Dört Mevsim Lastikleri

Hangi dört mevsim lastiği?

  • Goodyear Vector 4Seasons Gen-2

    Kullanılan: 8 44.4%
  • Nokian Weatherproof

    Kullanılan: 10 55.6%

  • Kullanılan toplam oy
    18
  • Anket kapatılmış .
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
İlk kez duyuyorum. Aklımın bir köşesinde bulunduracağım. =)
2m2aupv.jpg

fegeuq.jpg
 
Aslında dedikleriniz kulağa mantıklı geliyor hocam, benim takıldığım kısım şu:
Bu lastikler yukarıdaki linkte de gözüktüğü gibi yaz lastiği referanslarının da, kış lastiği referanslarının da altında kalıyor. Yaz lastiğine göre tek avantajı karlı koşullarda oluyorken, kuru ve ıslak frenlemelerde referansların ciddi derecede altında kalıyor. Lastik üreticilerinin kurudaki fren mesafesinde 1m'lik avantajı olaylar yaratırken referanslara en yakın 4mevsim lastiği 40 metrede duruyor. 30 metre nerde, 40 metre nerde...
Hocam cevabı bu başlık altında vereyim istedim, öteki başlık Conti'den bayağı sapacak yoksa :) Bu başlığı da zamanında bizzat ben açmıştım. Açıkçası hakkında pek bilgim yoktu ve kumar oynayarak aldım bu lastikleri. Ama bu kumar için gözümü karartmama sebep olan da eski yaz lastiklerimin muhteşem !!! performansıydı. Şimdi referans olarak aldıkları yaz lastikleri nelerdir ona da bakmak lazım. Forumda da, piyasada da meşhur olan ve standart bineklerde en iyileri olarak gösterilen Goodyear EGP'i Focus'ta, ContiPremiumContact'ları da Fiesta'da uzun zaman tecrübe ettim. Evet, benim 4mevsimler bu lastiklerin altında kalıyor ama yaz performansı olarak Bridgestone Turanza'yı bence yakalar, B250'lerine zaten lanet etmiştim yukarıda yorumlarım var. Michelin Primacy veya daha beteri EnergySaver filan gelirse 5000km sonra onlar da perişan oluyor. Çin malı daha ucuz lastikleri zaten değerlendirmeye almıyorum bile. Böyle düşününce iyi bir markanın 4 mevsim lastikleri kabul edilebilir oluyor. Özellikle de CrossClimate'ın yaz performansı bildiğimiz yaz lastiği yani. :) Haksız mıyım?

Bu arada, fren performansı olarak benim lastikleri ben de eleştirdim yukarıda. Ama eleştirdiğim fren performansı bile eski Bridgestone B250'lerden iyi. Yani özetle, First Class bir yaz lastiği tercih edilmeyecekse, 4 mevsimler her türlü değerlendirmeye alınabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Evet, benim 4mevsimler bu lastiklerin altında kalıyor ama yaz performansı olarak Bridgestone Turanza'yı bence yakalar, B250'lerine zaten lanet etmiştim yukarıda yorumlarım var.
Hayattımda deneyimlediğim açık ara en kötü lastik. Kuruda tutmuyor, ıslakta tutmuyor. Ne işe yarıyor hala anlayamıyorum.
Böyle düşününce iyi bir markanın 4 mevsim lastikleri kabul edilebilir oluyor. Özellikle de CrossClimate'ın yaz performansı bildiğimiz yaz lastiği yani. :) Haksız mıyım?
Böyle düşününce biraz daha mantıklı hocam. Yine de biraz önyargım var hala :D Bir gün deneyimlersem gelip burayı güncellerim :)
 
Bircok dortmevsim(3PMSF logolu) lastik modelini kullanmis birisi olarak, yazin kotu kisin iyi vs gibi yorumlara katilmiyorum.
Alin deneyin öyle karar verin.
Ornegib ben BFG Urban Terrain lastiklerimi kısın her turlu zor kosullarda ve yazin da en bozuk yollarda kullandim ve son derece memnunum lastiklerden.
LnM4VV.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu ve bt
Hayattımda deneyimlediğim açık ara en kötü lastik. Kuruda tutmuyor, ıslakta tutmuyor. Ne işe yarıyor hala anlayamıyorum.

