KAPALI DSG Sorunu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

alptamer

Profesör
995
Marka
BMW
Bu konuyu aradım, bulamadım. Forum ahalisinin görüşünü gerçekten merak ediyorum. Yer yer başka konularda bu meseleyi tartışıyoruz, eleştiriyoruz, övüyoruz. Bu sefer gerçekten seviyeli bir şekilde konuşalım şu meseleyi.

Benim düşüncelerim şöyle:

Audi Q5'imiz vardı, 2009 model. 2.0 TFSI ve S-Tronic şanzıman kombinasyonlu bir şekilde kullandık. S-Tronic, genelde insanlar tarafından yakınıldığı gibi kaçırmaya başladı. Ne demek bu? Sanki vitesi kavrıyor, sonra bırakıp bir daha kavrıyor gibi davranıyordu.
4.000 Euro'luk hasar çıkardı. Doğuş Oto garanti kapsamında değiştirdi. Yaklaşık 5 bin km sonra bir kez daha aynı problemi yaşadık. Yine değişti, yine para ödemedik.
En son arabayı satmaya yakın yine aynı problemi çıkarıyordu, sattık kurtulduk.

Şimdi durum çok acı aslında, kronik problem olduğu çok net. Fakat uzun zamandır, normal otomobil kullanan yakın çevremden DSG ile ilgili şikayet duymadım. He eğer motoru yazılımlayıp, şanzımanın kalibrasyonunu bozacak hareketler yaparsanız bozulabilir. Fakat o zaman da her tarafta ağlamanın anlamı yok, VAG grubu sonuçta fabrikadan öyle çıkarmamış.

Biri gelip DSG araç almak istiyorum dediğinde ona önerir misiniz? Neden önermezsiniz? Merak ediyorum, cevapları bekliyorum...
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreKRC
Doğası gereği aşınması fazla olan bir şanzıman.''Problemli şanzıman'' lafı halk dilinde geçiyor biz de o şekilde kullanıyoruz.VAG arabalarına 2 yıl; dsg şanzımanlarına da gelin değiştiririz garantisi veriyor Avrupa'da.Burda doğuş biraz çakallık yapıyor bu değiştiririz getirin olayını servis dışında başka yere gitmemişlere ''iyi niyet'' garantisi altında veriyor.Bir nevi aslında 5k paranı alırım da acıdım sana çekiyor ama olayın aslı farklı.Herneyse Dsg doğası gereği ömrü kısa bir şanzıman diğerlerine göre. Cvt lerde 150k veya 5 yıl garanti.Tk 4-5 yıl garanti.Manuellerde baskı balata bitene kadar 130-150-200 çok attım diyelim belki 90 k falan ömürleri var. Doğası gereği diyip diyip duruyorum ne bunun doğası dersek?
Hızlı olması için 1deyken 2 yi yarımda tutuyoruz.2 deyken 3 ü vs vs gidiyor.Bu sırada kuru olduğu için yarı kavramada ısınıyor(ısıyı soğuran yağ yok) ;ısınan mekanik parçanın ömrü kısalıyor doğal olarak kaya-su-güneş----->kum mantığı. Vites düşüremiyor düşürmek mantığına ters çünkü.1-2-3-4-5-6-7 ye atıp oh be diyen bir şanzıman bu.Ondan kickdown isteyince bir sn 3 e geçiyorduk ben onu hazırlamıştım yaa:( diyip sonra tamam tamam 1 e çekcem ama bekle 1 i hazırlayayım diyor zaman kaybı yaşıyor.Sadece ileri vites artışı avantajı varken; geriye atmada sarsıntı gecikme,çabuk ısınma ve kullan at şanzımanı olması gibi dezavantajlarını da alıyoruz dsg yle. Diyeceklerim bunlar haa bir de bu şanzımanı almamız için 10k para istiyorlar pufspdsjdjkfsjl

Edit: Herhalde burada Dsg şanzımanları çok büyütüyoruz gözümüzde sonuç itibariyle kullan at mantığıyla yapılan bir şanzıman niye böyle sorunsuz değil mantığı yüklüyoruz bilmiyorum.Vw bu sorun çıkartmazsa problem vardır hayırlı işler
 
