Dpf kazanı dursa da icini bosaltsak ?Emisyon sorun olmasa da DPF in sökülmüş olması muayeneden geçmez. Bizzat dpf iptalli araç kullandığım için biliyorum. Muayeneye giderken taktırmak şart
O zaman oluyor diye biliyorum dpf bulunsun yeter diye bişey okumuştum.Dpf kazanı dursa da icini bosaltsak ?
sorun olmaz o zamanDpf kazanı dursa da icini bosaltsak ?
Emisyonu kimsenin bi tarafına taktığı yok Türkiye'de. Yoksa 20 senelik Şahin nasıl geçsin emisyondan?
Dizel araç benzinli bir araçtan çok daha fazla nox salınımı yapar. Benzinli araçta partikül filtresi diye bir şey zaten yok (bkz:katalizatör)
Dizel araç benzinli bir araçtan yaklaşık 24 kat daha fazla nox salınımı yaptığı için 20 senelik Şahin'in emisyondan geçebilmesi çok normal
Diğer bir deyişle 20 yaşındaki benzinli bir şahin çevreye 2017 model herhangi bir dizel motordan daha az kanserojen madde yayıyor
Sonra dolu yagdi yok havalar sapitti tamam bir arac bunu yapmiyorda zaten bu dogayi mahfeden bizleriz bide bunu bilerek carpi 2 yapmak gelecek nesillere kufur etmek gibiDPF yani dizel partikül filtresini iptal ettiren çok sayın (!) kişiler milletin hakkına da giriyor, hani öyle şeyleri umursuyorsa işin bir de o boyutu var. Kimsenin kimseyi zehirlemeye hakkı yok, ağır cezalara tabi olmaları gerektiğini düşünüyorum.
Berker Hocam katalizörde emisyonu , buna bagli olarak cevre kirliligini etkiler mi ?DPF iptali, 10numara motor yağı yakılması, fabrika bacaları vb. çevresel konulara ben de ciddi tepkisel yaklaşıyorum. Bu yorumumun altını kafanızda doldurun işte foruma uymaz.
Edit: DPF varsa iptal ettirmeyin.
Tabii ki. Katalitik konvertörün (katalizör kimyadaki hızlandırıcı madde, sözkonusu parçanın adı katalizatör veya katalitik konvertör ) en büyük amacı çevreyi korumak. NOx, CO, bir de sanırım hidrokarbonları tepkimeye sokup, atmosferde halihazırda bulunan azot, su ve karbondioksite çeviriyor. Kat. iptali de gayet nahoş bir harekettir.Berker Hocam katalizörde emisyonu , buna bagli olarak cevre kirliligini etkiler mi ?
Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ustanin aklina uyduk , iyi mi yaptik kötü mü ? rolantide azda olsa duzensizlik soz konusu ilk calismada baya benzin kokusu geliyor , Alt devirlerde verimsizlik var ...Tabii ki. Katalitik konvertörün (katalizör kimyadaki hızlandırıcı madde, sözkonusu parçanın adı katalizatör veya katalitik konvertör ) en büyük amacı çevreyi korumak. NOx, CO, bir de sanırım hidrokarbonları tepkimeye sokup, atmosferde halihazırda bulunan azot, su ve karbondioksite çeviriyor. Kat. iptali de gayet nahoş bir harekettir.
Greenpeace aktivisti biri değilim ama göz göre göre bilerek bunları yapmak da ayıbın büyüğüdür diye düşünüyorum.
Eğer arızayla çıkarmak zorunda kalmadıysanız yeniden taktırın derim. O kadar mühendis toplanıp o arabayı tasarlarken düşününce sanayideki usta kadar kafa yormuşlardır bence Motorun fabrika çıkışı doğal halini bozarken hangi dengeleri değiştireceğini iyi bilmek gerekir. Ben açıkçası tam bilmiyorum ama alakasız noktalarda alakasız basınçlar veya gereksiz yükselen ısılar, pek çok kişinin aklına gelmeyecek arızalara sebebiyet verebiliyor. Sonra "1.6 16v 103hp piston fırlattı, yatak sardı, hararet yaptı" gibi şikayetler çok normal olur.Ustanin aklina uyduk , iyi mi yaptik kötü mü ? rolantide azda olsa duzensizlik soz konusu ilk calismada baya benzin kokusu geliyor , Alt devirlerde verimsizlik var ...
Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kutup ayısı ölmüyor kardeş. Her gün en az 1 tane kamyonun veya ayarsız dizelin kara dumanını yiyip 10 senede kanser olanlar ölüyor. Tersanelerde, taşlama atölyelerinde, cam fabrikalarında, radyoaktif etkilere maruz kalınan yerlerde çalışan insanlar meslek hastalığı yaşıyor. Trafikte bir yerden bir yere gidenin ki ne hastalığı oluyor? Keriz hastalığı mı? Böyle düşünenlere tereddütsüz sövüyorum. Forumda elimi tutarım ama yüz yüze asla. Sırf bu yüzden az kamyoncuya sövmedim. Kara duman fark ettiğimiz zarar, dpf'in yokluğunda bir o kadar da görmediğimiz zehirli gazları soluyoruz.vallahi şimdi çevre egzoz gazlarıymış şluymuş buymuş zerre umrumda değil zaten son zamanları yavrucakların bırakın yaksınlar. kutup ayıları ölüyorsa banane diye bi şarkı yapmış adamın çevreci cümleler kurması beklenmez tabi.
Kimsenin doğayı kirletmeye hakkı yok bu konuda hemfikiriz. Fakat dünyayı kirleten faktörler daha farklı durumda.Kutup ayısı ölmüyor kardeş. Her gün en az 1 tane kamyonun veya ayarsız dizelin kara dumanını yiyip 10 senede kanser olanlar ölüyor. Tersanelerde, taşlama atölyelerinde, cam fabrikalarında, radyoaktif etkilere maruz kalınan yerlerde çalışan insanlar meslek hastalığı yaşıyor. Trafikte bir yerden bir yere gidenin ki ne hastalığı oluyor? Keriz hastalığı mı? Böyle düşünenlere tereddütsüz sövüyorum. Forumda elimi tutarım ama yüz yüze asla. Sırf bu yüzden az kamyoncuya sövmedim. Kara duman fark ettiğimiz zarar, dpf'in yokluğunda bir o kadar da görmediğimiz zehirli gazları soluyoruz.
Kutup ayısı, küresel ısınma gibi mevzular, bizim değil bunları denetleyenlerin, çevre normlarını belirleyip uygulayanların düşünüp taşınacağı mevzular. Onların neticesini zaten abartılı hava olaylarıyla görüyoruz. (ki hatırladığım kadarıyla senin de bir kahramanlık hikayen vardı)
vallahi benim duyarsızlıgım sadece otomobillerden yana. diğer mevzularda hemfikiriz.Kutup ayısı ölmüyor kardeş. Her gün en az 1 tane kamyonun veya ayarsız dizelin kara dumanını yiyip 10 senede kanser olanlar ölüyor. Tersanelerde, taşlama atölyelerinde, cam fabrikalarında, radyoaktif etkilere maruz kalınan yerlerde çalışan insanlar meslek hastalığı yaşıyor. Trafikte bir yerden bir yere gidenin ki ne hastalığı oluyor? Keriz hastalığı mı? Böyle düşünenlere tereddütsüz sövüyorum. Forumda elimi tutarım ama yüz yüze asla. Sırf bu yüzden az kamyoncuya sövmedim. Kara duman fark ettiğimiz zarar, dpf'in yokluğunda bir o kadar da görmediğimiz zehirli gazları soluyoruz.
Kutup ayısı, küresel ısınma gibi mevzular, bizim değil bunları denetleyenlerin, çevre normlarını belirleyip uygulayanların düşünüp taşınacağı mevzular. Onların neticesini zaten abartılı hava olaylarıyla görüyoruz. (ki hatırladığım kadarıyla senin de bir kahramanlık hikayen vardı)
Kardeş sanayinin kalbinde yaşıyorum, dediklerinin hepsini yaşayarak görüyorum. Zaten onların yapmaları gerekenler ayrı. Gidip santrali fabrikayı bombalayamayız, en fazla şikayetler başvurular yapılıyor. Ama göz göre göre bireysel sığırlık yapana da sen napıyorsun diye sorarım. Gücüm o kadarına yetiyor.Kimsenin doğayı kirletmeye hakkı yok bu konuda hemfikiriz. Fakat dünyayı kirleten faktörler daha farklı durumda.
Karbon emisyon oranına göre ülke sıralaması
Çin. . . . . . . . . . . . . . . 20,96
ABD. . . . . . . . . . . . . . 19,92
Rusya . . . . . . . . . . . . . 5,48
Hindistan . . . . . . . . . . 4,57
Japonya . . . . . . . . . . . 4,27
Almanya . . . . . . . . . . . 2,76
Kanada . . . . . . . . . . . . 1,98
İngiltere. . . . . . . . . . . . 1,81
İran . . . . . . . . . . . . . . . 1,61
Kore . . . . . . . . . . . . . . 1,69
Bizim ülkemiz ise sıralamada 50-60. sırada.
Başlıcaları Fabrikalar, elektrik üretmek için kurulan santraller vb. bunlardan sonra gelenler parfüm, 1.6 motorumuzdan çıkan gazlar vb
Muğla'da bile zamanını tam olarak hatırlamamakla birlikte yaklaşık 4 yıl kadar önce santralin bacalarını açmışlardı. Yaklaşık 100KM boyunca tüm hava turuncuya bürünmüştü. 2 gün sonra temizlenmişti hava. Demem o ki tepki göstereceğimiz daha büyük kişiler ve kurumlar var.