DSG yarı otomatik mi?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu sqtış
Piyasada satılan her 1000 iphone'a karşılık 50 tane HTC satılıyorsa, bu satılan 1000 iphone'un 100 tanesinde, satılan 50 HTC'nin 10 tanesinde problem çıkıyorsa sen bana HTC daha dayanıklı diyemezsin.. Hangi orana göre diyorsunuz bunu ?
2016 yılında : VW 116,453 araç, Skoda 25,367 araç, Seat 19,029 araç, Audi 19,013 araç satmış.. Bmw buna karşılık 25,472 araç satmış
Yani bir otomotiv grubu 179,862 araç satarken karşılığında diğer otomotiv grubu 25,472 araç satmış.
Şimdi bunların arasındaki otomatik şanzıman oranlarını da çıkarmak lazım tabii..O oran çıkarıldıktan sonra bile sizce yüksek bir oran değil mi ? Bir firma diğerinin 7 katı araç satıyorsa bu onun daha fazla insana ulaştığını göstermez mi ?
Dayanıklılıktan neye göre bahsediyorsunuz ben anlamıyorum. Yahu binlerce mühendisin çalıştığı markayı karalamak bu kadar kolay mı ? ZF'e uygulanan bir testin DSG'ye uygulanmadığını mı sanıyorsunuz ? DSG'nin test edilmeden müşteriye gönderildiğini mi sanıyorsunuz.
Şanzımanların hangi testlere tabii tutulduğunu biliyor musunuz ? Veya bunları incelediniz mi ?

Forumlardaki DSG'nin arıza başlıklarına göre ZF daha az sorun çıkarıyor diye sorunsuz ilan edilemez

Bu satışlar Türkiye mi yoksa dünyadaki mi
 
Dsg harika bir tam otomatiktir su an ikisinide kullaniyorum yakitin bir miktar artmasini dusunmezseniz tam otomatik saha az sorunlu

Tapatakla gönderildi
 
"IIt was designed by BorgWarner, and is licensed to the Volkswagen Group, with support by IAV GmbH."

BorgWarner tarafindan tasarlandi ve VW grup altinda lisanslandi.

kaynak: Mark Wan. "Transmission - Twin-Clutch Gearbox". AutoZine.org. AutoZine Technical School. Retrieved 27 October 2009.

Ben ZF'i Bmw üretmiyor derken bundan bahsetmemiştim. Wikipedide var zaten bu bilgi.Audi quattro diyorlar ya..Hah o Quattro gmbh de farklı bir şirket ona bakarsan
DSG'nin Kurtköy Şeyhli'de üretilen parçaları da var olay bu değil ki ?
Ben burada bir firmanın yaptığı Arge'den ve otomobil piyasasını şekillendirmesinden bahsediyorum. Yoksa tabii ki dış kaynak kullanarak şanzımanı ZF ve Aisin gibi firmalardan risksiz bir şekilde temin edebilirsin.Adamlar 2003 yılından beri bu şanzımanı kullanıyor, kendisinden daha güçlü araçlardan bu şanzıman sayesinde bir adım öne geçiyor
DSG gelişmeseydi belki bugün halen saçma sapan tork konvertörlü araçlara biniyor olacaktı bir çok insan..
Tabi "sorunlu bu şanzıman yeeaa" eleştirmek işin kolay yanı değil mi ?

