Dizel motor gerçekten Uzun ömürlü mü?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ayrıca yeni nesil benzinli motorlardan dolayı şehiriçi dizelin pek avantajı kalmıyor arkadaşlar, 1.3 cdti ile de aynı km gidiyorum 1.2tsi ile de. Uzun yolda okey çok iyi ama şehiriçi yapan birisi kesinlikle turbo benzinli almalı bana göre.

Dizelin olayı dikkat etmemek aslında. Hani edince çok düşmüyor abartınca da çok yükselmiyor. Şimdi turbo benzinli de abartınca işin sonu yok
 
Ayrıca yeni nesil benzinli motorlardan dolayı şehiriçi dizelin pek avantajı kalmıyor arkadaşlar, 1.3 cdti ile de aynı km gidiyorum 1.2tsi ile de. Uzun yolda okey çok iyi ama şehiriçi yapan birisi kesinlikle turbo benzinli almalı bana göre.
Bence şehiriçi için ya tüplü yada dizel ki tüplüyü aradan çıkartalım ki olay karışmasın. Tam tersine uzun yolda eğer cruise kullanılacaksa turbo benzin derim. Biraz daha kullanımla değişen bir durum şehiriçi ama turbo benzinliler ağır trafikte tüketimi yükseltebiliyor.
Turbo dizel arabanin 120 km hizda yaptigi yakit tuketimini , mpi benzinlide saate 90 km hizla elde etmek mumkun. Sadece 30 km daha yavas surerek ekstra bakim maliyetleri ve ilk alista ekstra odenen binlerce liradan kurtuluyorsun. Ekonomi isteyen yavaş sursun.
Sen de bu kadar sakin kullanmayla bir gün yiyeceksin o arabanın başını. Bir kere devir çevirsene bi, böyle 5 bin falan, araba unutacak yakında devir çevirebildiğini, dizel sanacak kendini.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sari
Bence şehiriçi için ya tüplü yada dizel ki tüplüyü aradan çıkartalım ki olay karışmasın. Tam tersine uzun yolda eğer cruise kullanılacaksa turbo benzin derim. Biraz daha kullanımla değişen bir durum şehiriçi ama turbo benzinliler ağır trafikte tüketimi yükseltebiliyor.
Edirne'de yaşadığım için pek sorun etmiyor tsi motorlar şehiriçinde trafik olmadığı için. İkincisi olarak uzun yolda 110 bandı üstüne çıkınca turbo benzinliler aşırı tüketim sarf edebiliyorlar. Mesela ben 140 150 ile sabit giderken neredeyse 5lt civarları yakabiliyorum astra ile. Ama bu iş tsi geçince işin sonu gelmiyor. Ha ben ikisindede 100 110 bandında gidicem dersen tsi motor mantıklı oluyor sessizliğinden vs dolayı. Bana kalsa astrayı şuan elimden çıkarıp tsi geçiş yapmak olur ama baba kafası olduğu için dizel olsun az yaksın diye düşünüyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Benzin-mazot arasındaki litre birim fiyatı da son zamanlarda baya azaldı. Eskiden daha fazlaydı dizelin birim fiyat avantajı. En güzeli turbo benzin ya bence aiırı dert etmeyip az yaksa iyi olur diyene

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Edirne'de yaşadığım için pek sorun etmiyor tsi motorlar şehiriçinde trafik olmadığı için. İkincisi olarak uzun yolda 110 bandı üstüne çıkınca turbo benzinliler aşırı tüketim sarf edebiliyorlar. Mesela ben 140 150 ile sabit giderken neredeyse 5lt civarları yakabiliyorum astra ile. Ama bu iş tsi geçince işin sonu gelmiyor. Ha ben ikisindede 100 110 bandında gidicem dersen tsi motor mantıklı oluyor sessizliğinden vs dolayı. Bana kalsa astrayı şuan elimden çıkarıp tsi geçiş yapmak olur ama baba kafası olduğu için dizel olsun az yaksın diye düşünüyor :)
Senin arabanın motorunu hala çözemedim, arkadaşımda vardı geçen sene 5-6 ay falan her gün okula gidip geliyorduk. Yokuş gördüğü gibi tüketimi birden çıkıyordu, devir çevirdiğinde de anında çıkıyordu. 5.5'dan aşağı göremedik gibi bir şeydi yani. Arkadaş da tuhaf kullanırdı biraz tamam ama benzinli gibi birdenbire tüketim çıkıyordu. Belki de arabada bir şeyler vardı bilmiyorum, astra h 1.3 cdti 120 binde falandı.
 
