KAPALI DSG Sorunu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

alptamer

Profesör
995
Marka
BMW
Bu konuyu aradım, bulamadım. Forum ahalisinin görüşünü gerçekten merak ediyorum. Yer yer başka konularda bu meseleyi tartışıyoruz, eleştiriyoruz, övüyoruz. Bu sefer gerçekten seviyeli bir şekilde konuşalım şu meseleyi.

Benim düşüncelerim şöyle:

Audi Q5'imiz vardı, 2009 model. 2.0 TFSI ve S-Tronic şanzıman kombinasyonlu bir şekilde kullandık. S-Tronic, genelde insanlar tarafından yakınıldığı gibi kaçırmaya başladı. Ne demek bu? Sanki vitesi kavrıyor, sonra bırakıp bir daha kavrıyor gibi davranıyordu.
4.000 Euro'luk hasar çıkardı. Doğuş Oto garanti kapsamında değiştirdi. Yaklaşık 5 bin km sonra bir kez daha aynı problemi yaşadık. Yine değişti, yine para ödemedik.
En son arabayı satmaya yakın yine aynı problemi çıkarıyordu, sattık kurtulduk.

Şimdi durum çok acı aslında, kronik problem olduğu çok net. Fakat uzun zamandır, normal otomobil kullanan yakın çevremden DSG ile ilgili şikayet duymadım. He eğer motoru yazılımlayıp, şanzımanın kalibrasyonunu bozacak hareketler yaparsanız bozulabilir. Fakat o zaman da her tarafta ağlamanın anlamı yok, VAG grubu sonuçta fabrikadan öyle çıkarmamış.

Biri gelip DSG araç almak istiyorum dediğinde ona önerir misiniz? Neden önermezsiniz? Merak ediyorum, cevapları bekliyorum...
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreKRC
Ailede 1.2 tsi dsg jetta ve 5.20i var. 1.2 tsi dsg kombinasyonu inanılmaz güzel olmuş. Motorun şanzımanla uyumu o kadar güzel ki bu zaten hem tüketime hem performansa olumlu katkıda bulunuyor. Şanzımanın kodunu bilemiyorum fakat sürüş sırasında, vites geçişleri esnasında, gaza her bastığımda zf'de ki o tokluğu ve kırılgan hissettirmeyen yapısını bulamadım. Geçenlerde henüz 650 km'de olmasına rağmen şirket aracı 2.0 tdi passat dsg kullanmıştım. Yaklaşık 3-4 saat boyunca aracın tabiri caizse canını alarak kullandık. Yokuşlarda bir kaç yerde saçmalaması haricinde 1.2 tsi dsg'de deneyimlediğim o narinliği ve kırılgan hissi almadım. Oldukça tok ve sağlam hissettiriyordu her aşamada. Onca zorlamaya rağmen ısınmadı bile ki şahıs üzerine bir araç olsa yani şahsi kullanım için para verilip alınmış olsa kimse bizim kadar zorlamaz kendi aracını diye düşünüyorum.

Neticede, trafikte kullanılacak ve yüksek performansla işi olmayan araçların tork konvertör şanzıman olması taraftarıyım. Hele ki tüm 1.5-1.6 dizel motorların zaten iyi kalibre edilmiş tork konvertör kullanmasından yanayım. Fakat 2.0 passat'ta kullandığım ve oldukça sağlam hissettiren o dsg versiyonunu da kabul edebilirim. Çünkü gerçekten sağlam hissettiriyordu.
Bahsettiğim o bisiklet vitesi hassasiyetine benzer hissi sen de anlamışsın sanırım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Saçma.. Bende 6 ileri dq250 kodlu dsg var.2.0 tdi aracım.Sıfır aldığımdan beri üzerine titremeden normal kullanıyorum.Kısacası d ye alır gazlarım.Şuan 45000 de hiçbir dsg sıkıntısı yaşamadım.Yaşasam bile arabam servis bakımlı.İyi niyet garantisi kapsamında parça ücreti ödemiyorum.Aynı olay 7ileri kuru tip dq200 kodlu dsg için de geçerli.Yani demem o ki dsg şöyle dsg böyle lafları saçma geliyor.ZF hiç mi arıza yapmıyor? dct,cvt,powershift..vs sayamadığım birsürü şanzıman var..Bunlar hiç mi sorunsuz sanki.Piyasada saçma bir şekilde volkswagen grubu araçlarına nefret var.Saçma
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Saçma.. Bende 6 ileri dq250 kodlu dsg var.2.0 tdi aracım.Sıfır aldığımdan beri üzerine titremeden normal kullanıyorum.Kısacası d ye alır gazlarım.Şuan 45000 de hiçbir dsg sıkıntısı yaşamadım.Yaşasam bile arabam servis bakımlı.İyi niyet garantisi kapsamında parça ücreti ödemiyorum.Aynı olay 7ileri kuru tip dq200 kodlu dsg için de geçerli.Yani demem o ki dsg şöyle dsg böyle lafları saçma geliyor.ZF hiç mi arıza yapmıyor? dct,cvt,powershift..vs sayamadığım birsürü şanzıman var..Bunlar hiç mi sorunsuz sanki.Piyasada saçma bir şekilde volkswagen grubu araçlarına nefret var.Saçma
Hocam keske baslardan itibaren okusaydiniz 2.0 larda zaten sikinti cikarmiyor dsg dedi herkes :)
 
