görmem gerekiyor
Bu olayı bu kadar kasmamak gerektiğini düşünüyorum ben. 6 yıl 1.3 multijet kullandık biraz da o motorun karakteri gereği 2500 devir üstünde takılıyoduk genelde hiçbi sıkıntı olmuyodu. Mesela illaki 720km boyunca ışıklar olmuştur ilçelerde falan o ışıklardan kalkarken 2500 değil de 3000-3500 lere çıkarsınız bikaç viteste o onu dengeler. Az yaksın diye özellikle devri düşük tutmaya çalışmadığınız sürece 2500-3000 devirler yeterli zaten genelde
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Şimdi benim araba icin ornek vereyim...
Vites oranim 3.8 ve 0.7 arasinda 5 vites var. Ben ayni aralikta 10 tane vites istiyorum. Akilli sisistem normal durumda 5 vites yurusun ama arabanin motor yuku %70 ustune cikarsa bir alt vitese dusun. Biz bu vitese 4 demeyizde 4.5 deriz.
Ben bu gun bir rampa tirmandim. 2 nci vitesim cok kisa kaliyor, 3cu vites cok uzun kaliyor. Bana 2.5 vites lazim. Ben bu konuda cok muzdarip kaliyorum. 2-3-4 arasi cok uzun . Benim en kotu +2 vites orani olmasi lazim. Motorun bereketini olduruyor.
Bu şanzımanın devir aralıklarının ayarlanması ile alakalı bir durum. Normal şartlarda senin araca 6 ileri tam otomatik şanzımanı koyarlar, devir aralıklarını ideal şekilde ayarlayıp şanzıman yazılımını ideal tork devrinde tutup mevzuyu hallederler. Buçuklu aralığa ihtiyacın bile kalmaz. Dediğim gibi çoklu vitesler dar aralıkta düşük devirde aracı yürütebilmek üzerine dizayn ediliyor genellikle. Bu kullanım şekli ise atmosferik motorlara uygun değil. Hele ki gücü kısıtlı olan atmosferiklerde ancak boğulmaya sebebiyet verir. Diyeceksin ki çoklu vitesin oranlarını ona göre ayarlarlar. Ee o zaman da 8-10 ileri şanzımanın bir manası kalmıyor. Daha düşük sayıda vitesle bunu uygun yazılımla hallederler. Dediğim gibi oranları güzel ayarlanmış 6 ileri tam otomatik şanzıman senin araca yeterli gelir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Peki beyler bir sorum var okudumda yazılanları.Arabaya resmen işkence çektiren taksiciler nasıl 700bin 800 bin km görüyor?bende pejo 301 var 120 sabit hızla 2500 devirde biraz önce hiç durmadan 720 km yol bitirdim tam 7 saatte yanlış anlamadıysam bu kadar devirsiz gitmeden arada bi 150-160 mı görmem gerekiyor
Yüksek hızdan ziyade arada bir yüksek devirle gitmek gerek. Malum devir çevirmek illa yüksek hız yapmak anlamına gelmiyor. Mesela 5.vites 80'le rahat çıkabildiğin bir yokuşu 4.vites 80'le bir müddet çıkabilirsin. Hızın yükselmez ama devir yükselir. Böylece kurum oluşma ihtimali de düşer.

Taksicilere gelirsek, bizim anlattığımız durumlara uyulmadığı yahut pek dikkat edilmediği takdirde motor bozulur demek zor. Biz sadece uzun ömrü daha az masrafla geçirebilmenin yöntemi üzerine bir şeyler söyledik. 300 bin km'nin üstünü motora hiç anahtar vurulmamış şekilde focus'la bitiren taksici tanıdıklarım da var. Anlattıklarımız kadar dikkat etmese de özeniyor denilebilir. Burada mevzu aracın 200-300 bine geldiğinde maksimum kondisyonda ve minimum arıza maliyetinde bir denge tutturabilmiş olması. Onun haricinde aracın motorunu hor kullanan kişiler bu kadar yüksek km'lere gelebilmişse tamamen şanstır. Hor kullanmaya böyle yüksek km'lerde bırakın dizeli, atmosferikler bile sorun çıkarır.
 
