DSG yarı otomatik mi?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Canı yanan insan olduğuna katılıyorum.Ben DSG'ye sorunsuz demiyorum, ama bir markanın belki hayatında DSG kullanmamış insanlar tarafından yerin dibine batırılması da komik oluyor
Bu arada dünya turbo üretiminin %70'i Japonya'da..Nissan GTR gibi efsane bir aracı üretenler de Japonlar, ama binek araçlarında en az turbo kullananlar da Japonlar..Piyasada rekabet kızışınca kağnı gibi Civic'lerden vazgeçtiler 2017'de turbo civic geliyor..Demek isteyince oluyormuş :)
Japonlar hiçbir zaman sağlamlığı, sürüş dinamiklerine ve yakıt tüketimine değişmezler
hocam ben kendı adıma cogu kasanın ve markanın dsg sını tecrube ettım kesınlıkle test suruslerınde uzucu degıl . ama uzun donem dedıgımız gıbı zaten .
hocam sıze soyle ornekleyeyım ıphone dakı ekranları samsung uretır ama gelın gorun farkları barız vardır. konu degısıyor ama daha gecen note 5 ıle ıphone 7 yanyana koyunca eskı note ferah ferah onde. ama uretımı aynı yere ait. yanı ısın burasında patent ve kalıte farkı meydana gelıyor.
gtr ı ben acıkcası nıssan markası olarak goremıyorum cunku belgeselını ızledıgımde tamamen ayrı bır arge merkezı sonucunda uretıldıgını gordum . yanı zaten kımse gıdıp gtr a asık olup mıcra almayacaktır.

turbo koyma konusunda gec kalındıgında hemfıkırım bende dıle getırdım zaten sezarın hakkı sezara. bundan belkıde 2 -3 sene oncesıne honda turbo getırmelıydı zaten.ama turbosuz bır araba sacma dıyemem cunku su an bana gore mazda bu konuda baya ılerledı ınat ettı ve neredeyse turbo aratmayacak kadar ılerledı.

surus dınamıklerı konusunda ayrılıyoruz cunku and dan cok orneklıyorum ama bende bırebır kullandıgım ıcın soyluyorum konforda golf onde ama kesınlıkle yol tutus lımıtlerınde bır mazda 3 degıl oyle soyleyeyım.yakıt tuketımı ıse su an 6-7 lıtre yakan fazla ınsan tanıyorum mazdada bence yeterlı cunku bende bır oncekı kasası 11 lıtre yakıyor
 
hocam aslında bir 125 hp 1.4 tsi nin rakibi 2.0 120 hp 210 torku olan atmosferik mazda yabancı ülkelerde siz de biliyorsunuzdur muhtemelen. hacim arttıkça skyactiv in verimliliği de artıyor. ama gelin görün ki bizde 1.5 normal değerlerde atmosferik geldi haliyle. adamlar turbo koymadı tamam ama honda gibi 10 yıllık motoru koymadı sonuçta
dogru hocam mazda turboyu tercıh etmedı ama kendı teknolojısını gelıstırdı. honda az bucuk guncelleyerek aynı seyı devam ettırdı.

ben soyleyeceklerımı 2016 golf 1.4 tsi 125 ıle 2016 mazda 3 (tek motor zaten ) modellerını baz alarak soyluyorum . golfte 125 beygır varken mazdada 120 . tork golfe 200 mazdada 150 . bu gıbı degerlere bakıldıgında elbette mazda gerıde buda 0 100 e 2 sanıye fark yaratmıs halıyle. ama su an bırı turbolu bırı turbosuz.bırı 1.4 lıtre bırı 1.6 halıyle . ılerde umarım su teknolojı daha gelıstırılebılırse bana gore turbosuz gunler bızı bekler demek ısterdım ama o zamana tesla halka ınmezse tabı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
hocam ben kendı adıma cogu kasanın ve markanın dsg sını tecrube ettım kesınlıkle test suruslerınde uzucu degıl . ama uzun donem dedıgımız gıbı zaten .
hocam sıze soyle ornekleyeyım ıphone dakı ekranları samsung uretır ama gelın gorun farkları barız vardır. konu degısıyor ama daha gecen note 5 ıle ıphone 7 yanyana koyunca eskı note ferah ferah onde. ama uretımı aynı yere ait. yanı ısın burasında patent ve kalıte farkı meydana gelıyor.
gtr ı ben acıkcası nıssan markası olarak goremıyorum cunku belgeselını ızledıgımde tamamen ayrı bır arge merkezı sonucunda uretıldıgını gordum . yanı zaten kımse gıdıp gtr a asık olup mıcra almayacaktır.