Adamlar en yakının rakibinin en az 5 katı fazla otomobil satıyor tabii ki risk oranı da yüksek olacak..DSG'ye sorunsuz demiyorum ama el insaf
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
Piyasada satılan her 1000 iphone'a karşılık 50 tane HTC satılıyorsa, bu satılan 1000 iphone'un 100 tanesinde, satılan 50 HTC'nin 10 tanesinde problem çıkıyorsa sen bana HTC daha dayanıklı diyemezsin.. Hangi orana göre diyorsunuz bunu ?
2016 yılında : VW 116,453 araç, Skoda 25,367 araç, Seat 19,029 araç, Audi 19,013 araç satmış.. Bmw buna karşılık 25,472 araç satmış
Yani bir otomotiv grubu 179,862 araç satarken karşılığında diğer otomotiv grubu 25,472 araç satmış.
Şimdi bunların arasındaki otomatik şanzıman oranlarını da çıkarmak lazım tabii..O oran çıkarıldıktan sonra bile sizce yüksek bir oran değil mi ? Bir firma diğerinin 7 katı araç satıyorsa bu onun daha fazla insana ulaştığını göstermez mi ?
Dayanıklılıktan neye göre bahsediyorsunuz ben anlamıyorum. Yahu binlerce mühendisin çalıştığı markayı karalamak bu kadar kolay mı ? ZF'e uygulanan bir testin DSG'ye uygulanmadığını mı sanıyorsunuz ? DSG'nin test edilmeden müşteriye gönderildiğini mi sanıyorsunuz.
Şanzımanların hangi testlere tabii tutulduğunu biliyor musunuz ? Veya bunları incelediniz mi ?

Forumlardaki DSG'nin arıza başlıklarına göre ZF daha az sorun çıkarıyor diye sorunsuz ilan edilemez
oranlar satıs adetıne gore degıl kendı ıcerıgınde olan satıs ve arıza olasılıgına gore hesaplanır. yanı vw aa cok satmıs ama bmw az satmıs o zaman normal denmez denmemelı. benım ıcın onemlı olan ne kadar sattıgı degıl ne kadar arıza cıkardıgıdır.
benım japon otomobılım var ve japonlar daha gecen seneye kadar satıs adet rekorunu ellerınde tutuyorlardı. bakın ben mazda kullanıyorum ama sıze japon olarak genelleyebılırım cunku herhangı bır japon markasının verdıgı arıza yuzdesı ıle vw skoda seat aynı zaten bunların verdıgı arızaları goz onunde bulundurmak lazım. ben ınternete herhangı bır japon markasının yanına arıza yazdıgımda cıkan sayfa sayısı ıle dsg arıza yazınca cıkan sayısız sayfayı gordukce halıme sukredıyorum.yanı her halukarda ortalamaya vurdugunuz zaman satıs adetlerıne gore dsg daha fazla arıza cıkaran ve bu dıger markalara gore barız daha fazla oldugu ıcın dsg hayatta almam.

evet bır fırma dıgerının 7 katı arac satıyorsa daha fazla ınsana ulastıgının kanıtıdır ama bunun neden daha ıyı oldugunu gosterdıgını anlamıyorum .

dayanıklılıktan nasıl bahsedıyorum ? cunku ınternete en sorunsuz marka yazınca cıkan marka hayır bır alman degıl japon cunku. en az arıza veren markayı secerken satıs adetlerıne gore yapılıyor ve vw bu lısteye ılk 5 te bıle gırıs yapamıyor.

bana sunu dıyebılırsınız dsg gercekten hızlı vıtes degıstırıyor evet gercekten ıyı bır secenek. ama hıcbır zaman ılk sıraya oynamayacak olması onun sorunlu ve arıza vermeye yatkın olmasından kaynaklanıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: karyel ve Cussler
Ben ZF'i Bmw üretmiyor derken bundan bahsetmemiştim. Wikipedide var zaten bu bilgi.Audi quattro diyorlar ya..Hah o Quattro gmbh de farklı bir şirket ona bakarsan
DSG'nin Kurtköy Şeyhli'de üretilen parçaları da var olay bu değil ki ?
Ben burada bir firmanın yaptığı Arge'den ve otomobil piyasasını şekillendirmesinden bahsediyorum. Yoksa tabii ki dış kaynak kullanarak şanzımanı ZF ve Aisin gibi firmalardan risksiz bir şekilde temin edebilirsin.Adamlar 2003 yılından beri bu şanzımanı kullanıyor, kendisinden daha güçlü araçlardan bu şanzıman sayesinde bir adım öne geçiyor
DSG gelişmeseydi belki bugün halen saçma sapan tork konvertörlü araçlara biniyor olacaktı bir çok insan..
Tabi "sorunlu bu şanzıman yeeaa" eleştirmek işin kolay yanı değil mi ?

