KAPALI DSG Sorunu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

alptamer

Profesör
995
Marka
BMW
Bu konuyu aradım, bulamadım. Forum ahalisinin görüşünü gerçekten merak ediyorum. Yer yer başka konularda bu meseleyi tartışıyoruz, eleştiriyoruz, övüyoruz. Bu sefer gerçekten seviyeli bir şekilde konuşalım şu meseleyi.

Benim düşüncelerim şöyle:

Audi Q5'imiz vardı, 2009 model. 2.0 TFSI ve S-Tronic şanzıman kombinasyonlu bir şekilde kullandık. S-Tronic, genelde insanlar tarafından yakınıldığı gibi kaçırmaya başladı. Ne demek bu? Sanki vitesi kavrıyor, sonra bırakıp bir daha kavrıyor gibi davranıyordu.
4.000 Euro'luk hasar çıkardı. Doğuş Oto garanti kapsamında değiştirdi. Yaklaşık 5 bin km sonra bir kez daha aynı problemi yaşadık. Yine değişti, yine para ödemedik.
En son arabayı satmaya yakın yine aynı problemi çıkarıyordu, sattık kurtulduk.

Şimdi durum çok acı aslında, kronik problem olduğu çok net. Fakat uzun zamandır, normal otomobil kullanan yakın çevremden DSG ile ilgili şikayet duymadım. He eğer motoru yazılımlayıp, şanzımanın kalibrasyonunu bozacak hareketler yaparsanız bozulabilir. Fakat o zaman da her tarafta ağlamanın anlamı yok, VAG grubu sonuçta fabrikadan öyle çıkarmamış.

Biri gelip DSG araç almak istiyorum dediğinde ona önerir misiniz? Neden önermezsiniz? Merak ediyorum, cevapları bekliyorum...
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreKRC
Teknik detayına çok girmiyorum, zaten girmek istesem de bu işin tekniğini bilecek kadar donanımlı değilim. Deneyim ve tecrübelerden yola çıkarak söyleyebilirim ki tüm çift kavramalı şanzımanlar kendine has bir takım sıkıntılar barındırıyor. Konunun sadece dsg özelinde olduğunu düşünmüyorum çünkü başka türlü sıkıntıları Ford cephesinde powershift kullanan insanlardan da duyuyorum. Powershift'in Dsg'ye oranla tork dayanımı daha fazla ama onun da bitmek tükenmek bilmeyen bir titreme sorunu mevcut. Neticede vag cephesine bakıldığında Dsg oldukça geliştirildiyse de hala narinliği mevcut. Buna ek olarak kullanmayı bilmeyen kitle de hatırı sayılır düzeyde fazla. Şanzımana ciddi yüklenen ve kullanmayı bilmeyen kitlenin maalesef ki elinde kalabiliyor.

Netice olarak tüm çift kavramalar özelinde diyebilirim ki çift kavramanın sahip olduğu en önemli yetenek geçiş hızıdır. Geçiş hızı ise güçlü ve performanslı motorlu araçlara sahip modellerde daha lazımdır. Şehir içinde tüketimi az olsun, otomatik olsun, bir yerden bir yere sorunsuz götürmeye yetkin olsun amacıyla çift kavrama kullanılmasına karşıyım. Çift kavramayı uygun bulduğum motorlar 1.0-1.2 düşük hacim ve güçteki motorlarla beraber performanslı modellerdir. Zf şanzıman önden çeker otomobillere monte edilebiliyor olsaydı bugün zaten vw grubunda dsg diye bir şanzıman olmayacaktı. Günümüzde de görülüyor ki markalar 7-8-9-10 hatta 11 ileri tam otomatik versiyonlara geçmeye başladı. Bazılarının argesi hala sürüyor. O sebeple çift kavramalı şanzımana sahip bir aracı önereceğim motor yelpazesi yukarıda açıkladığım kadarıyla sınırlıdır. Hele ki dizel bir araçta çift kavrama tamamen mantık dışıdır bana göre.
 
Ben 10 aydır kullanıyorum dsg bu süreçte 8 bin km falan yol yaptım. Benim aracım seat ibiza. Neden söylüyorum bunu çünkü bildiğim kadarıyla kasası ağır araçlarda daha fazla problem çıkarmış.