Tepkinin Volkswagen araçlara yüklenmesinin sebebi haliyle çift kavrama şanzımanlı otomabil satışının en yüksek hacimde olması ve Doğuş grubu servislerinin ilk başlardaki tutumu. İyi niyet garantisi boşuna çıkmadı. Ki sırf iyi niyet garantisine kendinizin bile kolaylıkla bakımını 150-200TL gibi maliyetle çıkarabileceğiniz araçların bakımına servislerde en az 400-500TL bayılıyorsunuz.

Sadece DSG için konuşmuyorum, mesela Hyundai DCT'ye geçtiği zaman 0 model satışlarında arabanın içerisine DCT'yi nasıl kullanmalıyız tarzı uyarıların olduğu bir broşür koymuştu. Çok saçma. Hepimiz otomatik vitesli arabaları kullanım kolaylığı ve konfor için alırken sürekli uyarılara uyarak çift kavramalı şanzıman kullanımı kimi zaman manuel şanzıman kullanmaktan daha konforsuz oluyor.

Trafiksiz ve kısa kullanım yapacağım bir şehirde olsam alır ve tavsiye ederdim. Ancak İstanbul gibi bir şehirde yaşıyorum, çok sık dur kalk trafiğe giriyorum ve bu yüzden tercih etmem. 2 senedir Peugeot 308 1.6 dizel EAT6 kullanıyorum ve aşırı memnunum. Bir ZF8 kadar olmasa da yeni nesil 6-7 ileri tork konvertörlü araçlarda da güç kayıpları oldukça azaltıldı ki zaten bu ortalama yakıt tüketimlerinden kendini belli ediyor.
 
Saçma.. Bende 6 ileri dq250 kodlu dsg var.2.0 tdi aracım.Sıfır aldığımdan beri üzerine titremeden normal kullanıyorum.Kısacası d ye alır gazlarım.Şuan 45000 de hiçbir dsg sıkıntısı yaşamadım.Yaşasam bile arabam servis bakımlı.İyi niyet garantisi kapsamında parça ücreti ödemiyorum.Aynı olay 7ileri kuru tip dq200 kodlu dsg için de geçerli.Yani demem o ki dsg şöyle dsg böyle lafları saçma geliyor.ZF hiç mi arıza yapmıyor? dct,cvt,powershift..vs sayamadığım birsürü şanzıman var..Bunlar hiç mi sorunsuz sanki.Piyasada saçma bir şekilde volkswagen grubu araçlarına nefret var.Saçma
E dsg gibi onlar da sorunlu. Ben dahil bir sürü kişi bundan bahsetti. Konuyu açan arkadaş seviyeli şekilde konuşalım demişken VW nefreti diyerek gelmişsiniz, asıl bu biraz saçma olmuş. Yaş kavrama dsg aracınızı güle güle kullanın da, fazladan 15 bin lira verilip alınan Shimano bisiklet vitesi gibi dq200 şanzımanı bu kadar körü körüne savunmak da ne bileyim... Biraz saçma değil mi?
 
Beyler, internette bazı cevaplar bulsam da kesin olarak yahut standart bir tecrübe dahilinde cevap bulamadım. Beni bir aydınlatırsanız sevinirim;

1- Bu iyi niyet garantisi denilen şeyin süre zarfı olarak herhangi bir kısıtlaması var mı ? Misal aracın garantisi 2 yıldır, 3.yılda şanzıman sorun çıkardı iyi niyet garantisine dahil edilebilir mi ?
2- İyi niyet garantisinden faydalanabilmek için aracın normal garantisi bitse bile illa yetkili servis bakımlı olması mı gerekiyor ?
3- İyi niyet garantisinde müşteriden alınmayan ücret parça parası mı yoksa işçilik parası mı ?
4- İyi niyet garantisinin ' tanıdığın varsa tıkırında gider yoksa herkese standart bir muamele yapmıyorlar ' gibi bir durumu var mı ?
5- İyi niyet garantisinden faydalanan bir müşteri, şanzımanda yine sorun çıkması dahilinde ileri ki bir zamanda tekrar iyi niyet garantisinden faydalanabilir mi ? Yani tek seferlik mi ?

