DSG yarı otomatik mi?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
1.2 robotize yani otomatiklestirilmis manuel ya da bvr clio kullanıyorum. Tork konvertoru yok bu yuzden az yakiyor. Tek kavramali Ve bu yuzden vitesi yavas değiştiriyor. Ucuz otomatik diye isimlendirebiliriz.
 
tam otomatik sanzimanlar sorunsuzdur, kamyonlar otobusler gerek uzun yolda gerek sehir ici otobuslerinde kullanilir, 200 binden fazla km yapmis 5 kasa bmw tam otomatik sanzimani gordum biliyorum hala orjinal sanziman degismedi.

ZF sanziman sorunsuzdur. sadece 135i lerde sorun olabiliyor, o da kronik bir sorun degil, sadece amerikada bir kac 135i de goruldu, avrupada hic duymadim..

DSG pimi cekilmis bomba gibidir :) mutlaka patlar, dua edin elinizde patlamasin, bilmemkacinci jenerasyon oldu hala dsg arizasindan yolda kalanlar var. hersene artik ariza vermiyor eskileri veriyordu muhabbeti donuyor, ama peri masali bunlar :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: karyel
kardeş hiç arıza yapmadan 200 bin devirmiş bana herhangi bir şanzıman söyler misin peki :) sadece isim ver. sırf laf atmak için yorum yapıyorsunuz.

Bizim eski 96 model crysler cirrus 260k km de satmıştık bagaj anahtar ile açılmıyor,klima sürekli gazı bitiyor ve abs arıza verdiği oluyordu ama şanzımanı taş gibiydi maşallah :D tabii 2. el almıştık öncesini bilmiyorum. Bu dsg konusunda aslında dsg değil bütün teknolojik cihazlarda
her şey şans ve kullanıma bağlı kullanıpta kendi aracındaki bozulmadıysa şanzımana sorunsuz demek biraz saçma geliyor bizim de 2004-2014 arası vectra c vardı piyasanın en çok arıza çıkaran arabalarından biridir 10 yılda bakımları ve yaşadığımız bir kaza dışında servise hiç uğramadık şimdi ben bu arabaya sorunsuz desem saçma olur
 
Bizim eski 96 model crysler cirrus 260k km de satmıştık bagaj anahtar ile açılmıyor,klima sürekli gazı bitiyor ve abs arıza verdiği oluyordu ama şanzımanı taş gibiydi maşallah :D tabii 2. el almıştık öncesini bilmiyorum. Bu dsg konusunda aslında dsg değil bütün teknolojik cihazlarda
her şey şans ve kullanıma bağlı kullanıpta kendi aracındaki bozulmadıysa şanzımana sorunsuz demek biraz saçma geliyor bizim de 2004-2014 arası vectra c vardı piyasanın en çok arıza çıkaran arabalarından biridir 10 yılda bakımları ve yaşadığımız bir kaza dışında servise hiç uğramadık şimdi ben bu arabaya sorunsuz desem saçma olur

neden sacma olur ? sorunsuz demeyelim biz sorun yasamadik diyelim o zaman, tanidigim gordugum bildigim tam otomatik kullanan kimse sorun yasamdi, dsg kullanipta sorun yasamayan gormedim , boyle desem ne farkeder :)

bundan önceki 2007 model 1.4tsi jettamı 90binde alıp, 178binde sattım 4 ay önce. Tık yoktu.

Siz sansliymissiniz ne diyeyim.. Internet disinda yani gercek hayatta o kadar dsg yuzunden sorun yasayan gordum ki, bir kisi ariza gormemis diye bu sanziman iyi mi diyeyim..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
neden sacma olur ? sorunsuz demeyelim biz sorun yasamadik diyelim o zaman, tanidigim gordugum bildigim tam otomatik kullanan kimse sorun yasamdi, dsg kullanipta sorun yasamayan gormedim , boyle desem ne farkeder :)

