DSG Hakkında??

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Teknoloji şans işi değildir ama DSG olunca konu bu istisna. Çevremde farklı farklı DSG'li araçlar var. Daha 15 bin kmde şanzımanı patlayan A3 sedan tdi'da var, 60 bin km civarında patlayan Jetta tdi'da var, net kmsini bilmemekle birlikte sorun çıkarmayan tsi polo ve golf de var.

Her malda üretim kaynaklı sorunlar olabilir ama bu şanzımanda onu diyebileceğimizi düşünmüyorum, biri ikisi üçü üretim hatalı olur tamam da bu kadar çok olmaz.

Satış ile şanzıman başarısı doğru orantılı değil, aracındaki şanzımanı bilmeyen yüz binler belki milyonlarca insan var. VW ve yan markaları popülerliği sayesinde bu kadar satıyor. Bugün araba bakan çoğu kişiye hitap edecek bir araç VAG bünyesinde var, düzgün bir suv alayım gerekirse araziye girerim, tklı şöyle araç olsun, ben atmosferikçiyim vs. gibi isteklere cevap veremiyor. Gerek bütün olarak aracı beğenenler, gerek motorunu beğenip şanzımana rağmen alan kitle de var. Şu araçlar başka ülkelerde olduğu gibi tk ile gelse daha bile fazla satabilir.

Konunun başına dönersek, alınır mı? Almayı düşünenin bileceği iş alınmaz denecek bir araba yok. Sorun olur olmaz diye birşeyi de kimse garanti edemez. Ama yarın bir gün sorun olursa DSG'nin en fanatik savunucuları bile şaşırmaz.

2015'in 6.ayından sonrakiler sağlam vb. şeyler geyikten fazlası değil.
 
ülkemize özgü nadide özelliklerden birisi de sahip olunmayan malı kötülemektir. örnek vermek gerekirse; wankel motor 30 binde biter; dsg problemlidir; alfalar bozulur-satılmaz; audi premium değildir; porsche hızlı tosbağadır; subarunun parçasını bulamazsın vs vs uzar gider.

dsgnin en çok kötülenmesinin sebebi de vag kullanıcıları tarafından diğer otomobillerin teneke olarak nitelendirilmesidir. haklılık payı çoğu marka için vardır. maalesef bu tezi doğrulayan taraf ise dsg'ye her gördüğü yerde saldıran diğer marka araç kullanıcılarıdır. size söylenen bir argümanı "ama senin şanzımanın da şöyle bozuluyor" diye savunursanız aracınızın teneke olduğunu kabul etmiş olursunuz.

ülkemizde otomobil kullanıcılarının yüzde 90'ı da ister istemez ya teneke diyen; ya da dsg çöptür diyen grubun içinde buluyor kendisini. dsg kullanıp kullanmamak size kalmış. bu konu bitmez :D
 
  • Haha
Tepkiler: Bilal
ülkemize özgü nadide özelliklerden birisi de sahip olunmayan malı kötülemektir. örnek vermek gerekirse; wankel motor 30 binde biter; dsg problemlidir; alfalar bozulur-satılmaz; audi premium değildir; porsche hızlı tosbağadır; subarunun parçasını bulamazsın vs vs uzar gider.

dsgnin en çok kötülenmesinin sebebi de vag kullanıcıları tarafından diğer otomobillerin teneke olarak nitelendirilmesidir. haklılık payı çoğu marka için vardır. maalesef bu tezi doğrulayan taraf ise dsg'ye her gördüğü yerde saldıran diğer marka araç kullanıcılarıdır. size söylenen bir argümanı "ama senin şanzımanın da şöyle bozuluyor" diye savunursanız aracınızın teneke olduğunu kabul etmiş olursunuz.

ülkemizde otomobil kullanıcılarının yüzde 90'ı da ister istemez ya teneke diyen; ya da dsg çöptür diyen grubun içinde buluyor kendisini. dsg kullanıp kullanmamak size kalmış. bu konu bitmez :D

@alfhonso bak tartışma isteyen bir üye geldi bile. Haydi yine iyisin birkaç saate iş çıkacak müdür. :)
 
Powershift sorunlarını gördüğümden beri dsg sorunları vızz geliyor. Ford bile itiraf etti zaten. Her arabanın kronik sorunları çıkıyor. 3 gün önce şarj dinamosu kasnağı sıyırması diye kronik bir sorun gördüm. Yetkili serviste arkasında durmadı arabanın cepten 500 tl gitti.
Şahsen bende güçsüz arabaya dsg değil kuru çift kavrama almam. Bir şeyi savunduğumdan dolayı yazmıyorum.