Cevaplayan olursa şimdiden teşekkürler..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ozan saatci ve bt
Beyler, internette bazı cevaplar bulsam da kesin olarak yahut standart bir tecrübe dahilinde cevap bulamadım. Beni bir aydınlatırsanız sevinirim;

1- Bu iyi niyet garantisi denilen şeyin süre zarfı olarak herhangi bir kısıtlaması var mı ? Misal aracın garantisi 2 yıldır, 3.yılda şanzıman sorun çıkardı iyi niyet garantisine dahil edilebilir mi ?
2- İyi niyet garantisinden faydalanabilmek için aracın normal garantisi bitse bile illa yetkili servis bakımlı olması mı gerekiyor ?
3- İyi niyet garantisinde müşteriden alınmayan ücret parça parası mı yoksa işçilik parası mı ?
4- İyi niyet garantisinin ' tanıdığın varsa tıkırında gider yoksa herkese standart bir muamele yapmıyorlar ' gibi bir durumu var mı ?
5- İyi niyet garantisinden faydalanan bir müşteri, şanzımanda yine sorun çıkması dahilinde ileri ki bir zamanda tekrar iyi niyet garantisinden faydalanabilir mi ? Yani tek seferlik mi ?

Cevaplayan olursa şimdiden teşekkürler..

Benim anladığım şu: Arabayı standart yani fabrikadan çıktığı gibi kullanan, bakımlarını çok geciktirmeyen kısaca kullanıcı hatasından kaynaklı olmayan DSG'leri değiştiriyorlar.
He şimdi bir olay anlatayım, bayağı bir gülünç:
Bir abimizin Passat Variant'ı var. Otomobille 2. senesi. Servise ne zaman götürmek gerektiğine kullanım kılavuzundan bakıyor, sonra götürüyor. Gittiği zaman Doğuş oto geç getirmiş olduğunu söylüyor. Kitapçık gösterildiğinde ise, bizim sistemimizde böyle yazıyor deniyor. Otomobil garanti dışı kalıyor...
Yani kısaca, benim anladığım distribütör de bu işten sıkılmış durumda. Fakat satmak için de bu garantiyi sunmak zorundalar. Yine de hasarı ödememeye meyilliler.
Belki doğru değildir fakat benim çevremden duyduğum hikayelerin sonucu yaptığım çıkarım bu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk
Beyler, internette bazı cevaplar bulsam da kesin olarak yahut standart bir tecrübe dahilinde cevap bulamadım. Beni bir aydınlatırsanız sevinirim;

1- Bu iyi niyet garantisi denilen şeyin süre zarfı olarak herhangi bir kısıtlaması var mı ? Misal aracın garantisi 2 yıldır, 3.yılda şanzıman sorun çıkardı iyi niyet garantisine dahil edilebilir mi ?
2- İyi niyet garantisinden faydalanabilmek için aracın normal garantisi bitse bile illa yetkili servis bakımlı olması mı gerekiyor ?
3- İyi niyet garantisinde müşteriden alınmayan ücret parça parası mı yoksa işçilik parası mı ?
4- İyi niyet garantisinin ' tanıdığın varsa tıkırında gider yoksa herkese standart bir muamele yapmıyorlar ' gibi bir durumu var mı ?
5- İyi niyet garantisinden faydalanan bir müşteri, şanzımanda yine sorun çıkması dahilinde ileri ki bir zamanda tekrar iyi niyet garantisinden faydalanabilir mi ? Yani tek seferlik mi ?

