DSG yarı otomatik mi?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
ekstradan yarattığı tüketimle zaten aradaki fiyatı kapatmıştır o kadar km ye :) şaka bir yana onlar da çok demode. sorunsuz da olsun bir zahmet
bence kullanmak gerekli, günlük kullanılan 1.2 bir araçta f1 gibi çat çat vites atmanın hiç bir avantajı yok + ilk gaz tepkisi v.s çift kavramalılardan daha iyi oluyorlar :) hatta iyi çift kavramalar için tork konvertörlü şanzımana benziyor deniliyor..
tüketim farkı da aman aman değil sanayide gelen fd6 civiclerin ortalamasına bakıyordum 8-8.5 civarı
1.4 jazz lar dizel gibi yakıyor zaten
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
sen gelenekselcisin kardeş ama gelecek çift kavramalılarda. ona doğru geçiş olacaktır illa ki. verimlilik daha iyi çünkü. valla ben tork konvertörlü gibi çift kavrama dediklerinde bunu kötü bir yorum olarak algılıyorum şahsen :) ama sen ilk gaz tepkisinden bahsediyorsan o ayrı. ilk gaz tepkisi tork konvertörlülerin daha iyi aynen. ben 1.2 tsi dsg golf kullanıyorum. ondan çok daha güçlü 140 lık astra j ile aşağı yukarı aynı gidiyorsa bunun sebebi şanzımanıdır. çat çat atmasının avantajı da tüketimi.
1.2 tsı polo ile 140 lık astra yı kıyas edip neredeyse aynı gidiyor diyorsanız benim aklıma ilk gelen şey, aynı segment olmayışlarından ötürü ve opelin odunluğundan kaynaklanan ağırlık geliyor, elbette tork konvertörlüler ağır yapıda fakat yeni nesil tork konvertörlü şanzımanlarda bunu hissetmek bir beceri istiyor, arkadaşımda 98 model sonata var 2.0 140 hp ama şanzıman o kadar ağır ki gitmiyor desem yeridir bu ağır işte ama bir ZF veya 7g-tronic v.s gibi yeni nesil şanzımanlarda şanzıman ağırlığı çok çok az
 
hahahha güldürmeyin adamı bilmesek ZF şanzımanların kralı sanacağız, aisin şanzımandan bihaber konuştuğunuz nasılda belli, sırf BMW kullanıyor ve otopark övüyor diye çoğu kişi kullanmadan yorum yapma peşinde, okey güzel şanzıman ZF şanzımana sahip aracım olsun isterim ama fazla abartılıyor

Yorumlarimi kullandigim arac icin yaparim kullanmadigim arac icin yapmam..ZF uniteli 320d kullandim ve gercekten cok iyi bir sanziman
Ancak Aisin uniteli bir arac kullanmadim dolayisiyla yorum yapmam yanlis olur. ZF disinda da farkli bir unite aklima gelmedigi icin ZF benzeri baska sanziman var mi yazdim
Ha bu arada Otopark forumda Bmw'ye karsi pozitif bir ayrimcilik yapiliyor.Ayrica Bmw'yi de sevmem..Ancak bu ZF'in cok iyi bir sanziman oldugu gercegini degistirmiyor
Peki Aisin neye gore ZF'den daha iyi ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
Yorumlarimi kullandigim arac icin yaparim kullanmadigim arac icin yapmam..ZF uniteli 320d kullandim ve gercekten cok iyi bir sanziman
Ancak Aisin uniteli bir arac kullanmadim dolayisiyla yorum yapmam yanlis olur. ZF disinda da farkli bir unite aklima gelmedigi icin ZF benzeri baska sanziman var mi yazdim
Ha bu arada Otopark forumda Bmw'ye karsi pozitif bir ayrimcilik yapiliyor.Ayrica Bmw'yi de sevmem..Ancak bu ZF'in cok iyi bir sanziman oldugu gercegini degistirmiyor
Peki Aisin neye gore ZF'den daha iyi ?
ZF kötü şanzıman hiç değil fakat fazla övülüyor tecrübe edilmeden..
daha sağlam :)
 
