DSG yarı otomatik mi?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Şanzımanı korumak ve yük bindirmemek için yapılıyor bunlar bana da saçma geliyor açıkcası ve bunlar sadece dsg değil tüm kuru çift kavramalar için geçerli o yüzden tork konvertörü her zaman tercihimdir
5 senedır tork konvertorlu kullanıyorum yasadıgım sorun : p ye gecırmeden anahtarı yuvasından cıkarmıyor :D saka bı yana sorunsuzluk ne guzel ya.
 
5 senedır tork konvertorlu kullanıyorum yasadıgım sorun : p ye gecırmeden anahtarı yuvasından cıkarmıyor :D saka bı yana sorunsuzluk ne guzel ya.
Bundan bende müzdaribim çok sorunlu hakkaten şanzımanmı açtırsak :) aisin in eski bir şanzımanını kullanıyorum 200 bine yaklaştım tık yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Aisin baya övülmüşte benim bildiğim kimsenin beğenmediği opelin active selectte aisin ile ortak üretim :D
 
:D :D :D sorun yaşamayan görülmemiş. :D :D o yüzden dünyada bu kadar satıyor
en cok satan en iyi anlamina gelmiyor, reklami iyi yapilan cok satar, populer kulture hitab eden cok satar vs.. simdi ayak ustu marketing egitimi vermeyecem, bu birseyi ispatlamaz, dieselgate skandalindan da bahsetmiyorum bile :)

Sadece tek birseyi merak ediyorum, dsg madem o kadar mukemmel bir sanziman neden vw kendi araci olan amarok icin kullanmiyor.

bilmeyenler icin Volkswagen Amarok aracında DSG şanzıman değil, 8 ileri tork konvertörlü ZF tam otomatik şanzıman kullanılmaktadır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Aisin baya övülmüşte benim bildiğim kimsenin beğenmediği opelin active selectte aisin ile ortak üretim :D
benimkide opel kimseden ömrüyle veya sorunuyla ilgili birşey duymadım ama tabiki keskin değil ve o kadar hızlı değil. ZF yada DSG ile yakın değil. AİSİN i övecek olan ömrüyle övsün, hızını kıyaslamasın.
 
Son düzenleme:
en cok satan en iyi anlamina gelmiyor, reklami iyi yapilan cok satar, populer kulture hitab eden cok satar vs.. simdi ayak ustu marketing egitimi vermeyecem, bu birseyi ispatlamaz, dieselgate skandalindan da bahsetmiyorum bile :)

Sadece tek birseyi merak ediyorum, dsg madem o kadar mukemmel bir sanziman neden vw kendi araci olan amarok icin kullanmiyor.

bilmeyenler icin Volkswagen Amarok aracında DSG şanzıman değil, 8 ileri tork konvertörlü ZF tam otomatik şanzıman kullanılmaktadır.

DSG belli bir tork seviyesine dayanabiliyor
ZF daha yüksek torka dayanıklı bir şanzıman
 
benimkide opel kimseden ömrüyle veya sorunuyla ilgili birşey duymadım ama tabiki keskin değil ve o kadar hızlı değil. ZF yada DSG ile yakın değil. AİSİN i övecek olan bunlarla övsün kıyaslamasın.
Bizim araba da opel hocam :) yalnız yeni nesil eat6 aisin harbiden iyi şanzıman 308 in teknik verilerine şuan da baktım otomatik ile manuel arasında hızlanma ve ort tüketim de 0,2-0,3 oynuyor o kadar yavaş değil anlaşılan
 
ZF daha iyi iste, daha dayanikli.. bunu dsgyi ureten vw kabul etti bir vw kullanicilari kabul edemedi..

Dayanıklılık göreceli kavram. Daha dayanıklı olması demek daha iyi olması demek midir ? Benim açımdan daha hızlı vites değiştirmesi ve daha az yakıt tüketmesi daha iyidir :)
Bu arada ZF'i Bmw'nin ürettiğini falan zannediyorsun herhalde ?
 
Bizim araba da opel hocam :) yalnız yeni nesil eat6 aisin harbiden iyi şanzıman 308 in teknik verilerine şuan da baktım otomatik ile manuel arasında hızlanma ve ort tüketim de 0,2-0,3 oynuyor o kadar yavaş değil anlaşılan
yakın diyelim benimde izlediğim testlerden gördüğüm kadarıyla onları koşalıyor eat6 . onlarada en yakın özelliklerde o var şuan..
 
Dayanıklılık göreceli kavram. Daha dayanıklı olması demek daha iyi olması demek midir ? Benim açımdan daha hızlı vites değiştirmesi ve daha az yakıt tüketmesi daha iyidir :)
Bu arada ZF'i Bmw'nin ürettiğini falan zannediyorsun herhalde ?
aslında dayanıklılık gorecelı bır kavram degıldır . daha dayanıklı olması daha ıyı demek degıldır kamplumbaga tavsan hıkayesı gıbı dusunun tavsan daha hızlı ama arıza vermeye cok musayıt ama bır yandan kaplumbaga yavas ama saglam ve guvenılır. yakıt tuketmesı konusuna degınmeyecegım cunku pıyasadakı en az yaktıran dsg degıl.
 
Dayanıklılık göreceli kavram. Daha dayanıklı olması demek daha iyi olması demek midir ? Benim açımdan daha hızlı vites değiştirmesi ve daha az yakıt tüketmesi daha iyidir :)
Bu arada ZF'i Bmw'nin ürettiğini falan zannediyorsun herhalde ?