Cevaplayan olursa şimdiden teşekkürler..
1 süre zarfı kısıtlaması yok araba genel olarak stock olsun ve bakımları çok geciktirilmeden yapılsın garantiye alıyorlar
2 evet garanti bitse de illa yetkili servis bakımlı olacak
3 parça parası alınmıyor işçiliğin de çoğunu ödemiyorsunuz.Dsg kavraması eski arabamızda değişmişti 300-400 tl gibi işçilik ödemiştik
4 tanıdığa gerek yok ama bazı vw servisleri 'olur mu öyle şey aracınız garanti kapsamında değil diyerek başından atabilir' Ark otoda serviste tanıdık vardı bizim arabayı götürdük sorunu tespit etmek için bilgisayar bağlayıp 50-60 km test ettiler ondan sonra kavrama hatası tespit edilip garanti kapsamından yapıldı
5 şanzımanda sorun çıkarsa eğer tekrar gidip başlarına atabilirsiniz arabayı tabi ki :D
Umarım faydalı olmuştur :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk
Benim anladığım şu: Arabayı standart yani fabrikadan çıktığı gibi kullanan, bakımlarını çok geciktirmeyen kısaca kullanıcı hatasından kaynaklı olmayan DSG'leri değiştiriyorlar.
He şimdi bir olay anlatayım, bayağı bir gülünç:
Bir abimizin Passat Variant'ı var. Otomobille 2. senesi. Servise ne zaman götürmek gerektiğine kullanım kılavuzundan bakıyor, sonra götürüyor. Gittiği zaman Doğuş oto geç getirmiş olduğunu söylüyor. Kitapçık gösterildiğinde ise, bizim sistemimizde böyle yazıyor deniyor. Otomobil garanti dışı kalıyor...
Yani kısaca, benim anladığım distribütör de bu işten sıkılmış durumda. Fakat satmak için de bu garantiyi sunmak zorundalar. Yine de hasarı ödememeye meyilliler.
Belki doğru değildir fakat benim çevremden duyduğum hikayelerin sonucu yaptığım çıkarım bu.
Bizim Q5'in şanzımanı iki kez değişti. Bir kuruş dahi ödemedik. Fakat bu zaten olması gereken bir şey.
1 süre zarfı kısıtlaması yok araba genel olarak stock olsun ve bakımları çok geciktirilmeden yapılsın garantiye alıyorlar
2 evet garanti bitse de illa yetkili servis bakımlı olacak
3 parça parası alınmıyor işçiliğin de çoğunu ödemiyorsunuz.Dsg kavraması eski arabamızda değişmişti 300-400 tl gibi işçilik ödemiştik
4 tanıdığa gerek yok ama bazı vw servisleri 'olur mu öyle şey aracınız garanti kapsamında değil diyerek başından atabilir' Ark otoda serviste tanıdık vardı bizim arabayı götürdük sorunu tespit etmek için bilgisayar bağlayıp 50-60 km test ettiler ondan sonra kavrama hatası tespit edilip garanti kapsamından yapıldı
5 şanzımanda sorun çıkarsa eğer tekrar gidip başlarına atabilirsiniz arabayı tabi ki :D
Umarım faydalı olmuştur :)
Cevaplar için teşekkürler beyler :)

Anladığım kadarıyla standart bir prosedür uygulanıyor fakat arada sıkıntı çıkaranlar, uğraştıranlar olabiliyor. Servisin aracın garantisi bitse bile şanzıman arızasını iyi niyet garantisine sokmaya devam etmesi, bunun da sayıca sınırlandırılmaması güzel. Fakat aracın garanti süresi boyunca ve garanti bittikten sonraki süreçte de bakımlarının yetkili serviste yapılması şartını koşmuş olmaları, ileride doğabilecek bir şanzıman sıkıntısının masrafını peşinen aldıklarını gösteriyor sanırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Cevaplar için teşekkürler beyler :)