kardeş hiç arıza yapmadan 200 bin devirmiş bana herhangi bir şanzıman söyler misin peki :) sadece isim ver. sırf laf atmak için yorum yapıyorsunuz.
hocam kısaca butun japon markaları dıyebılırım.zaten en sorunsuz secılen markada japon. he dersenız kı yakıt tuketımı bende derımkı servısten cıkmayan daha 20 k da dsg arızası veren 3 araba bılıyorum ustelık kullanıcı hatası dıye 2 sıne kıtledıler. ınternete yazın dsg arıza dıye bırde bakın genel olarak dıyorum herhangı bır japon markası arıza yazın aradakı farkı goreceksınız. dsg guzeldır kotu degıl hızlanmaya olan etkısı goz ardı edılemez sarsıntı olarak cok fazla ıyı olması da guzel vıtes gecıs hızlarıda guzel sezarın hakkı sezara. ama kesınlıkle cok arıza veren bır tür. bakın genel olarak soyluyorum nerede 200 k devırmıs bır sorunsuz araba var o banko japon oluyor. he hatunun babasında 2006 passat var 340 k da arıza cok verdı tamam ama hepsı masallah ufak tefektı arada cıkıyor ama sorunsuzluk olarak bır almanla japonu aynı kefeye koymamak lazım dıye dusunuyorum.
 
valla ben 1 sene ford yetkili serviste çalıştım, günde 2 defa powershift kavraması değiştiğimiz zaman oluyordu
titreme muhabbeti powershiftte de var ama mekatronic bozma v.s gibi şeyler görmedim netice de getrag şanzımanı :)
 
hocam serviste çalışırsanız mazda da bile bir problemle karşılaşırsınız. zaten oraya bozulan araba gidiyor. sizin serviste bozulmuş parçayla ilgilenmeniz o üretilen ürünün komple veya çok sorunlu olduğunu göstermez ki :)
elbette öyle fakat her gelen powershift fordtan işemrinde şikayet vardı, galaxy de 6dct450 kodlu powershift kullanılıyor, rampa çıkıyorken ısındı v.s gibi arızalar yakıyordu, 6dct250 kodlu olanlar titreme olayından çok geliyordu
 
ZF kötü şanzıman hiç değil fakat fazla övülüyor tecrübe edilmeden..
daha sağlam :)

Araştırdım ama neye göre daha sağlam olduğunu bulamadım. Çoğu kişi ZF için Aisin'den daha performanslıdır diyor (Aisin kötüdür demiyor)..Vites geçişleri ve yakıt tüketimi ZF'in Aisin'den daha iyi..Tabi kullanıcıların %95'lik bir oranı bunu fark edemez diye de eklemiş başka biri
Sağlamlık konusunda ise herhangi bir detay yok.Yani kimse Aisin'in neden ZF'den daha sağlam olduğunu yazmamış.Neye göre daha sağlam ? Bu şekilde bir bilgi veya forumda bir konu varsa ben de okumak isterim

http://forums.swedespeed.com/showth...-Speed-Automatic-and-not-ZF-9-Speed-Automatic

http://f48.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1184552

http://www.7machine.com/car/62606.html
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
hocam öyle bir şey demedim zaten. sorun dediğiniz olay kavrama değişimi ise çift kavramalılarda bu olay manuel arabanın baskı balata değişimi gibi bir şey. zaten bir ömrü var. (sadece dsg için konuşmuyorum) fakat gerçekten üretim hatalı versiyonları da var sorunlu olarak. üretilen 100 arabanın 10 unu sorunlu kabul edelim. (ki bu yüksek bir oran) buna rağmen mevcut verimliliğiyle zf hariç herhangi bir tork konvertörlü 15 yıl kullanacağım demediğiniz sürece bir alternatif zor olur. dediğinize katılıyorum japon arabaları her şeyde çok sorunsuz zaten neredeyse. ben yukarıda yine alakasız bir başlıkta laf atma çabasına yorum yaptım. çok suyu çıkmış şekilde sorunlu deniyor. forumlardaki mesajlara baksak 100 arabanın 60 ı sorunlu diye bir istatistik kafanızda oluşur. ama edc, powershift ne kadar, yüzde kaç sorunlu kimsenin fikri yok :) vag grubu düşmanlığından da oluyor bu tabi.
Hocam o kadar mazda sorunsuz sorunsuz dedik ilk defa husrana ugratti nazar degdi kuzuya :/ elektrikli yan aynalardan biri asagiya inmemeye basladi garip
 