Diyeceğim şu ki arabadır her an her şey olabilir. Çok sağlam çok sorunsuz diye alınan arabalarda bile çok saçma sapan sorunlar çıkıyor. Neden bu mevzular bu kadar uzatılıyor onu anlamıyorum.
 
  • Beğeni
  • Haha
Tepkiler: Ugur ve Bilal
ülkemize özgü nadide özelliklerden birisi de sahip olunmayan malı kötülemektir. örnek vermek gerekirse; wankel motor 30 binde biter; dsg problemlidir; alfalar bozulur-satılmaz; audi premium değildir; porsche hızlı tosbağadır; subarunun parçasını bulamazsın vs vs uzar gider.

dsgnin en çok kötülenmesinin sebebi de vag kullanıcıları tarafından diğer otomobillerin teneke olarak nitelendirilmesidir. haklılık payı çoğu marka için vardır. maalesef bu tezi doğrulayan taraf ise dsg'ye her gördüğü yerde saldıran diğer marka araç kullanıcılarıdır. size söylenen bir argümanı "ama senin şanzımanın da şöyle bozuluyor" diye savunursanız aracınızın teneke olduğunu kabul etmiş olursunuz.

ülkemizde otomobil kullanıcılarının yüzde 90'ı da ister istemez ya teneke diyen; ya da dsg çöptür diyen grubun içinde buluyor kendisini. dsg kullanıp kullanmamak size kalmış. bu konu bitmez :D
Konuyla komple alakasiz bir mesaj. Uzgunum.

Konu sahibi DSG ile ilgili bilgi sahibi olmak isterken siz teneke muhabbetinden cikamamissiniz
 
  • Beğeni
Tepkiler: LazDriver ve Bilal
ülkemize özgü nadide özelliklerden birisi de sahip olunmayan malı kötülemektir. örnek vermek gerekirse; wankel motor 30 binde biter; dsg problemlidir; alfalar bozulur-satılmaz; audi premium değildir; porsche hızlı tosbağadır; subarunun parçasını bulamazsın vs vs uzar gider.

dsgnin en çok kötülenmesinin sebebi de vag kullanıcıları tarafından diğer otomobillerin teneke olarak nitelendirilmesidir. haklılık payı çoğu marka için vardır. maalesef bu tezi doğrulayan taraf ise dsg'ye her gördüğü yerde saldıran diğer marka araç kullanıcılarıdır. size söylenen bir argümanı "ama senin şanzımanın da şöyle bozuluyor" diye savunursanız aracınızın teneke olduğunu kabul etmiş olursunuz.

ülkemizde otomobil kullanıcılarının yüzde 90'ı da ister istemez ya teneke diyen; ya da dsg çöptür diyen grubun içinde buluyor kendisini. dsg kullanıp kullanmamak size kalmış. bu konu bitmez :D
Vw'e sarmak istesem, dsg'den başka bir ton bahane bulurum merak etmeyin. Dsg de görmediğimiz bilmediğimiz kullanmadığımız mal olsa neyse. Kocaeli'de gürkan oto var, vw servisi. Arkadaşın arabayı oraya götürüyorum. Dükkanın bir kısmı sadece dsg'lere ayrılmış durumda. Herkesi de, otomotiv bilgisi olmayan, vw dendiğinde dsg'den başka bir şey bilmeyen insanlarla bir tutmayın, fena halde yanılırsınız :)

Ayrıca şunları bırakıp tartışmayı kapatayım.



Sizin yaklaşımınıza son kez ineceğim: Aynen. Teneke :)
 
Son düzenleme:
Konu yine süper sapmış, adam dsg ile ilgili yorum isterken arabayla ilgili yorumlar, arabanın teneke olmasına yönelik yorumlar falan.
Dsg çift kavramaların içindeki nispeten en sağlamlardan hatta belki de en sağlamı, diğer markalardan daha çok satıyor. Hiç sorun yaşamama ihtimali olduğu gibi sorun da çıkabilir ki sorunsuz olarak lanse edilen cvt şanzımanlarda da sorunlar duyuyoruz yani biraz daha şans işi bir yerde ama şu da bir gerçek ki çift kavramaların yapısı gereği zaten ömrü bir gün illa ki dolacak, o ne zaman olur biraz kullanımla biraz da şansla ilgili bir durum.
 
