Doğru Bilinen Yanlışları Düzeltmek / Teknik Bilgilendirme

Tam anlayamadım.

Dpf dolduğunda, motor arıza ışığı mı yakar ? dpf'ye özel ikazı mı ? Araç marka modele göre değişebilen bir şey mi ?
DPF dolduğunda kendine has bir lambası var. Önce onu yakar. Bazı araçlarda motor arıza lambası da yakabilir.

O lambayı sallamayıp devam edince bu sefer kesinlikle motor arıza lambası yanar ve motor tork keser, rejenerasyon yapmaz. Doğrudan yetkili servislik olur araç.
 
DPF dolduğunda kendine has bir lambası var. Önce onu yakar. Bazı araçlarda motor arıza lambası da yakabilir.

O lambayı sallamayıp devam edince bu sefer kesinlikle motor arıza lambası yanar ve motor tork keser, rejenerasyon yapmaz. Doğrudan yetkili servislik olur araç.
2012 Auris 1.4 d4d'de dpf'teki kurumun doluluk miktarı arttığında kızdırma bujisi işareti yanıyordu. İlk gördüğümde çok şaşırmıştım :D
 
Dpf mevzusu biraz garip ya. Adblue'ya benzer işaret çıkaran var, kızdırma bujisi yakan var, motor arıza lambası yakan var vs vs. Başından beri belli bir standardı yok sanırım :)

Benim şuan motor arıza yanıyor. Bunu dpf dolu olduğundan değil partekül madde sensörü arızalı olduğundan yakıyor. At gibi pahalıymış mübarek.

Aracı 1 saatin altına düşmeyen uzun yolculuklarda kullanabiliyorum sadece.
 
İnsanlara soğutma sistemi ve antifriz konusunda ne zaman uyarsam abarttığımı düşünüyorlar. Dediklerimin fazlası var eksiği yok şu videoda, eline ağzına sağlık. :)

Bir de krank devir sensörüm nereden baksak 100.000 km'dir arada bir arızalıyım diyor. Yolda bırak diyorum, bırakmıyor da. Sağlam hali bile arızalıymış gibi mi çalışıyor nedir anlamıyorum :D Geç marşı geniş aralıklarla belki 6-7 senedir yaşıyorum, bekliyorum... :)
 

Güzel konu, paylaşım için teşekkürler. Bilmediğimiz bir şey daha öğrendik sayenizde. Ancak bahsedilen hasarlar belli ki bazı motorlarda olurken bazı motorlarda olmuyor, bunun sebepleri neler. Hangi tip parça kullanımı mesela bu duruma yol açıyor ya da hangi motorlarda yaşarız hangilerinde yaşamayız. Yaklaşık 20 yıla yakındır LPG'li araç kullanıyoruz, bazılarında supap hasarına neden oldu, ancak 460 bin km sadece lpg'de hatta afr ayarı da olmadan kullandığımız araç oldu ve bırakın supap hasarını, üst kapak dahi açılmadı. Ancak bir aracımızda da 40 bin km'de supap erimesi sonucu değişime gitmek zorunda kaldık.

2007 1.6 Ford Focus 460 bin km
2009 1.6 Chevy Cruze 40 bin km