Ben de bu bilgilendirici konuya merak ettiğim bir sorumu yazayım.
PSA tarafında olan 1.2 Puretech motorun triger sisteminin yağlı olmasıyla alakalı aslında. Bu sistem tam olarak ne işe yarıyor? Zincirli olmayan bir sistemde neden böyle bir teknoloji kullanma gereği duyuluyor?
Güncelde bu motoru kullanan araçların kayışlarından kopan minik parçaların yağ kanallarını tıkamasıyla ilgili ciddi problemler var. Twitter’a puretech yazmak bile yetiyor. Özellikle yurtdışı forumlarda sıklıkla 30-40K geçen araçlarda sıkıntılar yaşayan çok var. (Bizde de var bu motor 43K’da ve sanırım sorun yaşamaya başlayanlardan biri de biziz.)
Çoğu kullanıcı önlem olarak iki bakımda bir triger kayışı değiştirdiğini falan söylemiş. Yaklaşık 30-40K’da bir gibi.
Şöyle bi search edince bile en çok aranan önerilerde ilginç aramalar karşılıyor
Ekli dosyayı görüntüle 43531
Kısaca neden böyle bir sistem kullandılar bu motorda gerçekten merak ediyorum. Tam olarak neye faydası var?
Bu arada bizdeki araçta sıfırdan beri ilk sahibiyiz. Yetkili serviste bakımları günü gününe olan bir araç.
Benzer mantık Ecoboost'ta da var. Onun da kayışı yağ içerisinde çalışıyor.
Kayışı yağdan kurtarmak için dışarı çıkartmak, haliyle ona ayrı bir kapak yapmak, o kapakla da motoru izole etmek gerekiyor yağ sızdırmazlığı açısından.
Bütün bunlar motorun genişliğini arttırıyor ve ek parça getiriyor. Yani anlayacağınız, motoru daha kompakt ve hafif yapalım, ucuz da olsun mantığı. Gene aynı yere çıkıyoruz..
Araştırsanız muhtemelen "kayıştaki sürtünmeyi azaltıyor" gibisinden bir şeyler okursunuz. Onlar işin tamamen PR'ı. V kayışı değil ki bu sürtünmeyle çalışsın.
Bu motorların sahiplerine, 90-100 bin km civarında yağ bakımında karteri de açıp kontrol ettirmeyi öneriyorum. Yağ pompa süzgecine takılı kalmış olabilir triger parçaları.