turbo koyma konusunda gec kalındıgında hemfıkırım bende dıle getırdım zaten sezarın hakkı sezara. bundan belkıde 2 -3 sene oncesıne honda turbo getırmelıydı zaten.ama turbosuz bır araba sacma dıyemem cunku su an bana gore mazda bu konuda baya ılerledı ınat ettı ve neredeyse turbo aratmayacak kadar ılerledı.

surus dınamıklerı konusunda ayrılıyoruz cunku and dan cok orneklıyorum ama bende bırebır kullandıgım ıcın soyluyorum konforda golf onde ama kesınlıkle yol tutus lımıtlerınde bır mazda 3 degıl oyle soyleyeyım.yakıt tuketımı ıse su an 6-7 lıtre yakan fazla ınsan tanıyorum mazdada bence yeterlı cunku bende bır oncekı kasası 11 lıtre yakıyor

GTR örneğini turbo araba isteyince yapabiliyorlar manasında paylaştım. Tabii ki kimse GTR'a aşık olup Nissan Juke veya Micra gibi arabaları almaz..Aynı markanın özel aracıyla, normal bantta üretilen binek aracını tabii ki kıyaslayamayız

Toyota da Honda da Mazda da pek ala isteseler turbo motorlu araç yapabilirler..Hatta tarihte örnekleri de var
Ancak bahsettiğim gibi Japonlar aracın yüksek ömürlü olması uğruna çok fazla şeyden feragat ediyorlar. Araçlarında kullanıcının hayatını kolaylaştırmaya yönelik yeni teknolojileri kullanmıyorlar..Ama dünya değişiyor ve yakında değişen dünyaya ayak uydurmak zorunda kalacaklar
Honda benzinli motorlarında turbo kullanmaya başlıyor 2017'de..Sıra elbet diğerlerine de gelecek
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
GTR örneğini turbo araba isteyince yapabiliyorlar manasında paylaştım. Tabii ki kimse GTR'a aşık olup Nissan Juke veya Micra gibi arabaları almaz..Aynı markanın özel aracıyla, normal bantta üretilen binek aracını tabii ki kıyaslayamayız

Toyota da Honda da Mazda da pek ala isteseler turbo motorlu araç yapabilirler..Hatta tarihte örnekleri de var
Ancak bahsettiğim gibi Japonlar aracın yüksek ömürlü olması uğruna çok fazla şeyden feragat ediyorlar. Araçlarında kullanıcının hayatını kolaylaştırmaya yönelik yeni teknolojileri kullanmıyorlar..Ama dünya değişiyor ve yakında değişen dünyaya ayak uydurmak zorunda kalacaklar
Honda benzinli motorlarında turbo kullanmaya başlıyor 2017'de..Sıra elbet diğerlerine de gelecek
hocam acıkcası mazda bu skyactive yatırımından sonra turboyu kullanacagını dusunmuyorum toyota hybrıd denıyor honda zaten turboyu getırıyor.