Adamlar en yakının rakibinin en az 5 katı fazla otomobil satıyor tabii ki risk oranı da yüksek olacak..DSG'ye sorunsuz demiyorum ama el insaf

Ben forumdan duyduklarima gore degil, cevremde gorduklerime ve kendi tecrubeme dayanarak diyorum. Birde su acidan dusunun, DSG satisinin belki bin kati manuel arac satilmistir bugune kadar, neden manuel sanziman sorunlu diye bir soylenti yok ? Bu soylenti sadece pazarda cok sayida oldugu icinse manuel sanziman icin arizali diye soylenti cikmasi gerekmezmiydi, senkromec arizasi veren bircok manuel sanziman vardir.

Bu teknolojinin arkasindaki muhendislige yatirima yada harcanan emege bir lafim yok, ama sirf adamlar emek harcadi diye gidip dsg alacak degilim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Bu kadar sorunsuzluk nidaları atanların biri en sorunlu premium bmw ile yine en sorunlu alman opel kullanıyor. Daha önce yazdığım gibi insanlar passat ta konforcu, golfte yol tutuşçu, şanzımanda 150 yıllık teknolojici, dizel motorda torkçu oluyor :D

Opel amerika da sorunsuzluk olarak bu sene ilk 3 girdi yalnız
 
images.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
@pulusoglu bey. Diğer arkadaşlar nedense her zaman olduğu gibi sinirini kusmaya gelmiş. :) sorun değil zevkli oluyor bence. Ama sizin tenzih ediyorum belirtmek istedim
estafurullah hocam keske herkes sızın gıbı olabılse forumda gercekten . sızın yerınız cok ayrı cunku her markanın ıyı ve kotu yanları oldugunun farkında olup ona gore ıyıye ıyı kotuye kotu dıyebılecek kadar bılgıye ve tarafsızlıga sahıpsınız
 
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
k sayida oldugu icinse manuel sanziman ic
Bu kadar sorunsuzluk nidaları atanların biri en sorunlu premium bmw ile yine en sorunlu alman opel kullanıyor. Daha önce yazdığım gibi insanlar passat ta konforcu, golfte yol tutuşçu, şanzımanda 150 yıllık teknolojici, dizel motorda torkçu oluyor :D

Bmw en azindan sanziman isindi saga cek rolantide bekle demiyor. sadece bmwde degil butun araclarda yanlarsan alt takimlari bozarsin, onun disinda sorun gormedim yasamadim.
 
Sağolun hocam. Ben de inanılmaz sorunsuz demiyorum zaten. Ama yukarıda yazanlara bakıyorum. Dediğim gibi üretilen tüm şanzımanlar veya büyük çoğunluğu sorunlu zannedersiniz. Çok satıyor olmasını bu yüzden dedim. Bu kadar sorunlu bir şey satamaz dünyada bu kadar

Ferrari az satiyor cok kotu , hele bir tane araba var neydi adi dur hatirladim bugatti berbat bir arac, vw onun sattiginin kac kati araba satmistir :) daha da yorum yapmiyorum, bu bakis acisi herseyi acikliyor.,
 