İstatistiğine bakmak lazım. Vag grubunun hepsinde kullanılan şanzuman ve satış rakamlarını topladığınızda diğerlerinin çok üstünde problemli çıkacaktır. Burada önemli olan satışlara oranı.

Ben sadece 3ten 4 e geçerken bi gıcırtı problemim var servis zamanı geldi diye götürmedim. Onun haricinde bir problem yaşamadım oldukça memnunum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Sorun dsg değil niye herkes dsg sorunlu deyip duruyor. Sorun kuru çift kavramalarda yaş kavramalar nispeten çok daha iyi ve ben hala bu sorunların devam ettiğini düşünmüyorum hala devam ettiğini söylüyorum 2015 vw jetta 1 sene ara ile 2 kere mekantronik arızası verdi . 11k km deki 2016 fiesta 420 km lik kullanım sürecinde araba bildiğin gaza bastığımı algılamadı ve boşa devir çevirdiği oldu. Böyle kavşağın ortasında sap gibi kaldım ve bunu 3 kere yaptı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve alptamer
Madem erdemli bir dille eleştirip uzun uzadıya masaya yatırılacaksa benim bu çift kavramalılar ailesindekiler için düşüncem, -gerek Powershift olsun gerekse DSG ya da bir başka çift kavramalı şanzıman- eğerki bir aracı sıfırdan alıp garanti süresince bineceksem ve sonrasında biter bitmez satacaksam emin olun çift kavramalı bir şanzımanı rahatlıkla tercih ederim ve tavsiye ederim.Çünkü az yakıt tüketimi ve neredeyse kayıpsız bir aktarma gücü var.Genellikle çok aşırı güvenilen tork konvertörlü şanzımanlar motordan aldığı gücün çoğunu kavrama da kaybeder(ZF hariç).Ama ne yazık ki herkes garantisi bittikten sonra araba satacak kadar zengin değil.Yani bir çok arıza garanti süresince servislerde fabrika hatası olarak değiştiriliyor fakat garanti bittikten sonra ne olacak sanayi deki Himmet abi düzgün yapabilecek mi hadi düzgün yaptı ustaydı diyelim 2-3 senelikken arıza açan bu şanzımanlar 10 sene sonra kaç kere sıfırlanmış olacak, hadi bunların hepsini geçeyim sanayideki ustalar bu arıza yapmış aracın sahibini kaç bin tl lerle soyacaklar?Uzun lafın kısası param çoksa 3-4 sene de bir araç değiştirir çift kavramanın seriliğini doya doya yaşarım he param yoksa da kesinlikle uzak dururum daha 2-3 seneyken patlayan bu şanzımanları 10 yaşına gelince düşünemiyorum.Bir de herkes tutturmuş millet kullanmayı bilmiyor da bilmiyor bizim ülkemizde şu an kullanılan binlerce 1999 model tork konvertörlü tam otomatik araç var çoğu da binlerce kmsine rağmen tıkırında çalışıyorlar mesele bizim kullanamamız mı yoksa şanzımanın sağlamlığı mı iyi tartışılması gereken bir konu.Benim eyorlamam bu kadar he hiç mi iyi otomatik şanzıman yok bence var alırsın bir ZF biner gidersin paran yoksa da artık manuel araçlarda en az otomatikler kadar konforlu manuele binersin.
 
Ben 10 aydır kullanıyorum dsg bu süreçte 8 bin km falan yol yaptım. Benim aracım seat ibiza. Neden söylüyorum bunu çünkü bildiğim kadarıyla kasası ağır araçlarda daha fazla problem çıkarmış.

İstatistiğine bakmak lazım. Vag grubunun hepsinde kullanılan şanzuman ve satış rakamlarını topladığınızda diğerlerinin çok üstünde problemli çıkacaktır. Burada önemli olan satışlara oranı.

Ben sadece 3ten 4 e geçerken bi gıcırtı problemim var servis zamanı geldi diye götürmedim. Onun haricinde bir problem yaşamadım oldukça memnunum.
Bir malin ne kadar sattigi degil ne kadar ariza cikardigi daha onemlidir hocam ferrari az satiyor diye ornegin kaale almayalim mi ? En cokda satsa en dusuk satis rakaminada sahip olsa bu ariza gercegini kesinlikle degistirmez.
 