Araçlarında kullanıcının hayatını kolaylaştırmaya yönelik yeni teknolojileri kullanmıyorlar dıyorsunuz ama c segmentıne 2011 de kımsede yokken cogu markaya 2013 ve 2014 cıvarında gelmıs katlanır ısıtmalı yan aynalar , on ve arka cam ısıtması, bose ses sıstemı , lastık ızleme sıstemı koltuk ısıtma kor nokta sıstemı gıbı seylerı ben kımsede yokken 2011 de kullanıyordum . d sınıfında tek tuk olan seylerı c sınıfına taa o zamandan koyan nadır marka mazda dır. toyoto ların bence durumu vahım zaten. hondada ıse belırsızlık ıcersındeyım.
 
hocam acıkcası mazda bu skyactive yatırımından sonra turboyu kullanacagını dusunmuyorum toyota hybrıd denıyor honda zaten turboyu getırıyor.

Araçlarında kullanıcının hayatını kolaylaştırmaya yönelik yeni teknolojileri kullanmıyorlar dıyorsunuz ama c segmentıne 2011 de kımsede yokken cogu markaya 2013 ve 2014 cıvarında gelmıs katlanır ısıtmalı yan aynalar , on ve arka cam ısıtması, bose ses sıstemı , lastık ızleme sıstemı koltuk ısıtma kor nokta sıstemı gıbı seylerı ben kımsede yokken 2011 de kullanıyordum . d sınıfında tek tuk olan seylerı c sınıfına taa o zamandan koyan nadır marka mazda dır. toyoto ların bence durumu vahım zaten. hondada ıse belırsızlık ıcersındeyım.

2013 yılında vw golf'te adaptif cruise, şerit takip, kör nokta uyarı sistemi,masajlı ergo active koltuklar, adaptif şase kontrol vardı opsiyon olarak..Katlanır ısıtmalı aynaları, ön ve arka cam ısıtmasını saymıyorum bile..Ayrıca gene bose gibi premium ses sistemi olan dynaudio'yu kullanıyorlar.Aynı yıllarda bırakın golfle aynı segmentte bir Japon otomobilinde bu özellikleri, üst segmentteki arabalarında bile bu özellikler hayalden ibaret..Benim hoşuma gitmeyen nokta bu

Mazdaya gelecek olursak ; Japon deyince aklıma Türkiye piyasasında Mazda gelmiyor. Çünkü bu kadar iyi bir otomobilin Türkiye ayağı bundan daha kötü yönetilemez. Bana kalırsa açık ara en iyi Japon otomobili.Geçmişte yaşanan distribütör problemleri (şu anda ne durumda bilmiyorum) ve çeşitli politikalar Türkiye'de ilk 5'e oynayacak markayı yerin dibine batırdı..Kıymetini bilen kullanıyor. Halbuki TR'de düzgün yönetilse Toyota ve Honda'nın önüne rahatlıkla geçebilirdi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
2013 yılında vw golf'te adaptif cruise, şerit takip, kör nokta uyarı sistemi,masajlı ergo active koltuklar, adaptif şase kontrol vardı opsiyon olarak..Katlanır ısıtmalı aynaları, ön ve arka cam ısıtmasını saymıyorum bile..Ayrıca gene bose gibi premium ses sistemi olan dynaudio'yu kullanıyorlar.Aynı yıllarda bırakın golfle aynı segmentte bir Japon otomobilinde bu özellikleri, üst segmentteki arabalarında bile bu özellikler hayalden ibaret..Benim hoşuma gitmeyen nokta bu