Konu yine süper sapmış, adam dsg ile ilgili yorum isterken arabayla ilgili yorumlar, arabanın teneke olmasına yönelik yorumlar falan.
Dsg çift kavramaların içindeki nispeten en sağlamlardan hatta belki de en sağlamı, diğer markalardan daha çok satıyor. Hiç sorun yaşamama ihtimali olduğu gibi sorun da çıkabilir ki sorunsuz olarak lanse edilen cvt şanzımanlarda da sorunlar duyuyoruz yani biraz daha şans işi bir yerde ama şu da bir gerçek ki çift kavramaların yapısı gereği zaten ömrü bir gün illa ki dolacak, o ne zaman olur biraz kullanımla biraz da şansla ilgili bir durum.
Mesela tam olarak neye dayanarak edc'den ve powershift'ten daha sağlam ? Şanzımanın (bilerek) en dayanıksız tasarlanan, yegane sarf parçası kavramasıdır. Konstrüksiyon ve termal yüklere direnç açısından kuru kavramanın, ıslak kavramadan nasıl daha dayanıklı olduğunu bir açıklayın da hep beraber öğrenelim.

Belki senelerdir bmw, mercedes gibi premium markalar kuru kavrama şanzımanları tercih etmemekte, tork konvertörü falan seçmekte hata yapmışlardır, hep beraber öğreniriz. Belki de vw, nispeten yüksek torklu modellerine 7 ileri dq250 şanzımanı koymaktan boş yere kaçıyordur. Zaten sorun yok. Hatta belki de çift kavramaların en sağlamı yahu.

Adamlar Kocaeli'de, neredeyse yetkili servis kadar büyük bir vw özel servisinin hatırı sayılır bir kısmını sadece dsg şanzımana ayırmışlar. Dolaplarda şanzımanlar, kavramalar dolu. Kendi ustası bile malın ne olduğunun farkındayken daha fazla konuşmaya gerek olduğunu düşünmüyorum.

Klasik olarak "dsg çok satıyor, ondan böyle" argümanıyla gelinir. Filolara verilen dci edc clio'lar, hatırı sayılır derecede satılan cvt corolla'lar sanki on tane satıyormuş gibi muamele yapılır. Tabi bunların hepsinin amacı alttan alttan dsg'yi savunmak. Bunları artık bir kenara bırakmak lazım. İtibar etmediğimiz basit manevralar tabi ki.

Vw şanzımanına çok güvenseydi Amerikan pazarında satardı. Şanzımanına kendisi bile yeterince güvenmeyen firmanın arkasında, yaptığı şanzımana böylesine güven beslemeye çalışan kullanıcıları olduğu sürece zaten sırtı yere gelmez.

Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
Vw'e sarmak istesem, dsg'den başka bir ton bahane bulurum merak etmeyin. Dsg de görmediğimiz bilmediğimiz kullanmadığımız mal olsa neyse. Kocaeli'de gürkan oto var, vw servisi. Arkadaşın arabayı oraya götürüyorum. Dükkanın bir kısmı sadece dsg'lere ayrılmış durumda. Herkesi de, otomotiv bilgisi olmayan, vw dendiğinde dsg'den başka bir şey bilmeyen insanlarla bir tutmayın, fena halde yanılırsınız :)

Ayrıca şunları bırakıp tartışmayı kapatayım.



Sizin yaklaşımınıza son kez ineceğim: Aynen. Teneke :)
Kaza testlerine bakarak bir arabaya teneke demek çok yanlış olur. Kaza testlerinde neredeyse bütün araçlar aynı şekle bürünüyor. Önemli olan kaza şiddetinin yaşam alanına ulaşamadan darbenin emilerek sönümlenmesi ki videoda passatta CC de üzerine düşeni gayet iyi yapıyor.
Bu da tank diye dillerden düşmeyen Volvo. Kazada pert oldu diye bunada mı teneke diyeceğiz?
 
  • Haha
Tepkiler: LazDriver
Kaza testlerine bakarak bir arabaya teneke demek çok yanlış olur. Kaza testlerinde neredeyse bütün araçlar aynı şekle bürünüyor. Önemli olan kaza şiddetinin yaşam alanına ulaşamadan darbenin emilerek sönümlenmesi ki videoda passatta CC de üzerine düşeni gayet iyi yapıyor.
Bu da tank diye dillerden düşmeyen Volvo. Kazada pert oldu diye bunada mı teneke diyeceğiz?
Pert olması değil olay. :) Dikkat etmediğiniz, göremediğiniz farklı detaylar var. İkisi de üzerine düşeni zerre yerine getiremiyor ki kalıyor testten. Ayrıca "üzerine düşeni yerine getirmek" test sonucuna bakılarak görülür. Göz kararı değil. Bir sürü parametre var orada incelenen.