Araştırdım ama neye göre daha sağlam olduğunu bulamadım. Çoğu kişi ZF için Aisin'den daha performanslıdır diyor (Aisin kötüdür demiyor)..Vites geçişleri ve yakıt tüketimi ZF'in Aisin'den daha iyi..Tabi kullanıcıların %95'lik bir oranı bunu fark edemez diye de eklemiş başka biri
Sağlamlık konusunda ise herhangi bir detay yok.Yani kimse Aisin'in neden ZF'den daha sağlam olduğunu yazmamış.Neye göre daha sağlam ? Bu şekilde bir bilgi veya forumda bir konu varsa ben de okumak isterim

http://forums.swedespeed.com/showth...-Speed-Automatic-and-not-ZF-9-Speed-Automatic

http://f48.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1184552

http://www.7machine.com/car/62606.html
siz ZF yi çok sorunsuz sanıyorsunuz galiba,
ZF nin çoğu BMW modellerinde bir arıza geçmişi vardır biraz bunu da araştırın,
Aisin dediğimiz şanzıman Ford 2010 yılına kadar Mondeo ve Kuga da kullandı + Range Rover, Volvo, Mazda gibi markalar kullandı gel gör ki dünya çapında en az arıza veren markadır Mazda..
otomobil parçalarında en iyi ürünü üreten Japonlardır. Zf elbette performans olarak daha iyi netice de performans markası BMW nin gözde şanzımanı fakat Zf ne kadar büyültülüyorsa Aisin o kadar bilinmiyor.
 
siz ZF yi çok sorunsuz sanıyorsunuz galiba,ZF nin çoğu BMW modellerinde bir arıza geçmişi vardır biraz bunu da araştırın,
Aisin dediğimiz şanzıman Ford 2010 yılına kadar Mondeo ve Kuga da kullandı + Range Rover, Volvo, Mazda gibi markalar kullandı gel gör ki dünya çapında en az arıza veren markadır Mazda..
otomobil parçalarında en iyi ürünü üreten Japonlardır. Zf elbette performans olarak daha iyi netice de performans markası BMW nin gözde şanzımanı fakat Zf ne kadar büyültülüyorsa Aisin o kadar bilinmiyor.

Şimdi ben bir konuya cevap yazarken altına linkleri de koyup o şekilde yanıtlıyorum..ZF'in 9HP şanzımanında bir problem olduğu BMW tarafından kabul edildi ve bu şanzımanı da artık kullanmayacaklarını belirttiler. Bmw tarafından kabul edildi derken, hali hazırda bu şanzımanı Evoque ve Discovery gibi Bmw bünyesindeki araçlar kullanıyordu, Bmw modelleri kullanmıyordu. Bahsettiğiniz gibi çoğu Bmw modelinde bir arıza geçmişi yok ! Hele TR forumlarında böyle bir konu dahi bulamadım. Eğer yazdıklarınız bilgiye dayalıysa altına link koyarsınız "bakın işte budur" dersiniz. Ama link koymadığınız ; bilgiye belgeye dayalı olmayan söylemleriniz gerçeklik değeri taşımaz..Aisin daha sağlam dediniz internette buna dair bir veri yok.Çoğu Bmw'de arıza geçmişi var dediniz onunla alakalı da bir veri yok
Bmw'yi sevmediğimi söylemiştim. Ayrıca dünya üzerinde sorunsuz bir araba veya bir şanzıman yoktur ! Ben Aisin ile alakalı olumsuz bir tek kelime etmemişken sizin hiçbir belgeye bilgiye dayanmayan ZF'i karalama çabanızı enteresan buluyorum..

9HP ile alakalı yazı : http://www.jeepproblems.com/trends/9-speed-transmission-problems/

Bildiklerimizi ve savunduklarımızı karşı tarafa zorla kabul ettirmek değil, bilgi alışverişinde bulunmak için buradayız
 