Son düzenleme:
Ağırlığı düşük araçlarda ve düşük torklu motorlarda çok sorun çıkardığını duymadım.Polo ile parke yoldan geçerken şanzımandan bi ses geldiğine şahit oldum, normalmiş. Dur kalk trafikte şanzıman fazla ısındı uyarısını da gördüm. Etrafımda sorun yaşayanları genellersem dizel passatlarda ve 150 160 Hp'lik Tsi motorun olduğu araçlarda daha fazla yaşanıyor sanırım. Sıkışık trafikte manuele alıp yokuşta el freniyle kalkacak derecesinde dikkat ederek kullanmanın sorunları azalttığını söylüyorlar. Bir otomobile bu kadar hassas davranmak bana göre değil, bu yüzden çift kavrama tercih etmezdim.
 
DQ200; Golf, Jetta, Octavia, Leon, A3,A4,A5 gibi ''yol odaklı'' otomobillerde kullanılırken, DQ250 ıslak kavrama; Tiguan, Ateca vb. SUV-vari araçlarda kullanılıyor. Arazi koşullarında haznedeki yağın ısınmaya daha dayanıklı olması sebebiyle böyle bir karar alınmış diye düşünüyorum.

Islak kavramada uzun süredir problem yaşanmıyor ise, neden VW hala kuru kavramayı araçlara yerleştiriyor? Yani en çok satan modellerinde bile kuru kavrama var, çok ilginç.
Tiguan 1.4 150hp ACT'de DQ400 kullanılıyor :D:D:D 6 ileri yaş kavrama yani :D.
 
DSG ile daha 1 kere bile sıkıntı yaşamadık. Kullanmasını biliyorsanız gözünüz kapalı alın ama yok ben park ederken ilk önce el freninin çekemem yoğun trafikte 1'e alamam (kullandığımız araçlarda bunları uygulamıyoruz ama yinede bozulmuyor tabii bu uygulamalar ile araç sağlığına katkıda bulunursunuz) diyorsanız gidip güçten yiyen ve yakıt tüketimini arttıran (ZF hariç adamlar başarılılar ama yine çift kavrama kadar tepkisel değil) şanzımanları tercih edebilirsiniz :p:p haa bide deviri üstlerde tutan hıııı diye can çekişen arabaları da unutmamak gerek :p:p. Kısacası çift kavramalar kullanmasını bilene çok güzel o_O.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
DSG ile daha 1 kere bile sıkıntı yaşamadık. Kullanmasını biliyorsanız gözünüz kapalı alın ama yok ben park ederken ilk önce el freninin çekemem yoğun trafikte 1'e alamam (kullandığımız araçlarda bunları uygulamıyoruz ama yinede bozulmuyor tabii bu uygulamalar ile araç sağlığına katkıda bulunursunuz) diyorsanız gidip güçten yiyen ve yakıt tüketimini arttıran (ZF hariç adamlar başarılılar ama yine çift kavrama kadar tepkisel değil) şanzımanları tercih edebilirsiniz :p:p haa bide deviri üstlerde tutan hıııı diye can çekişen arabaları da unutmamak gerek :p:p. Kısacası çift kavramalar kullanmasını bilene çok güzel o_O.
Benim yiyo bak baya yiyo forumdan bir kiside gelip bu cok yavasmis demedi sende demedin ama yiyo bak yalan yok.cvt konusunda ikilemdeyim bi taraf begeniyor bi taraf o vites degisimlerinden hemen nefret ediyor ilerleyen donemlerde yakin arkadasimizin almayi planladigi opel crossland icin 1.2 motor ustune cvt varmis daha test surusune cikmadim bakalm.
 
