DSG Hakkında??

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Alacağınız aracın yetkili servis bakımlı olmasına dikkat ettiğiniz sürece bir sıkıntı olacağını zannetmem. Garanti kapsamı içinde hallederler. DSG'nin 2010 yıllarından kalma kötü bir ün'ü var. Eski yıllarda ki gibi sorunlu olduğunu düşünmüyorum. Halen o kadar sorunlu olsaydı piyasada tutunamazdı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Alacağınız aracın yetkili servis bakımlı olmasına dikkat ettiğiniz sürece bir sıkıntı olacağını zannetmem. Garanti kapsamı içinde hallederler. DSG'nin 2010 yıllarından kalma kötü bir ün'ü var. Eski yıllarda ki gibi sorunlu olduğunu düşünmüyorum. Halen o kadar sorunlu olsaydı piyasada tutunamazdı.
Benim düşüncemde o. Eğer o kadar sorunlu olsaydı bu kadar satmazdı. Yetkili servis bakımlı olup olmadığını nereden öğrenebilirim?
 
Özellikle 2013 ve daha önceki senelerde çıkanlar oldukça baş ağrıttı, ondan sonraki dsg'lerin ara sıra yokuşlarda geri kaçırma ve trafikte pedala ilk basışta kavramadığı anlar olduğunu duymuştum. Açıkçası yeni modellerde durum nedir tam olarak bilemiyorum ancak dsg bence hala bir kumar.
 
13.000 km de 1,0 tsi dsg kombinasyonu neredeyse her gün gördüğüm ve ayda en az 1 kez kullandığım araba. Bu zamana kadar 2 litre yağ eksiltmiştir.Üstüne yalıtım azlığından olacak ki debriyaj olsa olacak yerde ayağınızın altında dsg nin her vites atışında tak tak vuruşunu hissedebiliyorsunuz.Bir de iç trimler güneşe bayağı dayanıksız bana kalırsa.Şuan siyah tüm plastikler griye doğru dönmeye başladı diyebilirim.
Uzun ömürlülük konusunda ciddi zaafiyeti var bu kombinasyonun.
 
Ne güzel İstanbul be..

Adam dsg şanzımanı satıyor. Şanzıman korkusundan millet yetkili servise gidiyor hep. Çoğu zaman şanzıman arıza verene kadar bakımlarda millete geçirdiği ile zaten rahat hallediyorlar şanzımanı. Bir de aracı ilk aldığında zaten garantiden değişecek parçalara bir fon oluşturuluyor. O fon aracın bedeline ekleniyor. Oradan zaten kapatmış oluyor, bakımlarda senden aldıkları da kara geçiyor.

Bu adamlar bu şanzımanı niye düzeltsin şimdi ? Kuru kavramadan ıslak kavramaya geçse vs kim gelecek servise ? Kimin sırtından para kazanacaklar ? Amerika'da niye tork konvertörlü 6 ileri var ? Biz enayi miyiz ?

Dsg sabaha kadar revizyon görsün. Yapısı gereği arıza yapacak. Mekatronik beyin yanmasa da, dur kalk trafikte kavrama gidecek. O yüzden bırakalım bu "şu seneden sonra dsg arıza yapmıyormuş" laflarını. Şanzıman tipinin değişmesinden başka hiçbir revizyon bunu kurtarmaz.

Dsg belasına bulaşmayın. Yetkili serviste de şu adamlara fahiş paralar kazandırmayın. He sözüm meclisten dışarı , bizler çok gördük böyle forumlarda dsg'den korkuyorum deyip de "fosfagın ağğbi yaa" diye koşa koşa alanları. Böyle at gözlüklü müşteri bulsam ben de sırtından kazanırdım herhalde.

Bu arada arkadaşımda B6 passat var. 110 binde. Eski sahibi zaten komşusu, ondayken mekatronik beyin yanmış. Serviste şanzıman değişimi yapılmış. Şimdi araç kendisinde, ikinci vitese geçerken sağlam silkeliyor. Kavrama geliyor yani.
 
Son düzenleme:
Bu kadar büyük ar-ge lerin ardından üretilip bu kadar satış yapan bir makinenin bu kadar probleminin olması, buna rağmen de bu kadar çok satmaya devam etmesi enteresan gerçekten.
Şans işi falan deniyor ya katılmıyorum, makinelerde şans olmaz, bu aletlerde belli ki tasarımsal veya üretimsel bir eksiklik var.
Üreticisi de eksikliklerin ne olduğunu biliyor muhtemelen ama maliyet hesabı yaparak, arıza/satış oranı ile eksikliklerini gidermek için yapacağı yatırımı karşılaştırıp bu şekilde devam etme yolunu seçiyor.
Bir kere polo'ya niyetlenmiştim onu da almadım sonra, ileride DSG'yle yolumuzun kesişme ihtimali pek yok.
 
2 litre motorlarda kullandigim Dsg'ler bildigin tas gibi hissettiriyordu. Hatta gecislerin toklugunu, sanzimanin kullanirken hissettirdigi saglamlik hissini tk'lara benzetmistim. Islak kavrama olmasinin da avantaji vardir belki bilemem. Dusuk hacimlilere gectigimde ise iste bu cift kavrama narinligi dedirtti bana. Salt dsg ozelinde degil cogu markada ayni hisleri aliyorum. Yuksek hacimli motorlarda kullanilan sanzimanlar kesinlikle daha iyiler. Her zamanki gibi parayi veren dudugu caliyor.

Kullanim sartlariniza ayak uydurabiliyorsa, kullanim kriterlerini uygulayabilirim diyebiliyorsaniz deneyebilirsiniz. Ben mesela yokusu ve trafigi bol olan bir sehirde yasadigimdan hic bulasmamistim. Sanzimanin yapisini bilerek almak lazim. Belki bende sorun cikarmaz diyerek sansa guvenip tercih yapmamak, ne oldugunu bilerek almak lazim.
 
dsg'den tek sorun yaşamayan benim galiba 😂
Leonda yazılım var ve İstanbul trafiğinde dikkat ederek kullanıyorum. Ailenin diğer aracı olan, 2015 passat b8, 155 binde hala şanzıman açılmadı. Babam kullanıyor ve hiç dikkat etmez.
 
dsg'den tek sorun yaşamayan benim galiba 😂
Leonda yazılım var ve İstanbul trafiğinde dikkat ederek kullanıyorum. Ailenin diğer aracı olan, 2015 passat b8, 155 binde hala şanzıman açılmadı. Babam kullanıyor ve hiç dikkat etmez.
Masallah diyelim insallah uzun sure sorunsuz binersiniz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96 ve DKB34
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...