Mazdaya gelecek olursak ; Japon deyince aklıma Türkiye piyasasında Mazda gelmiyor. Çünkü bu kadar iyi bir otomobilin Türkiye ayağı bundan daha kötü yönetilemez. Bana kalırsa açık ara en iyi Japon otomobili.Geçmişte yaşanan distribütör problemleri (şu anda ne durumda bilmiyorum) ve çeşitli politikalar Türkiye'de ilk 5'e oynayacak markayı yerin dibine batırdı..Kıymetini bilen kullanıyor. Halbuki TR'de düzgün yönetilse Toyota ve Honda'nın önüne rahatlıkla geçebilirdi
Hocam bahsetmek ıstedıgım buydu zaten masajli koltuk haric hepsi vardi bende fazlasiyla hemde 2 sene once . benzerleri ile karsilastirin her sene japon donanimda bi tik daha ileridedir klasik. bahsettıgınızın tam tersı gecerlı bır durum mevcut acıkcası. bende o yuzden zamanında mazda almıstım . ornek olarak sızın bahsettıgınız 2013 tekı golfe karsılık mazdada head up dısplay dokunmatık ekran serıt takıp anahtarsız gırıs vs gıbı donanımlar vardı. ıstısnasız karsılastırın her sene golf bır kac sene oncesını koyar arabalarına neden bılmıyorum.

mazda maalesef turkıyede cok gerıde .dedıgınız gıbı yonetım den dolayı servıs sayısı az . az satmasına ragmen asırı pahalı.dedıgınız sorun hala mevcut bır kac onceye kadar ıstanbulda bır servıs daha mazda tarafından kapatıldı.durum gercekten ıcler acısı.ıkıncı elı yok denecek kadar dusuk. mazda sahıbıyım ama saydıgım nedenlerden oturu turkıyede ben bıle acaba gene mazda alsammı ıkılemı yaratıyor sırf bu dıstrıbutorler yuzunden.
 
2013 yılında vw golf'te adaptif cruise, şerit takip, kör nokta uyarı sistemi,masajlı ergo active koltuklar, adaptif şase kontrol vardı opsiyon olarak..Katlanır ısıtmalı aynaları, ön ve arka cam ısıtmasını saymıyorum bile..Ayrıca gene bose gibi premium ses sistemi olan dynaudio'yu kullanıyorlar.Aynı yıllarda bırakın golfle aynı segmentte bir Japon otomobilinde bu özellikleri, üst segmentteki arabalarında bile bu özellikler hayalden ibaret..Benim hoşuma gitmeyen nokta bu

Mazdaya gelecek olursak ; Japon deyince aklıma Türkiye piyasasında Mazda gelmiyor. Çünkü bu kadar iyi bir otomobilin Türkiye ayağı bundan daha kötü yönetilemez. Bana kalırsa açık ara en iyi Japon otomobili.Geçmişte yaşanan distribütör problemleri (şu anda ne durumda bilmiyorum) ve çeşitli politikalar Türkiye'de ilk 5'e oynayacak markayı yerin dibine batırdı..Kıymetini bilen kullanıyor. Halbuki TR'de düzgün yönetilse Toyota ve Honda'nın önüne rahatlıkla geçebilirdi
sanırım bıde anlam yanlıs anlasılması gerceklesmıs . sızın bahsettıgınız donanımların hepsı bende 2011 model mazda 3 te vardı. sız dusunun artık premıum sınıftakı 6 modelınde neler oldugunu. bahsettıgınız seyler golfe 2 sene sonra geldı. ve bu 2016 ya kadar hep benzer sekılde gerıden geldı golf demek ıstedıgım buydu yanlıs anlasılmısım sanırım
 
Ben forumdan duyduklarima gore degil, cevremde gorduklerime ve kendi tecrubeme dayanarak diyorum. Birde su acidan dusunun, DSG satisinin belki bin kati manuel arac satilmistir bugune kadar, neden manuel sanziman sorunlu diye bir soylenti yok ? Bu soylenti sadece pazarda cok sayida oldugu icinse manuel sanziman icin arizali diye soylenti cikmasi gerekmezmiydi, senkromec arizasi veren bircok manuel sanziman vardir.

Bu teknolojinin arkasindaki muhendislige yatirima yada harcanan emege bir lafim yok, ama sirf adamlar emek harcadi diye gidip dsg alacak degilim.

