KAPALI DSG Sorunu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

alptamer

Profesör
995
Marka
BMW
Bu konuyu aradım, bulamadım. Forum ahalisinin görüşünü gerçekten merak ediyorum. Yer yer başka konularda bu meseleyi tartışıyoruz, eleştiriyoruz, övüyoruz. Bu sefer gerçekten seviyeli bir şekilde konuşalım şu meseleyi.

Benim düşüncelerim şöyle:

Audi Q5'imiz vardı, 2009 model. 2.0 TFSI ve S-Tronic şanzıman kombinasyonlu bir şekilde kullandık. S-Tronic, genelde insanlar tarafından yakınıldığı gibi kaçırmaya başladı. Ne demek bu? Sanki vitesi kavrıyor, sonra bırakıp bir daha kavrıyor gibi davranıyordu.
4.000 Euro'luk hasar çıkardı. Doğuş Oto garanti kapsamında değiştirdi. Yaklaşık 5 bin km sonra bir kez daha aynı problemi yaşadık. Yine değişti, yine para ödemedik.
En son arabayı satmaya yakın yine aynı problemi çıkarıyordu, sattık kurtulduk.

Şimdi durum çok acı aslında, kronik problem olduğu çok net. Fakat uzun zamandır, normal otomobil kullanan yakın çevremden DSG ile ilgili şikayet duymadım. He eğer motoru yazılımlayıp, şanzımanın kalibrasyonunu bozacak hareketler yaparsanız bozulabilir. Fakat o zaman da her tarafta ağlamanın anlamı yok, VAG grubu sonuçta fabrikadan öyle çıkarmamış.

Biri gelip DSG araç almak istiyorum dediğinde ona önerir misiniz? Neden önermezsiniz? Merak ediyorum, cevapları bekliyorum...
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreKRC
Benim tahminim şu şekilde.Doğuşa parça zaten bu 10 yıl durumundan dolayı bedavaya geliyor.Servis bakımı zorunluluğunu ve iyi niyet garantisini ise doğuş para kazanmak içim uyguluyor olabilir.
tumblr_inline_npp17lyJK91qe47ym_500.gif
 
Daha önce defalarca konuşulduğu için laf yetiştirmeye motivasyonum oldukça az ama kullananlar memnunum, yine alırım vs dedikçe hiç kullanmayan veya 1-2 kere kullanmış olanların karalamak için kompozisyon yazmasını mizah öğesi olarak izliyorum. Seviyeli şekilde tartışalım temennisi de büz şöyle bi güzel yerin dibine sokalım kullanıcıları tek kelime etmesin temennisi gibi görünüyor.
Alakası yok. Tamamen yazıldığı gibi okunan, okunduğu gibi anlaşılması gereken bir temenni.
 
Bu DSG meselesiyle ilgili anlamadığım iki şey var.
1) Sıkışık trafikte şanzıman ısınır v.s diye manuele almak, ışıklarda boşa almak ıvır zıvır gibi yöntemleri önerip şanzımanı koruduğunu sananlar. Madem o kadar fark verip otomatik vites alıyorum neden bu kadar kasayım ya, kimse nasıl bu durumu sorgulamaz da şöyle böyle yapın diye milyar dolarlık şirketin avukatlığını yapar? Biraz yokuş tırmandım diye şanzıman ısınıp beni yarı yolda bırakıyorsa, bilmem kaç ülkede şanzımana daha uzun süreli ve ayrı bir garanti veriliyorsa bunun ar-ge aşamasında bariz bir problem var bunu kabul etmek gerekir.

2) Eğer o kadar problemli bir şanzıman değilse buna bazı ülkelerde ekstra garanti verilmesinin sebebi nedir? Bu ülkeler hep yokuş tırmanılan yüksek rakımlı, bozuk yollu, sıkışık trafikli veya VW'nin ar-ge kapasitesini zorlayacak nitelikte ülkeler mi? Değilse bu garanti bizim ülkemizde neden sunulmaz? (Gerçi bu son sorumun cevabını biliyorum ya neyse.)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve bt
Arkadaşlar dsg yi seven vardir sevmeyen vardir ama buraya gelip o kadar araba satiliyor e ariza orani ne veya ben kullandim o bu kullandi ariza vermedi gibi yazilara hic gerek yok. Bu konuda tek soyleyecegim su.
Neden sadece dsg hakkinda konular aciliyorda ornegin bir tork konv. sorunu diye bir tane baslik yok ? Veya neden zf sorunu diye bir soru gelmiyor ?Dsg iyidir veya kotu demiyorum . Su ana kadar mutlu ve sorunsuz kullananlara masallah ama bu olmayacak anlaminada gelmiyor ne yazikki.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Zamanında dsg şanzımanlı polo, golf, jetta, passat' ımız oldu, hiç birinde yolda bırakacak yada lamba yakacak kadar sorun yaşamadım. Ancak araçların km leri ileriydi -70 80 bin civarınlarında- tabiki titreme, şangırtılar yapıyordu. Rampa yukarı çıkarken titreye titreye çıkar bazen ayağımı gazdan çekmem gerekirdi daha fazla titremesin diye.
Şimdi 2000 model Honda CR-V' miz var 4 ileri tork konvertorlu otomatik, 17 yıllık ama saat gibi tıkır tıkır. Ne bir titreme ne bir vuruntu. Hal böyle olunca tabiki insan tork konvertörlüye sıcak bakıyor. Ancak sıfır alacak olsam dakika düşünmem dsg almak için. Belli bir kilometreye kadar sorunsuz çalışıyor, garanti sağlıyorlar zaten.
Söylediklerinize katılmakla beraber karşı çıktığımda bir nokta var. İleri kilometre dediğiniz rakamlar 70 k kilometre. Alman ikinci el sitesinde 2012 F20 1.16i 324 k kilometrede araç var. 70k kilometre de şangırdayan şanzıman bence biraz sıkıntı. Dsg özelinde konuşacak olursam geçişler vs. muazzam ancak söyle bir durum var mesela zf de gaza ne kadar basarsanız ona göre vites atıyor. Şöyle diyeyim sakin sürüş yaparken aheste aheste ama performans sürüşünde çat çat çat :D şu da bir gerçek zf 8 ileri şanzımanın düşüşleri cidden zayıf. Gaza basınca düşmek için düşünüyor. Manuel de sorun yok ama d modunda böyle bir handikapıda var. Şanzıman hızına neden değindim oraya geleyim, yani dsg yi sakinde sürseniz performanslıda sürseniz sürekli çat çat modunda. Araba benimle bütünleşmiyor benim sakinliğime adapte olamıyor. Bu benim hissiyatım. Power shift için ise bence ziyadesiyle gereksiz. Yani tk şanzımana göre öyle bir avantajı olmamasına rağmen çift kavramalı yaptık demek için yapılmış gibi. Ama mondeo 1.5 eb otomatikte ki şanzımana göre fersah fersah üstün o ayrı bir mesele
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...