Dizel motor gerçekten Uzun ömürlü mü?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Yeni araç alıp kendiniz lpg taktırırsanız veya fabrikasyon lpg li alırsanız dediğiniz doğru ama bizim gibi 20 yıllık bir lpg li araç alırsanız lpg nin yıprattığı motor çok üzüyo. Biz çok pişmanız 3 4 bin daha verip 1.9tdi almadığımıza mesela. Yakıt, gidiş ve maaliyet olarak çok daha makul oluyor 1.9tdi lar 1.8 turbosuza göre

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam 12 yıldır lpg ile kullanılan 84 model opele sahibiz. Benim de bir önceki arabam 276 küsür binde 96 model lpgli bir toyotaydı ve en az 150 bin km lpgde kullanılmıştı. Yani ben lpgden yana sorun yaşamamış ve hep artısını görmüş biri olarak lpgyi severim ve öneririm. Şu anki arabam da 2010 model 120 binde belki de en sorunsuz dizel motora sahip bir astra :D siz anlayın artık neden benzinliyi savunuyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Hocam 12 yıldır lpg ile kullanılan 84 model opele sahibiz. Benim de bir önceki arabam 276 küsür binde 96 model lpgli bir toyotaydı ve en az 150 bin km lpgde kullanılmıştı. Yani ben lpgden yana sorun yaşamamış ve hep artısını görmüş biri olarak lpgyi severim ve öneririm. Şu anki arabam da 2010 model 120 binde belki de en sorunsuz dizel motora sahip bir astra :D siz anlayın artık neden benzinliyi savunuyorum
İşte herkes kendi tecrübesine göre savunuyo :D biz 6 yıl dizelden sonra 3 yıldır 2 farklı lpg li araç kullandık başımıza gelmeyen kalmadı, çevremde de sizin gibi çok memnun olanlar var ki ben de severek biniyorum araçlarına ama tork benim için önemli, benzinli de olsa turbolu tercihim olur genelde de lpg mantıksız olur bu araçlarda

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Tamamını okumasamda turbo benzin hakkında bir kaç tüyo vermek isterim. Yataklar ve pistonların en ideal konuma gelmesi için ideal motor sıcaklığına yavaşça getirilmesi elzem ve bunu hepimiz biliyoruz bunun içinde aracı mümkün olduğunca 2.5k deviri geçmemesini sağlıyoruz. Ancak gözden kaçan bir noktada var o da şu:
Artık turbo benzinliler yüksek tork sebebiyle dizel gibi yüksek viteslerde hareket ettirilebiliyor. Bu ne demek? Yakıtın fazla gönderilmesi turboya fazla egzoz gazı gitmesi ve böylece fazladan patlama sonuç olarakta tork. Ama burda şöyle bir nüans var fazladan şiddetli patlama demek ısınma şiddetinin artması demek. Yani ilk başta 2k civarını geçmemenin yanında düşük devire güvenip fazla basmamak lazım :)
 
Dizel uzun ömürlümü muhabbetinde toplam yürütme maliyetine ordan benzinli karşılaştırmasına ordan turbo mu atmsoferikmiye falan derken tanklarda bulduk bi anda kendimizi. Gece konuşurken normal gelmişti baya da şimdi bakınca haklısınız şaşırmakta:D

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Arada ben de tankla topla otobüs patlattım.:D
Tamamını okumasamda turbo benzin hakkında bir kaç tüyo vermek isterim. Yataklar ve pistonların en ideal konuma gelmesi için ideal motor sıcaklığına yavaşça getirilmesi elzem ve bunu hepimiz biliyoruz bunun içinde aracı mümkün olduğunca 2.5k deviri geçmemesini sağlıyoruz. Ancak gözden kaçan bir noktada var o da şu:
Artık turbo benzinliler yüksek tork sebebiyle dizel gibi yüksek viteslerde hareket ettirilebiliyor. Bu ne demek? Yakıtın fazla gönderilmesi turboya fazla egzoz gazı gitmesi ve böylece fazladan patlama sonuç olarakta tork. Ama burda şöyle bir nüans var fazladan şiddetli patlama demek ısınma şiddetinin artması demek. Yani ilk başta 2k civarını geçmemenin yanında düşük devire güvenip fazla basmamak lazım :)
Net doğru bilgi. Sadece devire odaklanmamak gerek, motor ısınana kadar genel olarak sakin şekilde yürütmek gerek.
 