Son düzenleme:
Şimdi ben bir konuya cevap yazarken altına linkleri de koyup o şekilde yanıtlıyorum..ZF'in 9HP şanzımanında bir problem olduğu BMW tarafından kabul edildi ve bu şanzımanı da artık kullanmayacaklarını belirttiler. Bmw tarafından kabul edildi derken, hali hazırda bu şanzımanı Evoque ve Discovery gibi Bmw bünyesindeki araçlar kullanıyordu, Bmw modelleri kullanmıyordu. Bahsettiğiniz gibi çoğu Bmw modelinde bir arıza geçmişi yok ! Hele TR forumlarında böyle bir konu dahi bulamadım. Eğer yazdıklarınız bilgiye dayalıysa altına link koyarsınız "bakın işte budur" dersiniz. Ama link koymadığınız ; bilgiye belgeye dayalı olmayan söylemleriniz gerçeklik değeri taşımaz..Aisin daha sağlam dediniz internette buna dair bir veri yok.Çoğu Bmw'de arıza geçmişi var dediniz onunla alakalı da bir veri yok
Bmw'yi sevmediğimi söylemiştim. Ayrıca dünya üzerinde sorunsuz bir araba veya bir şanzıman yoktur ! Ben Aisin ile alakalı olumsuz bir tek kelime etmemişken sizin hiçbir belgeye bilgiye dayanmayan ZF'i karalama çabanızı enteresan buluyorum..

9HP ile alakalı yazı : http://www.jeepproblems.com/trends/9-speed-transmission-problems/

Bildiklerimizi ve savunduklarımızı karşı tarafa zorla kabul ettirmek değil, bilgi alışverişinde bulunmak için buradayız
dostum 4 seneyi geçti bu forumdayım inan o kadar sıkıldım ki bu muhabbetlerden,
internete girip bir sürü bununla ilgili link bulurum ama cidden takatim yok. Ben gördüklerimi aktarırım, BMW nin 3 ve 5 modellerinde sanırım ilk çıkan parttı şanzımandan sorun çekti, bu forumda 530d kullanıcısı vardı f10 şanzıman filan indirmişlerdi tek o değil, sanayide karşımızda ki Mgarage elektrikçiye bile geliyordu.
ZF ye direk sorunlu demiyorum çünkü sorunlu bir şanzıman değil, tk şanzımanlar arasında en iyisi derim ama hayatında hiç ZF kullanmamış anca amblem hayranlığından kaynaklanan bir sevgiden ötürü ZF yi aman aman gören insanlara ben tavım,
Peugeot 508 de ki şanzımana otopark bayıldı ama sorsam buradan kaç kişi 508 de aisin olduğunu bilir ki :)
netice olarak ZF tk şanzımanların cadillacı gibidir fakat x model bir araba da ZF de olsa Aisin da olsa benim tercihim Aisin olurdu :)
 
Bu iki şanzıman hakkında yorumlar yapılıyor fakat bmw bu iki şanzımanı da kullanıyor. Güzel olan iki şanzımanı da yarıştırmaya gerek yok. Sonuçta zf'in durumu zaten belli, aisin kötü olsa bmw zf gibi bir şanzımana sahipken kullanmazdı. Yani iki şanzıman türü de gayet başarılı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
dostum 4 seneyi geçti bu forumdayım inan o kadar sıkıldım ki bu muhabbetlerden,
internete girip bir sürü bununla ilgili link bulurum ama cidden takatim yok. Ben gördüklerimi aktarırım, BMW nin 3 ve 5 modellerinde sanırım ilk çıkan parttı şanzımandan sorun çekti, bu forumda 530d kullanıcısı vardı f10 şanzıman filan indirmişlerdi tek o değil, sanayide karşımızda ki Mgarage elektrikçiye bile geliyordu.
ZF ye direk sorunlu demiyorum çünkü sorunlu bir şanzıman değil, tk şanzımanlar arasında en iyisi derim ama hayatında hiç ZF kullanmamış anca amblem hayranlığından kaynaklanan bir sevgiden ötürü ZF yi aman aman gören insanlara ben tavım,
Peugeot 508 de ki şanzımana otopark bayıldı ama sorsam buradan kaç kişi 508 de aisin olduğunu bilir ki :)
netice olarak ZF tk şanzımanların cadillacı gibidir fakat x model bir araba da ZF de olsa Aisin da olsa benim tercihim Aisin olurdu :)