Manuel şanzıman otomotiv tarihinin en eski şanzımanlarından biri..Bir manuel şanzımanda en fazla ne geliştirilebilir mesela ? Veya manuel şanzımanlı bir arabayı kim "biz manuel şanzımanda şunu geliştirdik" diye satıyor ? Komik bir kıyas olmuş

Bmw en azindan sanziman isindi saga cek rolantide bekle demiyor. sadece bmwde degil butun araclarda yanlarsan alt takimlari bozarsin, onun disinda sorun gormedim yasamadim.

Yıllardır DSG ve Stronic kullanıyorum hayatımda böyle bir hatayla karşılaşmadım
 
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
Manuel şanzıman otomotiv tarihinin en eski şanzımanlarından biri..Bir manuel şanzımanda en fazla ne geliştirilebilir mesela ? Veya manuel şanzımanlı bir arabayı kim "biz manuel şanzımanda şunu geliştirdik" diye satıyor ? Komik bir kıyas olmuş
Yıllardır DSG ve Stronic kullanıyorum hayatımda böyle bir hatayla karşılaşmadım

Bu hatayi gormemis olabilirsiniz tabi, otomatik sanziman ustasi biri vw dsgli aldi "kullanmasini bilmiyorlar abi" demisti 30bin km de sanzimani degisti :) artik sansizlik mi diyeyim ne diyeyim bilmiyorum. Bu uyari mesajindan sonra "Aracinizla sehirici trafigine pek girmeyin, cevre yolunu kullanin" diye tavsiye veren bir servis var.

https://www.sikayetvar.com/images/sikayet_foto/1954/1954310/1376394438_20130808_223820_big.jpg

Siz kullaniyorsunuz ve memnunsunuz anladigim kadariyla, gule gule iyi gunlerde kazasiz belasiz kullanin. DSG kullaniyorsaniz bu mesaji gormeyeceginizin garantisi yok. Bu benim icin risktir ve ben sahsen bu riske girmem. Garantisi bitince satarsin mantigi da bana gore degil, yazin iki sofor bir araba 8 ulke gezdik, servis yazisini gorsek rezil olurduk.

Uzatmanin anlami da yok zaten, konu DSG yari-otomatik mi konusuydu nerelere geldi. :)
 
bmw lerde kronik motor arızası mı var?

sanmiyorum, olsaydi mutlaka duyardim, bunca yildir bmw kullaniyorum, aktif olarak yurtdisinda bmw bulusmalarina giderim. yanladiklarindan alt takimlari erken bozuyorlar ama motor konusunda hic problem sikayet duymadim gormedim. 450 bini deviren gerek benzinli gerek dizel motorlar gordum.

VW motorlari da bmw mercedes motorlari da iyidir. yeni cikan 3 silindirler hakkinda supheciyim, onlari zamanla gorecez.
 
olabilir. narin zaten bmw nin motorları. hep öyleydi. üstüne bir de çok sıkıştırarak kullanıyorlar. sonuç normal oluyor.
eski güçlü atmosferikler narindi evet ama yeni nesillerde bunu ilk kez sizden duyuyorum.

sanmiyorum, olsaydi mutlaka duyardim, bunca yildir bmw kullaniyorum, aktif olarak yurtdisinda bmw bulusmalarina giderim. yanladiklarindan alt takimlari erken bozuyorlar ama motor konusunda hic problem sikayet duymadim gormedim. 450 bini deviren gerek benzinli gerek dizel motorlar gordum.

VW motorlari da bmw mercedes motorlari da iyidir. yeni cikan 3 silindirler hakkinda supheciyim, onlari zamanla gorecez.

Zamanla anlaşılır bazı şeyler ama o 3 silindirlilerin sorunlu olacağını sanmıyorum teknik verileri de fena durmuyor.
 
M serisi motorlarda problem yok ama n13 ciddi ciddi kol çıkarıyordu avans ayarı sorunundan dolayı. Forumlarda dolaşın biraz bir sürü örnek çıkar karşınıza.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...