Böyle düşününce biraz daha mantıklı hocam. Yine de biraz önyargım var hala :D Bir gün deneyimlersem gelip burayı güncellerim :)
B250 direk taksici için, senede 100k km yapanlar için üretilmiş bir lastik. 30k km'de hamuru bitti diye değiştirdim, dişleri ilk günkü gibiydi. Daha önceki bir arabamızda üstünde gelmişti, 120k km'ye yakın götürmüştü :D Buna yarıyor :)
Siz de benim gibi "şimdikilerden daha kötü olamaz ya" dediğiniz bir lastik kullanırsanız, onun ardından 4 mevsim lastiklerini gönül rahatlığıyla deneyimleyebilirsiniz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
B250 direk taksici için, senede 100k km yapanlar için üretilmiş bir lastik. 30k km'de hamuru bitti diye değiştirdim, dişleri ilk günkü gibiydi. Daha önceki bir arabamızda üstünde gelmişti, 120k km'ye yakın götürmüştü :D Buna yarıyor :)
Siz de benim gibi "şimdikilerden daha kötü olamaz ya" dediğiniz bir lastik kullanırsanız, onun ardından 4 mevsim lastiklerini gönül rahatlığıyla deneyimleyebilirsiniz :)
yüzde yüz doğru bir teşhis. b250 ler turanzalar bence öyleler. nokian weatherproof kullanıyorum 2 aydır. leon tdi de hissiyatım turanzalardan sonra golf kullanır gibi oldu.kışın karda kullanınca uzun uzun yazacam :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
40000 km dir goodyear vector 4seasons gen1 kullanıyoruz hala da kullanmaya devam ediyoruz.Yaz performansı ortalama bir yaz lastiği gibi.Kış performansı ise mükemmel diyebilirim.0 km arabanın üzerinde takılı olarak geldi ve bütün önyargımızı kırdı.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Benimde Michelin CC+ lar ile 7 KM yi geçti...
Zaten Apustos gibi almıştım lastiği .. İstanbulun yazında hiç bir tutuş problemi yaşamadım .. Ağustos sonu Antalya Çıralıda tatile gittim.. ne giderken, ne gelirken ne de orada öyle bir "serilme" durumu yaşamadım.. gayet iyi bir yaz lastiği gibiydi.. kışını da göreceğiz lakin sorun olacağını sanmıyorum ..
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
40000 km dir goodyear vector 4seasons gen1 kullanıyoruz hala da kullanmaya devam ediyoruz.Yaz performansı ortalama bir yaz lastiği gibi.Kış performansı ise mükemmel diyebilirim.0 km arabanın üzerinde takılı olarak geldi ve bütün önyargımızı kırdı.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
goodyear vector 4seasons gen1 youtube da ankaradan kar-buzda çekilmiş bir amatör videosu var. kış lastiğinden farkı yok gibi
benim fikrim gen2 yi goodyear biraz daha az yaksın daha kısa frenleme sağlasın diye biraz daha yaz lastiği kıvamında üretmiş gibime geldi.
 
goodyear vector 4seasons gen1 youtube da ankaradan kar-buzda çekilmiş bir amatör videosu var. kış lastiğinden farkı yok gibi
benim fikrim gen2 yi goodyear biraz daha az yaksın daha kısa frenleme sağlasın diye biraz daha yaz lastiği kıvamında üretmiş gibime geldi.

Gen2 de @bt abide var o da memnun baya kış performansından.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Beyler, sizce lastiğe ne kadar para vermek mantıklı? Michelin CC için tavsiye edilen fiyat 710 demişler sitede. Çok mu pahalı?
 
Beyler, sizce lastiğe ne kadar para vermek mantıklı? Michelin CC için tavsiye edilen fiyat 710 demişler sitede. Çok mu pahalı?

Jant ölçüsü nedir ?

Ben CC ları eylül ayının başında 350tl den (tanesi) aldım ... 205 55 16 ölçülerim lakin 17 olunca fiyat ciddi artıyordu ... üstünü bilemiyorum ama kısaca Jant ölçüsü çok belirleyici.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Jant ölçüsü nedir ?

Ben CC ları eylül ayının başında 350tl den (tanesi) aldım ... 205 55 16 ölçülerim lakin 17 olunca fiyat ciddi artıyordu ... üstünü bilemiyorum ama kısaca Jant ölçüsü çok belirleyici.
Ben fiyat belirtirken kendi sebeplerimden dolayi olcu belirtmedim mesela. C segmenti arabaya fabrika cikisi bile olsa yok sport jant vs koyuyorlar 17 konfor yerlerde gidiyoruz cunku bu bildiginiz c yani havali suspansiyon yok koy s90 a 21 inch gene anlarim bana gore maks c segmentine 17 olmali zaten ustunde genelde lastik bulmak hem pahali hemde zorlasmaya yuz tutuyor genelde 2 cift jant aliniyor yaz ve kis icin
 
Beyler, sizce lastiğe ne kadar para vermek mantıklı? Michelin CC için tavsiye edilen fiyat 710 demişler sitede. Çok mu pahalı?
Jant dahilse çok değil :)
Lastik fiyatlarında 16" çok ciddi bir eşik. Onun üstüne çıkıldığında fiyat garip şekilde 2 katına çıkıyor. O yüzden net yorum yapamayacağım.
 
16" ise tanesinin 350 civarları olması lazım. 700 ne yapmış onlar ya. :/
Abi 60 yanak 16 jant genel olarak D segmentinde kullanılıyor.Bizim ucuz olarak bildiğimiz 16 lar 205/55 ebatlarında.60 yanağa da çok talep olmayınca fiyatlar uçuyor tabi.Hatta çoğu d segmenti sahibi 205/55 e geçiyor devasa uçurum var :)

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...