Senin arabanın motorunu hala çözemedim, arkadaşımda vardı geçen sene 5-6 ay falan her gün okula gidip geliyorduk. Yokuş gördüğü gibi tüketimi birden çıkıyordu, devir çevirdiğinde de anında çıkıyordu. 5.5'dan aşağı göremedik gibi bir şeydi yani. Arkadaş da tuhaf kullanırdı biraz tamam ama benzinli gibi birdenbire tüketim çıkıyordu. Belki de arabada bir şeyler vardı bilmiyorum, astra h 1.3 cdti 120 binde falandı.
Şuan benimde 119900 kmde 120bin olucak. Evet yokuş yukarı tüketim baya artar ve menzil acayip derece siler. Yol bilgisayarı asla ve asla vag grubu gibi çalışmıyor. 10 km gidip 100km menzil sildiğinide gördüm. Asla yol bilgisayarına güvenmiyorum. Evet cdti uzun ve düz yol seviyor, 140 bandına cruise koyucaksın otobanda seyahat ediceksin. Aksi taktirde hafif yokuşlarda falan vites düşmen gerekiyor can sıkıyor. Mesela arabanın ısınması baya uzun zaman alıyor her dizel gibi. Kışın kullandığımda 100km/10lt değerim vardı 50 tl alıp 100km gidiyordum kafayı yemek üzereydim kısa mesafeden dolayı :D O zamandan beri sattırmaya çalışıyorum fakat beceremedim. Bu kışta satılmazsa yazılım düşünüyorum 1.vites hantallığı vs gitsin diye bakalım.
 
Ozamanda araba kurum bagliyor. Bunu ne yapicaz
O öyle o kadar basit bir şey değil. Kurumlanma dediğin durum sürüş şartlarına göre uzun süreçte oluşabilecek bir şey. Nereden baksan bir kaç aylık süre gerek. 400 km'lik yolun 350 km'si 90'la gidersin, 50 km'si de keyfince yüksek devirde gazlarsın. 50 km'lik gazlamanın sana ortalama tüketimde ki maliyeti maksimum 0,5 litre olur. Sürekli dip gaz aracın canına okuyarak gazlarsan da 0,5 değil de 1-1,5 litre artış olur ortalama tüketimde ki zaten bu kadar zorlamaya da lüzum yok. Ancak keyfin isterse yaparsın.
 
Son düzenleme:
Burda iki tane fiesta testi var. 1.25 fiesta ve 1.5 tdci. 90 yapan tdci 4 litre yakiyor gibi gorunuyor.
70 yapan 1.25 ise 3.5 litre yakiyor.
İkiside ayni deviri ceviriyor. Buna yorumunuz nedir.


 
Senin arabanın motorunu hala çözemedim, arkadaşımda vardı geçen sene 5-6 ay falan her gün okula gidip geliyorduk. Yokuş gördüğü gibi tüketimi birden çıkıyordu, devir çevirdiğinde de anında çıkıyordu. 5.5'dan aşağı göremedik gibi bir şeydi yani. Arkadaş da tuhaf kullanırdı biraz tamam ama benzinli gibi birdenbire tüketim çıkıyordu. Belki de arabada bir şeyler vardı bilmiyorum, astra h 1.3 cdti 120 binde falandı.

