Doğru Bilinen Yanlışları Düzeltmek / Teknik Bilgilendirme

Ben de bu bilgilendirici konuya merak ettiğim bir sorumu yazayım.

PSA tarafında olan 1.2 Puretech motorun triger sisteminin yağlı olmasıyla alakalı aslında. Bu sistem tam olarak ne işe yarıyor? Zincirli olmayan bir sistemde neden böyle bir teknoloji kullanma gereği duyuluyor?

Güncelde bu motoru kullanan araçların kayışlarından kopan minik parçaların yağ kanallarını tıkamasıyla ilgili ciddi problemler var. Twitter’a puretech yazmak bile yetiyor. Özellikle yurtdışı forumlarda sıklıkla 30-40K geçen araçlarda sıkıntılar yaşayan çok var. (Bizde de var bu motor 43K’da ve sanırım sorun yaşamaya başlayanlardan biri de biziz.)

Çoğu kullanıcı önlem olarak iki bakımda bir triger kayışı değiştirdiğini falan söylemiş. Yaklaşık 30-40K’da bir gibi.

Şöyle bi search edince bile en çok aranan önerilerde ilginç aramalar karşılıyor 😅

Ekli dosyayı görüntüle 43531

Kısaca neden böyle bir sistem kullandılar bu motorda gerçekten merak ediyorum. Tam olarak neye faydası var?

Bu arada bizdeki araçta sıfırdan beri ilk sahibiyiz. Yetkili serviste bakımları günü gününe olan bir araç.

Benzer mantık Ecoboost'ta da var. Onun da kayışı yağ içerisinde çalışıyor.

Kayışı yağdan kurtarmak için dışarı çıkartmak, haliyle ona ayrı bir kapak yapmak, o kapakla da motoru izole etmek gerekiyor yağ sızdırmazlığı açısından.

Bütün bunlar motorun genişliğini arttırıyor ve ek parça getiriyor. Yani anlayacağınız, motoru daha kompakt ve hafif yapalım, ucuz da olsun mantığı. Gene aynı yere çıkıyoruz..

Araştırsanız muhtemelen "kayıştaki sürtünmeyi azaltıyor" gibisinden bir şeyler okursunuz. Onlar işin tamamen PR'ı. V kayışı değil ki bu sürtünmeyle çalışsın.

Bu motorların sahiplerine, 90-100 bin km civarında yağ bakımında karteri de açıp kontrol ettirmeyi öneriyorum. Yağ pompa süzgecine takılı kalmış olabilir triger parçaları.
 
Bilgisayardan izledim yan çekildiği için biraz boynumu biraz eğdim emeğinize sağlık daha evvelden araştırdığım ve bildiğim bilgiler ama bana da iyi oldu bir bilgi check-up'u gibi oldu.

Video paralelinde özellikle geçenlerde yaptığım 14 jant 65 yanaktan 15 jant 55 yanağa geçişimin çok faydası oldu spor yay ve spor amortisöre para ayıramayan geniş yanaklı😁 arkadaşlara çok abartmamak kaydıyla jant çapını büyütüp yanağı inceltmelerini tavsiye ederim, videoda da dediğiniz gibi hem direksiyon tepkisini hem de gövde salınımını azaltıyor. Araçta olan biten daha net hissedilip kayma vesaire olduğunda çabuk ve direkt feedback alıp ona göre hızlıca cevap verilebiliyor şasi hareketlerine keşke daha önce yapsaymışım dediğim uygulamalardan birisiydi.

Size bir sorum olacak herkes gibi benim de Almanya'da gurbetçi ahbaplar akrabalar vesaire var amortisörle birlikte getirtmek hem yer sıkıntısı olarak hem de bütçe sıkıntısı olacağını düşündüğüm için Eibach'ın veya Voglant'ın fazla abartıya kaçmadan 3.5'luk yaylarını onlara sipariş etsem getirtsem orijinal amortisörle birlikte nasıl çalışırlar?Yani orijinal amortisörle 3.5'luk Eibach-Voglant iş görür mü, ne gibi sıkıntılar olur? Normalde o yıllarda yağlı yumuşak amortisör kullanılsa da aracım donanım seviyesi itibariyle gazlı amortisör kullanıyor, spor yayları kompanse edebileceğini düşünüyorum keza orijinal kataloglarında da spor amortisör falan diye pazarlamışlar ama emin olamıyorum.

Bunun haricinde ''unsprung weight'' ile alakalı video çekerseniz çok memnun olurum o konuda herkes hafiflik çok önemli çok önemli dese de ciddi bir bilgi yok, hafif jant takın haricinde :D
2011 megane 3 aracım var eibach yay taktım 3,5 ön&arka orjinal amortisör üstüne lastik ebatım 225/45R17 ciddi güzel tok hissettirdi bulunduğum kocaeli'nde eski ilk istanbul yolu var gidiş gelir tek şerit gazlama rotam gebzeye kadar gazlanabiliyor 50 km falan arabam hiç korkumuyor yol tutuşu olarak çok memnunum @sinan abinin fiesta st video'nda dediği gibi çoğu arabayı dağ yolunda zorlarım modunda çok keyif alıyorum herkese tavsiye ederim önce yay ile deneyin sonra amortisöre karar verirsiniz ben bütçemi ayarlar isem 4 amortisör set taktırmayı düşünüyorum konfor aramıyorum zaten arabamda 26 yaşındayım gerek yok asdkasdasfasf.iyi forumlar.