Vw cc'nin yan hava yastığı açılmadı. Adam kafa attı pandizota. Test sonucu: Marjinal.

Passat'ın da ön tarafta yolcu tarafında darbe sönümleyicisi yok. Test sonucu: Marjinal. Sürücü ile yolcu tarafından farklı başarı sonuçları alınıyor. Çünkü vw, bu test ilk defa sürücü tarafından yapıldığı için yolcu tarafına koymamış maliyet olmasın diye. Yolcu ölse önemli değil yani. Passat alınınca tek kişi kullanıyormuş. Savunulan markayı iyi tanıyın yani. Volvo'nun ön panelinde aracı darbeden sıyırmak için özel profil var. O yüzden diğer araçların çoğu bariyere saplanırken, volvoların neredeyse tamamı sıyrılarak geçer enerji absorbe etmemek için.
 
Son düzenleme:
Pert olması değil olay. :) Dikkat etmediğiniz, göremediğiniz farklı detaylar var. İkisi de üzerine düşeni zerre yerine getiremiyor ki kalıyor testten. Ayrıca "üzerine düşeni yerine getirmek" test sonucuna bakılarak görülür. Göz kararı değil. Bir sürü parametre var orada incelenen.

Vw cc'nin yan hava yastığı açılmadı. Adam kafa attı pandizota. Test sonucu: Marjinal.

Passat'ın da ön tarafta yolcu tarafında darbe sönümleyicisi yok. Test sonucu: Marjinal. Sürücü ile yolcu tarafından farklı başarı sonuçları alınıyor. Çünkü vw, bu test ilk defa sürücü tarafından yapıldığı için yolcu tarafına koymamış maliyet olmasın diye. Yolcu ölse önemli değil yani. Passat alınınca tek kişi kullanıyormuş. Savunulan markayı iyi tanıyın yani. Volvo'nun ön panelinde aracı darbeden sıyırmak için özel profil var. O yüzden diğer araçların çoğu bariyere saplanırken, volvoların neredeyse tamamı sıyrılarak geçer enerji absorbe etmemek için.
CC'de ki hava yastığının açılmamasını farkettim ancak bahsettiğiniz şeyler hiçbir arabayı teneke yapmaz ancak güvenlik zafiyeti olarak bahsedilebilir.
 
giphy.gif
 
Mesela tam olarak neye dayanarak edc'den ve powershift'ten daha sağlam ? Şanzımanın (bilerek) en dayanıksız tasarlanan, yegane sarf parçası kavramasıdır. Konstrüksiyon ve termal yüklere direnç açısından kuru kavramanın, ıslak kavramadan nasıl daha dayanıklı olduğunu bir açıklayın da hep beraber öğrenelim.

Belki senelerdir bmw, mercedes gibi premium markalar kuru kavrama şanzımanları tercih etmemekte, tork konvertörü falan seçmekte hata yapmışlardır, hep beraber öğreniriz. Belki de vw, nispeten yüksek torklu modellerine 7 ileri dq250 şanzımanı koymaktan boş yere kaçıyordur. Zaten sorun yok. Hatta belki de çift kavramaların en sağlamı yahu.

Adamlar Kocaeli'de, neredeyse yetkili servis kadar büyük bir vw özel servisinin hatırı sayılır bir kısmını sadece dsg şanzımana ayırmışlar. Dolaplarda şanzımanlar, kavramalar dolu. Kendi ustası bile malın ne olduğunun farkındayken daha fazla konuşmaya gerek olduğunu düşünmüyorum.

Klasik olarak "dsg çok satıyor, ondan böyle" argümanıyla gelinir. Filolara verilen dci edc clio'lar, hatırı sayılır derecede satılan cvt corolla'lar sanki on tane satıyormuş gibi muamele yapılır. Tabi bunların hepsinin amacı alttan alttan dsg'yi savunmak. Bunları artık bir kenara bırakmak lazım. İtibar etmediğimiz basit manevralar tabi ki.

Vw şanzımanına çok güvenseydi Amerikan pazarında satardı. Şanzımanına kendisi bile yeterince güvenmeyen firmanın arkasında, yaptığı şanzımana böylesine güven beslemeye çalışan kullanıcıları olduğu sürece zaten sırtı yere gelmez.