Hocam mesela dizel için o kadar fark vereceğime benzinli motora lpg farkı veririm ben arabayı alırken.
Lpg de ciddi anlamda ben karşıyım.
1. si cidden iyi bir usta bulmak gerekiyor ayrıca her atmosferik motor da lpg ile çalışmıyor.
2. Bagajda yer kaplaması var.
3. Kapalı otoparklara girmek ciddi risk bizim burada bir lpg li araba avm ye girdi ve alev aldı lpg den dolayı. Kendi özelimde araba iş günleri kapalı otoparkta duruyor.
4. si yine kendimde özel aldığım arabanın lpg li yapabileceğin motoru Türkiye gelmedi :)
5. Si de yürütme olarak tork ciddi bir avantaj sen yokuşta tutmak için atıyorum 4000 devirde 150 tork ile gitmen gerekirken ben 2000 devir 240 tork ile rahat rahat tutuyor bu da sessizlik demek ve daha konforlu sürüş demek.
6. bide yürütme maliyetine bakalım. Aynı şehirde 1.6 hdi mcp picasso (1600 kilo) 6 lt ortalama ile geziyor aylık maliyeti petrol ofisine göre 38.22 tl. 1500 kiloluk 1.6 hitler manuel octavia da 8.5 lt yakıyor ve aylık maliyeti 33.66 tl. Şimdi aradaki kilo farkını düşününce maliyetler ciddi anlamda yakın.
.
 
Lpg de ciddi anlamda ben karşıyım.
1. si cidden iyi bir usta bulmak gerekiyor ayrıca her atmosferik motor da lpg ile çalışmıyor.
2. Bagajda yer kaplaması var.
3. Kapalı otoparklara girmek ciddi risk bizim burada bir lpg li araba avm ye girdi ve alev aldı lpg den dolayı. Kendi özelimde araba iş günleri kapalı otoparkta duruyor.
4. si yine kendimde özel aldığım arabanın lpg li yapabileceğin motoru Türkiye gelmedi :)
5. Si de yürütme olarak tork ciddi bir avantaj sen yokuşta tutmak için atıyorum 4000 devirde 150 tork ile gitmen gerekirken ben 2000 devir 240 tork ile rahat rahat tutuyor bu da sessizlik demek ve daha konforlu sürüş demek.
6. bide yürütme maliyetine bakalım. Aynı şehirde 1.6 hdi mcp picasso (1600 kilo) 6 lt ortalama ile geziyor aylık maliyeti petrol ofisine göre 38.22 tl. 1500 kiloluk 1.6 hitler manuel octavia da 8.5 lt yakıyor ve aylık maliyeti 33.66 tl. Şimdi aradaki kilo farkını düşününce maliyetler ciddi anlamda yakın.
.
Haklısınız hocam dizel gerçekten de atmosferik benzinliden daha avantajlı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
2005 model 1.4 Hdi bir Citroen sahibiyim, arabamı 169 bin kilometredeyken 3 sene önce aldım. Şu an 224.xxx km civarlarındayız.

Aracın motor aksamında ciddi bir arızaya hiç bir zaman rastlamadım. Periyodik bakımları dışında arabanın hava kutusuna vs. hiç vida değdirmedim. 8 bin km civarı bakımlarını yaptırıyor ve Motul Xcess 5w40 kullanıyorum. Yakıtı Shell'den alıyor ve aşağı yukarı 8-9 depoda bir Würth Dizel yakıt katkısı kullanıyorum. Geçtiğimiz bakımda da Engine Flush kullanarak boşalmıştım eski yağı.

Geçtiğimiz hafta İstanbul'a gidip geldim Ankara'dan ve 100 km'de 4.2 ortalama ile seyahatimi tamamladım. 90 km sabit hızda 2000 devir civarı gittik sürekli, Cruise Control'ü de sıkça kullandım. Dizel otomobil sıkıştırılarak kullanılır fikrine katılmıyorum, ancak sabit devir ile uzun yolu sevdiği kesin. Zira C2 ile yaptığım iki uzun yol tecrübemin ardından şehre döndüğümde aracımın motor sesinde bir azalma ve performansında iyileşme gözlemliyorum. Bazen tabii ki 3 bin devirlerin üstüne çıktığı oluyor, ancak bu kesinlikle bütün yolu o şekilde gitmek şeklinde değil.