  • Beğeni
Tepkiler: karyel
Sağolun hocam. Ben de inanılmaz sorunsuz demiyorum zaten. Ama yukarıda yazanlara bakıyorum. Dediğim gibi üretilen tüm şanzımanlar veya büyük çoğunluğu sorunlu zannedersiniz. Çok satıyor olmasını bu yüzden dedim. Bu kadar sorunlu bir şey satamaz dünyada bu kadar
ya hocam bana gore dunyada cok satan bır marka degıl vw. işim geregi sık sık farklı ulkelere seyahat edıyorum sayıları bılmıyorum rakamlar hakkında bır fıkrım yok ama benım gordugum bızım ulkemızdekı kadar oldukca sık bır sekılde gormedıgım. ama en son ıtalyaya gıtmıstım orada mesela bolca lexus gormustum burada lexus yok neredeyse. yanı o degısır bana gore tabı dedıgım gıbı sayılar hakkında bır hukmum yok kendı gozlerıme gore konusuyorum
 
oranlar satıs adetıne gore degıl kendı ıcerıgınde olan satıs ve arıza olasılıgına gore hesaplanır. yanı vw aa cok satmıs ama bmw az satmıs o zaman normal denmez denmemelı. benım ıcın onemlı olan ne kadar sattıgı degıl ne kadar arıza cıkardıgıdır.
benım japon otomobılım var ve japonlar daha gecen seneye kadar satıs adet rekorunu ellerınde tutuyorlardı. bakın ben mazda kullanıyorum ama sıze japon olarak genelleyebılırım cunku herhangı bır japon markasının verdıgı arıza yuzdesı ıle vw skoda seat aynı zaten bunların verdıgı arızaları goz onunde bulundurmak lazım. ben ınternete herhangı bır japon markasının yanına arıza yazdıgımda cıkan sayfa sayısı ıle dsg arıza yazınca cıkan sayısız sayfayı gordukce halıme sukredıyorum.yanı her halukarda ortalamaya vurdugunuz zaman satıs adetlerıne gore dsg daha fazla arıza cıkaran ve bu dıger markalara gore barız daha fazla oldugu ıcın dsg hayatta almam.

evet bır fırma dıgerının 7 katı arac satıyorsa daha fazla ınsana ulastıgının kanıtıdır ama bunun neden daha ıyı oldugunu gosterdıgını anlamıyorum .

dayanıklılıktan nasıl bahsedıyorum ? cunku ınternete en sorunsuz marka yazınca cıkan marka hayır bır alman degıl japon cunku. en az arıza veren markayı secerken satıs adetlerıne gore yapılıyor ve vw bu lısteye ılk 5 te bıle gırıs yapamıyor.

bana sunu dıyebılırsınız dsg gercekten hızlı vıtes degıstırıyor evet gercekten ıyı bır secenek. ama hıcbır zaman ılk sıraya oynamayacak olması onun sorunlu ve arıza vermeye yatkın olmasından kaynaklanıyor.

İşin istatistiğinin nasıl hesaplandığını biliyorum. Tabii ki segmente ve satış adedine göre kıyasla yapılır..Her halükarda vw grubu ve DSG satışları diğer markalara oranla açık ara birinci..http://www.odd.org.tr/ adresinde tüm veriler var
Bu arada Japon araçlarının daha sorunsuz olduğuna katılıyorum. Kendileri için zaten önemli olan bu ve stratejileri de bu yönde
Sağolsunlar kendileri atmosferik benzinli motoru ve tork konvertörlü şanzımanı ufak değişikliklerle uzun yıllar piyasada tuttukları için bu ünvanı alıyorlar..Ha yapamıyorlar mı ? Kralını yapıyorlar ama bu şekilde piyasayı ayıklamak varken riske ne gerek var ?
Atmosferik 2 litreden 240 hp çıkaran Honda 10 yıldır 1.6 civic'i riske girmeden 125 hp olarak üretiyor. Amaç belli : düşük maliyet, yüksek yakıt tüketimi fakat sorunsuzluk
Mesela vw'nin 102 hp 1.6 motoru vardı belki bilirsin.Ölümsüz motor derlerdi..LPG'ye uyumluydu, bakımı ucuzdu, gitmezdi ama çok dayanıklıydı