Peki 75 beygirlik bir araçtan beygirin 3 katından daha fazla tork çıkarabilecek bir teknolojiye sahip mi dünyamız turbo kullanmadan ve sonunda aşırı tüketime neden olmadan? Arabayı yürüten beygirden ziyade torktur zaten bildiğim kadarıyla. O dediğiniz tank da dizeldir muhtemelen
Ağır hizmete yönelik, büyük hacimli, yüksek devir çevirmeyen dizel motorlarda sorduğunuz tork değerleri elde edilebilir. Geçenlerde baktığım bir örneği vereyim: Temsa Safir otobüs 13lt 6 silindirli motor, 410hp, 2000Nm tork veriyor. Bunun gibi silindirleri büyük olan motorlar yüksek devir çeviremezler -dolayısıyla yüksek hp üretemezler- ama torkları harikalar yaratır =) Atmosferik otobüs motoru olarak Mercedes'in eski O302 otobüslerindeki OM360 kodlu yine sıralı 6 silindirli motoru örnek verebilirim. 8,7lt 192ps 579Nm. (Bu arada bu atmosferik Mercedes motorunu böyle artistik şekilde yazdım ama teknik verilerini bulana kadar göbeğim çatladı.:D)

Dizel motorların uzun ömürlü ve sorunsuz olmaları ancak bu Mercedes'lerdeki gibi eski tip atmosferik dizel yapıyla sağlanabilir. Gürültülü ve ağırkanlı olur ama uzun ömürlü olur. Bozulacak parça yok. :) O yüzden Citroen Saxo 1.5D ve VW Caddy 1.9 SDI favori dizel motorlarımdır.
 
Son düzenleme:
Ağır hizmete yönelik, büyük hacimli, yüksek devir çevirmeyen dizel motorlarda sorduğunuz tork değerleri elde edilebilir. Geçenlerde baktığım bir örneği vereyim: Temsa Safir otobüs 13lt 6 silindirli motor, 410hp, 2000Nm tork veriyor. Bunun gibi silindirleri büyük olan motorlar yüksek devir çeviremezler -dolayısıyla yüksek hp üretemezler- ama torkları harikalar yaratır =) Atmosferik otobüs motoru olarak Mercedes'in eski O302 otobüslerindeki OM360 kodlu yine sıralı 6 silindirli motoru örnek verebilirim. 8,7lt 192ps 579Nm. (Bu arada bu atmosferik Mercedes motorunu böyle artistik şekilde yazdım ama teknik verilerini bulana kadar göbeğim çatladı.:D)

Dizel motorların uzun ömürlü ve sorunsuz olmaları ancak bu Mercedes'lerdeki gibi eski tip atmosferik dizel yapıyla sağlanabilir. Gürültülü ve ağırkanlı olur ama uzun ömürlü olur. Bozulacak parça yok. :) O yüzden Citroen Saxo 1.5D ve VW Caddy 1.9 SDI favori dizel motorlarımdır.
Canım abim benim atmosferikten kastım mpi benzinli motorlar, onu konuşuyoduk biz :D

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
O zaman ara ara devirli kullanarak devam edeceğiz.
Neyse ben bir dahakine turbo benzinli alayim düşük km'li.
Bizde 1.0 tsi polo ve 1.6 hdi 301 var.
Şehir içinde(sadece ışık için dur kalk yaptığımızda) 301 4.5-5 yaktığı yerde polo 6 yakıyor ama
şehir dışı 130 la klima açık pejo 5.5 yakarken polo 4.9 yakıyor.
aşırı dur kalk trafikte ise 301 6 yakarken polo 8.5 yakıyor.en azından turbo alırken aklınızda bulunsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...