Saygılarımla.
Powershift dediğimiz şanzımanın ticari ömrü bile belli, ford geri çekilmek zorunda kaldı hatta bildiğim kadarıyla çok çok ciddi sorunlar yaşandı. Edc kullanıcıları tarafından çokça eleştirilen bir şanzıman zaten.

Öte taraftan satılan otomatik şanzımanların sayısına da bakarsak eğer dsg hatrı sayılır bir yerde. Bu şanzıman sorunsuz anlamına da gelmiyor bu arada, çift kavramalar hatta otomatik şanzımanlar içinde bayağı satıldığını gösteriyor. Eğer buralarda yazılıp çizildiği kadar arızaları sıkça olsaydı zaten bu kadar çok tercih edilmezdi diyorum, yine belirteyim ki bu şanzıman sağlam demiyorum, çift kavramalar içerisinde hatta orada benim hatam olmuş aslında tam belirtmemişim kuru tip çift kavramaların içindeki en sağlamlarından hatta en sağlamı olabilir diyorum. Satılma oranına ve arıza yüzdesine bakılarak bu değer tam olarak ortaya konulabilir, aksi de çıkarsa görmüş oluruz.

Yani ben bu şanzıman çok satıldı ondan arıza çok görüyoruz demiyorum tam tersine oranlara bakın diyorum, diğer şanzımanlar da az satıldı diye arıza göstermiyor tarzında da bir ithamda bulunmuyorum.

Beni biraz tanıyan biri benim kalkıp burada dsg övecek halim olmadığını da bilir. Yaşadığım arızalara kadar çoğu zaman söyleyen biriyim, tercihlerim bana saklıdır yani burada cvt sevmiyorum dedikten sonra gidip hemen cvt şanzımanları bir Japon da alabilirim.

Sonuç olarak ben tüketiciyim, parasını verip de aldığım bir ürünü burada kuru kuru savunacak halim de yok, artılarını da eksilerini de söylerim buna uyan gider alır. Buna ne sabrım ne de enerjim var.

Yani işin özü buradaki bazı arkadaşlarımız gibi kalkıp marka model savunmam, yani dediğiniz gibi benim öyle basit hamlelere ihtiyacım zaten yok, bunu yapmak için ne para alıyorum ne de firma tarafından takdir ediliyorum.

Amerika pazarına gelirsek eğer oranın bambaşka bir pazar olduğunu hepimiz biliyoruz zaten. Ağır yüklerde veya büyük motorda bu şanzımanlar kaldırmayacak zaten yada güçlendirmek gerekecek ki bu de ekstra maliyet doğuracağından dolayı girilmiyorlardır bence.

Yine duymak istersiniz belki ben söyleyim, bu şanzıman yüke veya çok güce dayanmaz bu hali ile. Misalen amarokta yok.

İşin özü ne dsgli arabam var ne de savunmaya ihtiyacım var, istediğinizi düşünebilirsiniz ama ithamda bulunurken biraz daha dikkatli olalım lütfen.

İyi forumlar
 
Aklinizda FAbia varsa hangi araci alirsani alin aklinizda fabia kalacaktir. DSG ariza verirse diye kenara bir miktar para koyabilirseniz, hem onun stresini yasamaz hemde aracinizin tadini cikarirsiniz, normalde dsgli arac onermem ama herkesin icine sinen araci almasindan
ülkemize özgü nadide özelliklerden birisi de sahip olunmayan malı kötülemektir. örnek vermek gerekirse; wankel motor 30 binde biter; dsg problemlidir; alfalar bozulur-satılmaz; audi premium değildir; porsche hızlı tosbağadır; subarunun parçasını bulamazsın vs vs uzar gider.

dsgnin en çok kötülenmesinin sebebi de vag kullanıcıları tarafından diğer otomobillerin teneke olarak nitelendirilmesidir. haklılık payı çoğu marka için vardır. maalesef bu tezi doğrulayan taraf ise dsg'ye her gördüğü yerde saldıran diğer marka araç kullanıcılarıdır. size söylenen bir argümanı "ama senin şanzımanın da şöyle bozuluyor" diye savunursanız aracınızın teneke olduğunu kabul etmiş olursunuz.

ülkemizde otomobil kullanıcılarının yüzde 90'ı da ister istemez ya teneke diyen; ya da dsg çöptür diyen grubun içinde buluyor kendisini. dsg kullanıp kullanmamak size kalmış. bu konu bitmez :D
Sahip oldum sifir aracla tatile giderken dag basinda yolda kaldim, bu dusunce yuzunden kotu demeye korkar oldum :)
 
  • Üzgün
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...