Ama artık dünya bu yönde gitmiyor. Keşke herkes inovasyonu ve gelişimi Tesla'dan örnek alsa
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
İşin istatistiğinin nasıl hesaplandığını biliyorum. Tabii ki segmente ve satış adedine göre kıyasla yapılır..Her halükarda vw grubu ve DSG satışları diğer markalara oranla açık ara birinci..http://www.odd.org.tr/ adresinde tüm veriler var
Bu arada Japon araçlarının daha sorunsuz olduğuna katılıyorum. Kendileri için zaten önemli olan bu ve stratejileri de bu yönde
Sağolsunlar kendileri atmosferik benzinli motoru ve tork konvertörlü şanzımanı ufak değişikliklerle uzun yıllar piyasada tuttukları için bu ünvanı alıyorlar..Ha yapamıyorlar mı ? Kralını yapıyorlar ama bu şekilde piyasayı ayıklamak varken riske ne gerek var ?
Atmosferik 2 litreden 240 hp çıkaran Honda 10 yıldır 1.6 civic'i riske girmeden 125 hp olarak üretiyor. Amaç belli : düşük maliyet, yüksek yakıt tüketimi fakat sorunsuzluk
Mesela vw'nin 102 hp 1.6 motoru vardı belki bilirsin.Ölümsüz motor derlerdi..LPG'ye uyumluydu, bakımı ucuzdu, gitmezdi ama çok dayanıklıydı
honda konusunda son kasasında bunu kıracagını umdum ama evet maalesef gene aynı motorla geldı. seneye honda yenı turbolu motorunu devreye sokuyor zaten tıpkı yenı type -r da oldugu gıbı.mazda ıcın aynı seyı soyleyemeyecem cunku tamamen motoru degıstı 14:1 sıkıstırma oranı geldı turbosuz ama performansı muazzam olmasada yeterlı yakıt tuketımı dusuk. sunu dıyebılırsınız evet turbo kullanmak ıcın cok gec kalmadılarmı ? evet gercekten gec kaldılar pıyasaya ayak uydurmakta ve ornegın mazda hala ınat edıyor cunku turbo sorunsuz degıl eger onu koyarsa kazandıgı unvanı kaybetmek zorunda kalcak. ben kendı sahsıma bır spor araba almadıkca vw ıle aramda olan 2 sanıyeye takılmıyorum bunu goz ardı edıp kazancımı sorunsuzluk ve yol tutus olarak gerı alıyorum. eger bıraz daha cabuk hızlanayım dersem tercıhım tsı lı dsg olabılır. dedıgım gıbı her seyın ıyı yanı oldugu gıbı kotu yanlarıda var. ustte bır arkadas bahsettı dsg hakkında bu kadar dedıkodu cıkması kıskanıldıgından veya cok satıldıgından degıl gercekten canı yanan ınsanlar oldugundan.
and demıstı bu segmentte bende ılk sıraya mazda 3 u koyarım ama bır ustte suberb dusunurum. ama yıne belırtıyorum dsg sınıfının en hızlısı olabılır ama sorunsuzu degıl. ben kendımde a3 almak ıcın gıttıgımde ıstanbuldakı 3 dogustan ıste 2015 ten sonra duzeldı dsg ehehe konusmalarını bızzat kendım gordum.her zaman derım bır malın cok satması onun gercekten ıyı oldugunu kanıtlamaz kı keza bu sıtedekı testlerde benzer sekılde ılerlıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: karyel
honda konusunda son kasasında bunu kıracagını umdum ama evet maalesef gene aynı motorla geldı. seneye honda yenı turbolu motorunu devreye sokuyor zaten tıpkı yenı type -r da oldugu gıbı.mazda ıcın aynı seyı soyleyemeyecem cunku tamamen motoru degıstı 14:1 sıkıstırma oranı geldı turbosuz ama performansı muazzam olmasada yeterlı yakıt tuketımı dusuk. sunu dıyebılırsınız evet turbo kullanmak ıcın cok gec kalmadılarmı ? evet gercekten gec kaldılar pıyasaya ayak uydurmakta ve ornegın mazda hala ınat edıyor cunku turbo sorunsuz degıl eger onu koyarsa kazandıgı unvanı kaybetmek zorunda kalcak. ben kendı sahsıma bır spor araba almadıkca vw ıle aramda olan 2 sanıyeye takılmıyorum bunu goz ardı edıp kazancımı sorunsuzluk ve yol tutus olarak gerı alıyorum. eger bıraz daha cabuk hızlanayım dersem tercıhım tsı lı dsg olabılır. dedıgım gıbı her seyın ıyı yanı oldugu gıbı kotu yanlarıda var. ustte bır arkadas bahsettı dsg hakkında bu kadar dedıkodu cıkması kıskanıldıgından veya cok satıldıgından degıl gercekten canı yanan ınsanlar oldugundan.
and demıstı bu segmentte bende ılk sıraya mazda 3 u koyarım ama bır ustte suberb dusunurum. ama yıne belırtıyorum dsg sınıfının en hızlısı olabılır ama sorunsuzu degıl. ben kendımde a3 almak ıcın gıttıgımde ıstanbuldakı 3 dogustan ıste 2015 ten sonra duzeldı dsg ehehe konusmalarını bızzat kendım gordum.her zaman derım bır malın cok satması onun gercekten ıyı oldugunu kanıtlamaz kı keza bu sıtedekı testlerde benzer sekılde ılerlıyor.