Ondaki Cdti makineler multijet. Uzun süre multijet kullandık hakimim biraz o konuya. Garip bi motor gerçi onlar 90 veya 95 lik bizim kullandıklarımız 75likti de 2500 devirde max tork veriyodu 2bin devir altı bomboştu garip bişeydi. Puntoda bile 5.1 altına düşmüyodu 110 sabit kullanımlarda dci falan makineler 4 4.5 yakarken aynı yolda

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Burda iki tane fiesta testi var. 1.25 fiesta ve 1.5 tdci. 90 yapan tdci 4 litre yakiyor gibi gorunuyor.
70 yapan 1.25 ise 3.5 litre yakiyor.
İkiside ayni deviri ceviriyor. Buna yorumunuz nedir.


Çok normal. Biri 90km/h hıza göre rüzgar ve sürtünme direnci yiyor biri 70km/h hıza göre

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Burda iki tane fiesta testi var. 1.25 fiesta ve 1.5 tdci. 90 yapan tdci 4 litre yakiyor gibi gorunuyor.
70 yapan 1.25 ise 3.5 litre yakiyor.
İkiside ayni deviri ceviriyor. Buna yorumunuz nedir.


Zaten düşük hacim motorlarda güçsüz dizel almayacaksın. Dizelde ne kadar torkun varsa o kadar az yakarsın. Minimum 250 tork ve 110 hp üzerinde olacak. Düşük güçte ki dizellerin tüketim açısından pek bir esprisi yok ki 1.5 tdci fiesta belki de dizeller arasında en güçsüz motordur.
 
Ondaki Cdti makineler multijet. Uzun süre multijet kullandık hakimim biraz o konuya. Garip bi motor gerçi onlar 90 veya 95 lik bizim kullandıklarımız 75likti de 2500 devirde max tork veriyodu 2bin devir altı bomboştu garip bişeydi. Puntoda bile 5.1 altına düşmüyodu 110 sabit kullanımlarda dci falan makineler 4 4.5 yakarken aynı yolda

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
100 110 gittiğimde çok rahat 4.3 4.4 gibii değer yakalayabiliyorum. 120 130 civarlarında 4.8 civarlarına çıkıyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
100 110 gittiğimde çok rahat 4.3 4.4 gibii değer yakalayabiliyorum. 120 130 civarlarında 4.8 civarlarına çıkıyor
6 ileri ama astralar böyle de birşey var atladığım. Bir de torkunuz daha fazla galiba 75likten. 2006 falan puntolarda vrdı aynı sistem 6 ileri ile, bizim punto 2011 di 75lik multijet ve 5 vtes kombinasyonuyla en fazla 4.8 4.9 görmüştük biz o da 2 kişi ve yüksüz olarak. 5 ileriler tam 2500 devirde gidiyor 110la

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Yani sormak istedigim 1.5 tdci 113 bin tl mi odersin yoksa 1.1 fiestaya 102 bin tl mi.
Sadece alış fiyatına bakıp o konuştuğumuz dizel maaliyetlerini göz ardı edersek eğer param da varsa dizel alınır. 11 fazla verdiysek 8-9 fazla alırız satarken de yani 2-3bin fazla vermiş gibi oluruz. Ben dizelci değilim yanlış anlaşılmasın benim tek derdim tork şuanki durumumda

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
100 110 gittiğimde çok rahat 4.3 4.4 gibii değer yakalayabiliyorum. 120 130 civarlarında 4.8 civarlarına çıkıyor
6 ileri ama astralar böyle de birşey var atladığım. Bir de torkunuz daha fazla galiba 75likten. 2006 falan puntolarda vrdı aynı sistem 6 ileri ile, bizim punto 2011 di 75lik multijet ve 5 vtes kombinasyonuyla en fazla 4.8 4.9 görmüştük biz o da 2 kişi ve yüksüz olarak. 5 ileriler tam 2500 devirde gidiyor 110la

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Farkettiğim ve kullanıcı yorumlarından da anladığım kadarıyla bu motor tasarruftan ziyade sağlamlık üzerine tasarlanmış. Ciddi sağlamlar, yakıtı da fena değil yine ama 1.3 dizelden daha az değerler beklerdim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...