Üniversiteye gittiğim rotamda genelde 5. vites gereksiz oluyor ama ben çoğu zaman düşük devirde kullanıyordum, artık 4. vites'te gideceğim, aracı boğmak hem motor takozları hem de aksa binen yük açısından son derece gereksiz.
 
@BerkayT
hangi yeni nesil mikro motor 6 litre ile çekiyor? ancak uzun yolda o rakamları görürsünüz.

Konuya dönersek,
Dizel motorlar kullanıma bağlı olarak ekseriyetle tek kişi kullanımında ve özenle kullanımda uzun ömür faktörü olarak yansıyor, 300 bin km'ye ( sorun açmadan imkansız ama neyse ) gören bir güncel dizel ve benzinli motor düşünelim.
dizel motoru dağıttığınızda,
1- turbo revize
2- egr değişim ( veya temizlik )
3- enjektör değişim veya tamir
4- dpf temizlik veya değişim
ve tüm motor parçalarının detaylı şekilde temizlenmesi gereklidir.
benzinli motorda ise bu tarz gereksiz uğraşlara gerek kalmadan kısa süre içinde daha sağlıklı motorunuz olur.

kısacası mikro hacimli ( 2.0 a kadar ) dizel üniteler pekte mantıklı değil, dizel motor esasında sabit ve tam yükte kullanılan jeneratör veya gemi motorudur, binek araçlarda sevmiyoruz :)
 
@BerkayT
hangi yeni nesil mikro motor 6 litre ile çekiyor? ancak uzun yolda o rakamları görürsünüz
Edit: Foto şubat ayından kalma. Güncel foto bulamadım.
whatsapp-image-2018-03-17-at-11-00-51-jpeg.12006


Yalan söyleyecek halim yok. Arabanın 87000 km ortalaması 6 lt işte.
 
Son düzenleme:
Turbo dizel arabanin 120 km hizda yaptigi yakit tuketimini , mpi benzinlide saate 90 km hizla elde etmek mumkun. Sadece 30 km daha yavas surerek ekstra bakim maliyetleri ve ilk alista ekstra odenen binlerce liradan kurtuluyorsun. Ekonomi isteyen yavaş sursun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve TSIDSG
@BerkayT
hangi yeni nesil mikro motor 6 litre ile çekiyor? ancak uzun yolda o rakamları görürsünüz.

Konuya dönersek,
Dizel motorlar kullanıma bağlı olarak ekseriyetle tek kişi kullanımında ve özenle kullanımda uzun ömür faktörü olarak yansıyor, 300 bin km'ye ( sorun açmadan imkansız ama neyse ) gören bir güncel dizel ve benzinli motor düşünelim.
dizel motoru dağıttığınızda,
1- turbo revize
2- egr değişim ( veya temizlik )
3- enjektör değişim veya tamir
4- dpf temizlik veya değişim
ve tüm motor parçalarının detaylı şekilde temizlenmesi gereklidir.
benzinli motorda ise bu tarz gereksiz uğraşlara gerek kalmadan kısa süre içinde daha sağlıklı motorunuz olur.

kısacası mikro hacimli ( 2.0 a kadar ) dizel üniteler pekte mantıklı değil, dizel motor esasında sabit ve tam yükte kullanılan jeneratör veya gemi motorudur, binek araçlarda sevmiyoruz :)
3 ve 4 koydugun kurala katılmıyorum knk ben dagıtsam direk egr dpf iptal gezerim ehehehe ama bu ihtimal zor çünkü cdti dağıtmak kolay değil ama yakında kol çıkarırsam şaşırma falan klasldflkaskdlfa :P
 
Turbo dizel arabanin 120 km hizda yaptigi yakit tuketimini , mpi benzinlide saate 90 km hizla elde etmek mumkun. Sadece 30 km daha yavas surerek ekstra bakim maliyetleri ve ilk alista ekstra odenen binlerce liradan kurtuluyorsun. Ekonomi isteyen yavaş sursun.

Dizeli 90 la sürünce yakıt tüketimi daha düşmeyecek mi oradan kurtarsak olmaz mı
 
Ayrıca yeni nesil benzinli motorlardan dolayı şehiriçi dizelin pek avantajı kalmıyor arkadaşlar, 1.3 cdti ile de aynı km gidiyorum 1.2tsi ile de. Uzun yolda okey çok iyi ama şehiriçi yapan birisi kesinlikle turbo benzinli almalı bana göre.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve GARAJ TV
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...