ZF'i bmwnin uretmedigini biliyorum da bunun konuyla alakasi var mi ? daha iyi kavrami goreceli, hizli vites degistirmesi sizi mutlu eder, sorunsuzlugu bir baskasini, yakit tuketimi de bir baskasini, tamamen goreceli neye gore kime gore iyi..
dayaniklilik goreceli degil, bu konuda dayaniklilik testi uygularsin ne kadar torwa dayandigini bulursun, yada ariza istatistikliklerine bakarsin,
daha hizli vites degistirmede goreceli degil, saniye heryerde saniyedir, teknik verilere bakarsin bellidir.

daha iyi gorecelidir. bana gore ZF dsgden acik ara onde, size gore dsg vazgecilmez olabilir, zaten boyle olmasa pazarda cesitlilik olmaz herkes ayni arabaya binerdi..
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Herkesin arac tercih ederken oncelikleri farklidir, ben sahsen ZF yada iyi bir tam otomatik alamazsam gider manuel alirim. DSG'ye hic bulasmam, hic sorun vermese bile bir kere midem bulandi, surekli acaba ne zaman ariza verecek diye yasayamam, arabama guvenmek isterim.

dur kalk trafikteki cift kavrama hezimetleri zaten kullanisliligini sorguluyor, otomatik sanzimani sehir ici dur kalk trafikte konfor olsun diye aldigimizi dusunursek, avantaji beraberincde cilesini de getirmis oluyor. kisacasi benden uzak olsun. Alana da hayirli olsun gule gule kullansin,

sanzimandan gelen abuk sabuk sesler, yanan balata kokusu, isinan sanziman uyarisi vs.. olduktan sonra kainatin en hizli vites degistiren araci olsa benim icin bir onemi yok. sonucta yavas sanzimani guclu bir motorla telafi edebilirsiniz, ama trafigin ortasinda sanziman isindi saga cekmem lazim muhabbetinin telafisi yok, hele cevre yolunu kullanin diyen yetkili servise de diyecek soz bulamiyorum :D
 
Dayanıklılık göreceli kavram. Daha dayanıklı olması demek daha iyi olması demek midir ? Benim açımdan daha hızlı vites değiştirmesi ve daha az yakıt tüketmesi daha iyidir :)
Bu arada ZF'i Bmw'nin ürettiğini falan zannediyorsun herhalde ?

Dsg BorgWarner isimli firma üretmiyor mu ben mi yanlış biliyorum.
 
aslında dayanıklılık gorecelı bır kavram degıldır . daha dayanıklı olması daha ıyı demek degıldır kamplumbaga tavsan hıkayesı gıbı dusunun tavsan daha hızlı ama arıza vermeye cok musayıt ama bır yandan kaplumbaga yavas ama saglam ve guvenılır. yakıt tuketmesı konusuna degınmeyecegım cunku pıyasadakı en az yaktıran dsg degıl.

ZF'i bmwnin uretmedigini biliyorum da bunun konuyla alakasi var mi ? daha iyi kavrami goreceli, hizli vites degistirmesi sizi mutlu eder, sorunsuzlugu bir baskasini, yakit tuketimi de bir baskasini, tamamen goreceli neye gore kime gore iyi..
dayaniklilik goreceli degil, bu konuda dayaniklilik testi uygularsin ne kadar torwa dayandigini bulursun, yada ariza istatistikliklerine bakarsin,
daha hizli vites degistirmede goreceli degil, saniye heryerde saniyedir, teknik verilere bakarsin bellidir.

daha iyi gorecelidir. bana gore ZF dsgden acik ara onde, size gore dsg vazgecilmez olabilir, zaten boyle olmasa pazarda cesitlilik olmaz herkes ayni arabaya binerdi..


Piyasada satılan her 1000 iphone'a karşılık 50 tane HTC satılıyorsa, bu satılan 1000 iphone'un 100 tanesinde, satılan 50 HTC'nin 10 tanesinde problem çıkıyorsa sen bana HTC daha dayanıklı diyemezsin.. Hangi orana göre diyorsunuz bunu ?
2016 yılında : VW 116,453 araç, Skoda 25,367 araç, Seat 19,029 araç, Audi 19,013 araç satmış.. Bmw buna karşılık 25,472 araç satmış
Yani bir otomotiv grubu 179,862 araç satarken karşılığında diğer otomotiv grubu 25,472 araç satmış.
Şimdi bunların arasındaki otomatik şanzıman oranlarını da çıkarmak lazım tabii..O oran çıkarıldıktan sonra bile sizce yüksek bir oran değil mi ? Bir firma diğerinin 7 katı araç satıyorsa bu onun daha fazla insana ulaştığını göstermez mi ?
Dayanıklılıktan neye göre bahsediyorsunuz ben anlamıyorum. Yahu binlerce mühendisin çalıştığı markayı karalamak bu kadar kolay mı ? ZF'e uygulanan bir testin DSG'ye uygulanmadığını mı sanıyorsunuz ? DSG'nin test edilmeden müşteriye gönderildiğini mi sanıyorsunuz.
Şanzımanların hangi testlere tabii tutulduğunu biliyor musunuz ? Veya bunları incelediniz mi ?

Forumlardaki DSG'nin arıza başlıklarına göre ZF daha az sorun çıkarıyor diye sorunsuz ilan edilemez
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...