Benim yiyo bak baya yiyo forumdan bir kiside gelip bu cok yavasmis demedi sende demedin ama yiyo bak yalan yok.cvt konusunda ikilemdeyim bi taraf begeniyor bi taraf o vites degisimlerinden hemen nefret ediyor ilerleyen donemlerde planlanan opel crossland dede 1.2 motor ustune cvt varmis daha test surusune cikmadim bakalm.
Senin arabada güçten yiyor ama onu vites geçiş hızlarıyla unutturabiliyor ama gel gelelim Opel'e veya Kia'nin eski 4 ilerisine... adamı çıldırtır. Bide benim için dayanikliktan ziyade keyif faktörü önemli. Tabii bu kişiden kişiye değişir. CVT manuel modda kabul edilebilir ama Sport veya Normal modlarda hıı diye gidiyor ve beni o ses baya bi sinir ediyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Benim yiyo bak baya yiyo forumdan bir kiside gelip bu cok yavasmis demedi sende demedin ama yiyo bak yalan yok.cvt konusunda ikilemdeyim bi taraf begeniyor bi taraf o vites degisimlerinden hemen nefret ediyor ilerleyen donemlerde yakin arkadasimizin almayi planladigi opel crossland icin 1.2 motor ustune cvt varmis daha test surusune cikmadim bakalm.
Her cvt bir değil ki :) cvt şehir içinde cidden mükemmel bir şanzıman. B sınıfında kullanılan 4 ilerilere tercih ederim :) ama o tk tepkiselliği de yok. Kia cerato nun ve ford fiesta nın ilk gaz tepkisini verebilen bir araba daha sürmedim ki ikisi de 4 ileriydi :)
Crossland 1.2 de eat6 olması lazım
 
Son düzenleme:
Senin arabada güçten yiyor ama onu vites geçiş hızlarıyla unutturabiliyor ama gel gelelim Opel'e veya Kia'nin eski 4 ilerisine... adamı çıldırtır. Bide benim için dayanikliktan ziyade keyif faktörü önemli. Tabii bu kişiden kişiye değişir. CVT manuel modda kabul edilebilir ama Sport veya Normal modlarda hıı diye gidiyor ve beni o ses baya bi sinir ediyor.
Öyle gitmiyor benim garaj videosuna bakabilirsin.Yeterli info vermezse sana bir gün eco mod dahil atayım.Cvt nin hıı olayı değil başka problemleri var ama sürücü anlar onu
 
Her cvt bir değil ki :) cvt şehir içinde cidden mükemmel bir şanzıman. B sınıfında kullanılan 4 ilerilere tercih ederim :) ama o tk tepkiselliği de yok. Kia cerato nun ve ford fiesta nın ilk gaz tepkisini verebilen bir araba daha sürmedim ki ikisi de 4 ileriydi :)
Crossland 1.2 de eat6 olması lazım
Çok doğru cvt güçten yemeye; tekerleğe güç aktaran ikinci kasnağın oranı bitince başlıyor bu da bende 80 vs qq de 95-100
 
Öyle gitmiyor benim garaj videosuna bakabilirsin.Yeterli info vermezse sana bir gün eco mod dahil atayım.Cvt nin hıı olayı değil başka problemleri var ama sürücü anlar onu
Ne gibi problemleri var anlat dokotrumda öğrenmiş olalım :D. Şehir içi ve manuel modu (aslında oda vasat ama yine hııı dan bi nebze iyidir) hariç CVT benim için gereksiz bir şanzıman türü. Hem arıza maliyeyleride baya tuzlu oluyor özellikle de Nissan'da.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Ne gibi problemleri var anlat dokotrumda öğrenmiş olalım :D. Şehir içi ve manuel modu (aslında oda vasat ama yine hııı dan bi nebze iyidir) hariç CVT benim için gereksiz bir şanzıman türü. Hem arıza maliyeyleride baya tuzlu oluyor özellikle de Nissan'da.
Nissanı bilemem benim tüm şanzımanı değiştirmem 1500-2000 lira şuanki japonya kuruyla.Herneyse benim cvt yazımı okuduysan aklında kalan bişeyler olmalı.Gaz pedalıyla senin aranda baya bir bilgisayar var hissi oluşuyor.Bu sürüş dinamizmini baltalıyor.Şöyle diyeyim sen gaza 3/5 bastın aniden diyelim.O ise haa evet 3/5 de diretiyor o zaman eğim şu bu istediği torku burda vereyim çok olmasın ama vs vs vs diye bir işlemden sonra gerekli tork bandını patinaja kalmayacak fazla torku da vermeyecek tam 3/5 istediğimi verecek şekilde ayarlıyor.Eh bu da seni uçak kaptanı hissediyor.Gaz %60 açılsın sağ motor tamam sol motor tamam vs vs yani. Hıı olayını honda 1,5 turbo civicle deneyimledim.Yazıklar olsun dedim döndüm 4 ileri corolla mmt sini koysalara daha iyi yürüyebilirdi.Yok ya ikisi de b.k
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...