" ...Önerir misiniz ? ..."

Kişiden kişiye göre değişir . Araciyla bir bütün olan birisine oneririm . Mesela Dur kalk trafikte manuele çekip 1. viteste kullanacak potansiyelde ise , dur kalklarda frene yarim basip arabayi zorlayacagina tamamen basacaksa , uzun sureli duraklamalarda N vitesine alacaksa ... Şanzımanın ısınıp kendini korumaya almayacagi kadar trafigi olmayan bir sehirde yasiyor ise , aracin azami yük kapasitesini aşmayacaksa , Romork cekmeyecekse , 2-3 yilda bir arabasi yolda kaldiginda veya birkac gun serviste yattiginda problem etmeyecek kişilere Öneririm .

Kendim alacaksam Dct , Eat6 (tork k. mıydı ?), ZF gibi Tork Konvertorlu sanzimanlari veya aracin şurüş zevkini baltalamiyorsa CVT tercih ederim .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Zamanında dsg şanzımanlı polo, golf, jetta, passat' ımız oldu, hiç birinde yolda bırakacak yada lamba yakacak kadar sorun yaşamadım. Ancak araçların km leri ileriydi -70 80 bin civarınlarında- tabiki titreme, şangırtılar yapıyordu. Rampa yukarı çıkarken titreye titreye çıkar bazen ayağımı gazdan çekmem gerekirdi daha fazla titremesin diye.
Şimdi 2000 model Honda CR-V' miz var 4 ileri tork konvertorlu otomatik, 17 yıllık ama saat gibi tıkır tıkır. Ne bir titreme ne bir vuruntu. Hal böyle olunca tabiki insan tork konvertörlüye sıcak bakıyor. Ancak sıfır alacak olsam dakika düşünmem dsg almak için. Belli bir kilometreye kadar sorunsuz çalışıyor, garanti sağlıyorlar zaten.
 
Yukaridada belirtenler olmus ve cok dogru soylemisler. Eger garantisi bitmeye yakin satilacaksa kesinlikle dsg cunku gercekten hayran oldugum degistirme hizina ve dusuk yakit tuketimine yol acan bir sisteme sahip. Ama yok ben kafam rahat uzun sureli tutarim araci elimde diyenler icin asla dsg alinmamali.
Kabul ediyorum cogu kullanici bilincsiz veya genelde leon golf apaci eline dusup stageler yapip deli gibi zorlandigi icin ariza verdi ya bu diyenlerde cok , satin alirken bakin dsg yi bu sekilde kullanmalisiniz demeyen satis temsilcileri yuzunden aa gitti dsg diyende cok.obur yandan hic dikkat etmeyen yasli amcalar veya genelde bayanlar yuzunden ariza verme potansiyelide cok maalesef. Ama su bir gercekki dsg cok narin ve ornegin tork konv gibi agir kullanimlara dayanamiyor.
Yukaridada bahsedilmis satis adeti benim umurumda degil. Cevremde olupda sorun yasamayan neredeyse yari yariya . Ne titremeler ne kenara cekin sicaklik uyarisi ne tam kavramamasi gibi binbir turlu soruna bir fiil sahit oldum.satis adedide sundan onemsiz.bir markanin kalitesini satis adedi belirlemez .yazarsiniz google a hangi marka ne kadar ariza vermis gorursunuz zaten.
 
Golf 6 mızda 57xxx km lerde hafiften bi titreme vardı.Araba full yetkili servis bakimliydi iyi niyet garantisinden kavrama değişti o sorun ortadan kalktı.Kavrama değiştikten sonra 30000 km kullandık bir problem yoktu.Şu anki arabamız Golf 7 debservis bakımlı ve 38300 de herhangi problem yok garantisi de bitti.2.el alınacaksa bakımlarının komple serviste yapılmış olmasına dikkat etmek lazım iyi niyet garantisine girsin diye.2013 sonrası dsglerde sorun azaltıldı deniyordu golf6 larda baya sorun vardı çünkü 7 lerde pek duymadım.Alır mıyım 2.el full yetkili servis bakımlıysa alırım,0 km de alırım garantiyi de uzatırım kafa rahat binerim.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Sorun DQ200 denilen 7 ileri kuru tip (1.5 lt yağ barındırır) DSG'de. Bunlar 1.0, 1.2, 1.4, 1.6 motorlarda kullanılan DSG'dir.