Bak canım kardeşim ; yaşın kaç bilmiyorum, forumu ne kadar takip ettiğinin de açıkçası benim açımdan bir önemi yok. Burada maksat bilgi paylaşmak ve doğru bilgilerle kullanıcıları yönlendirmek.Sanayi sitesindeki kaliteli bir usta 4 yıldır forum kullanmıyor diye bilgisiz olmaz değil mi ? Ben her şeyi doğru bildiğimi söylemiyorum.Bu forumda Opel ile alakalı bir konu açılmıştı ve orada benden daha bilgili bir arkadaş benim GM'nin Opel'i satın aldığı tarih konusundaki yanlışımı düzeltti.
Otopark'ın Peugeot şanzımanını beğenmiş olması Aisin'i dünyanın en iyi şanzımanı yapmıyor. Keza Otopark'ın ZF'i beğenmesi de onu dünyanın en iyi şanzımanı yapmıyor. Ben burada testleri izleyip bilgi sahibi oluyorum ancak ; aynı araca bindiğimde benim yorumum and veya sinan ile aynı olacak veya onlar gibi beğeneceğim/beğenmeyeceğim diye bir koşul yok. 320d ve Evoque'da ZF kullandım. Yaklaşık 13 yıldır aktif olarak araç kullanıyorum ve bu süre zarfında yüz binlerce km yapıp çok farklı araçlar kullandım. Burada bir konuya ukalaca cevap veriyorsun, internet ortamındaki verilerle bilgi aktarmaya çalışıyorum tutmuş bana "internetten bakabilirsin", "takatim yok" gibi yanıtlar veriyorsun.

Önce şunu yazıyorsun :

siz ZF yi çok sorunsuz sanıyorsunuz galiba,
ZF nin çoğu BMW modellerinde bir arıza geçmişi vardır biraz bunu da araştırın.

Akabinde bunu :

Ben gördüklerimi aktarırım, BMW nin 3 ve 5 modellerinde sanırım ilk çıkan parttı şanzımandan sorun çekti, bu forumda 530d kullanıcısı vardı f10 şanzıman filan indirmişlerdi tek o değil, sanayide karşımızda ki Mgarage elektrikçiye bile geliyordu.
ZF ye direk sorunlu demiyorum çünkü sorunlu bir şanzıman değil, tk şanzımanlar arasında en iyisi derim ama hayatında hiç ZF kullanmamış anca amblem hayranlığından kaynaklanan bir sevgiden ötürü ZF yi aman aman gören insanlara ben tavım,

Çocukluğuna veriyorum ve bu konuyu burada kapatıyorum
 
Son düzenleme:
Bak canım kardeşim ; yaşın kaç bilmiyorum, forumu ne kadar takip ettiğinin de açıkçası benim açımdan bir önemi yok. Burada maksat bilgi paylaşmak ve doğru bilgilerle kullanıcıları yönlendirmek.Sanayi sitesindeki kaliteli bir usta 4 yıldır forum kullanmıyor diye bilgisiz olmaz değil mi ? Ben her şeyi doğru bildiğimi söylemiyorum.Bu forumda Opel ile alakalı bir konu açılmıştı ve orada benden daha bilgili bir arkadaş benim GM'nin Opel'i satın aldığı tarih konusundaki yanlışımı düzeltti.
Otopark'ın Peugeot şanzımanını beğenmiş olması Aisin'i dünyanın en iyi şanzımanı yapmıyor. Keza Otopark'ın ZF'i beğenmesi de onu dünyanın en iyi şanzımanı yapmıyor. Ben burada testleri izleyip bilgi sahibi oluyorum ancak ; aynı araca bindiğimde benim yorumum and veya sinan ile aynı olacak veya onlar gibi beğeneceğim/beğenmeyeceğim diye bir koşul yok. 320d ve Evoque'da ZF kullandım. Yaklaşık 13 yıldır aktif olarak araç kullanıyorum ve bu süre zarfında yüz binlerce km yapıp çok farklı araçlar kullandım. Burada bir konuya ukalaca cevap veriyorsun, internet ortamındaki verilerle bilgi aktarmaya çalışıyorum tutmuş bana "internetten bakabilirsin", "takatim yok" gibi yanıtlar veriyorsun.

Önce şunu yazıyorsun :



Akabinde bunu :



Çocukluğuna veriyorum ve bu konuyu burada kapatıyorum
peki kardeşim ne diyeyim daha
 
Örnek olarak P yani park olan şanzumanlar tam otomatik P park olamayanlar ise yari otomatikdir örnek olarak yari otomatiklerde Araci durdurdugunda N Boş vites durumunu alirsin Tam otomatik araclarda P konumuna alirsin
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcanerg
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...