Hocam cevabı bu başlık altında vereyim istedim, öteki başlık Conti'den bayağı sapacak yoksa Bu başlığı da zamanında bizzat ben açmıştım. Açıkçası hakkında pek bilgim yoktu ve kumar oynayarak aldım bu lastikleri. Ama bu kumar için gözümü karartmama sebep olan da eski yaz lastiklerimin muhteşem !!! performansıydı. Şimdi referans olarak aldıkları yaz lastikleri nelerdir ona da bakmak lazım. Forumda da, piyasada da meşhur olan ve standart bineklerde en iyileri olarak gösterilen Goodyear EGP'i Focus'ta, ContiPremiumContact'ları da Fiesta'da uzun zaman tecrübe ettim. Evet, benim 4mevsimler bu lastiklerin altında kalıyor ama yaz performansı olarak Bridgestone Turanza'yı bence yakalar, B250'lerine zaten lanet etmiştim yukarıda yorumlarım var. Michelin Primacy veya daha beteri EnergySaver filan gelirse 5000km sonra onlar da perişan oluyor. Çin malı daha ucuz lastikleri zaten değerlendirmeye almıyorum bile. Böyle düşününce iyi bir markanın 4 mevsim lastikleri kabul edilebilir oluyor. Özellikle de CrossClimate'ın yaz performansı bildiğimiz yaz lastiği yani. Haksız mıyım?Aslında dedikleriniz kulağa mantıklı geliyor hocam, benim takıldığım kısım şu:
Bu lastikler yukarıdaki linkte de gözüktüğü gibi yaz lastiği referanslarının da, kış lastiği referanslarının da altında kalıyor. Yaz lastiğine göre tek avantajı karlı koşullarda oluyorken, kuru ve ıslak frenlemelerde referansların ciddi derecede altında kalıyor. Lastik üreticilerinin kurudaki fren mesafesinde 1m'lik avantajı olaylar yaratırken referanslara en yakın 4mevsim lastiği 40 metrede duruyor. 30 metre nerde, 40 metre nerde...
Hayattımda deneyimlediğim açık ara en kötü lastik. Kuruda tutmuyor, ıslakta tutmuyor. Ne işe yarıyor hala anlayamıyorum.Evet, benim 4mevsimler bu lastiklerin altında kalıyor ama yaz performansı olarak Bridgestone Turanza'yı bence yakalar, B250'lerine zaten lanet etmiştim yukarıda yorumlarım var.
Böyle düşününce biraz daha mantıklı hocam. Yine de biraz önyargım var hala Bir gün deneyimlersem gelip burayı güncellerimBöyle düşününce iyi bir markanın 4 mevsim lastikleri kabul edilebilir oluyor. Özellikle de CrossClimate'ın yaz performansı bildiğimiz yaz lastiği yani. Haksız mıyım?
B250 direk taksici için, senede 100k km yapanlar için üretilmiş bir lastik. 30k km'de hamuru bitti diye değiştirdim, dişleri ilk günkü gibiydi. Daha önceki bir arabamızda üstünde gelmişti, 120k km'ye yakın götürmüştü Buna yarıyorHayattımda deneyimlediğim açık ara en kötü lastik. Kuruda tutmuyor, ıslakta tutmuyor. Ne işe yarıyor hala anlayamıyorum.
Böyle düşününce biraz daha mantıklı hocam. Yine de biraz önyargım var hala Bir gün deneyimlersem gelip burayı güncellerim
yüzde yüz doğru bir teşhis. b250 ler turanzalar bence öyleler. nokian weatherproof kullanıyorum 2 aydır. leon tdi de hissiyatım turanzalardan sonra golf kullanır gibi oldu.kışın karda kullanınca uzun uzun yazacamB250 direk taksici için, senede 100k km yapanlar için üretilmiş bir lastik. 30k km'de hamuru bitti diye değiştirdim, dişleri ilk günkü gibiydi. Daha önceki bir arabamızda üstünde gelmişti, 120k km'ye yakın götürmüştü Buna yarıyor
Siz de benim gibi "şimdikilerden daha kötü olamaz ya" dediğiniz bir lastik kullanırsanız, onun ardından 4 mevsim lastiklerini gönül rahatlığıyla deneyimleyebilirsiniz
goodyear vector 4seasons gen1 youtube da ankaradan kar-buzda çekilmiş bir amatör videosu var. kış lastiğinden farkı yok gibi40000 km dir goodyear vector 4seasons gen1 kullanıyoruz hala da kullanmaya devam ediyoruz.Yaz performansı ortalama bir yaz lastiği gibi.Kış performansı ise mükemmel diyebilirim.0 km arabanın üzerinde takılı olarak geldi ve bütün önyargımızı kırdı.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
goodyear vector 4seasons gen1 youtube da ankaradan kar-buzda çekilmiş bir amatör videosu var. kış lastiğinden farkı yok gibi
benim fikrim gen2 yi goodyear biraz daha az yaksın daha kısa frenleme sağlasın diye biraz daha yaz lastiği kıvamında üretmiş gibime geldi.
C segmenti icin maks 400 500 olmali diye dusunuyorum d icinse 600 700 gozden cikarilabilirBeyler, sizce lastiğe ne kadar para vermek mantıklı? Michelin CC için tavsiye edilen fiyat 710 demişler sitede. Çok mu pahalı?
Beyler, sizce lastiğe ne kadar para vermek mantıklı? Michelin CC için tavsiye edilen fiyat 710 demişler sitede. Çok mu pahalı?
Ben fiyat belirtirken kendi sebeplerimden dolayi olcu belirtmedim mesela. C segmenti arabaya fabrika cikisi bile olsa yok sport jant vs koyuyorlar 17 konfor yerlerde gidiyoruz cunku bu bildiginiz c yani havali suspansiyon yok koy s90 a 21 inch gene anlarim bana gore maks c segmentine 17 olmali zaten ustunde genelde lastik bulmak hem pahali hemde zorlasmaya yuz tutuyor genelde 2 cift jant aliniyor yaz ve kis icinJant ölçüsü nedir ?
Ben CC ları eylül ayının başında 350tl den (tanesi) aldım ... 205 55 16 ölçülerim lakin 17 olunca fiyat ciddi artıyordu ... üstünü bilemiyorum ama kısaca Jant ölçüsü çok belirleyici.
Jant dahilse çok değilBeyler, sizce lastiğe ne kadar para vermek mantıklı? Michelin CC için tavsiye edilen fiyat 710 demişler sitede. Çok mu pahalı?
205 60 16 WJant ölçüsü nedir ?
Ben CC ları eylül ayının başında 350tl den (tanesi) aldım ... 205 55 16 ölçülerim lakin 17 olunca fiyat ciddi artıyordu ... üstünü bilemiyorum ama kısaca Jant ölçüsü çok belirleyici.
16" ise tanesinin 350 civarları olması lazım. 700 ne yapmış onlar ya. :/205 60 16 W
Abi 60 yanak 16 jant genel olarak D segmentinde kullanılıyor.Bizim ucuz olarak bildiğimiz 16 lar 205/55 ebatlarında.60 yanağa da çok talep olmayınca fiyatlar uçuyor tabi.Hatta çoğu d segmenti sahibi 205/55 e geçiyor devasa uçurum var16" ise tanesinin 350 civarları olması lazım. 700 ne yapmış onlar ya. :/
Ben 17' bakmıştım Şuan Michelin CC 471 TL diyor sitesinde. Ölçüsü de 205 / 60 R16 96 H XL16" ise tanesinin 350 civarları olması lazım. 700 ne yapmış onlar ya. :/