Canı yanan insan olduğuna katılıyorum.Ben DSG'ye sorunsuz demiyorum, ama bir markanın belki hayatında DSG kullanmamış insanlar tarafından yerin dibine batırılması da komik oluyor
Bu arada dünya turbo üretiminin %70'i Japonya'da..Nissan GTR gibi efsane bir aracı üretenler de Japonlar, ama binek araçlarında en az turbo kullananlar da Japonlar..Piyasada rekabet kızışınca kağnı gibi Civic'lerden vazgeçtiler 2017'de turbo civic geliyor..Demek isteyince oluyormuş :)
Japonlar hiçbir zaman sağlamlığı, sürüş dinamiklerine ve yakıt tüketimine değişmezler
 
Benim soruyu sorma amacım DSG'nin sakin kullanan bir bireyde sıkıntı çıkarıp çıkarmayacağını merak etmemdir. Bazıları DSG'ye taptığı için yanlış anlaşılmışımdır, bilginize.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Hocam valla ruhu olan tarz ve farklı marka istiyorsanız mazda, teknolojik, üst düzey bir araba istiyorsanız vw grubu şu anda bence piyasada en iyi iki marka kısacası :) zaten and beyin puanları da bu doğrultuda
kesınlıkle hemfıkırım ama ben mesela mazda kullancısı olarak lexus u daha fazla merak edıyorum ama butcenın cogunu vermem gerekecegınden testlerle yetınıyorum :D
her zaman derım mazda nın daha fazla reklam daha fazla bayıı acması ve bıraz ındırım yapması gerekıyor. tamam belkıde parasına gore donanım super hatta kar cok degılmıs satınca tamam ama bıraz rekabetcı fıyat olması lazım .
ınternet sıtesınde en pahalı golf sımdı baktım 108 mılyar tabı bunlara opsıyon vs varmıdır bılmıyorum sız daha ıyı bılırsınız mazdanın en dolusu 115 mılyar renk farkı vs o sıze gelır 120 mılyara. mazdanın fıyat kırıp bıraz satması sonra tekrardan normale cekmesı lazım. bakın vw ye hem fıyatları arttı hemde bekleme suresı boylece ınsanlarda aa ben premıum alıyorum dusuncesı uyandırdı. halbukı ne mazda 3 ne golf bır premıum olmaktan uzak gelıyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...