Bazı şeyler kullanıma da bağlı şimdi biz o 1.6 vectra lpg taktırmadık mesela öyle olunca lpg ile çıkan problemlerden direk sıyrılmış olduk bide üstüne yıllık bakımlarını yapınca sorunsuz şekilde bindik. Bu dsg işine şöyle bakmak lazım genelde 7 ileri kuru kavrama vw grubunun ucuz ve güçsüz arabalarında kullanıyor herhalde bu şanzımanı kullandığı en güçlü araba 1.4 tsi ibiza cupraydı ki o da mekantronik arızası verip duruyordu. Sonuca gelirsek her markanın bir politikası var ve bu şanzımanda vw ucuz versiyonlarında kullanıldığına göre bir yerden kesmek zorunda kalıyorlar adamlar bunun farkındaki hiç bir motorunu 250 torkun üzerine çıkaramıyor. 2. olay ise kullanım tanıdığın 2015 1.6 Tdi Dsg li jetta sı 60k civarlarında mekatronik arızası verdi neyseki firma arabasıydı bir masraf çıkarmadı bize ama kalkışlarda manuele aldın mı ya da arabayı stop etmeden önce n alıp el frenini çekip p aldın mı diye sorduğumda hayır yapmadım yani demek istediğim kullanım stili de çok önemli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
hahahha güldürmeyin adamı bilmesek ZF şanzımanların kralı sanacağız, aisin şanzımandan bihaber konuştuğunuz nasılda belli, sırf BMW kullanıyor ve otopark övüyor diye çoğu kişi kullanmadan yorum yapma peşinde, okey güzel şanzıman ZF şanzımana sahip aracım olsun isterim ama fazla abartılıyor
ZF şanzımanların kralıdır zaten. Aynı alt yapıyla DSG kadar seri vites değişebiliyor. AİSİN genelde iyidir uzun ömürlüdür ama kullanılan tüm modellerde manuele kıyasla fazla yakıt tüketimi ve 2 saniyeye kadar hızlanma düşüklüğü mevcuttur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
:D :D :D sorun yaşamayan görülmemiş. :D :D o yüzden dünyada bu kadar satıyor
hocam yanlız bırseyın cok satması ıyı oldugunu gostermez ki yollarda ben 5 ferrari goruyorsam nadir gtr goruyorum bu onun kotu bır araba oldugunu gostermez.sızın boyle vag fanatıgı olmadıgınızı bırseyın ıyı oldugunu soylerken baska markanınında ıyı taraflarını soyledıgınızı bıldıgımden sızınle konusuyorum. vw cok satıyor evet ama turkıyede. ben denızcı olarak soyluyorum sıze yurtdısında ole yollarda su an da turkıyede mazda volvo ne ıse yurtdısında vw o sekılde. bu halk bırseyın ıyı kotulugune bakmaz gıdıp sıparıs verdıgınde 4 ay bekleme suresını alır kendını premıum hıssetmeyı sever neyse ben genede vw kotu araba demıyorum ıyı her zaman ama en ıyısı veya bır f/p urunu degıl. benzıne gene zam geldı 5 lirayı gectı bunu yapanda aynı halk. o yuzden bu ınsanlar en cok ne almıs onlarla ılgılenmem acıkcası :D
 
Bazı şeyler kullanıma da bağlı şimdi biz o 1.6 vectra lpg taktırmadık mesela öyle olunca lpg ile çıkan problemlerden direk sıyrılmış olduk bide üstüne yıllık bakımlarını yapınca sorunsuz şekilde bindik. Bu dsg işine şöyle bakmak lazım genelde 7 ileri kuru kavrama vw grubunun ucuz ve güçsüz arabalarında kullanıyor herhalde bu şanzımanı kullandığı en güçlü araba 1.4 tsi ibiza cupraydı ki o da mekantronik arızası verip duruyordu. Sonuca gelirsek her markanın bir politikası var ve bu şanzımanda vw ucuz versiyonlarında kullanıldığına göre bir yerden kesmek zorunda kalıyorlar adamlar bunun farkındaki hiç bir motorunu 250 torkun üzerine çıkaramıyor. 2. olay ise kullanım tanıdığın 2015 1.6 Tdi Dsg li jetta sı 60k civarlarında mekatronik arızası verdi neyseki firma arabasıydı bir masraf çıkarmadı bize ama kalkışlarda manuele aldın mı ya da arabayı stop etmeden önce n alıp el frenini çekip p aldın mı diye sorduğumda hayır yapmadım yani demek istediğim kullanım stili de çok önemli.
arkadas o nasıl sorularmıs ole manuel e almak stop etmeden once vs vs yapmak. sakamı yapıyorlar acaba ben bır arabaya verecem 100 mılyar ustu ama bın tane angarya ılemı ugrascam. ya varya su almanlardan vw yuzunden soguyorum gıttıkce hergun yenı bır salaklıklarını ogrenıyorum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
arkadas o nasıl sorularmıs ole manuel e almak stop etmeden once vs vs yapmak. sakamı yapıyorlar acaba ben bır arabaya verecem 100 mılyar ustu ama bın tane angarya ılemı ugrascam. ya varya su almanlardan vw yuzunden soguyorum gıttıkce hergun yenı bır salaklıklarını ogrenıyorum :D
Şanzımanı korumak ve yük bindirmemek için yapılıyor bunlar bana da saçma geliyor açıkcası ve bunlar sadece dsg değil tüm kuru çift kavramalar için geçerli o yüzden tork konvertörü her zaman tercihimdir
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...