Anladığım kadarıyla standart bir prosedür uygulanıyor fakat arada sıkıntı çıkaranlar, uğraştıranlar olabiliyor. Servisin aracın garantisi bitse bile şanzıman arızasını iyi niyet garantisine sokmaya devam etmesi, bunun da sayıca sınırlandırılmaması güzel. Fakat aracın garanti süresi boyunca ve garanti bittikten sonraki süreçte de bakımları yetkili serviste yapılması şartını koşmuş olmaları, ileride doğabilecek bir şanzıman sıkıntısının masrafını peşinen aldıklarını gösteriyor sanırım.
Bizim arabanın bakımları geç yapılmıştı aslında hep 45 bin bakımına 55 binde girmiştik :D 17k 36k 55k diye gidiyor bakımları.Zaten yatıyordu 4.5 senede anca 55k kmye ulaşmıştı :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bizim arabanın bakımları geç yapılmıştı aslında hep 45 bin bakımına 55 binde girmiştik :D 17k 36k 55k diye gidiyor bakımları.Zaten yatıyordu 4.5 senede anca 55k kmye ulaşmıştı :)
İyi size bakımı geç yaptırdınız deyip şanzıman masrafında arıza çıkarmadılar :D Aslında benim en merak ettiğim konu, iyi niyet garantisinden yararlanabilmek için illa yetkili servis bakımlı olması gerekiyor mu gerekmiyor mu sorusuydu. Çünkü yetkili servis bakımlı şartı koşulduğu vakit aracını benim gibi çok fazla kullananlar ve haliyle bakım süreleri birbirine çok yaklaşan kullanıcılar için sıkıntılı bir durum. Malum yetkililer bakımda bayağı öpüyor hele dizel araca sahipsen :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
İyi size bakımı geç yaptırdınız deyip şanzıman masrafında arıza çıkarmadılar :D Aslında benim en merak ettiğim konu, iyi niyet garantisinden yararlanabilmek için illa yetkili servis bakımlı olması gerekiyor mu gerekmiyor mu sorusuydu. Çünkü yetkili servis bakımlı şartı koşulduğu vakit aracını benim gibi çok fazla kullananlar ve haliyle bakım süreleri birbirine çok yaklaşan kullanıcılar için sıkıntılı bir durum. Malum yetkililer bakımda bayağı öpüyor hele dizel araca sahipsen :D
15 bin bakımımız 570 tl(tsi motorlu arkadaşlar 600 civarına yaptırmış biz nasıl 570 anlamamıştım :D ) 30 bin bakımımız 850 tl gibi bi rakama patlamıştı(tsi motorlu arkadaşlar buji değiştirdiği için 900 tl civarına yaptırıyorlar)benzinli ile dizel fiyatları bir hatta biz daha düşüğe yaptırıyoruz :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
15 bin bakımımız 570 tl(tsi motorlu arkadaşlar 600 civarına yaptırmış biz nasıl 570 anlamamıştım :D ) 30 bin bakımımız 850 tl gibi bi rakama patlamıştı(tsi motorlu arkadaşlar buji değiştirdiği için 900 tl civarına yaptırıyorlar)benzinli ile dizel fiyatları bir hatta biz daha düşüğe yaptırıyoruz :D
Beni öpüyorlar Ford'da hayırlısı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Garanti bitsin direk özel servis asddasads :D Dsg olmasa dışarıda yaptırırdık bakımları kendi yağımızla.Garantimiz de bitti :D Abi bakımda yağ sadece 250 tl yav Castrol Edge Professional LongLife III te neden bu kadar pahalı ki 250 tlye 8 litre motul yağ alınır :(
Otomobil satışlarını ötv vurdu, kaza sonrası tamir ve onarım olayına da devlet eliyle kasko firmaları vurdu başka yerlerde otomobilleri tamir ettirerek. Dolayısıyla onların çarkı da bakım geliriyle dönüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Otomobil satışlarını ötv vurdu, kaza sonrası tamir ve onarım olayına da devlet eliyle kasko firmaları vurdu başka yerlerde otomobilleri tamir ettirerek. Dolayısıyla onların çarkı da bakım geliriyle dönüyor.
Vallaha öyle aslında AutoKing açmak lazım düzgün usta bulup kasko işleri de patladı iyice kırarız parayı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Yahu garantim var, DSG değişir nasıl bir kafadır? Uzun yolun ortasında da yolda bırakabiliyor, bakkala giderkende yolda bırakabiliyor. Vallahi şaşırıyorum ben artık bu savunma durumlarına.

Hiç mi araştırmadınız? Hiç mi duymadınız? Garanti kapsamı içinde aynı sorun tekrarlandığında 2. değişimde yıllarca insanlardan işçilik adı altında tutturabildiklerine 4000 - 9000₺ arası paralar aldılar. Garanti bittiyse zaten iyi niyet miyi niyet dinlemeden geçirdi Doğuş.

Hala bunca şey sonra nasıl güvenip, savunabiliyorsunuz anlamıyorum? DQ200 sorunlu, yıllardır bir düzeltme yok. Sadece 2013'te mekatroniği değiştirdiler, 2015'te de yazılımda bir güncelleme yaptılar. Yıl oldu 2017 hala aynı sorunları millet çatır çatır yaşıyor. DSG 6 DQ250'lerde aynı sorunları çıkartabiliyor ama DQ200'ün yanında çok çok az kalıyor.

Körü körüne güvenmeyin derim ben. 2017 VW, Seat, Skoda'larda da mekatronik sorunları var forumlarda. Araştırın, ulaşırsınız.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...