2.0 ve üstü motor hacimlerinde kullanılan benzinli ve dizel olanlarda sorun yok.
Hocam yeni nesillerden bahsettiğinizi umuyorum. 2010-2012 civarlarında S-Tronic'ten çeken çok oldu. Özellikle İstanbul'daki Q5'lere olduğunu biliyorum...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
DQ200; Golf, Jetta, Octavia, Leon, A3,A4,A5 gibi ''yol odaklı'' otomobillerde kullanılırken, DQ250 ıslak kavrama; Tiguan, Ateca vb. SUV-vari araçlarda kullanılıyor. Arazi koşullarında haznedeki yağın ısınmaya daha dayanıklı olması sebebiyle böyle bir karar alınmış diye düşünüyorum.

Islak kavramada uzun süredir problem yaşanmıyor ise, neden VW hala kuru kavramayı araçlara yerleştiriyor? Yani en çok satan modellerinde bile kuru kavrama var, çok ilginç.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Beyler, Türkiye çok mu zenginleşti ben anlayamadım. Aracı alıp 2-3 sene kullanıp satacaksam ile başlayan cümleler bir hayli fazla. Ben fakir kaldım galiba. Zira aracımı aldım 2,5 senedir kullanıyorum, satarsam b segmentin en dolusunu zor alıyorum. Harbiden durumunuz iyi değilse ya da harcayacak çok paranız yoksa artık bu piyasada 2-3 senede bir araç yenileyip aynı segment ya da üst segment araç almak öyle her bütçenin harcı değil. Şimdiden sonra alacağımız araçlarda sorun çıkarıp çıkarmama durumuna daha fazla dikkat etmemiz gerekiyor. Bugün 110 bin liranın altında otomatik, orta-üst donanımda c segment araba neredeyse kalmadı. 2-3 yılda bir 100, 100, 100 lira verecek parayı bulacak kaç kişi vardır bakmak lazım.
 
DQ200; Golf, Jetta, Octavia, Leon, A3,A4,A5 gibi ''yol odaklı'' otomobillerde kullanılırken, DQ250 ıslak kavrama; Tiguan, Ateca vb. SUV-vari araçlarda kullanılıyor. Arazi koşullarında haznedeki yağın ısınmaya daha dayanıklı olması sebebiyle böyle bir karar alınmış diye düşünüyorum.

Islak kavramada uzun süredir problem yaşanmıyor ise, neden VW hala kuru kavramayı araçlara yerleştiriyor? Yani en çok satan modellerinde bile kuru kavrama var, çok ilginç.
Maliyet geliyor aklıma. Sonuçta yukarıda yazan çok alırım 2 sene kullanır satarım. Eğer bakımları düzgün yapılıp iyi kullanılırsa 2 seneden daha fazla dayanacağı da kesin kullanım tarzı çok önemli sonuçta. Bir çok kişi alırım diyor yani adam amacına ulaşmış daha niye zorlasın ki.
 
Beyler, Türkiye çok mu zenginleşti ben anlayamadım. Aracı alıp 2-3 sene kullanıp satacaksam ile başlayan cümleler bir hayli fazla. Ben fakir kaldım galiba. Zira aracımı aldım 2,5 senedir kullanıyorum, satarsam b segmentin en dolusunu zor alıyorum. Harbiden durumunuz iyi değilse ya da harcayacak çok paranız yoksa artık bu piyasada 2-3 senede bir araç yenileyip aynı segment ya da üst segment araç almak öyle her bütçenin harcı değil. Şimdiden sonra alacağımız araçlarda sorun çıkarıp çıkarmama durumuna daha fazla dikkat etmemiz gerekiyor. Bugün 110 bin liranın altında otomatik, orta-üst donanımda c segment araba neredeyse kalmadı. 2-3 yılda bir 100, 100, 100 lira verecek parayı bulacak kaç kişi vardır bakmak lazım.
Abi ben aracimi satsam bos b segmenti zor alirim dun 90 milyara dolu ibiza konustuk ya :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet ve Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...